Jahaja, snart dags för Dakar igen. PG får hårt motstånd i år, en HD... med sidvagn...
Dakar 2004
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Dakar 2004
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
PG har varit över och kört ett träningspass
Baja 1000
Vi steg upp och åt frukost klockan 05.15 för att matsmältningen skulle hinnas med för Lukas som skulle vara startman. Hans målsättning var att göra sina 204 miles på fem timmar något som han lyckades med. Det tog lite drygt fem timmar något som imponerade stort på mig. Lukas tränar ingen hojåkning utan endast löpning och gym men det gör han desto mer. När jag klev på så var första målet att köra min sträcka på nio timmar vi bytte bakdäck två gånger på den tiden när jag lämnade över motorcykeln till Lukas hade jag kört i nio timmar och en kvart. De sista 30 miles:en var väldigt stenig och det var ett gupp för varje 6 meter med ett djup av runt en meter. När jag klev av så hade jag tydliga krampkänningar i händer och armar. Intressant var att jag sedan jag opererat min vänsterhand har jag aldrig haft någon känsel i underarmsmuskelaturen. Så det kändes väldigt underligt när nerverna i underarmen signalerade kramp för första gången på tre år. Lukas körde sin sträcka helt utan missöden och när jag klev på för min sista sträcka på 110 miles så var klockan 23.45. Efter 30 miles så var jag nästan ikapp Larry Roeseler KTM Amerika, då skedde misstaget. En mexikan slog på sitt helljus mitt i synen på mig och bländade mig totalt. Precis där så skulle man svänga till vänster och besöka en hemlig checkpoint. Här körde vi alltså bakvägen samma sträcka som de första 110 miles:en av tävlingen. Det fanns ingen pilning av tävlingsbanan för mexikanarna hade tagit dessa som souvenirer. Efter en minuts åkning så stannade jag och tänkte vända men då fick jag se några pilar som jag trodde var märkning av banan. Det var nog märkning av sommarens Baja 500. Jag förlorade här runt 15 minuter och två placeringar. Startnummer fem hade jag just kört om när jag felnavigerade i mörkret. Jag blev jätte arg och gav allt jag hade och lite till och när vi var på sista berget ner mot Ensenada så passerade jag starnummer fem i när det var bara 500 meter kvar av den extremt dammiga bergsvägen sedan hamnade vi på asfalt. Jag klöv mållinjen och kände mig riktigt glad i alla fall. När jag tittade in i målzonen så ser jag motorcykel nummer fem stå där. På något vis som jag inte kan förstå så hittade han en genväg på sista kilometern för jag följde tävlingsbanan till punkt och pricka. Det är bara att konstatera att jag borde kört denna sträcka under prerunningen minst ett par gånger till.
Som det ser ut just nu så blev det en tionde plats bland motorcyklarna totalt, det är vi nöjda med. Jag fick min skalp i form av Roeseler de startade ju före oss vilket jag inte hade riktigt koll på vid målgång. Min navigeringsmiss spelade ingen roll i totalställningen. Sedan fick jag ju två träningspass att stoppa i dagboken, det ena på nio timmar och det andra på tre timmar och 15 minuter. Avslutningsvis så måste jag säga att det är en fantastisk fin tävling att köra, natursceneriet är makalöst och vägarna eller körstråken kanske man ska kalla dem är underbara för motorcykelåkning. Jag stortrivs verkligen här nere på Bajahalvön.
--------------------------------------------------------------------------------
Subject: Trakiga nyheter
Tydligen har en MC-forare omkommit nar han frontalkrockade pa Highway 1 med en mediabil och en askadare omkom nar en en tavlingsbil korde pa honom.
41 miles av tavlingsbanan gick efter Highway 1 och farterna mitt i rusningstrafiken var runt 100 miles per timme.
http://www.pgdakar.com/
Baja 1000
Vi steg upp och åt frukost klockan 05.15 för att matsmältningen skulle hinnas med för Lukas som skulle vara startman. Hans målsättning var att göra sina 204 miles på fem timmar något som han lyckades med. Det tog lite drygt fem timmar något som imponerade stort på mig. Lukas tränar ingen hojåkning utan endast löpning och gym men det gör han desto mer. När jag klev på så var första målet att köra min sträcka på nio timmar vi bytte bakdäck två gånger på den tiden när jag lämnade över motorcykeln till Lukas hade jag kört i nio timmar och en kvart. De sista 30 miles:en var väldigt stenig och det var ett gupp för varje 6 meter med ett djup av runt en meter. När jag klev av så hade jag tydliga krampkänningar i händer och armar. Intressant var att jag sedan jag opererat min vänsterhand har jag aldrig haft någon känsel i underarmsmuskelaturen. Så det kändes väldigt underligt när nerverna i underarmen signalerade kramp för första gången på tre år. Lukas körde sin sträcka helt utan missöden och när jag klev på för min sista sträcka på 110 miles så var klockan 23.45. Efter 30 miles så var jag nästan ikapp Larry Roeseler KTM Amerika, då skedde misstaget. En mexikan slog på sitt helljus mitt i synen på mig och bländade mig totalt. Precis där så skulle man svänga till vänster och besöka en hemlig checkpoint. Här körde vi alltså bakvägen samma sträcka som de första 110 miles:en av tävlingen. Det fanns ingen pilning av tävlingsbanan för mexikanarna hade tagit dessa som souvenirer. Efter en minuts åkning så stannade jag och tänkte vända men då fick jag se några pilar som jag trodde var märkning av banan. Det var nog märkning av sommarens Baja 500. Jag förlorade här runt 15 minuter och två placeringar. Startnummer fem hade jag just kört om när jag felnavigerade i mörkret. Jag blev jätte arg och gav allt jag hade och lite till och när vi var på sista berget ner mot Ensenada så passerade jag starnummer fem i när det var bara 500 meter kvar av den extremt dammiga bergsvägen sedan hamnade vi på asfalt. Jag klöv mållinjen och kände mig riktigt glad i alla fall. När jag tittade in i målzonen så ser jag motorcykel nummer fem stå där. På något vis som jag inte kan förstå så hittade han en genväg på sista kilometern för jag följde tävlingsbanan till punkt och pricka. Det är bara att konstatera att jag borde kört denna sträcka under prerunningen minst ett par gånger till.
Som det ser ut just nu så blev det en tionde plats bland motorcyklarna totalt, det är vi nöjda med. Jag fick min skalp i form av Roeseler de startade ju före oss vilket jag inte hade riktigt koll på vid målgång. Min navigeringsmiss spelade ingen roll i totalställningen. Sedan fick jag ju två träningspass att stoppa i dagboken, det ena på nio timmar och det andra på tre timmar och 15 minuter. Avslutningsvis så måste jag säga att det är en fantastisk fin tävling att köra, natursceneriet är makalöst och vägarna eller körstråken kanske man ska kalla dem är underbara för motorcykelåkning. Jag stortrivs verkligen här nere på Bajahalvön.
--------------------------------------------------------------------------------
Subject: Trakiga nyheter
Tydligen har en MC-forare omkommit nar han frontalkrockade pa Highway 1 med en mediabil och en askadare omkom nar en en tavlingsbil korde pa honom.
41 miles av tavlingsbanan gick efter Highway 1 och farterna mitt i rusningstrafiken var runt 100 miles per timme.
http://www.pgdakar.com/
-
- Inlägg: 138
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jaha, slut på det roliga för i år.
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news ... ER&id=4116
En bultjäkel...
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news ... ER&id=4116
En bultjäkel...
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm