Jag hoppas verkligen inte att det finns ett uns sanning i detta. Vad är det för sätt av citröen i så fall? Loeb skulle ju vinna. Går man efter hur det ser ut efter fyra ss så ser det ju ut som de båda ungtupparna går för fullt.Samtidigt pågår VM-striden för fullt mellan Petter Solberg och Sebastien Loeb. Eller gör den det? Med Sainz borta är Citroen hotat i sammandraget för konstruktörer och antydningar kommer hela tiden om att loeb ska få order att inte riskera något i kampen med Petter. Det vill säga, Sakta ner och ta bilen i mål.
? nä så får det inte vara!
-
? nä så får det inte vara!
-
Jo tyvärr är det nog så, men det verkar inte som om Loeb har saktat ner märkbart. från WRC.com
Om Loeb kraschar och Pessö (Finska för Peugeot) går om ligger nog inte Loeb så jättebra till hos Cittrabossarna, hur fransk han än är."Now we have no second car we need both our other cars to finish," said Frequelin. "It is difficult now, and I must speak with Sebastien to tell him he needs to finish. This is bad for the fight between him and Solberg. It is very clear that the manufacturers' championship comes before the drivers' championship."
I was misled and that is the way it went
-
-
-
-
-
-
Jag tror faktiskt inte det var så, han lyckades ju inte ens vinna sista sträckan trots segrar på de föregående två. Solberg och Loeb har ju stått i en klass för sig under rallyt och jag tror fullt och fast att de gick för fullt hela rallyt. Möjligen om man bortser från Petters säkerhetsval av däck under dagens första sträckor där han körde med mjukare och långsammare blandning för att få bättre fäste.
Skall dock bli riktigt spännand enästa år då jag tror Loeb kommer att vara svårslagen, möjligen kan Grönholm i en ny bil utmana men jag undrar om Solberg kan stå emot då. Skall också bli spännande att se vad Daniel kan uträtta i en WRC, låt vara i en 206:a men det kommer nog att gå undan ändå!
Måste säga att jag var riktigt imponerad av sändingen från sista sträckan. Jäkligt spännande och bra upplägg med den 12 km långa sträckan och 3 minuiter mellan bilarna. Hoppas Inmarsat fortsätter med det i fler tävlingar!
Skall dock bli riktigt spännand enästa år då jag tror Loeb kommer att vara svårslagen, möjligen kan Grönholm i en ny bil utmana men jag undrar om Solberg kan stå emot då. Skall också bli spännande att se vad Daniel kan uträtta i en WRC, låt vara i en 206:a men det kommer nog att gå undan ändå!
Måste säga att jag var riktigt imponerad av sändingen från sista sträckan. Jäkligt spännande och bra upplägg med den 12 km långa sträckan och 3 minuiter mellan bilarna. Hoppas Inmarsat fortsätter med det i fler tävlingar!
-
Solberg kommer få det tufft nästa år med Burns som stallkamrat och denne lär nog sno lite poäng från Petter. Grönholm har ju guldläge på förhand då han lär vara klar försteförare hos Peugeot. Loeb har ju slagit Sainz i år och nästa år gör han det med ännu större marginal.
Helt riktigt så kommer nog WRC 2004 blir en duell mellan Grönis och Loeb.
Om man ska ge Solberg lite ros så var han faktiskt bäst när det gällde som mest och det är väl bara att ta av hatten och gratulera Norge och Petter till sin första Vm-titel i rally. För det är väl norges första?
Kul att Mäkinen och McRae avslutade sina rallykarriäer med fina poäng.
Helt riktigt så kommer nog WRC 2004 blir en duell mellan Grönis och Loeb.
Om man ska ge Solberg lite ros så var han faktiskt bäst när det gällde som mest och det är väl bara att ta av hatten och gratulera Norge och Petter till sin första Vm-titel i rally. För det är väl norges första?
Kul att Mäkinen och McRae avslutade sina rallykarriäer med fina poäng.
-
Visst var det Norges första titel. Fast i ärlighetens namn tror jag inte Burns kommer vara något större hot mot Solberg än Mäkinen varit, möjligen det faktum att Burns inte är lika bra på att jobba för teamet. Han vill gärna vara försteförare och det lär han inte räknas som nu.
Lite typiskt för Mäkinen och McRae hur rallyt avslutades, Mäkinen säkerheten och snabbheten själv medan McRae körde fort men fick byta hjul under sista SS och missade möjligheten till pallplats!
Lite typiskt för Mäkinen och McRae hur rallyt avslutades, Mäkinen säkerheten och snabbheten själv medan McRae körde fort men fick byta hjul under sista SS och missade möjligheten till pallplats!
-
-
Mäkinen har fortfarande en del hastighet kvar i kroppen även om det är långt ifrån hans tidigare kapacitet. Men han har i alla fall godheten att släppa fram andra talanger till skillnad från en svensk tidigare världsmästare.
Jag tror att stämningen kommer att vara sämre i teamet med Burns tillbaka, Mäkinen verkar ha tagit det ganska lugnt att vara den långsammare av de två förarna. Burns kommer nog att krascha ett par gånger innan han inser att Petter nog ändå är snäppet bättre (vilket han i mina ögon är numer). De har ju varit teamkompisar tidigare så det kanske inte är något jätteproblem men allt spelar in när det gäller koncentrationen.
Sedan hoppas jag innerligt att Märtin kan var amed och slåss om titeln, bara Ford inte tvingas göra som Skoda och bara köra vissa rallyn nästa år för att spara pengar. Och att bilen håller förstås, det har ju varit lite si och så med det under året...
Jag tror att stämningen kommer att vara sämre i teamet med Burns tillbaka, Mäkinen verkar ha tagit det ganska lugnt att vara den långsammare av de två förarna. Burns kommer nog att krascha ett par gånger innan han inser att Petter nog ändå är snäppet bättre (vilket han i mina ögon är numer). De har ju varit teamkompisar tidigare så det kanske inte är något jätteproblem men allt spelar in när det gäller koncentrationen.
Sedan hoppas jag innerligt att Märtin kan var amed och slåss om titeln, bara Ford inte tvingas göra som Skoda och bara köra vissa rallyn nästa år för att spara pengar. Och att bilen håller förstås, det har ju varit lite si och så med det under året...