FIA avgör förar-VM
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
FIA avgör förar-VM
Nej, nu får det vara nog. FIA avgör förar-VM. Patetiskt drivethru straff för Montoya..skrattretande. Verkligheten överträffar fördomarna man har.
Dessutom så fanns det naturligtvis skäl till att Rubens körde som en kärring..
När Montoya körde om kärringen i kurvan in på start och mål så visade han vem som är bäst. Allt annat är en illusion.
Dessutom så fanns det naturligtvis skäl till att Rubens körde som en kärring..
När Montoya körde om kärringen i kurvan in på start och mål så visade han vem som är bäst. Allt annat är en illusion.
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Han har rätt i att straffet var FÖR HÅRT.
I efterhand är det svårt att säga hur mycket straffet bidrog till Montoyas usla varvtider när han fick regndäck. Hade han tillfälligt tappat lusten eller vad? Tycker hans uppträdande var konstigt under en del av loppet och det kanske visar att han är inte mogen som världsmästare? Killen är vanligvis ursnabb och har rätt inställning. Det är bara en tidsfråga (lite mer rutin och mindre testosteron) innan han vinner VM.
En sak har vi dock lärt oss. DÄCKEN är viktigare än de flesta inser...
I efterhand är det svårt att säga hur mycket straffet bidrog till Montoyas usla varvtider när han fick regndäck. Hade han tillfälligt tappat lusten eller vad? Tycker hans uppträdande var konstigt under en del av loppet och det kanske visar att han är inte mogen som världsmästare? Killen är vanligvis ursnabb och har rätt inställning. Det är bara en tidsfråga (lite mer rutin och mindre testosteron) innan han vinner VM.
En sak har vi dock lärt oss. DÄCKEN är viktigare än de flesta inser...
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Eftersom det började regna när han tog sitt straff och inte kunde byta till regndäck som alla andra så chansade ju stallet på att stanna ute på torrdäck några extra varv. Detta i hopp om att det bara var en tillfällig rengskur som i början av loppet. Hade chansningen gått hem så hade de ju framstått som rena stjärnorna - nu fortsatte det regna och chansningen gick inte hem men de kunde inte göra så mycket.
Vid det läget låg han ju två varv efter med Michelin regndäck som inte är lika bra som Bridgestones däck. Kanske tappade han sugen ett tag då, men att han sen körde ikapp ett varv och tog sig upp på sjätteplats tycker jag visar att han gjorde det han kunde.
Att döma ut straff var lite väl hårt. Ser man på straffet som isolerad händelse så påverkade det mycket men inte så mycket som slutresultatet visar. Däremot startade straffet en händelsekedja under växlande förhållanden som förstörde hans lopp. Så var det med det. Att döma av Kimis lopp så tror jag ändå att Schumacher hade varit svårslagen ändå, men utan straffet hade VM åtminstone levt till Suzuka.
Vid det läget låg han ju två varv efter med Michelin regndäck som inte är lika bra som Bridgestones däck. Kanske tappade han sugen ett tag då, men att han sen körde ikapp ett varv och tog sig upp på sjätteplats tycker jag visar att han gjorde det han kunde.
Att döma ut straff var lite väl hårt. Ser man på straffet som isolerad händelse så påverkade det mycket men inte så mycket som slutresultatet visar. Däremot startade straffet en händelsekedja under växlande förhållanden som förstörde hans lopp. Så var det med det. Att döma av Kimis lopp så tror jag ändå att Schumacher hade varit svårslagen ändå, men utan straffet hade VM åtminstone levt till Suzuka.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: fre apr 11, 2003 14:21
- Ort: Göteborg, Sverige
Nja... jag vet inte riktigt hur man ska tycka här, men om man bortser från situationen i förar-VM och bortser från väderlek (som ju gjorde det till ett minst sagt speciellt lopp), så tycker jag INTE att det var ett otroligt kontroversiellt beslut. Jag hade tyckt att det varit lika ok om Montoya blivit friad.
Säg att detta hänt på Monza, med torr bana och två lopp kvar av säsongen så hade det inte varit så överjävligt med det straffet.
Hade det varit Schumi som gjort något liknande i går, så hade många halsar skrikits sönder om att FIA ska ta honom i örat, annars visar det bara att "FIA inte vågar röra Ferrari".
Nu hände det Montoya. Men samma regler måste gälla för alla, oavsett yttre förhållanden och oavsett situationen i förar-VM.
Fatta mig inte fel nu. Jag är INGEN Schumi-fan. Tvärtom höll jag på Montoya i titelfighten. Jag blev riktigt förbannad, men tyckte som sagt att han inte var felfri i situationen med Barrichello.
Så jag sväljer det, svär en hel del, men försöker se det så objektivt som möjligt.
Säg att detta hänt på Monza, med torr bana och två lopp kvar av säsongen så hade det inte varit så överjävligt med det straffet.
Hade det varit Schumi som gjort något liknande i går, så hade många halsar skrikits sönder om att FIA ska ta honom i örat, annars visar det bara att "FIA inte vågar röra Ferrari".
Nu hände det Montoya. Men samma regler måste gälla för alla, oavsett yttre förhållanden och oavsett situationen i förar-VM.
Fatta mig inte fel nu. Jag är INGEN Schumi-fan. Tvärtom höll jag på Montoya i titelfighten. Jag blev riktigt förbannad, men tyckte som sagt att han inte var felfri i situationen med Barrichello.
Så jag sväljer det, svär en hel del, men försöker se det så objektivt som möjligt.
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor feb 14, 2002 01:00
- Ort: Skånepåg
Helt rätt person som drabbades idag!
Det colombianska rötägget med sina blixtrande omkörningar har enbart sig själv att skylla.
Det var ingen av teamkollegerna till de tre kombatanterna i förar-vm som lade så mycket som ett finger imellan. Att det i det fallet råkar bli så att Montoya är den enda som lyckas peta folk av banan är väldigt förutsägbart.
Det var hans fel att Barrichello körde av punkt slut! Det skall han ha straff för!
Det colombianska rötägget med sina blixtrande omkörningar har enbart sig själv att skylla.
Det var ingen av teamkollegerna till de tre kombatanterna i förar-vm som lade så mycket som ett finger imellan. Att det i det fallet råkar bli så att Montoya är den enda som lyckas peta folk av banan är väldigt förutsägbart.
Det var hans fel att Barrichello körde av punkt slut! Det skall han ha straff för!
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
AMEN!Helt rätt person som drabbades idag!
Det colombianska rötägget med sina blixtrande omkörningar har enbart sig själv att skylla.
Det var ingen av teamkollegerna till de tre kombatanterna i förar-vm som lade så mycket som ett finger imellan. Att det i det fallet råkar bli så att Montoya är den enda som lyckas peta folk av banan är väldigt förutsägbart.
Det var hans fel att Barrichello körde av punkt slut! Det skall han ha straff för!
/S
"All bleeding eventually stops."
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
Nog tyckte jag att det var en smula klumpigt kört av den gode Montoya men att dela ut ett straff för det tycker jag nog var lite väl hårt. Det är ju alldeles uppenbart att han är orsak till det hela men om man ser på hela förloppet så var han ju uppe jämsides i kurvan innan (jag kanske har fel här) och borde således ha givits plats i nästa. Att sen Rubens försvarar sig är ju inget konstigt och i kurvan där det hela händer träffar ju Monty Rubens i bakre delarna av bilen vilket bevisar att Rubens var före. Dock tycker jag det ska klassas som "race incident". För, hur många gånger har inte exakt samma sak hänt tidigare?
/gringo
/gringo
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
RUBENS BARRICHELLO No. 2 Ferrari F2003-GA/Ferrari 052/Bridgestone
“I did not get the best of starts, and after that, my gears were not working. After that, I hit (Juan) Montoya. I thought I had given him enough space, but obviously it wasn't. I went into the corner, and all of a sudden, I felt a bang.
You seemed mad when you got out of the car
“Well, I got out of the car, and I thought they (the marshals) could have pushed the car. I’m frustrated, because I thought I had the car to win this thing. But it didn’t start well. The start was a joke, and my gears were not working, so the car was having trouble in the beginning."
Did you have a chance to look at the tape of the incident with you and Juan Pablo Montoya?
“Yes I did, and the opinion is very much the same the one that I had at the beginning. Unfortunately, we were running side by side well, fortunately or unfortunately because it made it good for the public. I had nothing else to do. I had given him space when we turned into Turn 2, running on the outside, just hoping to get better traction, and Montoya touched the curb, and the curb was humid, and he slid down into me. Or he didn't want to lift because the space was there. He wasn't on the grass or anything like this. I didn't want to turn into the corner. So I went wide, but, even so, he touched me.”
Implications for the Constructors Championship
“Absolutely, and it’s a big part. I mean, this weekend was going fantastically well. I qualified in then front. The start wasn't the best, but my problem was the selector. I didn't select second gear, so the millisecond I wasn't into the telemetry, it allowed Michael (Schumacher) and then Ralf (Schumacher) to get past. And then I was having that problem with the selector during the laps, but I was getting used to the situation. But people were coming on me really fast on the straight, so I had to defend myself until the right moment, but then, unfortunately, that happened with Montoya.”
Was Montoya's penalty justified?
“That is not for me to say, really. I know how crucial it was to the championship, but I didn’t want anything bad to happen for anyone. I can only watch the incident as it went. I had nowhere else to go. That was my line.”
Atlasf1.com
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Jag förstår bara inte varför en sån som Michael Schumacher behöver ha FIA bakom sig för att bli världsmästare..han borde klara av det ändå om han är en sån särdeles fantastisk förare.
Är det någon som kan räkna upp förare som har fått stop and go för någon liknande racingincident?
Räkna upp dem tack!
Konstigt att det hände just nu..ett enkelt sätt att sänka humöret på en av utmanarna om titeln. Och konstigt att det var en incident där en av förarna bara kan köra vidare..ingen vinge som gick sönder eller så..ni får givetvis tycka vad ni vill, men för mig så blev allting plötsligt solklart..en stor röd Ferraritråd som går ända upp till drängarna på FIA.
Är det någon som kan räkna upp förare som har fått stop and go för någon liknande racingincident?
Räkna upp dem tack!
Konstigt att det hände just nu..ett enkelt sätt att sänka humöret på en av utmanarna om titeln. Och konstigt att det var en incident där en av förarna bara kan köra vidare..ingen vinge som gick sönder eller så..ni får givetvis tycka vad ni vill, men för mig så blev allting plötsligt solklart..en stor röd Ferraritråd som går ända upp till drängarna på FIA.
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor apr 03, 2003 09:21
- Ort: Götlaborg
Ja, den incidenten i sig räcker nog för många att inte tycka att MS någonsin varit/är värd ett förar-VM. Snacka om osportsligt.El Scorcho skrev:För övrigt så vore det väl nästan moraliskt rätt om Villeneuve ger igen för gammal ost på Suzuka och kör in i sidan på Schumacher ..ge Damon Hill ett wildcard med så kan han också ge igen för 94.
Forza Il Tempo Gigante
-
- Inlägg: 112
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Skövde, Svea Rike
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Re: FIA avgör förar-VM
Med tanke på alla dina fördomar, måste verkligheten vara helt sanslös. Riktigt så sanslös uppfattade dock inte jag gårdagshändelsen. Montoya hade inte tillräckligt utrymme, barrakudan hade ingen skyldighet att ge honom det, Montoya satsade lik förbannat (för att TVINGA barrakudan att väja?) och slutresultatet blev som det blev. Utan tvekan ett felaktigt agerande, som dock inte var värre än att jag hade kunnat acceptera det utan bestraffning för vilken annan förare som helst i fältet. Dock inte Monty.El Scorcho skrev:Nej, nu får det vara nog. FIA avgör förar-VM. Patetiskt drivethru straff för Montoya..skrattretande. Verkligheten överträffar fördomarna man har.
[Plus en del annat trams]
De flesta förare har väl någon sorts buffert av överinseende hos domarna, hänförlig till ett i på det stora hela sansat tävlingsbeteende. Men Montoya kör konstant som en komplett jävla galning och en sådan karaktär behöver helt enkelt hårdare tag i öronen. Låter man honom komma undan med incidenter som den igår, kommer han tänja gränserna än mer och fortsätta att utsätta sina kollegor för livsfara. Precis som han gjort i vart och vartannat lopp sedan F1-debuten. Många tjafsar om hur farlig Schumi är som förare, men lägg ihop antalet incidenter där mer eller mindre medvetet farlig körning förekommit så ligger Montoya ljusår före, ja han har t.o.m. varvat, Schumi. Trots att Schumi kört F1 i tiotalet fler år. Massuppfitta mig inte fullständigt nu, i ett klart fall ska alla förare naturligtvis behandlas lika. Men i ett gränsfall som detta, tycker jag inte det är fel att väga in en förares eventuella.....eh....historik.
Ett problem i sammanhanget är att Montoya väl inte uppfattar sin bestraffning som hänförlig till farlig eller regelstridig körning, utan som ett led i en omfattande konspiration mot allt som inte är Schumi och Ferrari. Så vi får nog anledning att sätta hjärtat i halsgropen fler gånger framöver.
Själv är jag ingen kalenderbitare som sitter och memorerar incidenter från olika lopp, så din fråga om vem mer än Montoya som fått bestraffningar för liknande incidenter kan jag inte besvara med några exempel. Men Montoya är naturligtvis inte den förste som straffas för ojuste körning.
Och ska vi prata snygga/bra omkörningar, så såg vi många sådana igår (med däcken som främsta förklaring, inget annat). Att säga att Monty var bäst bara för att han gjorde en av dem, är på gränsen till löjligt. I den tävlingen tycker jag själv att DC (!) var överlägsen vinnare.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Re: FIA avgör förar-VM
Med tanke på alla dina fördomar ...RacerBice skrev:Med tanke på alla dina fördomar, måste verkligheten vara helt sanslös. Riktigt så sanslös uppfattade dock inte jag gårdagshändelsen. [plus en massa annat trams]El Scorcho skrev:Nej, nu får det vara nog. FIA avgör förar-VM. Patetiskt drivethru straff för Montoya..skrattretande. Verkligheten överträffar fördomarna man har.
[Plus en del annat trams]
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Re: FIA avgör förar-VM
Såååååå.......?LuckyStrike1 skrev: Med tanke på alla dina fördomar ...
-
- Inlägg: 19
- Blev medlem: mån apr 22, 2002 02:00
- Ort: Luleå
Amen !Pepparkvarnen skrev:Är det inte jobbigt att alltid behöva hitta på bortförklaringar till att era totalt värdelösa favoritförare aldrig vinner.
Straffet (som fö var en smula hårt dömt) påverkade inte resultatet så mycket. Montoya (och Michelin) var chanslösa (läs kass) när regnet kom så det så.
Få se nu, är det fjärde året i rad ?
/EP
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Nja inte riktigt, när regnet kom så fungerade Bridgestone torrisar sämst, när sedan regnet tilltog och de fick gå på intermediate så var Bridgestone klasser bättre. Rätt skall vara rättElectroPete skrev:Montoya (och Michelin) var chanslösa (läs kass) när regnet kom så det så.
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Låt mig kommentera det här från min synvinkel (svårt att göra det från någon annans ).ElectroPete skrev:Amen !Pepparkvarnen skrev:Är det inte jobbigt att alltid behöva hitta på bortförklaringar till att era totalt värdelösa favoritförare aldrig vinner.
Straffet (som fö var en smula hårt dömt) påverkade inte resultatet så mycket. Montoya (och Michelin) var chanslösa (läs kass) när regnet kom så det så.
Få se nu, är det fjärde året i rad ?
/EP
Jag tycker det är tråkigt att en kritik mot det utdelade straffet av vissa direkt ses som en undanflykt eller bortförklaring. Själv anser jag att straffet var fel och alldeles för hårt för en vanligt racingincident. Det verkar som de flesta är eniga över det. Däremot anser jag inte att det är en förklaring till att Montoya inte vann. Med tanke på hur Kimi placerade sig så tror jag att Montoya inte heller hade kunnat slå Schumacher igår. Jag tror att Montoya hade slutat tvåa däremot eller trea, dvs i strid med Kimi, om han inte fått straffet. Särskilt som straffet ledde till att Montoya hamnade helt fel när det började regna och var tvungen att göra en chansning på torrdäck i ett läge där han annars inte hade gjort den chansningen. På så sätt anser jag att FIA avgjorde förar-VM genom att dela ut straffet. Hade de inte gjort det hade Montoya varit på pallen och VM hade levt till sista loppet.
Är det en bortförklaring? Jag tycker inte det, jag erkänner villigt att Schumacher hade vunnit igår oavsett vad. Däremot att straffet var felaktigt och att det blev avgörande för mästerskapet och raceresultatet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Var gjorde han det?Transalp skrev:Det är väl andra loppet i rad som MS kör om under gulflagg nu..
Det solklart att han körde om Panis innan flaggposten... öppna ögonen och titta själv
http://www.danielgustafsson.com/f1/Usa2003/PDVD_013.jpg
http://www.danielgustafsson.com/f1/Usa2003/PDVD_014.jpg
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Men nu förstår jag inget allsLuckyStrike1 skrev:Med tanke på hur Kimi placerade sig så tror jag att Montoya inte heller hade kunnat slå Schumacher igår. Jag tror att Montoya hade slutat tvåa däremot eller trea, dvs i strid med Kimi, om han inte fått straffet.
Montoya är ju nästan 2 minuter från pallen och ännu längre från KR. Du menar att han tappade denna tid på ett stop&go och ett varv med torrdäck
Känner mig
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Som jag nyss skrev på "Indy..."-topicet, så förstår jag inte relevansen för domarna av VM-ställningen. Förklara gärna.LuckyStrike1 skrev: På så sätt anser jag att FIA avgjorde förar-VM genom att dela ut straffet. Hade de inte gjort det hade Montoya varit på pallen och VM hade levt till sista loppet.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Montoya körde åtminstone två varv på torrdäck vad jag kunde se när det var som allra blötast. DE var ju tvungna att chansa på att det skulel torka upp snabbt igen eftersom det var deras enda chans att hämta tillbaka förlorad tid. Eftersom regnet hela tiden tilltog så gick chansningen inte hem så han var tvungen att till slut gå i depå och byta.LOL skrev:Men nu förstår jag inget allsLuckyStrike1 skrev:Med tanke på hur Kimi placerade sig så tror jag att Montoya inte heller hade kunnat slå Schumacher igår. Jag tror att Montoya hade slutat tvåa däremot eller trea, dvs i strid med Kimi, om han inte fått straffet.
Montoya är ju nästan 2 minuter från pallen och ännu längre från KR. Du menar att han tappade denna tid på ett stop&go och ett varv med torrdäck
Känner mig
/
Hade han inte fått drive-through straffet hade han gått i depå för byte till regndäck samtidigt som Kimi och Schumacher och resten av fältet gjorde det. Då hade han bara tappat den tid han tappade när tankriggen inte funkade i första stoppet - c:a 7 sekunder.
Nu blev det ett drive-through plus några varvs chansning på torrdäck i regnväder vilket kostade enormt mycket tid plus ett extra depåstopp. Där har du förklaringen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag har inte skrivit att de skulle ta hänsyn till VM-ställningen. Jag anser att straffet var felaktigt oavsett hur mästerskapet hade sett ut, men att straffet den här gången hade ett avgörande för årets VM.RacerBice skrev:Som jag nyss skrev på "Indy..."-topicet, så förstår jag inte relevansen för domarna av VM-ställningen. Förklara gärna.LuckyStrike1 skrev: På så sätt anser jag att FIA avgjorde förar-VM genom att dela ut straffet. Hade de inte gjort det hade Montoya varit på pallen och VM hade levt till sista loppet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor feb 14, 2002 01:00
- Ort: Skånepåg
Det har inte med bortförklaringar att göra. Jag kan villigt erkänna att jag tyckte att Montoya förtjänade straffet.LuckyStrike1 skrev:Låt mig kommentera det här från min synvinkel (svårt att göra det från någon annans ).ElectroPete skrev:Amen !Pepparkvarnen skrev:Är det inte jobbigt att alltid behöva hitta på bortförklaringar till att era totalt värdelösa favoritförare aldrig vinner.
Straffet (som fö var en smula hårt dömt) påverkade inte resultatet så mycket. Montoya (och Michelin) var chanslösa (läs kass) när regnet kom så det så.
Få se nu, är det fjärde året i rad ?
/EP
Jag tycker det är tråkigt att en kritik mot det utdelade straffet av vissa direkt ses som en undanflykt eller bortförklaring. Själv anser jag att straffet var fel och alldeles för hårt för en vanligt racingincident. Det verkar som de flesta är eniga över det. Däremot anser jag inte att det är en förklaring till att Montoya inte vann. Med tanke på hur Kimi placerade sig så tror jag att Montoya inte heller hade kunnat slå Schumacher igår. Jag tror att Montoya hade slutat tvåa däremot eller trea, dvs i strid med Kimi, om han inte fått straffet. Särskilt som straffet ledde till att Montoya hamnade helt fel när det började regna och var tvungen att göra en chansning på torrdäck i ett läge där han annars inte hade gjort den chansningen. På så sätt anser jag att FIA avgjorde förar-VM genom att dela ut straffet. Hade de inte gjort det hade Montoya varit på pallen och VM hade levt till sista loppet.
Är det en bortförklaring? Jag tycker inte det, jag erkänner villigt att Schumacher hade vunnit igår oavsett vad. Däremot att straffet var felaktigt och att det blev avgörande för mästerskapet och raceresultatet.
Inte bara i detta lopp utan i flera andra har han gjort halsbrytande/idiotiska omkörningsförsök.
Hade det varit i ett annat lopp än gårdagens hade kanske Barrichello gett vika för att undgå en kollision. Med vika menas här avstått från sin rätt att hålla sin linje.
Förutsättningarna igår var dock inte som i vilket lopp som helst. Barrichello hade säkerligen fått order om att inte vika en tum, precis som alla andra inblandade i förar och märkes -mästerskapet.
Att då agera som Montoya gjorde, köra en medtävlande av banan bör rendera honom ett straff, vilket också skedde.
Det är dags för grabben att inse att han inte är guds gåva till de som vill se omkörningar. Eller också är han det! Dock råkade det sig i det här fallet som så att inget mirakel som torrlade gräset och kerbsen skedde. Detta område vilket han trodde sig kunna utnyttja för att göra sin omkörning.
Detta borde han ha insett. Inte direkt så att det var ett tillfälligheternas spratt som gjorde enbart den kurvans ytterkanter blöta.
Följdaktligen är slutsatsen att han gjorde ett felaktigt val och vem hade fått betala för hans val om inget straff hade utdömts? Jo Barrichello! Är det det som är rättvisa enligt er som anklagar FIA?
FIA eller snarare Stewards, kan inte stirra sig blinda enbart på det ena mästerskapet.
Sett ur märkesmästerskapets perspektiv körde en Williams bil av en Ferrari bil.
Montoya kom i mål med 2p, Barrichello stannade i sandlådan och fick inga poäng.
Straffet var inte hårdare än Montoyas tilltag!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
*suck*
Mästerskapet har ingenting med straffet som så att göra - ska FIA döma ut straff varje gång det är kontakt mellan två bilar i omkörningar så får de dels mycket att göra och dels är det dags att börja bli konsekventa.
Tycker också det är märkligt att se åsikter där Schumacher-fans anser att straffet var rätt för att det var Montoya Fast egentligen inte särskilt förvånad
Skulle vara kul att veta vilka händelser där Montoya har varit så farligt och kört konkurrenter av banan med farliga manövrar. Jag kan nämligen inte komma på några. När jag letar i minnet kommer jag däremot på Jerez -97, Spa -98, och Kanada -98 där en viss förare varit inblandad i väldigt livsfarliga manövrar - utan att få något straff.
Mästerskapet har ingenting med straffet som så att göra - ska FIA döma ut straff varje gång det är kontakt mellan två bilar i omkörningar så får de dels mycket att göra och dels är det dags att börja bli konsekventa.
Tycker också det är märkligt att se åsikter där Schumacher-fans anser att straffet var rätt för att det var Montoya Fast egentligen inte särskilt förvånad
Skulle vara kul att veta vilka händelser där Montoya har varit så farligt och kört konkurrenter av banan med farliga manövrar. Jag kan nämligen inte komma på några. När jag letar i minnet kommer jag däremot på Jerez -97, Spa -98, och Kanada -98 där en viss förare varit inblandad i väldigt livsfarliga manövrar - utan att få något straff.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Dupasquier said he was happy that Michelin tyres remained superior to Bridgestone in dry or even slightly damp conditions.
He said: “We set the early pace and our drivers were the quickest out there when the circuit dried towards the end. In slightly damp conditions our grooved dry-weather tyres enabled our leading drivers to run up to three seconds per lap faster than Michael Schumacher.
“In wetter conditions we were losing two seconds per lap on intermediate tyres compared to Michael Schumacher and one second against other competitors. This race has given us lots of useful information."
He said: “We set the early pace and our drivers were the quickest out there when the circuit dried towards the end. In slightly damp conditions our grooved dry-weather tyres enabled our leading drivers to run up to three seconds per lap faster than Michael Schumacher.
“In wetter conditions we were losing two seconds per lap on intermediate tyres compared to Michael Schumacher and one second against other competitors. This race has given us lots of useful information."
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: ons sep 10, 2003 19:48
Re: FIA avgör förar-VM
Citat: RacerBajs
Hur var det då när Skummis blockerade Alonsos framfart så att han fick köra på gräset i full fart??!? Är inte det farligt så vet jag inte. Svara på det om du kan... Bara för att det inte går som du har tänkt det så behöver du inte måla fan på väggen för det. Mej personligen så spelar det ingen större roll vem som vinner. Det jag vill se är ett bra race.Med tanke på alla dina fördomar, måste verkligheten vara helt sanslös. Riktigt så sanslös uppfattade dock inte jag gårdagshändelsen. Montoya hade inte tillräckligt utrymme, barrakudan hade ingen skyldighet att ge honom det, Montoya satsade lik förbannat (för att TVINGA barrakudan att väja?) och slutresultatet blev som det blev. Utan tvekan ett felaktigt agerande, som dock inte var värre än att jag hade kunnat acceptera det utan bestraffning för vilken annan förare som helst i fältet. Dock inte Monty.
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor feb 14, 2002 01:00
- Ort: Skånepåg
Hur svårt kan det vara?LuckyStrike1 skrev:*suck*
Mästerskapet har ingenting med straffet som så att göra - ska FIA döma ut straff varje gång det är kontakt mellan två bilar i omkörningar så får de dels mycket att göra och dels är det dags att börja bli konsekventa.
Tycker också det är märkligt att se åsikter där Schumacher-fans anser att straffet var rätt för att det var Montoya Fast egentligen inte särskilt förvånad
Skulle vara kul att veta vilka händelser där Montoya har varit så farligt och kört konkurrenter av banan med farliga manövrar. Jag kan nämligen inte komma på några. När jag letar i minnet kommer jag däremot på Jerez -97, Spa -98, och Kanada -98 där en viss förare varit inblandad i väldigt livsfarliga manövrar - utan att få något straff.
Han tog en chansning och körde en bil av banan. Själv hade han inte alls blivit lidande om inget straff utdömts. Du hänvisar till händelser innan flera av årets förare ens börjat i F1.
Såg du MS, KR eller någon annan göra liknande manövrar idag?
Visst Silverstone, MS-Alonso var inte snygg. Dock skedde inget, inget fanns därför att utreda.
Om du vill ha konsekvens så finns konsekvensen tydligast i det faktum att Montoya alltid gör sina omkörningar på detta vis.
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor feb 14, 2002 01:00
- Ort: Skånepåg
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Vilken förare råkar ibland inte ut för olyckliga omständigheter!!!!!!!!!!
För Montoya så inträffade det i hans kanske viktigaste race, för M.Schumacher hade det redan hänt i år!
VM avgörs över en hel säsong, och Montoya hade inte kört in en buffert som M.Schumacher hade/har!
Att sedan raljera om "OM" inte varit så hade det gått så mycket bättre för Montoya, den här gången gjorde det inte för honom och detta till största del pga av honom själv. Face it........ibland har man "bad luck", både med förarkollegor, däck, väder, domare, dålig tajming i omkörningar, dålig depåtajming, mm hur lång ska listan bli....
***GRATTIS MICHAEL SCHUMACHER TILL EN FANTASTISK SEGER***
Och grattis Kimi till en fantastisk andraplats!
Ni körde mycket bra under rådande omständigheter!
För Montoya så inträffade det i hans kanske viktigaste race, för M.Schumacher hade det redan hänt i år!
VM avgörs över en hel säsong, och Montoya hade inte kört in en buffert som M.Schumacher hade/har!
Att sedan raljera om "OM" inte varit så hade det gått så mycket bättre för Montoya, den här gången gjorde det inte för honom och detta till största del pga av honom själv. Face it........ibland har man "bad luck", både med förarkollegor, däck, väder, domare, dålig tajming i omkörningar, dålig depåtajming, mm hur lång ska listan bli....
***GRATTIS MICHAEL SCHUMACHER TILL EN FANTASTISK SEGER***
Och grattis Kimi till en fantastisk andraplats!
Ni körde mycket bra under rådande omständigheter!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Kan fortfarande inte se hur Monty igår skulle kunnat hamnat på pallen, anser nog att han inte hade en chans på pallen alls trots dessa ovan nämnda orsaker till tidtapp.LuckyStrike1 skrev:Montoya körde åtminstone två varv på torrdäck vad jag kunde se när det var som allra blötast. DE var ju tvungna att chansa på att det skulel torka upp snabbt igen eftersom det var deras enda chans att hämta tillbaka förlorad tid. Eftersom regnet hela tiden tilltog så gick chansningen inte hem så han var tvungen att till slut gå i depå och byta.LOL skrev:Men nu förstår jag inget allsLuckyStrike1 skrev:Med tanke på hur Kimi placerade sig så tror jag att Montoya inte heller hade kunnat slå Schumacher igår. Jag tror att Montoya hade slutat tvåa däremot eller trea, dvs i strid med Kimi, om han inte fått straffet.
Montoya är ju nästan 2 minuter från pallen och ännu längre från KR. Du menar att han tappade denna tid på ett stop&go och ett varv med torrdäck
Känner mig
/
Hade han inte fått drive-through straffet hade han gått i depå för byte till regndäck samtidigt som Kimi och Schumacher och resten av fältet gjorde det. Då hade han bara tappat den tid han tappade när tankriggen inte funkade i första stoppet - c:a 7 sekunder.
Nu blev det ett drive-through plus några varvs chansning på torrdäck i regnväder vilket kostade enormt mycket tid plus ett extra depåstopp. Där har du förklaringen.
Man kan ju inte säga: Oj han tappade 1 tiondel där, en sekund där, 7 sekunder där, utan man får bara se till vad drive-through + eventuellt 1 varv på torrisar hade gjort, annars blir det ju bara en massa om och om....och då luktar det dålig ursäkt.
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Montoya var inte långt efter Kimi innan straffet utdelades och togs. Samtidigt som Montoya körde genom depån så bytte Kimi och de andra i täten till regndäck. Du tror att Montoya hade tappat 1 varv på Kimi och slutat 6:a även om han hade kunnat byta till regndäck samtidigt alltså?
Du har inte särskilt höga tankar om Montoya va'?
Förstår inte hur det kan bli dålig ursäkt - jag konstaterar ju att Schumacher hade vunnit ändå för han var bäst igår. Däremot tror jag inte för en sekund på att Montoya hade slutat bakom Frentzen, Heidfeld och Trulli utan alla problem som drive-through orsakade och den händelsekedja som ju blev oundviklig.
Men jag lägger ner och skiter i att fortsätta några diskussioner här - att försöka få det till dåliga ursäkter är bara löjligt när det absolut inte är vad jag kommer med åtminstone.
Du har inte särskilt höga tankar om Montoya va'?
Förstår inte hur det kan bli dålig ursäkt - jag konstaterar ju att Schumacher hade vunnit ändå för han var bäst igår. Däremot tror jag inte för en sekund på att Montoya hade slutat bakom Frentzen, Heidfeld och Trulli utan alla problem som drive-through orsakade och den händelsekedja som ju blev oundviklig.
Men jag lägger ner och skiter i att fortsätta några diskussioner här - att försöka få det till dåliga ursäkter är bara löjligt när det absolut inte är vad jag kommer med åtminstone.
Senast redigerad av LuckyStrike1 den mån sep 29, 2003 14:17, redigerad totalt 1 gång.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Precis
Dupasquier said he was happy that Michelin tyres remained superior to Bridgestone in dry or even slightly damp conditions.
He said: “We set the early pace and our drivers were the quickest out there when the circuit dried towards the end. In slightly damp conditions our grooved dry-weather tyres enabled our leading drivers to run up to three seconds per lap faster than Michael Schumacher.
“In wetter conditions we were losing two seconds per lap on intermediate tyres compared to Michael Schumacher and one second against other competitors. This race has given us lots of useful information."
Dupasquier said he was happy that Michelin tyres remained superior to Bridgestone in dry or even slightly damp conditions.
He said: “We set the early pace and our drivers were the quickest out there when the circuit dried towards the end. In slightly damp conditions our grooved dry-weather tyres enabled our leading drivers to run up to three seconds per lap faster than Michael Schumacher.
“In wetter conditions we were losing two seconds per lap on intermediate tyres compared to Michael Schumacher and one second against other competitors. This race has given us lots of useful information."
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor feb 14, 2002 01:00
- Ort: Skånepåg
Hänvisar i denna tråd inte till några incidenter eftersom de inte uppstått förrän igår. (i år)LuckyStrike1 skrev:Vilka Montoya-incidenter hänvisar du till?
Det saken gällde var på vilket sätt som Montoya gör sina omkörningar. Genom att riskera sin (vilket anses vara "gutsy") men även andras körningar/bilar.
Och som jag nämde ovan funkar det så länge den bil som körs om har mer att förlora på att bli avkörd än att släppa sin position. Så var inte fallet igår.
Visst man kan ha den mentaliteten inställningen vinna eller försvinna.
Men straffet kan bli att man får ta en drive through. Det måste väll ingå.
KR hade tillexempel vissa problem med att ta sig om Justin Wilson igår. Inte såg jag honom ta till samma knep som montoya.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Vet inte om du syftar på mig men jag tycker Monte verkligen är en förare som behövs i F1.LuckyStrike1 skrev:Montoya var inte långt efter Kimi innan straffet utdelades och togs. Samtidigt som Montoya körde genom depån så bytte Kimi och de andra i täten till regndäck. Du tror att Montoya hade tappat 1 varv på Kimi och slutat 6:a även om han hade kunnat byta till regndäck samtidigt alltså?
Du har inte särskilt höga tankar om Montoya va'?
Förstår inte hur det kan bli dålig ursäkt - jag konstaterar ju att Schumacher hade vunnit ändå för han var bäst igår. Däremot tror jag inte för en sekund på att Montoya hade slutat bakom Frentzen, Heidfeld och Trulli utan alla problem som drive-through orsakade och den händelsekedja som ju blev oundviklig.
Men jag lägger ner och skiter i att fortsätta några diskussioner här - att försöka få det till dåliga ursäkter är bara löjligt när det absolut inte är vad jag kommer med åtminstone.
"Och väl ute på banan pang in i sidan på Barri, rätt åt den där brassen för han e ändå inge kul att festa med, tänkte Juan Pablo!"
Han skulle aldrig chansat med Barri, det var hans största misstag, resten kom som lök på laxen.
[/quote]
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor feb 14, 2002 01:00
- Ort: Skånepåg
Om Montoya inte skuffat Barri av banan hade vi fått den första 1-2 Ferrari segern i år. Då hade vi haft en helt annan situation i mästerskapet. Eventuellt hade mästerskapet varit helt över då?LuckyStrike1 skrev:Montoya var inte långt efter Kimi innan straffet utdelades och togs. Samtidigt som Montoya körde genom depån så bytte Kimi och de andra i täten till regndäck. Du tror att Montoya hade tappat 1 varv på Kimi och slutat 6:a även om han hade kunnat byta till regndäck samtidigt alltså?
Du har inte särskilt höga tankar om Montoya va'?
Förstår inte hur det kan bli dålig ursäkt - jag konstaterar ju att Schumacher hade vunnit ändå för han var bäst igår. Däremot tror jag inte för en sekund på att Montoya hade slutat bakom Frentzen, Heidfeld och Trulli utan alla problem som drive-through orsakade och den händelsekedja som ju blev oundviklig.
Men jag lägger ner och skiter i att fortsätta några diskussioner här - att försöka få det till dåliga ursäkter är bara löjligt när det absolut inte är vad jag kommer med åtminstone.
Dvs FIA och montoya räddade mästerskapet.
Så nobelt av Montoya att offra sina egna mästerskapschanser för att Kimi fortfarande skall ha en teoretisk chans!
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Men herregud, JAG tyckte kanske att det var att ta i lite att tro att Monty skulle komma 2:a igårdagens race och ville påpeka detta ifrån MITT sätt att se det och att JAG tycker att det verkade långsökt att plötsligt räkna bort hans strul på 7 sek vid tankingen i ekvationen. Man måste väl få säga vad man tycker även om det verkar "fel" i andras ögon.LuckyStrike1 skrev:Montoya var inte långt efter Kimi innan straffet utdelades och togs. Samtidigt som Montoya körde genom depån så bytte Kimi och de andra i täten till regndäck. Du tror att Montoya hade tappat 1 varv på Kimi och slutat 6:a även om han hade kunnat byta till regndäck samtidigt alltså?
Du har inte särskilt höga tankar om Montoya va'?
Förstår inte hur det kan bli dålig ursäkt - jag konstaterar ju att Schumacher hade vunnit ändå för han var bäst igår. Däremot tror jag inte för en sekund på att Montoya hade slutat bakom Frentzen, Heidfeld och Trulli utan alla problem som drive-through orsakade och den händelsekedja som ju blev oundviklig.
Men jag lägger ner och skiter i att fortsätta några diskussioner här - att försöka få det till dåliga ursäkter är bara löjligt när det absolut inte är vad jag kommer med åtminstone.
Förövrigt tycker jag Monty är helt OK!
Men det var inte hans dag igår, tyvärr.
Sen måste jag få säga att jag tror att vädret och Bridgestones eminenta intermediate däck var en större faktor i gårdagens prislista än MS´s skill som förare
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 783
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Montoyas omkörning var ju inte den renaste direkt... MEN.. det borde faktiskt visst spela in i sammanhanget hur och varför man gör den.. Det var ren och skär tur att monoyas bil inte gick sönder i incidenten och det skulle han inte haft råd med. Därför är det knappast en planerad händelse som vissa andra (läs aus94 och jerez97). Jag tycker man måste se på uppsåtet när man bedömmer en incident.. Barrichello gjorde inget fel som stängde, men även utan straffet skulle ju montoya förlorat på incidenten.. Därför tycker jag straffet var hårt dömt.. Gulflaggan är inte mycket att orda om, regelrätt.
Sen betyder ju inte detta att montoya skulle kämpat om segern.. När schumacher behövde tur mest så fick han den.. Och dessutom så är han ju rent irriterande skicklig..
Sen betyder ju inte detta att montoya skulle kämpat om segern.. När schumacher behövde tur mest så fick han den.. Och dessutom så är han ju rent irriterande skicklig..
____________
In med Sato!!
In med Sato!!
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Har du någon dold mening med att posta Dupasquiers åsikt om deras däck, eller tycker du bara att det är allmänt kul att slänga in det lite här och var?Bernie skrev:Precis
Dupasquier said he was happy that Michelin tyres remained superior to Bridgestone in dry or even slightly damp conditions.
He said: “We set the early pace and our drivers were the quickest out there when the circuit dried towards the end. In slightly damp conditions our grooved dry-weather tyres enabled our leading drivers to run up to three seconds per lap faster than Michael Schumacher.
“In wetter conditions we were losing two seconds per lap on intermediate tyres compared to Michael Schumacher and one second against other competitors. This race has given us lots of useful information."
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Din signatur lucy "Nobody's talking about Montoya anymore" stämmer nu ganska bra, he he!LuckyStrike1 skrev:Montoya var inte långt efter Kimi innan straffet utdelades och togs. Samtidigt som Montoya körde genom depån så bytte Kimi och de andra i täten till regndäck. Du tror att Montoya hade tappat 1 varv på Kimi och slutat 6:a även om han hade kunnat byta till regndäck samtidigt alltså?
Du har inte särskilt höga tankar om Montoya va'?
Förstår inte hur det kan bli dålig ursäkt - jag konstaterar ju att Schumacher hade vunnit ändå för han var bäst igår. Däremot tror jag inte för en sekund på att Montoya hade slutat bakom Frentzen, Heidfeld och Trulli utan alla problem som drive-through orsakade och den händelsekedja som ju blev oundviklig.
Men jag lägger ner och skiter i att fortsätta några diskussioner här - att försöka få det till dåliga ursäkter är bara löjligt när det absolut inte är vad jag kommer med åtminstone.
Nu handlar allt om storschumi och Kimi!
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: mån sep 29, 2003 15:00
Montoya
Jag håller med,dom borde samla på balonger i stället. Eller gula flaggor,detta är ju vansinne som dom gör. Tänk vad dom sliter på banorna också. Kan ni gissa hur mycket gummi som går åt vid en matsch eller jag menar vid ett lopp?? Nä,tänkte väl det. Men sug på den karamellen.
Gonzo skrev:Din signatur lucy "Nobody's talking about Montoya anymore" stämmer nu ganska bra, he he!LuckyStrike1 skrev:Montoya var inte långt efter Kimi innan straffet utdelades och togs. Samtidigt som Montoya körde genom depån så bytte Kimi och de andra i täten till regndäck. Du tror att Montoya hade tappat 1 varv på Kimi och slutat 6:a även om han hade kunnat byta till regndäck samtidigt alltså?
Du har inte särskilt höga tankar om Montoya va'?
Förstår inte hur det kan bli dålig ursäkt - jag konstaterar ju att Schumacher hade vunnit ändå för han var bäst igår. Däremot tror jag inte för en sekund på att Montoya hade slutat bakom Frentzen, Heidfeld och Trulli utan alla problem som drive-through orsakade och den händelsekedja som ju blev oundviklig.
Men jag lägger ner och skiter i att fortsätta några diskussioner här - att försöka få det till dåliga ursäkter är bara löjligt när det absolut inte är vad jag kommer med åtminstone.
Nu handlar allt om storschumi och Kimi!
Jaschå.....tycker du det??!!
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Är definitionen på farlig körning att man puttat någon annan av bananLuckyStrike1 skrev: Skulle vara kul att veta vilka händelser där Montoya har varit så farligt och kört konkurrenter av banan med farliga manövrar. Jag kan nämligen inte komma på några. När jag letar i minnet kommer jag däremot på Jerez -97, Spa -98, och Kanada -98 där en viss förare varit inblandad i väldigt livsfarliga manövrar - utan att få något straff.