Villeneuve

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Bernie

Villeneuve

Inlägg av Bernie »

McLaren borde byta ut DC mot Villneuve till nästa år. Har inte DC ett race by race kontrakt inför nästa år ?

Så dålig är ju inte Villeneuve och en toppstyrning borde ju motivera han.
DC är ju helt kass
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Håller med..det finns en sjuhelsickes förare nånstans under allt BAR-trams.
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

Eller så var Williamsbilen överlägsen det året JV vann VM:et..

Jag röstar på Wirdheim :bang: istället för JV på alla platser i F1..

/ :D
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det ryktas att Ralfs skäl till att stå över loppet i söndags inte enbart berodde på att han mådde dåligt, utan också pga att stallet sa att de satsar på Montoya i mästerskapet. Ralf sades inte acceptera det och valde att strunta i att köra om det var så det skulle vara.

Nu ryktas det att Ralf kanske inte kör på Indy heller och att Villeneuve istället ska tas in för att köra det loppet för Williams.

Säkert bara ett vilt konspirationsrykte, men ett kul sådant ialla fall.

Iofs tyckte jag at Gené skötte sig så bra att de lika gärna kunde köra med honom i de två sista loppen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Låter ju högst troligt att Ville kör Williams nästa lopp :aha: och Baumgartner tar Coulthards plats :D :D

Men kul hade det sannerligen varit!!!
Peevo

Inlägg av Peevo »

Ingenting är omöjligt. Mr Williams kanske tycker att Ville borde få ett fint avslut på sin f1karriär?? Vem vet...
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Mr Williams har inte tidigare visat upp någon sentimental sida.

Gené körde riktigt bra på Monza. Låt han få köra Indianapolis :bang:
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Frank är nog knappast beredd att slänga bort wcc för Villenuves skull.

Roligt att Villenuvefans alltid tror att deras lille kämpe hur dåligt han än kör, ska få en sits hos något av de tre stora stallen.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

LuckyStrike1 skrev:Det ryktas att Ralfs skäl till att stå över loppet i söndags inte enbart berodde på att han mådde dåligt, utan också pga att stallet sa att de satsar på Montoya i mästerskapet. Ralf sades inte acceptera det och valde att strunta i att köra om det var så det skulle vara.

Nu ryktas det att Ralf kanske inte kör på Indy heller och att Villeneuve istället ska tas in för att köra det loppet för Williams.

Säkert bara ett vilt konspirationsrykte, men ett kul sådant ialla fall.

Iofs tyckte jag at Gené skötte sig så bra att de lika gärna kunde köra med honom i de två sista loppen.
Nja, det här är nog bara "rykten" och bör endast betraktas som just rykten. (Skulle dock vara intressant och få reda på källan till ryktet alt ryktesspridare förutom Lycky).

Det mest sannolika och troliga är ändå att Ralf Schumacher kör som vanligt i Indy.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

www.autosport.com
www.pitpass.com
www.grandprix.com
www.fosagold.org - news mailing list

Där har du de fyra ställen jag har sett ryktet på. finns säkert också en uppsjö kanadensiska tidningar och siter som har det ryktet med.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

TACK

- Ja se Kanadensare....

Kan bara hålla med Ralf som är mycket "road" av ryktena............
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det hade varit rätt skoj att se Villeneuve i en Jaguar eller något och se honom kriga mot BAR på banan.

Villeneuve till Jaguar
Sato till BAR
Wirdheim till Sauber
Senast redigerad av Sami den tor sep 18, 2003 21:26, redigerad totalt 1 gång.
JohanÅ

Inlägg av JohanÅ »

Jag har aldrig varit nått stort Villenuve-fan men det känns ändå lite vemodigt om vi inte kommer få se honom köra VM nästa år...
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

JohanÅ skrev:Jag har aldrig varit nått stort Villenuve-fan men det känns ändå lite vemodigt om vi inte kommer få se honom köra VM nästa år...
Ja, jag håller med dig!!
JohanÅ

Inlägg av JohanÅ »

Vad ska det bli det av den gode Jacques nu? Det känns som att han förtjänar att avsluta sin karriär på ett lite värdigare sätt... Drömmen är ju att återigen få se honom i en Williams.
Jippe

Inlägg av Jippe »

Bernie tried to find a team for Villeneuve
''...the truth is no one wants him.'' [07/10/03 - 12:03]

ernie Ecclestone has admitted that he tried to find a place for Jacques Villeneuve in Formula One for next season, however, none of the teams wanted to sign him.

Villeneuve was informed over the weekend that his BAR contract would not be renewed, while this morning the Brackley-based outfit announced that Takuma Sato would be their second driver for 2004. The Japanese driver will be teaming up with Jenson Button.

Villeneuve is now without a drive for next season, although Ecclestone, has revealed that he did try and persuade some of the teams to sign the 1997 World Champion, but to no avail.

“I did everything possible to talk teams into giving Jacques a drive for next season but the truth is no one wants him,” Ecclestone told The Sun. “I still regard him as a great racer but he needs a team that would give him extra motivation.”

“I even suggested he should go to Ferrari and drive alongside Michael Schumacher for free. But it didn’t come off because Michael insists on No 1 status, which shows he must still consider Jacques a threat.”
Sit Rubens sit!
- Good boy
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kanske kommer han att vara med ändå 8)
There have already been suggestions that Villeneuve offered to drive for Jaguar on a pay-per-results basis, but that he was told that he needed to find some sponsorship. It could be that search for sponsorship that determines just how many World Champions are in F1 next season...
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Jippe skrev: “I even suggested he should go to Ferrari and drive alongside Michael Schumacher for free. But it didn’t come off because Michael insists on No 1 status, which shows he must still consider Jacques a threat.”
Nähä, så oväntat att Schumi inte ville ha Ville i teamet!! Han vill ju inte ha en stallkompis som kan köra snabbare än honom, huga :o
Peevo

Inlägg av Peevo »

Sato bör nog ha med sig en jättesponsor. Han kraschar ju sönder grejjor för x-antal miljoner hela tiden. Han var tydligen snabb i någon annan formelserie när han kom på att det inte var folkrace han skulle köra och tog sig i mål. Tråkigt det där med Ville...

Edit: Förresten så kan Sato studsa iväg till helvetet.
Jippe

Inlägg av Jippe »

Peevo skrev:Sato bör nog ha med sig en jättesponsor. Han kraschar ju sönder grejjor för x-antal miljoner hela tiden. Han var tydligen snabb i någon annan formelserie när han kom på att det inte var folkrace han skulle köra och tog sig i mål. Tråkigt det där med Ville...

Edit: Förresten så kan Sato studsa iväg till helvetet.
Han har Honda, det räcker nog. F1 motorer och kontrakt för team är ganska värdefulla. :D
Sit Rubens sit!
- Good boy
Användarens profilbild
moski

Inlägg av moski »

Jag tycker personligen att det är skit tråkigt att Ville ev försvinner ur
F1 cirkusen.
Jag är inget råfan av Ville men tycker att F1 blir färglösare utan honom.
Tänk bara på alla "sköna" utalanden han gjort!

Det var för övrigt när Ville blev WC jag tappade all respekt för Schumi.
Vår gode Shumi´s sätt att försöka påverka utgången av det VM:et,
var chockerande och bland det vidrigaste jag sett!
Så visst, i all grad har Villes närvaro i F1 påverkat mig.

Det har inte direkt gått bra under BAR tiden & nu blir han t.o.m
ifrånåkt av Button, men jag tycker endå att det skulle vara kul
om han fick chansen att visa vad han går för i ett konkurenskraftigt
stall ialla fall i ett par race!

Hoppas!
Hoppas!
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Ju mer jag tänker på det: "Takuma Sato ersätter Jaques Villeneuve"
- Det låter ju som ett dåligt skämt!

Undrar om inte problemen i F1 nu är större än man någonsin befarat?
/Jan
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Fragan ar om BARs ekonomi blir battre eller samre? Villeneuve hade ju skapligt fet lon och gnallde om att vara ledig fran sponsoruppdrag. Sato kan val inte ha nagot vidare betalt, men kostar pengar och arbetstimmar anda. :smash:
Jippe

Inlägg av Jippe »

jajo skrev:Ju mer jag tänker på det: "Takuma Sato ersätter Jaques Villeneuve"

/Jan
Bra sagt, jag väljer och tror att F1 har problem som du säger. Att Bearnie går ut och kör dubbelmoral på saker och ting nu gör ju inte saken bättre. Det måste ju reta ett par stycken i alla fall.
Denna säsongen har ändå varit ett steg i rätt riktning från WWF, det är ju fruktansvärt långt kvar, men hoppas man kan ta bit för bit för varje säsong som kommer.
Eller är enda lösningen den nya ligan om några år, det skulle ge möjligheter för en ny start i alla fall och antagligen ganska lika premisser.
Sit Rubens sit!
- Good boy
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Alltså..när man har sett Villeneuve i CART-serien och hans fantastiska manövrar..tuffhet på banan..körkänsla m.m. så är det ett dåligt skämt att han har kastat bort en massa år i BAR-bilen, som skulle bli så bra och aldrig blev bra. Klart han har tappat lusten för BAR.

Williamsbilen var ju inte sååå överlägsen 97..betydligt mindre överlägsen än vad t.ex. Ferrari har varit senaste åren..

Villeneuve kom in i F1-cirkusen som en frisk fläkt och höjde temperaturen och intresset. Hur många har förresten kört om Schumi på utsidan av en lång kurva (Estoril tror jag det var)? Ifall man inte förstår Villeneuves storhet så är man kortsynt och har dålig koll. Han har bl.a. något som bara en annan F1-förare har..en titel i Indy500 - 370 km/h mellan två stenmurar i några timmar. Det är värt hur mycket cred som helst.
Användarens profilbild
JockeJ71

Inlägg av JockeJ71 »

jojo Villeneuve HAR varit en stor förare.
Man kan inte leva på gamla meriter , det finns det förare som är , varit, mer meriterade som lämnat F1.
Faktum kvarstår att Jenson Button är snabbare på banan än JV , och han , JB, har inte vunnit indy 500.
Alla måste lämna in någon gång och personligen tycker jag det var synd att JV körde den här säsongen. Iallafall i en BAR..
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

jajo skrev:Ju mer jag tänker på det: "Takuma Sato ersätter Jaques Villeneuve"

/Jan
Ja riktigt bra tolkning av problemet i F1.
Som sagt när det bara är de 3-4 bästa teamen kör med förare som är bra och de andra 6-7 kör med förare som inte är bra utan att de är där därför de har pengar att betala körningen för, är man snett ute.
Killar som Ville skall tycker jag absolut köra i den största av motorsportsserier.
Hur ser det ut om något år annars, kanske får vi 10 förare från SaudiArabien som har pengar att köra för, vad blir det då kvar av F1?

/ :D
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jocke J71 har ju rätt på ett sätt, man kan inte leva på gamla meriter. Det som är synd är att Ville har suttit för länge i ett dåligt stall. Visst, det är delvis hans eget fel.

Personligen är jag förvånad över att Button har varit snabbare i år. Men han är ju hungrigare..och han kanske är riktigt riktigt bra.

Är säker på att Ville skulle få en nytändning i ett annat stall.
Jippe

Inlägg av Jippe »

El Scorcho skrev:Jocke J71 har ju rätt på ett sätt, man kan inte leva på gamla meriter. Det som är synd är att Ville har suttit för länge i ett dåligt stall. Visst, det är delvis hans eget fel.

Personligen är jag förvånad över att Button har varit snabbare i år. Men han är ju hungrigare..och han kanske är riktigt riktigt bra.

Ta en titt på statistiken

JV
Antal fullförda lopp = 7
Snitt kval = 11.67
Snitt slutresultat = 7.29
Snitt "tjänade" positioner = 4.38

JB
Antal fullförda lopp = 9
Snitt kval = 11.50
Snitt slutresultat = 7.89
Snitt "tjänade" positioner = 3.61

Som dom brukar säga, siffror ljuger inte ;)

Och om jag hade statsen på det, så kunde jag visa att JB har haft mer möjligheter till att fullföra lopp också, det har skillnad på vems bil som har hållt också.

JV har inte gjort några race misstag på samma sätt som JB i år heller, Brasilien, Spanien...

Inte för att jag är en JV fan, men rätt skal vara rätt ;=)
Sit Rubens sit!
- Good boy
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

Jag kan instämma i kören som beklagar att Ville lämnar f1.. Han är och har varit en speciel förare som man oftast haft en åsikt om.. Det är sådana förare f1 behöver. Och det är bristen av dessa som är faran med f1.. Inte köpeförare, som i det här fallet dessutom har potential.

Sato kan uppenbarligen konsten att liksom Schumacher, Alesi, Montoya, Alonso, Verstappen och några andra ha både anhängare och starka kritiker.. Heidfeld, Panis, Ralf och några andra saknar detta... Jag skulle hellre sett Buttons plats försvinna till förmån för Takus..

Inlägg av JockeJ71 »

Jippe skrev:
El Scorcho skrev:Jocke J71 har ju rätt på ett sätt, man kan inte leva på gamla meriter. Det som är synd är att Ville har suttit för länge i ett dåligt stall. Visst, det är delvis hans eget fel.

JV
Antal fullförda lopp = 7
Snitt kval = 11.67

JB
Antal fullförda lopp = 9
Snitt kval = 11.50

Och om jag hade statsen på det, så kunde jag visa att JB har haft mer möjligheter till att fullföra lopp också, det har skillnad på vems bil som har hållt också.

JV har inte gjort några race misstag på samma sätt som JB i år heller, Brasilien, Spanien...

Nej siffror ljuger inte.
Aktuell poängställning: JB 12p JV 6p....
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Tänkte mest på att Button har kvalat bättre..vilket är väldigt förvånande.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Villeneuve gör ju inte sig själv rättvisa i år så att fortsätta hos BAR även 2004 vore ju ett skämt. Nä, att få spana in Takuma Satos körning känns betydligt mer intressant än att behöva se Villeneuve köra än ett år för BAR med ännu sämre resultat.

Hoppas dock att Jaguar norpar åt sig Jacques. Miljöombyte hade gjort honom gott. 8)
Peevo

Inlägg av Peevo »

JockeJ71 skrev:jojo Villeneuve HAR varit en stor förare.
Man kan inte leva på gamla meriter , det finns det förare som är , varit, mer meriterade som lämnat F1.
Faktum kvarstår att Jenson Button är snabbare på banan än JV , och han , JB, har inte vunnit indy 500.
Alla måste lämna in någon gång och personligen tycker jag det var synd att JV körde den här säsongen. Iallafall i en BAR..
Kan talang och känsla försvinna över en natt?? Det sägs att ränderna aldrig går ur en tiger. Med passande material tror jag att JV smiskar potatismos av många andra på gridden.
Jippe

Inlägg av Jippe »

El Scorcho skrev:Tänkte mest på att Button har kvalat bättre..vilket är väldigt förvånande.
Inte egentligen eftersom JV i stort sett haft mer Bensin och andra strategier. Ofta har JV dock DNF'at, om det beror på körstilen eller otur det vet man inte. Eller om man satsar på 1 bil eller inte? RB, DC tillsammans med JV har ju haft mer DNF än sina teamkamrater de 2 sista säsongerna. Vad det beror på vet jag inte, men en liten misstanke om sämre prioritet har jag ju, fast det kan aldrig bekräftas än ett officielt uttalande. Och något sådant lär väl aldrig komma.
Sit Rubens sit!
- Good boy
Jippe

Inlägg av Jippe »

JockeJ71 skrev:
Jippe skrev:

JV
Antal fullförda lopp = 7
Snitt kval = 11.67

JB
Antal fullförda lopp = 9
Snitt kval = 11.50

Nej siffror ljuger inte.
Aktuell poängställning: JB 12p JV 6p....
Vet inte riktigt om du förstod vad jag försökte presentera?
Sit Rubens sit!
- Good boy
Jippe

Inlägg av Jippe »

Jippe skrev:
El Scorcho skrev:Tänkte mest på att Button har kvalat bättre..vilket är väldigt förvånande.
Inte egentligen eftersom JV i stort sett haft mer Bensin och andra strategier. Ofta har JV dock DNF'at, om det beror på körstilen eller otur det vet man inte. Eller om man satsar på 1 bil eller inte? RB, DC tillsammans med JV har ju haft mer DNF än sina teamkamrater de 2 sista säsongerna. Vad det beror på vet jag inte, men en liten misstanke om sämre prioritet har jag ju, fast det kan aldrig bekräftas än ett officielt uttalande. Och något sådant lär väl aldrig komma.
Lite mer förtydligande, jag vill med detta visa att JB inte är någon otrolig förare som slagit JV.

Han har tidigare spöat alla sidan teamkamrater, även när bilen varit skit, och han har bara blivigt "outscored av JB, inte "outperformed". JV har 50% av JB's poäng, men bara 30% tillförlitlighet (DNF) !!!
Den procenten visar också att JB skulle haft mer poäng en det han skrapat ihop, medans JV har slitigt med tillförlitlighet på bilen hela säsongen, utan det tror jag inte han bara hade "outperformed" JB, han hade också troligen haft mer poäng.

Hur bra är då JV? Bättre än när an slog MS 97? Uppenbarligen har han förmågan, och nu har han långt mer erfarenhet än han hade sina första 2 säsonger (nära vinst också i 96 trots att han inte deltog i alla race).

/Jippe "McLaren FAN"
Sit Rubens sit!
- Good boy
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

:quest: Villeneuve deltog väl i alla lopp 96.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jippe skrev:(nära vinst också i 96 trots att han inte deltog i alla race).

Han körde samtliga lopp 1996

Jippe

Inlägg av Jippe »

LuckyStrike1 skrev:
Jippe skrev:(nära vinst också i 96 trots att han inte deltog i alla race).

Han körde samtliga lopp 1996
ok, fel av mig igen :smash:
men var inte själva huvudpoängen av inlägget i vilket fall som helst
Sit Rubens sit!
- Good boy
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

När JV körde för Williams var han bland de bästa på banan.
Då var han riktigt snabb och han är fortfarande snabb men kanske inte på topp längre, och inte undra på det! Att bli lovad guld o gröna skogar som aldrig inträffar skulle få vem som helst att tappa sugen till slut.

JV har ju hela tiden hoppats på att "nästa" års bil ska bli ett fall framåt, men det har sett ungefär lika dåligt ut hela tiden, trots det så stannade han som en trotjänare, det var här han gjorde sitt misstag, han skulle naturligtvis lämnat BAR tidigt.

Med statistik kan man bevisa det mesta, bra eller dåligt men en sak kan man inte ta ifrån honom, han är världsmästare, en gång champ, alltid champ!

Nu har det blivit JVs tur att bära hundhuvud för BARs brist på framgångar!

Jag hyllar honom både som förare och som person!
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Gonzo skrev:När JV körde för Williams var han bland de bästa på banan.
Då var han riktigt snabb och han är fortfarande snabb men kanske inte på topp längre, och inte undra på det! Att bli lovad guld o gröna skogar som aldrig inträffar skulle få vem som helst att tappa sugen till slut.

JV har ju hela tiden hoppats på att "nästa" års bil ska bli ett fall framåt, men det har sett ungefär lika dåligt ut hela tiden, trots det så stannade han som en trotjänare, det var här han gjorde sitt misstag, han skulle naturligtvis lämnat BAR tidigt.

Med statistik kan man bevisa det mesta, bra eller dåligt men en sak kan man inte ta ifrån honom, han är världsmästare, en gång champ, alltid champ!

För att citera dig själv "Det var nog det bästa du har skrivit"!! :wink:
Jippe

Inlägg av Jippe »

Gonzo skrev:När JV körde för Williams var han bland de bästa på banan.

Oj, bra skrivigt!
Sit Rubens sit!
- Good boy
Peevo

Inlägg av Peevo »

En sak är säker. JV stod för den skönaste körningen på Suzuka förra året. Han sladdade in i sista kurvan/kurvorna, varv efter varv. Nåt mer kommer jag inte ihåg.. Full kontroll varje gång. Hoppas han dyker upp som gubben i lådan i något annat team...