Peugeot 307 WRC
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Peugeot 307 WRC
Vad tror ni övriga, blir detta något?
Lite annorlunda trick att använda en cab som WRC-bil. Låt vara att taket är fixerat.
Hoppas Daniel C hamnar i detta team, tror han har bäst möjlighet till avancemang genom dem. Tror inte det gör något om han får en delad tredjeförarroll (som Rovanperä haft), han kommer säkert att visa sin fart under första året och få köra hela serien senare.
Läs mer och se bilen: https://f1.tauzero.se/?url=news&dept=OTHER&id=3737
Lite annorlunda trick att använda en cab som WRC-bil. Låt vara att taket är fixerat.
Hoppas Daniel C hamnar i detta team, tror han har bäst möjlighet till avancemang genom dem. Tror inte det gör något om han får en delad tredjeförarroll (som Rovanperä haft), han kommer säkert att visa sin fart under första året och få köra hela serien senare.
Läs mer och se bilen: https://f1.tauzero.se/?url=news&dept=OTHER&id=3737
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Den ser lovande ut, synd att den ska vara röd bara. 206an verkar ha gjort sitt såg inte alls imponerande ut under San Remo.
Vart har alla rallyfantaster tagit vägen föresten? Är dom numera inlåsta på något mupphem
Det ser ut som Loeb kommer att vinna i år och det är ju bra mycket trevligare än om Burns skulle lyckas ro hem det.
Nästa vinner Grönholm i 307an
Vart har alla rallyfantaster tagit vägen föresten? Är dom numera inlåsta på något mupphem
Det ser ut som Loeb kommer att vinna i år och det är ju bra mycket trevligare än om Burns skulle lyckas ro hem det.
Nästa vinner Grönholm i 307an
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vet inte vart alla rallyfantaster tagit vägen, RALLYTOK har jag sett postande i F1-forumet den svikaren
Det var ju bara Grönholm som lyckades få 206:an att röra på sig någorlunda i Sanremo, och det lär väl bli samma visa framöver. Men jag tror den kan bli giftig i Wales.
Jag håller med om att Loeb just nu är favorit till titeln, han kör otäckt snabbt på asfalt och är tillräckligt snabb på grus för att ha en chans på titeln. Men jag blev också imponerad av Märtin även om han kör för fel team, Ford har väl aldrig varit kända för att ha en tillförlitlig bil?
Det var ju bara Grönholm som lyckades få 206:an att röra på sig någorlunda i Sanremo, och det lär väl bli samma visa framöver. Men jag tror den kan bli giftig i Wales.
Jag håller med om att Loeb just nu är favorit till titeln, han kör otäckt snabbt på asfalt och är tillräckligt snabb på grus för att ha en chans på titeln. Men jag blev också imponerad av Märtin även om han kör för fel team, Ford har väl aldrig varit kända för att ha en tillförlitlig bil?
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Ja, Märtin har också varit bra. Det är lite av ungtupparnas år i år.
McRae och Mäkinen ser ju mer ut som föredettingar och det är nog dags för båda att lägga av. Sainz kör väl en säsong till sedan kommer nog även han att få lägga av. Skulle heller inte bli förvånad om Grönholm lägger av efter nästa år om han vinner en tredje titel.
McRae och Mäkinen ser ju mer ut som föredettingar och det är nog dags för båda att lägga av. Sainz kör väl en säsong till sedan kommer nog även han att få lägga av. Skulle heller inte bli förvånad om Grönholm lägger av efter nästa år om han vinner en tredje titel.
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tror att Grönholm lägger av efter nästa år oavsett hur det går. Hoppas bara Daniel Carlsson kan visa sin potential i en 206:a nästa år. Då kanske han kan ha chans p åe nav stolarna hos Peugeot, jag tror nämligen inte att Rovanperä kommeratt köra mer än ett år till heller. Och Loix i par med Carlsson kanske kan vara en uppställning till 2005.
Hoppas att Ford fortsätter i WRC, annars har Märtin en lite jobbig sits. Möjligen kna Mitsubishi vara intresserade av att ta in honom. Men som jag fattat dem så är de inte intresserade av att betala någon toppförare utöver Panizzzi.
Hoppas att Ford fortsätter i WRC, annars har Märtin en lite jobbig sits. Möjligen kna Mitsubishi vara intresserade av att ta in honom. Men som jag fattat dem så är de inte intresserade av att betala någon toppförare utöver Panizzzi.
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Tyvärr så vara några svartklädda män å tog mitt tangentbord sen gav mig en spruta tror att det va bernie´s män ....
Nu känns det som verkligen svensk rallysport är på gång DC körde bra ända tills han fick bryta även imponerad av PG körning blev bäste nordbo i super1600 klassen 6:e plats.
Jimmy blev ochså en lite överraskning för mig satt en del topptider slutade på 9:e
Nä Rally står i en genartionväxling nu gäller det verkligen hitta nya talanger till WRC teamen å jag tror svenska förare kan komma i ropet igen....
Nu känns det som verkligen svensk rallysport är på gång DC körde bra ända tills han fick bryta även imponerad av PG körning blev bäste nordbo i super1600 klassen 6:e plats.
Jimmy blev ochså en lite överraskning för mig satt en del topptider slutade på 9:e
Nä Rally står i en genartionväxling nu gäller det verkligen hitta nya talanger till WRC teamen å jag tror svenska förare kan komma i ropet igen....
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tyvärr har väl FIA skjutit sig lite i foten genom att strypa möjligheten till tre bilar. Det gör ju att återväxten går långsammare och de gamla uvarna kan sitta ett tag till i sina sitsar.
Som sagt så visade PG än en gång att han klara press och blev bäste svensk. Trist bara att DC inte kunde hålla ögonen på vägen utan körde sönder bilen på en säker andraplats (i alla fall i JVM).
Joge var verkligen en överraskning. Jag trodde han nästan givit upp och accepterat att PG var snabbare om man kikar på resultaten tidigare i år, men efter att han vunnit avslutande SM-deltävlingen och nu länge låg före PG i Sanremo så tror jag faktiskt att han också kan vara med och slåss om kontrakt framöver.
Som sagt så visade PG än en gång att han klara press och blev bäste svensk. Trist bara att DC inte kunde hålla ögonen på vägen utan körde sönder bilen på en säker andraplats (i alla fall i JVM).
Joge var verkligen en överraskning. Jag trodde han nästan givit upp och accepterat att PG var snabbare om man kikar på resultaten tidigare i år, men efter att han vunnit avslutande SM-deltävlingen och nu länge låg före PG i Sanremo så tror jag faktiskt att han också kan vara med och slåss om kontrakt framöver.
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja, men det räcker inte med att köra fort. Man måste ha kontakter också vilket åtminstone PG har via Kruse. Tycker det var starkt av jonas att kliva åt sidan istället för att försöka köra något år till själv.
Tycker t.ex. att några andra svenskar som har kontakter borde försöka få fram talangerna, vi har ju en f.d. världsmästare som kör själv istället för att coacha fram någon ny förmåga vilket jag tycker är tråkigt.
Kul också att se Liatti göra ett rally igen, han var ju jäkligt snabb i Sanremo. Undrar om han är på väg att göra comeback?
Tycker t.ex. att några andra svenskar som har kontakter borde försöka få fram talangerna, vi har ju en f.d. världsmästare som kör själv istället för att coacha fram någon ny förmåga vilket jag tycker är tråkigt.
Kul också att se Liatti göra ett rally igen, han var ju jäkligt snabb i Sanremo. Undrar om han är på väg att göra comeback?
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Visst är Liatti lite väl gammal för comeback, men det är en sympatisk man det med.
Och Rovanperä, ingen som vinner VM-rallyn är dålig. Det jag grundar min slutsats på är det faktum att han inte presterat några direkta toppresultat i år. Möjligen är det så att ahn begärt lägre lön och därmed fick stanna kvar i teamet. Vad jag förstått så ville Peugeot ha McRae men fick inte gå in och skriva kontrakt eftersom Citoren (som även de ingår i PSA-koncernen) inte hade skrivit kontrakt med Sainz eller McRae när det var aktuellt.
McRae har ju rolig körstil men är inte den som är snällast mot bilen
Därför är det lite trist att han får stryka på foten, men ungtupparna kommer säkert att bjuda upp till kamp så man inte behöver sitta och gäspa!
Och Rovanperä, ingen som vinner VM-rallyn är dålig. Det jag grundar min slutsats på är det faktum att han inte presterat några direkta toppresultat i år. Möjligen är det så att ahn begärt lägre lön och därmed fick stanna kvar i teamet. Vad jag förstått så ville Peugeot ha McRae men fick inte gå in och skriva kontrakt eftersom Citoren (som även de ingår i PSA-koncernen) inte hade skrivit kontrakt med Sainz eller McRae när det var aktuellt.
McRae har ju rolig körstil men är inte den som är snällast mot bilen
Därför är det lite trist att han får stryka på foten, men ungtupparna kommer säkert att bjuda upp till kamp så man inte behöver sitta och gäspa!
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Ja det va starkt gjort av Kruse att kliva undan va rädd att PG skulle bara bli en talang som aldrig fick visa upp sig internationellt nu ha han fått den chansen
Tror att många håller ett öga på honom hoppas verkligen att han sköter sina kort rätt så kanske vi få se honom i JWRC nästa år...
En annan i Svensk rallysport som ha gjort mycket är Oldsberg som hjälper Tobias Johansson..
Men en som verka ha gått om intet är Tobias Söderqvist tror att han skulle göra sig bra i internationellt konkurens.
Sen får man väl hoppas att Ekström gör en satsning på rally igen
Tror att många håller ett öga på honom hoppas verkligen att han sköter sina kort rätt så kanske vi få se honom i JWRC nästa år...
En annan i Svensk rallysport som ha gjort mycket är Oldsberg som hjälper Tobias Johansson..
Men en som verka ha gått om intet är Tobias Söderqvist tror att han skulle göra sig bra i internationellt konkurens.
Sen får man väl hoppas att Ekström gör en satsning på rally igen
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Söderqvist har ju kört med sin Televerksoranga Opel i år, plus att han lånade väl en nyare bil till Rally Xplosion och gjorde hyfsat ifrån sig. Det var pengarna som tröt, annars hade han rattat en av Eljas-brödernas grupp N-bilar i år. Det var det som var planen med att ha nkörde Polo förra säsongen. Lite trist att han inte fick chansen istället för Svedlund som inte håller internationellt.
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Eftersom "banåka" säsongen är slut nu så får jag väl skriva lite mer.
Håller med om att framtiden börjar se ljus ut för svenskarnas del. Hoppas dock att de nya reglerna inte behöver vara någon nackdel. Det är kanske inte så dumt med bara två förhandsnomnerade förare. De flesta toppstallen kommer att köra med två allroundchaffisar. I stället för att ha en gammal trotjänare som kör tredjebilen finns plötsligt utrymme för nya förmågor att få en chans till en toppstyrning i enstaka tävlingar för att provas i hårt motstånd.
Håller med om att framtiden börjar se ljus ut för svenskarnas del. Hoppas dock att de nya reglerna inte behöver vara någon nackdel. Det är kanske inte så dumt med bara två förhandsnomnerade förare. De flesta toppstallen kommer att köra med två allroundchaffisar. I stället för att ha en gammal trotjänare som kör tredjebilen finns plötsligt utrymme för nya förmågor att få en chans till en toppstyrning i enstaka tävlingar för att provas i hårt motstånd.
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Läste att PG skulle vara nästa förare ut i SMC satsning vilket jag tycker är ett bra beslut
Tittade lite På Brittiska rallyt startlista fyra svenska Daniel , PG , Andreas Eriksson och Tobias johansson..
Men tror att det är över för Kenneth nu men hoppas att han kan köra här på hemmeplan istället....
Tittade lite På Brittiska rallyt startlista fyra svenska Daniel , PG , Andreas Eriksson och Tobias johansson..
Men tror att det är över för Kenneth nu men hoppas att han kan köra här på hemmeplan istället....
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Dom har ju dragit ner på en hel del av Jaguars F1-budget för att rallyprogrammet kräver mer pengar. Det är därför Jaguar troligen behöver en betalande förare nästa år.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
During the press conference before the Sanremo Rally, Malcolm Wilson said that he wasn't 100% sure if Ford would be back for the next World Rally Championship season. We talked to M-Sport press officer Lisa Franklin to verify if the team has a clearer picture of what will happen to the Ford WRC team next year.According to her, Malcolm Wilson said to a British radio station that Ford asked him to cut his team's budget by 30% for next season. This a major reduction for a team that wants to fight for the title, and on top of that there will be two more rallies on the 2004 calendar: Mexico and Japan.
Nu vill väl Ford blåsa liv i Jaguar också. Annars så är det väl bättre vinna ett rally än att komma 7a i ett gp.
Nu vill väl Ford blåsa liv i Jaguar också. Annars så är det väl bättre vinna ett rally än att komma 7a i ett gp.
Senast redigerad av Sami den fre okt 10, 2003 23:17, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Ta en sjunde eller en åttonde plats i Jaguar i F1 helt klart. Det är vad Jaguar har gjort regelbundet i år och Webber har image av sig som nästa stora grej och Jaguar har fått mycket god PR om att äntligen vara på rätt väga ... utan att något egentligen har ändrats förutom att man kvalar bättre.RALLYTOK skrev:Ärligt talat vilket tror ni ge mest pr vinna i Finska rallyt med Focusen eller harva runt i F1 runt 7 eller 8 e plats
F1 är oslagbart i PR-termer överallt utom i USA där det är NASCAR som gäller och ingenting annat.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Roligare i det var att Ford fick sin budget nedskärd +byggt en ny bil + fick sparka båda sina förare pga för höga löner.
Ändå slåss de om förare titlen nu skulle vara roligt å se om Jagaur skulle kunna göra samma sak
Sen om PR rally hjälper ett bilmärke jäkligt mycket titta bara på peugoet , Mistubishi , Toyota , Audi , Subaru , Citroen , Opel ,listan kan göras lång även Saab hade mycket hjälp av rally förr i tiden...
Ändå slåss de om förare titlen nu skulle vara roligt å se om Jagaur skulle kunna göra samma sak
Sen om PR rally hjälper ett bilmärke jäkligt mycket titta bara på peugoet , Mistubishi , Toyota , Audi , Subaru , Citroen , Opel ,listan kan göras lång även Saab hade mycket hjälp av rally förr i tiden...