f1 sida intresse

Kungaklassen av motorsport...
steelbeat

f1 sida intresse

Inlägg av steelbeat »

finns det folk som skulle vara intresserade att hålla på med en f1 sida
med se namn, måste vara ett antal om det skall funka
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Vad tror du att det här är då?
/Jan
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

jajo skrev:Vad tror du att det här är då?
/Jan
Ett forum där vi diskuterar formel 1.
Han menar förmodligen en sida där man kan läsaer om formel 1 på Svenska förmodar jag ?
Senast redigerad av Boxerman den sön okt 12, 2003 17:08, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Och vad är det för en sida du tror att det här forumet ligger på då?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Man kan väl starta svenska Formel 1-sajter trots att Forza Motorsport redan finns?
jonp

Inlägg av jonp »

Inte för att vara elak...men varken Forza eller F1racing är särskilt bra sidor. Däremot är forumet på Forza (där vi är nu) alldeles förträffligt. Tror dock att det skulle vara bättre att hjälpa Forza-gänget att hotta upp denna sida istället för att köra igång en ny.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Pratar vi registrerat domän namn här eller??

Forza finns ju både på .com och .se, inte för det i sig har någon betydelse om den är svensk eller ej, så jag fattar egentligen inte vad han menar!!

Men som sagt det är inget som hindrar att en ny site skapas, så Forza får lite hälsosam konkurrens förutom F1racing, de tror jag de skulle må bra av!
Senast redigerad av Gonzo den sön okt 12, 2003 17:09, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
foppa21

Inlägg av foppa21 »

Jag saknar svenska Daily F1 :cry:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

foppa21 skrev:Jag saknar svenska Daily F1 :cry:
Jag med.....men man får hållas med det som erbjuds!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

F1 Racing har ingen svensk sektion längre och F1-sites på engelska finns det ett oändligt antal av.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

jonp skrev:Inte för att vara elak...men varken Forza eller F1racing är särskilt bra sidor. Däremot är forumet på Forza (där vi är nu) alldeles förträffligt. Tror dock att det skulle vara bättre att hjälpa Forza-gänget att hotta upp denna sida istället för att köra igång en ny.
Håller fullständigt med dig :wave:
Jag tror ju at dom på Forza skulle gärna ta emot hjälp förbättra sida
och få förslag på vad dom ska ta in, man kan ju skicka dom så dant som man vill att det ska finnas på Forsasidan.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

LuckyStrike1 skrev:F1 Racing har ingen svensk sektion längre och F1-sites på engelska finns det ett oändligt antal av.
Ja jo Lucy det var nog det foppa menade.......
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vi som jobbar med Forza gör allt arbete på fritiden, kvällar och helger. Vi har alla andra sysselsättningar. Det finns en enorm mängd motorsportintresse bakom den här sidan, det kan jag lova.

Att hålla en sådan här sida inte bara vid liv, utan också under utveckling kräver däremot väldigt mycket tid och energi. Extra mycket om man som vi har stora ambitioner och inte alltid tillräckligt med tid för de ambitionerna. Trots det tycker jag att vi har lyckats ganska bra genom åren. Jag skulle t.ex vilja påstå att vår STCC-bevakning nog är den bästa man kan hitta idag. Vi är närvarande vid alla lopp och snabbt ut med nyheter. Dessutom tror jag vi har ett visst mått av förtroende bland de som jobbar inom STCC, ialla fall hoppas jag det.

Tyvärr finns det ju betydande tids- och avståndsorsaker till att bevakning av F1 och CART på samma sätt är svårt. Men kan vi så försöker vi bjuda på så ingående bevakning som möjligt även där, vår artikelserie om Björn Wirdheim i somras är t.ex ett sådant exempel. Vi försöker också vara snabbt ute med de stora och intressanta nyheterna.

Vi har däremot aldrig varit främmande för att lyssna på konstruktiv kritik. Vi tar också mycket tacksamt emot tips, råd och synpunkter på det vi gör och det vi skulle kunna göra bättre. Jag tror att vi nog lyssnar betydligt bättre och mer på sådana synpunkter än t.ex medier som de stora dagstidningarna. För oss är ju det en stor hjälp för att fortsätta utvecklas. Så är det några som har synpunkter på vad vi gör och skulle kunna göra så är man självklart mer än välkommen att delge oss dem.

Antingen via mail eller också på forumet - det finns ju en avdelning; "Om Forza Motorsport" där man också kan ta upp alla de synpunkter man har.

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Jag tycker att FORZA är en kanon sajt.. behövs ingen annan!

FORZA FORZA-MOTORSPORT!!!
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Ni gör en strålande insats med tanke på att de är er fritid som går åt, går säkert inte att begära mer utifrån de förutsättningarna! Så långt så bra!

Men ok jag ska försöka ge lite konstruktiv kritik.

Om ni hade den ödmjukhet som bl a Eje Elgh visar då han jobbar stenhårt med att aldrig vara partisk,så skulle ni få mycket mer förtroende bland en bredare läskrets tror jag.

Kom ihåg, ett media uppfattas efter det budskap man sänder, oavsett om budskapet sänds mellan raderna eller öppet, och även om det sänds i krönikor som lite oklart av er anses ligga utanför den publika profilen.

Jag talar om ett totalintryck av er site.....bra på väldigt många vis, kan inte uttala mig om delar utanför F1 dock, men som helhet är betyget gott.

Chefsredaktören avgör på en tidning vilket budskap man vill sända och jag antar att ni gör likadant, så fundera på vad ert budskap ska vara, en neutral F1-site och i möjligaste mån objektiv, där alla granskas med samma förstorningsglas eller en site som inte utger sig för att vara neutral.

Jag har försökt att här ge både negativ och positiv kritik, mina tidigare erfarenheter är dock att ni slår ifrån er kritik så länge den inte är positiv ur era ögon, så kanske detta är meningslöst ändå!

Och kanske ni struntar i vad jag skriver för att det är just jag, men å andra sidan hur många andra skriver med öppet hjärta som jag!

MVH

Gonzo
Senast redigerad av Gonzo den sön okt 12, 2003 18:34, redigerad totalt 3 gånger.
ElectroPete

Re: f1 sida intresse

Inlägg av ElectroPete »

steelbeat skrev:finns det folk som skulle vara intresserade att hålla på med en f1 sida
med se namn, måste vara ett antal om det skall funka
Det är ju viss skillnad mellan Forza och vad steelbeat vill starta. Forza är en svensk F1-sida med .se-namn. :shake: Någon fler än jag som blir oerhört trött på alla dessa språkliga förbrytelser ? Tråkigt att http://www.skrivihop.nu lägger ner :cry:

Slå mig inte nu för att jag märker ord

/EP går och gömmer sig
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

:smash:
Användarens profilbild
Firestoned

Inlägg av Firestoned »

Forza är ju ite bara en F1 sida, jag vill gärna ha info all motorsport kortfattat på svenska! För specialplugga finns det som sagt gott om Engelska sidor att besöka! förusatt att man fattar Enkelska :wink:
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Gonzo skrev: Om ni hade den ödmjukhet som bl a Eje Elgh visar då han jobbar stenhårt med att aldrig vara partisk,så skulle ni få mycket mer förtroende bland en bredare läskrets tror jag.

Kom ihåg, ett media uppfattas efter det budskap man sänder, oavsett om budskapet sänds mellan raderna eller öppet, och även om det sänds i krönikor som lite oklart av er anses ligga utanför den publika profilen.

Jag talar om ett totalintryck av er site.....bra på väldigt många vis, kan inte uttala mig om delar utanför F1 dock, men som helhet är betyget gott.

Chefsredaktören avgör på en tidning vilket budskap man vill sända och jag antar att ni gör likadant, så fundera på vad ert budskap ska vara, en neutral F1-site och i möjligaste mån objektiv, där alla granskas med samma förstorningsglas eller en site som inte utger sig för att vara neutral.

Gonzo
Gonzo, nu börjar du igen!

När du läser morgontidningen, läser du ledarsidan som nyheter?

Jag tycker Forza är en kanonsida med mycket bra och opartisk nyhetsrapportering.

De personliga krönikorna som Lucys Tankar från loppen tycker jag är mycket bra. Dessa är ju inte samma sak som en racerapport utan snarare hans personliga reflektioner. Dessa är ofta roliga att läsa då Lucy ibland när han vill kan vara en kul prick.

Jag tror nog att de allra flesta här kan skilja på en nyhetsartikel och en krönika?! Eller är det som med ironi att bara en tredjedel av svenskarna förstår?

Ett tips i så fall till Forza, skriv väldigt tydligt och då gärna en 10-20 gånger i början och i slutet på en krönika att detta är en krönika och ingen neutral nyhetsartikel. Detta borde ju ta bort eventuella missförstånd och till och med Gonzo skulle förstå.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Slasher, jag håller inte med dig!
Men du får gärna ha din åsikt om mig! :) :)
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Vad är det du inte håller med om Gonzo? Tycker du inte att man kan åtskilja nyhetsartiklar från krönikor? Eller tycker du inte att Forza är bra? Eller tycker du inte att Lucy kan vara en kul prick eller är det allt jag skriver som är fel?
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

Slasher skrev:Vad är det du inte håller med om Gonzo? Tycker du inte att man kan åtskilja nyhetsartiklar från krönikor? Eller tycker du inte att Forza är bra? Eller tycker du inte att Lucy kan vara en kul prick eller är det allt jag skriver som är fel?
Jag tror det lutar åt det sista Bild

/ :D
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Slasher skrev:Vad är det du inte håller med om Gonzo? Tycker du inte att man kan åtskilja nyhetsartiklar från krönikor? Eller tycker du inte att Forza är bra? Eller tycker du inte att Lucy kan vara en kul prick eller är det allt jag skriver som är fel?
Jag har ingen morgontidning. :D
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Gonzo skrev:
Så det är alltså på grund av att du läser för lite nyheter och ledare som du inte kan skilja på dessa här! Skaffa dig en morgontidning då eller be din mamma och pappa börja prenumerera! :)
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Slasher skrev:
Gonzo skrev:
Så det är alltså på grund av att du läser för lite nyheter och ledare som du inte kan skilja på dessa här! Skaffa dig en morgontidning då eller be din mamma och pappa börja prenumerera! :)
Å så gullig du är :puss: :puss: :puss: , tack för tipset, det ska jag säga till mamma o pappa att farbror slasher har sagt!

Fast de har redan en prenumeration, så de behöver ingen.