OCTOBER 9, 2003
Villeneuve pulls out of Japan
Jacques Villeneuve has pulled out of the Japanese Grand Prix, making way for Takuma Sato to take over the drive. Villeneuve decided on Thursday morning that he did not really want to go on with BAR-Honda and Craig Pollock rang team boss David Richards who was on a bullet train from Tokyo to Suzuka.
The switch to Sato will not cause too much upset for the team as they are used to running the Japanese driver in tests.
källa:
http://www.grandprix.com/ns/ns12009.html
-
'Mansell is slowing it down, taking it easy. Oh no he isn't! It's a lap record.' - Murray Walker
-
-
Synd att han inte vill avsluta inför publik, men jag kan förstå honom samtidigt. Känns nog halvkul att bli ersatt av en medelmåttig japansk kraschkung. Japsarna lär ju iallafall bli glada på Suzuka, sen får vi se om det blir en kortvarig glädje eller inte, ha ha ha. Hörde att BAR blixtbeställde frontvingar och andra reservdelar direkt när Ville lämnade återbud
-
-
Men han har sig själv att skylla lite. Han har alltid varit spektakulär men jag har inte ansett honom som någon snabb förarer. Visst det ser snabbt ut men han är alldeles för yvig för att få bra tider. Han börjar säsongen med att skälla ut Button och kalla honom för en medelmåtta som måste bevisa att han kan något. Efter att Button spöat honom i dom flesta kval o tävlingar så kan man förstå att han tappat all lust. Han är rent sopig på att ställa in en bil. Se bara första loppen med Williams innan Patrick Head skällde ut honom och sa att man inte kan ställa in bilen enligt CART stil. Sedan gick det bättre efter den reprimanden. Han har heller inte rosat marknaden senaste åren och det har hängt i luften. Jag är förvånad att han inte la av förra året. Bättre att ge plats för någon hungrig talang istället. Synd bara att det blev Sato för någon talang verkar han inte ha. Han kan vara snabb över ett varv men i ärlighetens namn så är det väl Sato som tagit över titlen Sandkungen från Jos.