Jodå, alla myndigheter har ställt sig positiva och det verkar faktiskt som om vi skall få köra skiten ur oss, "kör så mycket ni vill" enligt vad jag hört!!!!
Underbart, så alla som gillar att köra rakt fram, (att svänga är överreklamerat) verkar få alla våta drömmar uppfyllda
Något som man undrar över nu om detta går igenom är om alla chipstrimmade "ricecars" vågar sig dit eller skall ni dumhuven fortsötta köra illegalt och inte minst livsfarligt på allmän väg om ni nu får chansen att köra lagligt, eller är det så enkelt att ni inte vågar ställa upp mot oss som håller på med gammla V8-or? Rädda att få pisk helt enkelt?
Race på Tullinge.
-
Race på Tullinge.
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
-
-
-
Det kanske inte fanns någon flygplats där när Viktor flyttade dit?
Tur inte alla tänker som dig, Viktor, då hade det inte existerat någon motorsport ö.h.t..
Vässade motorer är ju musik.
Jag tycker det är kul att kolla på dragracing och förstår det skojiga i att bygga ihop en vinnarbil, men vari ligger det roliga i att köra? Visst, Top Fuel och liknade med ett jäkla tryck måste vara störtkul, men köra på 13-14 s verkar ju inte direkt nervdallrande, så är det kampen mot den andre och se hur mycket det senaste skuvandet gav, eller?
Tur inte alla tänker som dig, Viktor, då hade det inte existerat någon motorsport ö.h.t..
Vässade motorer är ju musik.
Jag tycker det är kul att kolla på dragracing och förstår det skojiga i att bygga ihop en vinnarbil, men vari ligger det roliga i att köra? Visst, Top Fuel och liknade med ett jäkla tryck måste vara störtkul, men köra på 13-14 s verkar ju inte direkt nervdallrande, så är det kampen mot den andre och se hur mycket det senaste skuvandet gav, eller?
-
Visst fanns det en flygplats här när vi flyttade hit
Men med ca 10-20 flygplan (en motoriga propeller) som startar/landar under en riktigt högtrafik dag så är det inte så farligt, det flyger över och är borta efter ca 1 minut, och det låter inte så mycket. Men dessa bilar som kör där från kl 9 på morgonen till kl 18 på kvällen varje helg under sommaren, det ljudet försvinner inte efter 1 minut utan är där hela tiden, konstant
Om det var 1 eller 2 helger under sommaren hade jag inte klagat men nu är det för ofta.
(jag vet att antalet gånger och tider antagligen inte stämmer, men ni förstår nog ändå vad jag menar)
/Viktor
Men med ca 10-20 flygplan (en motoriga propeller) som startar/landar under en riktigt högtrafik dag så är det inte så farligt, det flyger över och är borta efter ca 1 minut, och det låter inte så mycket. Men dessa bilar som kör där från kl 9 på morgonen till kl 18 på kvällen varje helg under sommaren, det ljudet försvinner inte efter 1 minut utan är där hela tiden, konstant
Om det var 1 eller 2 helger under sommaren hade jag inte klagat men nu är det för ofta.
(jag vet att antalet gånger och tider antagligen inte stämmer, men ni förstår nog ändå vad jag menar)
/Viktor
-
Det handlar nog mest om adrenalinkicken, det går inte att beskriva
Men jag fattar att banracing måste va skitkul det med, var och en blir såld på sin potatis eller va det nu heter.
Jag skule lika gärna köra på Barkaby,lite mycket trafiken på väg dit kanske men det sjuka med Barkaby är att politikerna har lyckats ed konsstycket att sätta ett lägre Db-värde för flygfältet än för motorvägen!?
Det riktigt sjuka är ju att det bor ju ingen där så vad spelar det för roll om vi väsnas på helgerna på sommaren??? man blir vansinnig.
Sån tur är så kan det faktiskt bli verklighet med en permanent bana i stockholmstrakten, förhandlingar förs....
Men jag fattar att banracing måste va skitkul det med, var och en blir såld på sin potatis eller va det nu heter.
Jag skule lika gärna köra på Barkaby,lite mycket trafiken på väg dit kanske men det sjuka med Barkaby är att politikerna har lyckats ed konsstycket att sätta ett lägre Db-värde för flygfältet än för motorvägen!?
Det riktigt sjuka är ju att det bor ju ingen där så vad spelar det för roll om vi väsnas på helgerna på sommaren??? man blir vansinnig.
Sån tur är så kan det faktiskt bli verklighet med en permanent bana i stockholmstrakten, förhandlingar förs....
-
Nä det stämmer inte riktigt, vi fick köra en helg i sommras....Viktor skrev:Om det var 1 eller 2 helger under sommaren hade jag inte klagat men nu är det för ofta.
/Viktor
-
Då är det inte bara ni som kör där, de kör väldigt ofta under sommarenKilroyx skrev:Nä det stämmer inte riktigt, vi fick köra en helg i sommras....Viktor skrev:Om det var 1 eller 2 helger under sommaren hade jag inte klagat men nu är det för ofta.
/Viktor
/Viktor
-
-
Ja men sammanlagt blir 9 ggr, å då väsnades ni mycket......eeeehhhh jag gillar motorsport men inte när korven vibrerar av pinnen på vår grillfest?
Viktor ditt resonemang är lika begåvat som politikers om flyktingar, ja vi har inget emot att flyktinganläggningen skall etableras här.
Inofficiellt säger de en annan sak, bara de inte hamnar i mitt område...
Viktor ditt resonemang är lika begåvat som politikers om flyktingar, ja vi har inget emot att flyktinganläggningen skall etableras här.
Inofficiellt säger de en annan sak, bara de inte hamnar i mitt område...
-