Björns test i Arizona

The American zone...
Användarens profilbild
Linnofil

Björns test i Arizona

Inlägg av Linnofil »

Är det någon som har mer info? Hur har det gått idag, har han hunnit köra nåt än? Vad finns det för förklaring att han inte spöade Serivas tid? Antar att Servias tid är satt under helt andra förutsättningar med mer gummi på banan o.s.v. Eller är tiden satt i samma test? Jag hittar heller ingen källa som har någon "live" tidsrapportering från testet. Inte ens Patrick racing uppdaterar på sin sida.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Nä, Servias tid är satt i april. Det är lite tunsått med info minst sagt. Vi skriver så fort vi får reda på något.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

Lite info från Örnulf himself!

Björns andra testdag blev om möjligt ännu bättre än hans första. Redan under förmiddagspasset var Björn nere på tider bara tre hundradelar från gällande banrekord och i sista passet, efter ca 80 varv satte Björn på ett nytt set däck ett nytt varvrekord på Arizona Motorsports Park med tiden 1.12.15. Jag skrev igår felaktigt att varvrekordet var 1.12.12 och hölls av Oriol Servia vilket tyvärr var fel. Den korrekta tiden alltså inte 1.12.12 utan 1.12.27. Detta innebar att Björn piskade Oriols varvrekord med 1.2 tiondelar vilket får anses som helt ok med tanke på att det för Björn var både en ny bana och en ny bil. Teamet jobbade bra under hela dagen och Björn fick otroligt mycket ”credit” för sin tekniska ”feedback” av sin ingeniör. Det var fantastiskt roligt att se hur alla ställde upp på Björn och det kändes ganska väl att man hade ställt mycket stora förväntningar på Björn och de två tesdagarna med honom. Att Björn sedan lyckades leverera allt man förväntat sig och lite därtill gjorde det hela ännu bättre.

Hälsningar från Phoenix Arizona

WIRDHEIM REGERAR!!!!

/ :D
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Användarens profilbild
Linnofil

Inlägg av Linnofil »

FAN VAD BRA!!!! :bang: :wor: :rock:

Nu känner jag att detta blir en bra dag! Jag kommer att jobba med en sann glädje nu när Björn har böjt spanjoren över knät och smiskat honom! Visst har väl bilen blivit bättre under året men knappast så mycket att det motsvarar gummit som var lagt på banan med de fler bilar som testade då. Viktigast av all var att han piskade honom!!! Första gången han övörhuvudtaget kör en CART bil. :bang: Björn! :bang:

Men fortfarande vill jag att Björn ska bli McLarens testförare under 2004 efter Medvurstens steg över till Jaguar. Hoppet lever om en race/testplats i F1 och det har inte precis blivit sämre av detta.
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Där ser man när BW får full uppbackning så är han riktigt snabb. Hoppas CART får ordning på sin orginisation, då tycker jag defenitivt att han ska ta erbjudandet från Patrick Racing. För det är precis som Örnulf säger:

"- Formel 1 är pengar och politik. Därför var det skönt att tillbringa några dagar i en miljö där sportsliga kvaliteter väger tyngst."

Och det visar sig att CART också är en bra väg för att komma in i F1
Användarens profilbild
SunnyRikard

Mera rykten

Inlägg av SunnyRikard »

Mera rykten:
A job for Wirdheim
There are rumours in the United States that Patrick Racing CART team is to undergo a major revamp in the next few months and that it may even be that Pat Patrick will pass the whole operation on to a consortium led by Jim McGee

www.grandprix.com/ns/ns12187.html