Ta "spara som/save as", förståra det.
Det är inte ett mönster på bakdäcken och väldigt lite i fram.
Inte konstigt att Ferrari killarna hade bråttom att stoppa undan de däcken.
Detta kommer naturligtvis inte ändra resultatet på något sätt, men det visar att det finns olika regler för olika stall.
Men det klart, är man bland de största och hotar dra sig ur varje år så förstår man det
Men snälla nån, ta inte detta för allvarligt nu om det skulle vara någon som inte gillar inlägget. Det finns ingen protest från något annat stall och det kommer inte hända något.
Den bilden säger inte så mycket i o m att bilen är i rörelse. Då regndäcken inte har samma typ av mönster som torrdäcken så är det inte lika lätt att se slitaget på ett rullande regndäck som på ett rullande torrdäck.
Reglerna om slitaget gäller endast för torrdäck. (har jag för mig i a f)
Det är knappast någon fördel med blankslitna regndäck, vilket det ju kan vara med blankslitna torrdäck.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Det kan vara sant att det är felaktigt att referera till en bild.
Men att de engelska kommentatorerna och en zoom bild vid depån visade klart och tydligt att både MS o KR hade "sliks", men som jag förstår det så är det visst tillåtet (tidigare inlägg,har inte kollat upp det själv).
Så jag får beklaga att jag startade denna tråden, det är tydligen "farligt" att göra det på detta forumet. SÅ jag ska försöka ligga lite lågt....
Jippe skrev:Så jag får beklaga att jag startade denna tråden, det är tydligen "farligt" att göra det på detta forumet. SÅ jag ska försöka ligga lite lågt....
Ja, passa sig
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Håller med. Jag tycker det här med skårorna i däcken har blivit ett elände eftersom målet för fabrikanterna naturligtvis är att de ska slitas så nära gränsen som möjligt..då är de som bäst.
El Scorcho skrev:Håller med. Jag tycker det här med skårorna i däcken har blivit ett elände eftersom målet för fabrikanterna naturligtvis är att de ska slitas så nära gränsen som möjligt..då är de som bäst.
El Scorcho skrev:Håller med. Jag tycker det här med skårorna i däcken har blivit ett elände eftersom målet för fabrikanterna naturligtvis är att de ska slitas så nära gränsen som möjligt..då är de som bäst.
Återinför slicks i stället.
Återinför slicks, vi är överrens.
Skulle kunna hålla med om det inte vore för orsaken varför slicks togs bort, det går helt enkelt för fort med slicks. Men de nuvarande däcken har man flyttat tillbaka bromspunken avsevärt och därmed gjort det möjligt att göra mindre misstag utan att åka in i barriärer i full fart = rädda liv. Tror enkom att detta är idén med slicksförbudet, få ner farten in i kurvorna.
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)