Biljetter till GP?

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
Wedda

Inlägg av Wedda »

Undrar var på nätet man kan köpa biljetter till en GP-helg?

Nån som vet?

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Wedda den 2002-03-08 12:21 ]</font>
Loranga

Inlägg av Loranga »

Inte en aning, har inte varit på något lopp själv Bild.
Har dock hört att det skall gå bra att köpa biljetter på plats, förutom i Tyskland där det snart är utsålt.
Jag har också hört att man inte kan köpa biljetter på något centralt ställe, utan man måste vända sig till respektive lopporganisatör (ofta ett nationellt förbund).
Wedda

Inlägg av Wedda »

Ok. Vet du hemsidan till Tjeckien's GP?
Du vet inga ungefärliga priser?

Tänkte kanske stanna några dagar extra i Budapest efter F1-loppet och sen dra till Brno och kolla på lite cyklar.
Mvh Andreas
Loranga

Inlägg av Loranga »

Prova http://www.masarykcircuit.cz

Inte säker på priserna, men eftersom det är de lokala arrangörerna som sätter priserna och inte Dorna, så varierar nog priserna ganska mycket från land till land. Skulle kunna tänka mig att Tjeckien är ganska billigt, endast Malaysia är billigare. En tredagarsbiljett går nog på mellan 500-900 kr. Men detta är endast mina gissningar. Har för mig att en tredagarsbiljett på Suzuka skulle ligga på 1200 kr, och Tjeckien är garanterat billigare.

Hör gärna av dig om du vet mer senare.
Wedda

Inlägg av Wedda »

Tack för tipset. Fick tyvärr inte den länken att funka, men jag hittade en annan.

http://www.automotodrombrno.cz

Det var ju väldigt billigt att gå in där, 19 Euro för en helg-biljett.
Så då blir det ett stopp där. :smile:
Mvh Andreas
Loranga

Inlägg av Loranga »

Ok, det var billigare än jag trodde. Man har väl blivit skrämd av alla F1-priser som diskuteras här på Forza :grin:
Dock är det kanske att rekommendera 34€-biljetten, den tar dig in på jordbank C, vilket är nog en väldigt bra plats att sitta på.

Wedda

Inlägg av Wedda »

Ja, inte är det billigt att se på F1 live.

Läste på hemsidan att sektion C skulle vara bland dom mest attraktiva att stå på. För 34€ så är det ju fortfarande väldigt billigt.