Såg att BMW har släppt ut "alla" data om sin P83:a i och med att nuvarande motorgeneration går i graven med nästa års reglemente.
Över 900hk, 19200rpm, Under 90kg. Imponerande siffror!
"Det är många som har kommoit hit till silverstone för att få se Union Jack"
Jupp, hoppas bara de inte får ångra det. Jag hoppas nämligen att de återgår till nuvarande reglemente till år 2005.
Förmodligen sker det efter en katastrofsäsong efter för många motorhaverier på söndagen.
Jag tycker det är rätt ofta som motorer går upp i rök på söndagen och om tillverkarna inte klarar tillverka motorer som håller ett lopp, hur skall de då kunna göra det nästa år?
Fast ok, det har nog varit lite mindre haverier i år. Finns det statistik över sånt här
Var det inte så att man skulle få bestraffning om man bytta motor under en gp helg det här året? har för mig det eller så var det till nästa år. Snack om att få starta sist eller 10 placeringar bak än vad man kvala in på var det snack om.
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
Kommer detta att göra motorerna billigare?
Eller kommer utvecklingskostnaderna att skena yttermera då toppstallen vill ha kvalprestanda på sina racemotorer?
/Jan