LOL, den där rocken var ju faktiskt riktigt lik.....effektivt i vatten och säkert effektivt i luften oxå.
Men nytänkande lazyboy, jag tror inte rockan håller med dig, ser mer ut som ett plagiat , en ful fisk men kul!
Kul att man för en gångs skull kan se en märkbar skillnad vid en lansering!! Jag är nog tämligen ensam om att tycka att den är lite cool faktiskt! Som sagt, riktigt kul med lite nytänkande
Lagom till premiären tar de bort nosen och sätter dit en vanlig, samtidigt har alla andra stall förlorat värdefull utvecklingstid på att utveckla egna "betar" alldeles i onödan, smart trick Williams!
För egen del välkomnar jag att man kastar av sig det stereotypa tänkandet som har varit gällande i F1-cirkusen de senaste åren. Visst, det snäva regelverket har väl varit det som styrt utvecklingen åt vad vi ser idag, men just därför är FW26 bara att applådera.
För övrigt tycker jag att det ser väl så funktionellt ut. Benetton började med hajnos, McLaren följde och nu ser alla bilar ut på det sättet.
P.S. RBC den 27.e, någon...? (se övrig bilsport) D.S.
Kanske kan vara en fingervisning om var FW 26:an står. Blir intressant att kolla tiderna imorgon då Mclaren är med i Jerez oxå.
1. J.P. Montoya Williams-BMW FW26 1'16"847 46 laps
2. R. Zonta Toyota TF103 1'17"984 72 laps
3. J. Trulli Renault R23 1'18"092 99 laps
4. M. Gene Williams-BMW FW25 1'18"099 41 laps
5. F. Montagny Renault R23 1'18"424 90 laps
6. F. Massa Ferrari F2003-GA 1'19"002 60 laps
7. L. Badoer Ferrari F2003-GA 1'19"207 60 laps
8. O. Panis Toyota TF103 1'19"377 47 laps
Inga som har några smarta ide'er till varför man byter till en sån här nos?
Men jag håller med en föregående talare...ser väldigt funktionellt ut...Man kanske ville ha en stadigare vinge? Eller är jag ute och cyklar..som vanligt...
Det var bara min första fundering när jag såg nosen..man tycker att sådana saker borde vara undersökta för längesedan. Det kommer ta lite tid innan man vänjer sig..har ju fortfarande inte vant mig vid hajnosen som alla stall har numera
Jerez - 07/01/04
1. J.P. Montoya Williams-BMW FW26 1'16"630 51 laps
2. R. Zonta Toyota TF103 1'17"984 72 laps
3. J. Trulli Renault R23 1'18"092 99 laps
4. M. Gene Williams-BMW FW25 1'18"099 41 laps
5. F. Montagny Renault R23 1'18"424 90 laps
6. F. Massa Ferrari F2003-GA 1'19"002 60 laps
7. L. Badoer Ferrari F2003-GA 1'19"207 60 laps
8. O. Panis Toyota TF103 1'19"377 47 laps
Skulle inte förvåna mig ett dugg om Ferrari, Sauber och de andra kommer presentera bilar med liknande lösningar. Det verkar ju som om alla har koll på varandra nuförtiden. McLaren som redan presenterat sin racer kommer säkert också att kanske alternera med en liknande skapelse något lopp.
Varför skulle de inte köra med den. Varför skulle de lägga ned pengar och tid på att utveckla den annars och dessutom slösa värdefull testtid. Tror inte en sekund på att de gör det bara för att sätta griller i huvudet på de övriga stallen. Hade det inte varit för Monty så hade jag nästan hållt på Williams i år (efter Renault då förstås )!!
Nä, det är möjligt att en "Traditionell" Framvinge inte passar på den nya bilen. Roligt att Williams bett Ralf och se sig om efter något annat stall efter 2004. Nu kommer säkert Montoya få lika mycket stöd under säsongen, About time!
Sami skrev:Roligt att Williams bett Ralf och se sig om efter något annat stall efter 2004
Jaså, har dom?? Du verkar vara väldigt välinformerad, eller inte så....
Var det inte bara lite grus i förhandlingarna om säsong 2005, under tiden håller sig Ralf informerad om eventuella alternativa stall!
I left alone my mind was blank
I needed time to think to get the memories from my mind
Gunde körde med staven på morgonuppvärmningen och det blev ett jäkla liv och de förbjöd den innan tävlingen men Gunde hade aldrig tänkt använda den eftersom den iofs var jäkligt snabb men han orkade inte köra mer än någr ahundre meter innan han blev trött!
Sami skrev:Nä, det är möjligt att en "Traditionell" Framvinge inte passar på den nya bilen. Roligt att Williams bett Ralf och se sig om efter något annat stall efter 2004. Nu kommer säkert Montoya få lika mycket stöd under säsongen, About time!
Menar du att Franks gullebarn har fått sämre backup än Ralf de tidigare säsongerna????
manson skrev:
Menar du att Franks gullebarn har fått sämre backup än Ralf de tidigare säsongerna????
Det gick ju rykten om att Montoya skulle få det tuffare i stallet eftersom han skrivit på för McLaren. Samt att Ralf i prinicp krävt att få bli försteförare. Men nu verkar Frank ha tröttnat på Ralfans krav om höga löner och krav om att få allt som han vill och inte som stallet vill.
01 J. Montoya Williams FW26 1'16''712
02 M. Gene Williams FW25 1'17''191
03 F. Montagny Renault R23 1'17''878
04 J. Trulli Renault R23 1'17''894
05 R. Zonta Toyota TF103 1'17''974
06 P. De La Rosa McLaren MP4-19 1'18''224
07 F. Massa Ferrari F2003-GA 1'18''460
08 O. Panis Toyota TF103 1'18''647
09 L. Badoer Ferrari F2003-GA 1'18''684
10 D. Coulthard McLaren MP4-19 1'19''157
Renault verkar lite avundsjuka på nosen....(F1 live)
Jerez - 09/01/04
1. M. Gene Williams-BMW FW25B 1'17"299 71 laps
2. J.P. Montoya Williams-BMW FW26 1'17"498 56 laps
3. J. Trulli Renault R23 1'17"683 87 laps
4. D. Coulthard McLaren-Mercedes MP4/19 1'17"998 75 laps
5. F. Montagny Renault R23 1'18"320 75 laps
6. O. Panis Toyota TF103 1'18"513 94 laps
7. L. Badoer Ferrari F2003-GA 1'18"576 85 laps
8. F. Massa Ferrari F2003-GA 1'18"896 81 laps
9. K. Raikkonen McLaren-Mercedes MP4/19 1'18"914 33 laps
10. T. Sato BAR-Honda 005/B 1'18"996 82 laps
11. C. Da Matta Toyota TF103 1'19"589 45 laps
12. A. Davidson BAR-Honda 005/B 1'19"724 22 laps
Den rullar på bra, men jag undrar om den kommer att hänga med McLaren när allvaret börjar.
Ankan skrev:En sak känns nästan säker, Ferrari kommer få jaga i år. Om dom inte lyckas bygga en 2002 ala car
Ferrari kommer att få jaga och det är nog inte bilen det hänger på utan däcken. Michelin har ett stort försprång för närvarande och jag tvivlar på att Bridgestone kan ta in det.
Williams blir bilen att slå i år tippar jag. Vem som blir världsmästare hänger nog mycket på hur dom interna fighterna utvecklar sig. Snor JPM och Ralf för många poäng från varandra? Kan Cuben rycka upp sig? Hur blir det med tillförlitligheten osv?
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Kimi var tvungen att avbryta testet efter endast 33 varv!!
Sittbrunnen på MP4-19 är för trång
Kimi fick tydligen mycket ont i höften och revbenen.
David fick blåmärken.
Mclaren hoppas kunna fixa det med lite justeringar av sätet.
Enligt Autosport.
Jerez - 11/01/04
1. K. Raikkonen McLaren-Mercedes MP4/19 1'16"125 32 laps
2. M. Gene Williams-BMW FW25B 1'16"341 63 laps
3. R. Schumacher Williams-BMW FW26 1'16"769 86 laps
4. P. de la Rosa McLaren-Mercedes MP4/19 1'17"240 118 laps
5. R. Briscoe Toyota TF103 1'18"562 103 laps
6. J. Button BAR-Honda 005/B 1'18"575 39 laps
7. T. Sato BAR-Honda 005/B 1'19"866 35 laps
Raffe är tydligen väldigt glad o nöjd med den nya bilen, satte banrekord 2 ggr på Jerez-banan men fick sen tekniska problem som förhindrade mer körning den dagen.
Bilen uppför sig riktigt förtroendeingivande tyckte Raffe. Sa inte förarna ungefär samma sak innan förra säsongstarten?