gulflagg

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Bild

Ser man ju hur det att det lyser skummilover i pannan på tuffingen? :spec:
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

Alfa, orsaken till varför jag postade bilden är för att den beskriver verkligheten som JAG och alla andra såg den i loppet.

Visst kunde man länkat till ett filmklipp som visar samma sak, men i detta fall är det HELT onödigt eftersom bilden visar det faktum man/jag är ute efter, d.v.s. att MS är HELT om Panis INNAN gulflaggan.

Detta är ett forum för att diskutera verkligheten ur olika synvinklar, skulle ALDRIG falla mig in att visa en bild som var manipulerad för att hävda min ståndpunkt.

/ :D
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Och Panis som till skillnad får alla andra människor utom 19 st andra på denna planet uppfattade verkligheten på ett annat sätt vilket han gav uttryck åt.

Verkligheten är att FIA inte delade ut något straff.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Alfa

Inlägg av Alfa »

LOL..

Var inte meningen att anklaga dig för att posta manipulerade bilder. Ber om ursäkt om du tolkade det så. :wave:
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

Alfa:
Det lugnt....

LuckyStrike1 skrev:Och Panis som till skillnad får alla andra människor utom 19 st andra på denna planet uppfattade verkligheten på ett annat sätt vilket han gav uttryck åt.

Verkligheten är att FIA inte delade ut något straff.
Jepp så är det, man kan/ska inte straffas förrens man begått ett regelbrott.

/ :D
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Och nästa gång när det sitter en fastklämd förare i en skymd kurva så kan alla förare med gott samvete satsa järnet på att göra en omkörning bara de har nosen före vid flaggan.

Ja, jag vet att gulflaggan på Indy var tramsig..inte så viktig som en sådan sak..men hur vet en förare det? Då blir det FIA:s ansvar när någon blir påkörd..skitbra..
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Och hur vet du att han satsade järnet genom kurvan då? Har du sett telemetrin?

Snacka om att ha skygglappar stora som Småland...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Jag är som bekant inget Schumi-fan men har hela tiden tyckt att den här gulflaggshistorien har varit en storm i ett vattenglas, men när man har hört/läst Panis sida av det hela har jag faktiskt ändrat uppfattning. Om det nu var så att Panis slog av på takten vilket låter rimligt (eftersom Toyotan är hyggligt snabb på rakorna) så är faktum det att Schumi inte hade hunnit fullfölja omkörningen om Panis inte hade slagit av på takten. Att sedan säga att det hade varit farligare att avbryta är ju bara bullshit. För det första hade han bara behövt släppa gasen lite, dessutom kan han inte ha blivit överraskad av att det var gulflagg i den hörnan då det var det varvet innan oxå!! Med andra ord hade Schumi flyt att Panis saktade in så att han hann om innan flaggan...
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Gulflaggen......... :zz: :zz: :zz:

Panis tycker si andra tycker så.........loppet är nästan 2 veckor gammalt, om Panis är sur får han väl han lämna in protest.....!

Tror t om Schummi blev förvånad att en så erfaren förare som Panis slog av........det var bara tacka å ta emot.
McCan70

Inlägg av McCan70 »

Jag förstår nu varför panis aldrig blivit Världsmästare och kommer aldrig att bli det heller. Vågar nästan slå vad om att när han ska göra sina depåstopp, lättar han på gasen att par kurvor innan för att inte behöva bromsa så hårt innan han passerat vita linjen vid infarten till depån.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Klart Panis slog av på takten, eftersom det var gulflagg och han ville ha en chans att undvika ett ev. hinder. Men visst, det är bara att göra som Schumacher och ignorera sådant trams eftersom alla sätt att tjäna en placering tydligen är bra sätt..och alla förare ändå kan hålla uppe ryggraden eftersom de numera sitter i så säkra bilar så de har glömt vad en gulflagga betyder.

Vidare så är det helt OK att köra av sin konkurrent av banan för att vinna VM som t.ex. 94 eller försöka med det och misslyckas som 97. För en majoritet av människorna kan tydligen inte skilja på det som står i historieböckerna och hur det gick till :lol:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

El Scorcho skrev:Klart Panis slog av på takten, eftersom det var gulflagg och han ville ha en chans att undvika ett ev. hinder. Men visst, det är bara att göra som Schumacher och ignorera sådant trams eftersom alla sätt att tjäna en placering tydligen är bra sätt..och alla förare ändå kan hålla uppe ryggraden eftersom de numera sitter i så säkra bilar så de har glömt vad en gulflagga betyder.

Vidare så är det helt OK att köra av sin konkurrent av banan för att vinna VM som t.ex. 94 eller försöka med det och misslyckas som 97. För en majoritet av människorna kan tydligen inte skilja på det som står i historieböckerna och hur det gick till :lol:
Trots att jag inte kommer ihåg när det var så vill jag påminna mig om att Schumacher blivit omkörd på samma sätt i en gulflaggssituation, kan nån hjälpa mig när det va? (undrar om det inte va Ville) -97, -98, -99.

Om du kör som en mes så kommer nån och kör om dig, då hjälper det föga att efteråt klaga, ja men han va dum han körde om mig!
Säger bara en sak, Panis du e en loser och kommer aldrig vinna med den attityden. (Han har ju ett rykte om sig att vara för snäll, verkar så).
Användarens profilbild
Integralmannen

Inlägg av Integralmannen »

hmm... tycker diskussionen är löjlig.
Antagligen borde jag inte skriva någonting men jag kan inte låta bli att citera Krokström från... STCC 99? "Kör man långsamt får man box!"
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Men Gonzo..nej

Ville körde om någon under gulflagg på träningen och blev diskad i hela loppet i Japan 97 efter nån veckas mangel..

Det förstår du väl att alla är lika inför lagen :lol:

Allvarligt talat så är man inte alls konsekvent i sin tillämpning av reglerna. Efter mycket funderande så tror jag nog FIA hellre favoriserar Ferrari än teamen med stora bilmärken i ryggen som Mercedes, BMW, Renault m.m. som har hotat med att gå ut och köra sin egen F1-serie utan FIA.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Är inte FIAt ett stort bilmärke?
/Jan
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Tror det. Har för mig att det fanns en som hette Ritmo, Vass som fan...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

El Scorcho skrev:Efter mycket funderande så tror jag nog FIA hellre favoriserar Ferrari än teamen med stora bilmärken i ryggen som Mercedes, BMW, Renault m.m. som har hotat med att gå ut och köra sin egen F1-serie utan FIA.
Nja, Luca di M. var väl ett tag ordförande i "utbrytargruppen" så Ferrari är i alla högsta grad med på de planerna. Dessutom tänker de sig fortfarande köra under FIA-flagg, så det är enbart Bernie som de skall bryta sig bort ifrån.