Indianapolis GP

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Gonzo

Indianapolis GP

Inlägg av Gonzo »

Trulli - grym kille, går ut o kör 6 varv och är snabbast igen på banan!
När alla förväntade sig att Monte eller Schumi skulle vara snabbast..

Vi får se hur långt det räcker för Trulli!
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Trulli är en grovt underskattad förare som tyvärr är född med otur!!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hoppas att Trulli vinner den här helgen :up:

Jag har alltid gillat Jarno Trulli som förare - synd bara att han är så beroende av hur bilen är inställd. Han arbetar så intensivt med inställningarna och måste få det helt rätt, då är han oerhört snabb. Men annars är det mycket svårare för honom.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Ferrari verkar starka med 2 bilar bland de 4 främsta.
Montoya är klart med och Trulli fortsätter att imponera!
Kul att DC var riktigt snabb och KR var inte långt efter, sen är det ett pyttelitet glapp ner till Panis som ändå gjort extremt bra ifrån sig.

Givetvis kommer Raffe att slå tillbaka i kvalet, detta kommer att bli så spännande som det bra kan bli.......såhär ska F1 vara, jämt och hårt.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tja, och det går ju som bekant att köra om på denna banan, det finns ju en hyffsat lång raksträcka att gasa på :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :bang: :wave: :lick:
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

J-vla sunkferrari och jävla sunk italienska mutade j-vla fotbollsdomarj-vlar. Hoppas Barrichello kör av Raikkonen imorgon :finger: :x :saw: :cplain:
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

FerrariSchumi skrev:J-vla sunkferrari och jävla sunk italienska mutade j-vla fotbollsdomarj-vlar. Hoppas Barrichello kör av Raikkonen imorgon :finger: :x :saw: :cplain:
Ja, Schumi får väl öppna plånboken så kanske Barri ställer upp!! Annars får han vänta tills han blir varvad och slå till då :P :P
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

FerrariSchumi skrev:J-vla sunkferrari och jävla sunk italienska mutade j-vla fotbollsdomarj-vlar. Hoppas Barrichello kör av Raikkonen imorgon :finger: :x :saw: :cplain:
:quest: Barrichello kunde ju göra vettiga tider med den.
FerrariSchumi

Vad fan menar du??? :x
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

FerrariSchumi skrev:Vad fan menar du??? :x
Att Schumi är en långsam sopa jämfört med Rubens? :lol:

Schumi var faktiskt förvånandsvärt långsam, ändå hade han bra toppfart på rakan. Var väl snabbast där innan Montoya.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Hoppas inga långsamma backmaker håller upp Schummie och förstör loppet :roll:
FerrariSchumi

Ja, tycker Schumi är så bra. Montoya kan ju ställa sin bil utanför banan imorgon för han har inte en chans. Raikkonen kan också ställa sin bil utanför banan imorgon. För han har inte heller en chans. Ni tror att Schumi är dålig för att han kom 7:a, men han ville komma sjua, för han vet vad som händer. Så ni inte tror annat så ville han komma sjua.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

FerrariSchumi skrev:Ja, tycker Schumi är så bra. Montoya kan ju ställa sin bil utanför banan imorgon för han har inte en chans. Raikkonen kan också ställa sin bil utanför banan imorgon. För han har inte heller en chans. Ni tror att Schumi är dålig för att han kom 7:a, men han ville komma sjua, för han vet vad som händer. Så ni inte tror annat så ville han komma sjua.
Om också några till ställer sina bilar utanför banan så håller jag också med om att han nog vinner :roll:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Börjar bli trött på dina utbrott. Har du inget annat att komma med så kan du strunta i att skriva något alls. Se detta som en varning och väx upp!
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Måste lägga en kommentar jag med!

Jävligt kul att Kimi tog pole som gubben ur lådan.

Loppet går imorgon och först då får vi se hur det går efter det kan ni ju uttala er om vem som är en sopa!!!

Själv ska jag titta på ett spännande race!
Martin_Granberg

Inlägg av Martin_Granberg »

Så här är och blir det: Schumacher den äldre kvalade med mycket soppa och hårda däck, Barri med lite soppa och mjuka däck. Barri tar starten, håller nere farten så att Schumacher d.ä. kan få ut maximalt från sin strategi.

Eller så klantade sig helt enkelt Schumacher sig med inställningarna, det var tusan va instabil i bakändan den var.

/Martin
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Pastis skrev:
Börjar bli trött på dina utbrott. Har du inget annat att komma med så kan du strunta i att skriva något alls. Se detta som en varning och väx upp!
Kom hem igår kväll efter resa och läste insändarna även i Forza efter polekvalet.
Jag förstod tyvärr att det inte var längre någon vits med besöka Forza men tänkte att jag skulle kolla ändå "en gång till" idag på morgonen........tur var ju det ....................det finns hopp ännu att läsa någon intressant riktig kommentar om formel1 i denna diskussionsgrupp.
Tack för ordet.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

guuben skrev:För den som är ens lite intresserad av fakta:

Sektor 1:
Montoya 22,273
Räikkönen 22,348
M.Schumacher 22,377

Sektor 2:
Räikkönen 29,411
Montoya 29,741
M.Schumacher 29,814

Sektor 3:
Räikkönen 19,911
Montoya 19,934
M.Schumacher 20,003

Det här kvalet räknas som en av de bästa och mest spännande......jag skriver under :-)
Kimi var även snabbast på tredje sektorn var det absolut inte var väntat att en "kraftsvagare" motor skulle ha chans till bästa tid ....gasenibottensträckan!
Kimi visade verkligen varför han kallas för the Iceman......Go Kimi ..GO
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Martin_Granberg skrev:Så här är och blir det: Schumacher den äldre kvalade med mycket soppa och hårda däck, Barri med lite soppa och mjuka däck. Barri tar starten, håller nere farten så att Schumacher d.ä. kan få ut maximalt från sin strategi.

Eller så klantade sig helt enkelt Schumacher sig med inställningarna, det var tusan va instabil i bakändan den var.

/Martin
Ja, åtminstånde finns möjligheten till olika strategier hos stallen vilket skulle kunna förklara en del. Men det har man trott tidigare oxå, jämför med ungerns gp. Skillnaden för Ferrari är då att Schumi aldrig var snabb där och fick sådeles oxå dålig poletid, nu har han varit snabb i förkval etc men fick ändå en dålig poletid, förklaringen ligger i bästa fall i tung tung bil, vi får se. Ingen ide att ropa hej än.

Kan inte låta bli att bli impad av Kimi, så cool.
Användarens profilbild
Hannu#111

Inlägg av Hannu#111 »

Kimi :rock: just nu :D

Stabilt varv.. Och det var skillnaden mot MS och JPM mfl.

Tror inte heller att Kimi har så värst mycket mindre soppa än de övriga toppstallen för bilen var stabilare under hela varvet och man såg det även på hastigheten på rakan där JPM hade 350km/h och MS 344km/h medans Kimi kom upp i 340km/h vilket säkert avgjorde kvalet till Kimi's fördel med en stabilare bil i mitt-sektionen.

Ska bli spännande att se hur MS klarar av att hantera Ferrarin sin som verkade ovanligt nervös i mittenpartiet. Har de satsat för mycket på fart på rakan tro. *hum*

Tror ändå att RB och Kimi går in först i depå bland toppstallen.
Några varv innan MS och JPM och tja det kan ju vara avgörande om både MS och JPM lyckas hänga med fram tills dess.
Allt hänger ju på de bilar som är emellan..

Blir säkert ett kanonrace.

Heja Kimi :bang:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Montoya fyra med den långa raksträckan, hög toppfart, slipstreaming och vilja att köra om. Det här kan bli kul :up:

Kimi etta och Montoya tvåa är inte så dumt ur mästerskapssynvinkel tycker jag. Schumacher kan få sluta sjua eller nåt.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

"Sluta sjua eller nåt" ?
- Men då får han ju poäng!
/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Klart Schumacher kan få en tröstpoäng eller två nu när han inte ens kan åka ikapp med Rubens ;)

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Klart grabben ska ha poäng, det är ju det som e poängen!
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Tröstpoäng låter i mina öron som stallorder.
/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Japp, så diskar vi Schumacher efteråt :D

En förnedring ska vara så komplett som möjligt tycker jag ;)

Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

Riktigt riktigt bra kval av Kimi och Olivier.. Tätfighten i år är något utöver det vanliga.. Jag bryr mig inte om vem som vinner totalt, men imorgon håller jag på Kimi så att det blir så jämt som möjligt till Suzuka..

Det är inte den gamle schumachaer som kör nu, förr var han säkerheten själv och gjorde sällan en riktigt dålig insats.. Men nu är han 6-7-8 på kvalen och tvingas slåss i det övre mellanskicktet. Jag tycker bättre om honom nu, en sån intressant förare bör inte dra ifrån i täten.. Den minskar underhållningsvärdet...

Panis kan nog ha annat strategi men ändå, kul att ha honom med där uppe också..

Inlägg av Boxerman »

FerrariSchumi skrev:Ja, tycker Schumi är så bra. Montoya kan ju ställa sin bil utanför banan imorgon för han har inte en chans. Raikkonen kan också ställa sin bil utanför banan imorgon. För han har inte heller en chans. Ni tror att Schumi är dålig för att han kom 7:a, men han ville komma sjua, för han vet vad som händer. Så ni inte tror annat så ville han komma sjua.
ja ja ja det är väl det enda sättet för MS att vinna ikväll :rock:
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

"I was expecting that Montoya and Ralf would be on quicker times, but having said that you never know if they had full tanks so I think it is quite open." - intervju (top tre) Rubens B.
.............
Jag tolkar detta uttalande att Schumacher inte heller har haft "fulla tankar"......det blir alltså samma strategi för MS såsom för Williamsförarna.
JohanÅ

Inlägg av JohanÅ »

Jag känner på mig att detta kommer bli ett toppenrace. Mer intressant startgrid gick knappt att få, första varvet kan bli hur spännande som helst. Jättekul med Panis där uppe också.
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Föst ska jag gratta kimi till pole idag :wor: , men oliver panis körde ju kanon bra igårkväll hoppas att det går bra för honom också :up:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

JohanÅ skrev:Jag känner på mig att detta kommer bli ett toppenrace. Mer intressant startgrid gick knappt att få, första varvet kan bli hur spännande som helst. Jättekul med Panis där uppe också.
Kul att någon kan skriva på detta forum utan att på sandlådenivå häckla en förare.

Kanske finns hopp för detta forum iaf.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Väderprognosen talar om regn lagom till loppet. Säker Ferrari-seger med andra ord!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Blir det regn så spelar kvalet väldigt liten roll, då ställs allt på ända och då tror jag Ferrari får gälla som klara favoriter.

Annars kan det bli spännande. Panis tredjeplats var imponerande men jag tror att de siktar på en sjätteplats i loppet - har kvalat med ganska tomma tankar med andra ord för att vara med långt uppe i början.

Williams och Ferrari har samma strategi den här gången också - det har vi sett varje kval i år. Strategierna mellan toppstallen har varit ovanligt lika i år. Litet frågetecken för McLarens strategi kanske, men Kimi är så bra att han kan ta pole i den bilen med samma strategi som de andra.

Säsongen fortsätter överraska.

Martin_Granberg

Inlägg av Martin_Granberg »

LuckyStrike1 skrev:Blir det regn så spelar kvalet väldigt liten roll, då ställs allt på ända och då tror jag Ferrari får gälla som klara favoriter.
För att citera en F1-kommentator: Precis!

Och just nu är faktiskt prognosen regn till loppet.

/Martin
Transalp

Inlägg av Transalp »

Schumi körde ju verkligen bra i regnet i Brasilien.. Hoppas han gör om den bravaden..
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Transalp skrev:Schumi körde ju verkligen bra i regnet i Brasilien.. Hoppas han gör om den bravaden..
Vi kan väl hoppas men den här gången handlar det om regnskurar, inte skyfall.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

minardi

Inlägg av minardi »

Du verkar vara en smart kille! Herregud, var kommer alla från??
Ankan

Inlägg av Ankan »

Som sant Ferrari fan skulle jag säga att Williams vinner om det blir regn , nån av dom iaf. "2003.n har inte gått lika bra i regn som 2002 och 2001.
Sen har ju michelin ett bättre regn däck nu.

Jag tror på ett toppen race. Skoj med räkan och panis där uppe :)
Hoppas på regn, då kan det bli ett extra kul lopp :) :) Dock får man ju inte se det :( :cry:
ingo

Inlägg av ingo »

Bernie skrev:onboard kval M Schumacher
http://www.dcu.ie/~bolandg/ukf1/USA_03_ ... er_Lap.mpg

har du onboardklippet på raikkonen?
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Kommer säkert upp här snart
http://www.btinternet.com/~aaron.edwards83/ukf1/

mycket sevärt MS vs. JPM under träning i regn

http://www.aqva14.dsl.pipex.com/ukf1/vi ... Vs_JPM.mpg
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Klasskilnad!
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

synd att MS inte säkrade titeln, hade varit grymt att vinna i regn :wor:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Gonzo skrev:Måste lägga en kommentar jag med!

Jävligt kul att Kimi tog pole som gubben ur lådan.

Loppet går imorgon och först då får vi se hur det går efter det kan ni ju uttala er om vem som är en sopa!!!

Själv ska jag titta på ett spännande race!
Ja vem var det nu som var sopan??????????

Både Michael och Kimi gjorde kanonrace, jävligt kul att se.
Det har snackats mycket om Michaels påstått dåliga nerver, ha ha, ja ni hade fel helt enkelt, kan man bevisa det bättre än såhär.
Däremot visade Montoya dåliga nerver, han var riktigt blek och gjorde några onödiga manövrar, precis som Villeneuve sa att han ofta gör.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Ankan skrev:Som sant Ferrari fan skulle jag säga att Williams vinner om det blir regn , nån av dom iaf. "2003.n har inte gått lika bra i regn som 2002 och 2001.
Sen har ju michelin ett bättre regn däck nu.
Antar att du inte vill kommentera detta inlägg nu... :wink:
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Pepparkvarnen skrev:Klasskilnad!
Javisst, men att Bridgestone står i en klass för sig när det regnar är inget nytt. Loppets prestation gjorde dock Räikkönen som lyckades hänga med riktigt bra på så kassa däck.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

M Schumacher är i en klass för sig när det regnar
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Cuscino skrev:
Pepparkvarnen skrev:Klasskilnad!
Javisst, men att Bridgestone står i en klass för sig när det regnar är inget nytt. Loppets prestation gjorde dock Räikkönen som lyckades hänga med riktigt bra på så kassa däck.
Ja men det är väl ganska rättvist, alla torrrace är ju till Michelins fördel, så vilken prestation Barri o Schumi gör när det är torrt.