schumi fans..
-
schumi fans..
schumi fans är som djurgårdare, de ploppar upp i medgång men är som borta när det går lite utför. Patetiskt.
Sen förstår jag inte varför man ska diskutera kring något beslut i år och dar(som ni förmodat kommer göra, i brist på annat)..lägg ner hela diskussionen och inse faktum.
formel 1 är ändå bara en "sport"...och att schumi fans ska visa "skadeglädje"(vet inte om ordet passar in i detta sammanhang) är ju löjeväckande. Säkerligen ett gäng förlorare som känner lycka för första gången i sina liv.
nu får det räcka/Nico
Sen förstår jag inte varför man ska diskutera kring något beslut i år och dar(som ni förmodat kommer göra, i brist på annat)..lägg ner hela diskussionen och inse faktum.
formel 1 är ändå bara en "sport"...och att schumi fans ska visa "skadeglädje"(vet inte om ordet passar in i detta sammanhang) är ju löjeväckande. Säkerligen ett gäng förlorare som känner lycka för första gången i sina liv.
nu får det räcka/Nico
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
medlem sedan 15 feb 2001
-
Re: schumi fans..
Ja lägg ner forumet, nu får det räcka.nicolas skrev:schumi fans är som djurgårdare, de ploppar upp i medgång men är som borta när det går lite utför. Patetiskt.
nu får det räcka/Nico
-
-
Det är alltid medgång när man är schumi fan.nicolas skrev:schumi fans är som djurgårdare, de ploppar upp i medgång men är som borta när det går lite utför.
-
-
-
Den här topicen tar priset... startad av en icke-schumi anhängare.
Om jag inte minns helt fel så var det ett jäkla kacklande om vem som blev varvad under Ungerns GP.
Herregud det räcker inte att man skall anklagas för att man håller på fel förare och tillverkare nu skall man kallas okunnig och skadeglad också.
Jag gjorde en liten sökning över dina inlägg Mr Nicolas...
Efter Tysklands GP stod att läsa följande:
Du är definitivt inte värst på det här forumet och jag ser egentligen inte så allvarligt på f1 som många kanske kan tro.
Jargongen på forumet är dock lite Vi mot Dem angående Ferrari - alla andra. Efter att ha läst allehanda inlägg med typisk anti-ferrari stämpel är det lätt hänt att ge igen...
Egentligen borde man kanske sluta skriva inlägg i trådar där det kan uppstå "flaming".
Vad vet jag...
Om jag inte minns helt fel så var det ett jäkla kacklande om vem som blev varvad under Ungerns GP.
Herregud det räcker inte att man skall anklagas för att man håller på fel förare och tillverkare nu skall man kallas okunnig och skadeglad också.
Jag gjorde en liten sökning över dina inlägg Mr Nicolas...
Efter Tysklands GP stod att läsa följande:
Så var vänlig och ät upp dina egna ord är du snäll.Aldrig sett någon dominera ett f-1 lopp på det sättet Montoya gjorde idag. Han visade vem som regerar, williams är bara så mycket mer än alla de andra tillsammans. Fan, pinsamt för resten av fältet.
Hur många förare har vunnit ett lopp med över minuten? tror typ bara att det är Montoya och någon till under modern tid.
Så jävla bra!!
Jäkla schumacher entusiaster som inte vet vad formel1 går ut på.
/Nico
Du är definitivt inte värst på det här forumet och jag ser egentligen inte så allvarligt på f1 som många kanske kan tro.
Jargongen på forumet är dock lite Vi mot Dem angående Ferrari - alla andra. Efter att ha läst allehanda inlägg med typisk anti-ferrari stämpel är det lätt hänt att ge igen...
Egentligen borde man kanske sluta skriva inlägg i trådar där det kan uppstå "flaming".
Vad vet jag...
-
Här har vi en kille som gillar att generalisera......och som inte tål att den egna favoriten inte vann!nicolas skrev:schumi fans är som djurgårdare, de ploppar upp i medgång men är som borta när det går lite utför. Patetiskt.
nu får det räcka/Nico
Men i sin egen medgång så är det ok med hur mycket anti-Ferrari, anti-Scumacher propaganda som helst, då skriver han inga såna här topics!!!!
Man skulle vilja skriva märkligt, men det är nog inte märkligt, det är vad man kan förvänta sig!
-
Fan va less man blir. Själv är jag båda av dina dödsynder. Ferrari och Gårdare. Jag började kolla formel 1 när jag va nio, med andra år 96 glatt ovetande om att han hade vunnit de två åren innnan. Ändå har jag hejat på honom sen dess, samma sak med att vara gårdare men det hör inte hit.
Själv är jag så less på att försvara mig för att jag håller på en viss person så jag brukar aldrig svara på hata schumi inlägg. Men vafan jag har aldrig sett ett hata kimi inlägg eller topic på nån sida. Kanske ska göra en så att ni som har valt rätt snubbe får sitta och försvara er. Nej det tänker jag inte göra men att rötegg som FS finns kan man ju inte göra nåt åt.
Själv är jag så less på att försvara mig för att jag håller på en viss person så jag brukar aldrig svara på hata schumi inlägg. Men vafan jag har aldrig sett ett hata kimi inlägg eller topic på nån sida. Kanske ska göra en så att ni som har valt rätt snubbe får sitta och försvara er. Nej det tänker jag inte göra men att rötegg som FS finns kan man ju inte göra nåt åt.
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
-
men herregud vad ni tar åt er...de flesta av mina inlägg på formel 1 delen av forumet är skrivna med mycket ironi, där jag nästan driver med montoya anhängare.
Sen tar montoya fans emot lika mycket skit som er andra.
Jag har ingen direkt favorit..sen är frågan varför man ska vara ett så inbitet fan, Montoya vet inte vem jag är, han skiter fullstänigt i mig, varför ska jag då kunna killens livshistoria..?
jag gillar stämningen, ser inget fel med den och absolut inget negativt!
Tycker det är kul med diskussioner, även om det inte finns någon mening med alla...
Jag har ingen direkt favorit..sen är frågan varför man ska vara ett så inbitet fan, Montoya vet inte vem jag är, han skiter fullstänigt i mig, varför ska jag då kunna killens livshistoria..?
Tycker det är kul med diskussioner, även om det inte finns någon mening med alla...
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
medlem sedan 15 feb 2001
-
-
- Utvisad
Tifosis kommer (tyvärr?) aldrig att förtå varför det finns så många som inte kan tåla skummen och varför han är så impopulär.
Visst kan endel skummanhängare (ex Styggve) försöka enligt citat "Men vafan jag har aldrig sett ett hata kimi inlägg eller topic på nån sida. Kanske ska göra en så att ni som har valt rätt snubbe får sitta och försvara er." ....
Både tifosis och jag vet att det är ett lönlöst försök ...Kimi är inte en osympatisk person/förare såsom Skummen är - så enkelt är det.
Visst kan endel skummanhängare (ex Styggve) försöka enligt citat "Men vafan jag har aldrig sett ett hata kimi inlägg eller topic på nån sida. Kanske ska göra en så att ni som har valt rätt snubbe får sitta och försvara er." ....
Både tifosis och jag vet att det är ett lönlöst försök ...Kimi är inte en osympatisk person/förare såsom Skummen är - så enkelt är det.
-
-
Och hur vet du att han är osympatisk som person?guuben skrev:...Kimi är inte en osympatisk person/förare såsom Skummen är - så enkelt är det.
Jag har snarare hört motsatsen...
Min uppfattning är att en del av de som håller på andra förare/stall än Schumi/Ferrari har svårt att acceptera att Schumi/Ferrari har vunnit så mycket de senaste åren; kanske i kombination med att Schumi var bufflig på banan - på samma sätt som Senna var - tidigare i sin karriär.
Hade han varit den ständiga tvåan - som Coulthard - så hade nog inte lika många brytt sig om att tycka illa om honom.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Vissa påstår att Schumi är osympatisk, kanske....jag vet inte..., men han är en gudomlig förare!
Men jag skulle nog tro att många av er tycker jag är osympatisk oxå, även fast ni inte känner mig.
Osympatisk...är ett subjektivt begrepp, man kan ha sin åsikt, men man kan dock inte säga att den är mer rätt än någon annas.
Men jag skulle nog tro att många av er tycker jag är osympatisk oxå, även fast ni inte känner mig.
Osympatisk...är ett subjektivt begrepp, man kan ha sin åsikt, men man kan dock inte säga att den är mer rätt än någon annas.
-
-
Håller med till fulloSami skrev: finns det någon förare som är rolig eller intressant att lyssna på efter loppen? Tacka team och däck och sponsorer osv..
Det borde komma fram någon förare som gick in och tackade sig själv för segern och poängterat att ingen annan hade klarat av att vinna i den bilen som han hade.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Dags att pilla ut citronskivan du har mellan skinkorna, kanske...?nicolas skrev: Sen förstår jag inte varför man ska diskutera kring något beslut i år och dar(som ni förmodat kommer göra, i brist på annat)..lägg ner hela diskussionen och inse faktum.
nu får det räcka/Nico
-
hehe, det är kanske det man menar med medgångssupportrar, eller tror du inte att det finns några sådana?Pepparkvarnen skrev:Det är alltid medgång när man är schumi fan.nicolas skrev:schumi fans är som djurgårdare, de ploppar upp i medgång men är som borta när det går lite utför.
Schumi är en löjligt duktig kille som ibland knäcker under press. Men några medgångssupportrar har han väl?
-
Förtydligande
Vill förtydliga att jag är anhängare av sporten och mästerskapet om någon här skulle råka placera mig i en anti-schumi hörna.
-
- Utvisad
Razor skrev:Och hur vet du att han är osympatisk som person?guuben skrev:...Kimi är inte en osympatisk person/förare såsom Skummen är - så enkelt är det.
Jag har snarare hört motsatsen...
quote]
Harru hört de av Jos Verstappen?? (förtydligande, försök till ett skämt men ...............den som vet om ämnet förstår)
-
-
- Utvisad
-
Ja, vad ska man säga..Man kan ju t.ex. säga att det finns kanske 15 förare i fältet som också hade kunnat vinna VM 2000-2001-2002 om de hade varit förstaförare hos Ferrari. Men visst..Schumacher har till viss del skapat Ferrari..sägs det. Ferraris dominans tog nästan död på sporten förra året..nån som kommer ihåg..?
Med ett historiskt perspektiv så kommer Schumachers rekord att devalveras..och det vet han om själv..därför är han så sjukligt besatt av att fortsätta år efter år.
Med ett historiskt perspektiv så kommer Schumachers rekord att devalveras..och det vet han om själv..därför är han så sjukligt besatt av att fortsätta år efter år.
-
Jag förstår försöket till skämt även om det var ganska lamt...guuben skrev: Harru hört de av Jos Verstappen?? (förtydligande, försök till ett skämt men ...............den som vet om ämnet förstår)
Nej, jag har inte hört det av Jos men väl direkt av en person som har jobbat med Schumi under en hel säsong
Äntligen!
Äntligen!
-
-
- Utvisad
Jag ÄR SÄKER PÅ att du inte fattade pointen......nu än mer sorry.Gonzo skrev:Jodå jag fattade, det var JÄTTE roligt, gubben...du har verkligen humor, kul kille........guuben skrev:Jag hade inte förväntat mig att DU skulle förstå ...men att du själv måste även bekräfta det skriftligen är faktiskt lite tragikomiskt. Sorry.Gonzo skrev:Ha ha...eeehh?
-
ja men var säker då............du e ju hopplös, skulle inte du sluta skriva här?guuben skrev:Jag ÄR SÄKER PÅ att du inte fattade pointen......nu än mer sorry.Gonzo skrev:Jodå jag fattade, det var JÄTTE roligt, gubben...du har verkligen humor, kul kille........guuben skrev: Jag hade inte förväntat mig att DU skulle förstå ...men att du själv måste även bekräfta det skriftligen är faktiskt lite tragikomiskt. Sorry.
-
-
Vuxna män som sitter och lekar med hink och spade i en sandlåda och tar en sport på för mycket allvar. .
så skulle jag beskriva den här topicen. Sen person angrepp kan vi ju undvika, det uppskattas inte av någon antar jag. nu tycker jag ni lägger ner ert hata Ferrari, hata alla andra, hata allt stil på inläggen.
Är det så svårt att låta folk gilla olika förare och stall?
så skulle jag beskriva den här topicen. Sen person angrepp kan vi ju undvika, det uppskattas inte av någon antar jag. nu tycker jag ni lägger ner ert hata Ferrari, hata alla andra, hata allt stil på inläggen.
Är det så svårt att låta folk gilla olika förare och stall?
-
Med det historiska perspektivet vet vi att andra stall totaldominerat tidigare, ta ex Williams dominans ibörjan av 90 talet. Det tog inte död på sporten men det gör den tristare.El Scorcho skrev:Ja, vad ska man säga..Man kan ju t.ex. säga att det finns kanske 15 förare i fältet som också hade kunnat vinna VM 2000-2001-2002 om de hade varit förstaförare hos Ferrari. Men visst..Schumacher har till viss del skapat Ferrari..sägs det. Ferraris dominans tog nästan död på sporten förra året..nån som kommer ihåg..?
Varför skulle de devalveras, han är redan erkänt stor och kommer kanske bli den störste av alla. Man vinner inte 5 - 6 VM i olika bilar under en ca 13 år lång karriär utan att vara ganska duktig.
Han körde skiten ur Senna med sin Benetton då och då, detta var det första beviset på hans skicklighet som förare, han förutspåddes en lysande karriär.
Men man kan ju allting skylla på T.U.R
-
- Utvisad
Berätta då var pointen fanns i mitt inlägg.Du måste tydligen kommentera varje gång mina inlägg med nonsensprat.Gonzo skrev:ja men var säker då............du e ju hopplös, skulle inte du sluta skriva här?guuben skrev:Jag ÄR SÄKER PÅ att du inte fattade pointen......nu än mer sorry.Gonzo skrev: Jodå jag fattade, det var JÄTTE roligt, gubben...du har verkligen humor, kul kille........
Gonzo....vari låg pointen...upp till bevis, stå för dina ord!
Svaret hittar du knappast med hjälp av Google....bara så du vet.
Eftersom du omedelbart "reagererar" på varje mitt inlägg så gör det nu oxå.
-
-
Just ja, tänkte ni på hur Heinz Harald Frentzen verkligen prata av sig på presskonferencen =)
Jag vet inte men var inte Schumacher mera bufflig innan han vann sina (4) raka VM titlar. typ 94 i Adelaide så var väl inte den helt okej. 95 vart han pååkt av Hill på Silverstone,har för mig att han gav tillbaka lite senare. 97, jerez. Men det kanske är fel att kalla det här buffliga saker men det är helt klart nåra punkter som har försämrat hans rykte. Men frågan är om han har varit lika ful på banan och även på sidan av de senaste åren. Jag kanske är blind "tifosi" det känns som det har varit mindre rabalder sen 00. det skulle väl vara hans sätt att försvara sin plats i starten då.
Jag vet inte men var inte Schumacher mera bufflig innan han vann sina (4) raka VM titlar. typ 94 i Adelaide så var väl inte den helt okej. 95 vart han pååkt av Hill på Silverstone,har för mig att han gav tillbaka lite senare. 97, jerez. Men det kanske är fel att kalla det här buffliga saker men det är helt klart nåra punkter som har försämrat hans rykte. Men frågan är om han har varit lika ful på banan och även på sidan av de senaste åren. Jag kanske är blind "tifosi" det känns som det har varit mindre rabalder sen 00. det skulle väl vara hans sätt att försvara sin plats i starten då.
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
-
I Ärlighetens namn så har det inte varit så mycket "fula"saker efter 97....visst, några raceincident har det ju alltid varit, men inte något fult....
Många menar att han blivit mesigare och inte lika rolig som förr...det har jag hört av vissa av mina F1 vänner.
De tyckte att det var roligare när det pågick bataljer både på och utanför banan...
Många menar att han blivit mesigare och inte lika rolig som förr...det har jag hört av vissa av mina F1 vänner.
De tyckte att det var roligare när det pågick bataljer både på och utanför banan...
-
Det lustiga i debatten är ju oxå att en del referarar till -94, att FIA skulle ha hjälpt honom även där.
Då ganska ny i F1 och förare i Benetton, varför skulle de velat hjälpa honom då, förmodligen har man blandat ihop Schumacher med Ferrari.
Samtidigt fokuserar andra på att FIA enbart skulle hjälpa Ferrari, med viss rätt ibland. Men om det ska hålla så måste de ju oxå hjälpt fram Irvine och Barri för att hjälpa stallet som helhet, här har vi en stor avsaknad av anklagelser.
Så jag får inte riktigt ihop det, vad är det de menar? Är det Shumacher som person FIA stödjer eller Ferrari som team och isf VARFÖR?
(guuben, dig orkar jag inte svara så lägg ner!)
Då ganska ny i F1 och förare i Benetton, varför skulle de velat hjälpa honom då, förmodligen har man blandat ihop Schumacher med Ferrari.
Samtidigt fokuserar andra på att FIA enbart skulle hjälpa Ferrari, med viss rätt ibland. Men om det ska hålla så måste de ju oxå hjälpt fram Irvine och Barri för att hjälpa stallet som helhet, här har vi en stor avsaknad av anklagelser.
Så jag får inte riktigt ihop det, vad är det de menar? Är det Shumacher som person FIA stödjer eller Ferrari som team och isf VARFÖR?
(guuben, dig orkar jag inte svara så lägg ner!)
-
OK..lite info..
Nej, Schumi hade väl inget direkt FIA-stöd 94..han fick ju t.o.m. avstå från Monza (tror jag)..och jag tycker han var en värdig mästare 94..trots incidenten i sista loppet.
Vidare så har Schumi aldrig "kört skiten ur Senna" eller vad det stod. Mitt minne kanske sviker mig, men jag har bestämt för mig att Senna bröt de första två loppen på säsongen..och på Imola stod han ju i pole. Senna hade helt klart vunnit 94 ifall han hade varit i livet. Troligen hade han vunnit 95 också.
Vidare så finns det mycket intressant om Benetton 94..bl.a. om mötet på FIA där det diskuterades om man skulle diskvalificera hela teamet (där många av personerna i dagens Ferrari) fanns. Bl.a. var det tal om fusk med bränsleriggen. Finns i en annan topic.
Jag och många med mig undrar bara varför Ferrari allt som oftast har en klar fördel när FIA sammanträder..en klart berättigad fråga..eftersom de enligt mig och många andra hjälpte till att avgöra säsongen..
Nej, Schumi hade väl inget direkt FIA-stöd 94..han fick ju t.o.m. avstå från Monza (tror jag)..och jag tycker han var en värdig mästare 94..trots incidenten i sista loppet.
Vidare så har Schumi aldrig "kört skiten ur Senna" eller vad det stod. Mitt minne kanske sviker mig, men jag har bestämt för mig att Senna bröt de första två loppen på säsongen..och på Imola stod han ju i pole. Senna hade helt klart vunnit 94 ifall han hade varit i livet. Troligen hade han vunnit 95 också.
Vidare så finns det mycket intressant om Benetton 94..bl.a. om mötet på FIA där det diskuterades om man skulle diskvalificera hela teamet (där många av personerna i dagens Ferrari) fanns. Bl.a. var det tal om fusk med bränsleriggen. Finns i en annan topic.
Jag och många med mig undrar bara varför Ferrari allt som oftast har en klar fördel när FIA sammanträder..en klart berättigad fråga..eftersom de enligt mig och många andra hjälpte till att avgöra säsongen..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Man blir ju alldeles tårögdnicolas skrev:men herregud vad ni tar åt er...de flesta av mina inlägg på formel 1 delen av forumet är skrivna med mycket ironi, där jag nästan driver med montoya anhängare.
1 - 0 till Nico! Min ajdåååål!!!
-
-
-