Forzas Halvtids krönika!
-
Forzas Halvtids krönika!
Lucky
Hur har dina profetior slagit in, såg b la att man skulle komma ihåg att det var här man kunde läsa först om att "Toyota skulle återigen byta förare inför nästa säsong", nu blev det inte så!
"Ralf ligger några poäng före sin stallkamrat i mästerskapet, men på något sätt känns det som hans framtid i stallet är på upploppet."
Raffe suger sig fast och stannar minst en säsong till, troligtvis fler om man ska tro på förgasar-Willie.
"Michael Schumacher kommer att vinna VM igen och det avgörs innan Suzuka."
Det var ju skoj att du tror på Michael o dessutom tror att han kommer att avgöra innan Suzuka, men det verkar inte riktigt likt dig, hade du redan givit upp Montoyas chanser, men den som lever får se.
"McLarens nya bil kommer troligen att debutera innan Suzuka och den kommer säkert att hålla till slut."
Ron verkar ha tröttnat på hans årsbebis, den har bara ont i magen hela tiden, skriker o är väldigt ömtålig, så den får vi nog inte se mycket av.
Kanske dax för en finalserie krönika som kan sprida lite mer förankrad information till oss alla läsare på en i övrigt mycket bra F1 site.
MVH
Gonzo
Hur har dina profetior slagit in, såg b la att man skulle komma ihåg att det var här man kunde läsa först om att "Toyota skulle återigen byta förare inför nästa säsong", nu blev det inte så!
"Ralf ligger några poäng före sin stallkamrat i mästerskapet, men på något sätt känns det som hans framtid i stallet är på upploppet."
Raffe suger sig fast och stannar minst en säsong till, troligtvis fler om man ska tro på förgasar-Willie.
"Michael Schumacher kommer att vinna VM igen och det avgörs innan Suzuka."
Det var ju skoj att du tror på Michael o dessutom tror att han kommer att avgöra innan Suzuka, men det verkar inte riktigt likt dig, hade du redan givit upp Montoyas chanser, men den som lever får se.
"McLarens nya bil kommer troligen att debutera innan Suzuka och den kommer säkert att hålla till slut."
Ron verkar ha tröttnat på hans årsbebis, den har bara ont i magen hela tiden, skriker o är väldigt ömtålig, så den får vi nog inte se mycket av.
Kanske dax för en finalserie krönika som kan sprida lite mer förankrad information till oss alla läsare på en i övrigt mycket bra F1 site.
MVH
Gonzo
-
Det är en krönika - det är mina personliga tankar och reflektioner efter att halva säsongen hade gått.
En ny krönika kommer efter att säsongens andra halva har passerat med personliga tankar och reflektioner. Vill du bli upplyst - läs nyheterna och artiklarna istället.
En ny krönika kommer efter att säsongens andra halva har passerat med personliga tankar och reflektioner. Vill du bli upplyst - läs nyheterna och artiklarna istället.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Jag har full respekt för att den är gjord ungeför mitt i säsongen, och att den innehåller "personliga tankar och reflektioner" det är ok, men att i absoluta termer uttala sig kaxigt och slå sig för bröstet om huruvida Toyota kommer sparka sin förare eller ej,....... utan att veta, ja det kanske man får äta upp som krönikör.LuckyStrike1 skrev:Det är en krönika - det är mina personliga tankar och reflektioner efter att halva säsongen hade gått.
Ta nu till dig kritiken och slå inte bara ifrån dig, du kan ha hjälp av det i nästa krönika!
Som sagt annars tycker jag att siten håller "hygglig" klass, och forumet är jag ju en flitig besökare på......även om det inte är här jag i första hand söker information.
-
Varför det, om han inte håller med om kritiken? En kritiker kan ju ha minst lika fel som en krönikör. Det är kul med lite spådomar, ju självsäkrare ju bättre. För då kan man alltid trycka ned det i halsen på krönikören - mer sånt.Gonzo skrev:
Ta nu till dig kritiken och slå inte bara ifrån dig, du kan ha hjälp av det i nästa krönika!
Annars tror jag ANFRANs modell med en halvtidskrönika efter säsongen kan ge en lite bättre utdelning.
-
-
Ja, det är väl roligare att läsa en krönika som är lite kaxig och självsäker, än en krönika som skriven som om den kom från en politiker som ger val-löften. Själv tycker jag att Forzas material över lag håller mycket hög standard, bättre än det mesta som skrivs om F1 på svenska, trots att det då handlar om professionella journalister (även om man kan börja undra ibland).
-
-
Ett vanligt sätt att diskutera här är väldigt väldigt politikeraktig, att förskjuta fokus bort ifrån kärnfrågan....att göra en jämförelse med en ytterlighet i frågan som icke har nämnts av motparten. Dvs i detta fall, att lägga sig på en annan nivå behöver alltså inte vara jämställt med en politikers" formuleringar, det finns en stor zon däremellan......Joakim Quensel skrev:Ja, det är väl roligare att läsa en krönika som är lite kaxig och självsäker, än en krönika som skriven som om den kom från en politiker som ger val-löften. Själv tycker jag att Forzas material över lag håller mycket hög standard, bättre än det mesta som skrivs om F1 på svenska, trots att det då handlar om professionella journalister (även om man kan börja undra ibland).
Nu tror jag Joakims poäng inte tillfullo är representativt för detta, utan är mer hans ståndpunkt för att han inte vill ha en formulering liknande en politikers. Det vill inte jag heller, men som sagt det betyder inte att jag tycker att man ska vara lika utsvävande som i nämnd krönika (vissa delar).
Ja om Forza hade lägre klass än övrig svensk F1 rapportering så skulle nog ingen av oss befinna oss här. Det kan inte vara så svårt att bräcka Mr Ringhart.
-
Att sitta och läsa gamla krönikor kan kanske vara intressant om man vill gå tillbaka och se hur diskusionen gick och vilka förutsättningarna var när krönikan skrevs. Men att i efterhand kritisera krönikören för hans tankar och funderingar är lågt och omotiverat. Om Luckys krönika (som förövrigt är en alldelles utmärkt krönika) hade varit mindre "utsvävande" hade den inte gått att skilja från de vanliga artiklarna och statistiken, där jag letar om jag vill ha "förankrad information".
-
Obs, läs alla mina inlägg!JohanÅ skrev:Att sitta och läsa gamla krönikor kan kanske vara intressant om man vill gå tillbaka och se hur diskusionen gick och vilka förutsättningarna var när krönikan skrevs. Men att i efterhand kritisera krönikören för hans tankar och funderingar är lågt och omotiverat. Om Luckys krönika (som förövrigt är en alldelles utmärkt krönika) hade varit mindre "utsvävande" hade den inte gått att skilja från de vanliga artiklarna och statistiken, där jag letar om jag vill ha "förankrad information".
Kritiken riktar sig främst emot uttalandet om Toyotas påstådda förarbyte, detta var inte formulerat som en tanke eller fundering utan som ett påstående. Kanske det inte var krönikörens avsikt att formulera sig på ett sådant sätt!? Obs "jag" tycker krönikören stack ut näsan väl mycket, man måste väl inte acceptera allt som står på Forzas sidor och lite kritik borde de tåla va...........
Märk väl att jag inte har kritiserat krönikan som helhet, för där finns en massa tankar o funderingar som är tänkvärda!
-
-
Att du orkar haka upp dig på detaljer hela tiden GONZO, har du inget bättre för dig än att hela tiden leta fel och brister i allt och alla.
F.ö. tycker att FORZA som svensk F1 site håller kanonklass, LS krönikor och ”tankar från ….” är något man väntar på att få läsa efter varje racehelg. (Har mer än en gång upptäckt mig själv med ett löjligt flin i ansiktet när jag läst dom)
Cheers!
/S
F.ö. tycker att FORZA som svensk F1 site håller kanonklass, LS krönikor och ”tankar från ….” är något man väntar på att få läsa efter varje racehelg. (Har mer än en gång upptäckt mig själv med ett löjligt flin i ansiktet när jag läst dom)
Cheers!
/S
"All bleeding eventually stops."
-
1: Varför skriva en krönika, som är personlig, om man inte kan vara lite "kaxig" eller tillspetsad? Att vara politiskt korrekt hela tiden är så himla tråkigt och dessutom är det få krönikor idag som är politiskt korrekta. I en artikel hade jag inte skrivit att Toyotas förare skulle bytas ut, för det fanns det inga fakta för. Men i en personlig krönika SKA jag skriva att Toyota ska byta ut sina båda förare om jag tycker så och tror att det blir så utan att ha fakta på det. Vad är problemet?Gonzo skrev: Jag har full respekt för att den är gjord ungeför mitt i säsongen, och att den innehåller "personliga tankar och reflektioner" det är ok, men att i absoluta termer uttala sig kaxigt och slå sig för bröstet om huruvida Toyota kommer sparka sin förare eller ej,....... utan att veta, ja det kanske man får äta upp som krönikör.
Tycker din kritik bara är lite fånigt gnäll och dessutom inte motiverad. Vad är det egentligen du kritiserar - jag kan nämligen inte ta till mig något jag inte förstår.Ta nu till dig kritiken och slå inte bara ifrån dig, du kan ha hjälp av det i nästa krönika!
Efter halva säsongen trodde jag att Toyota skulle byta ut båda förarna - så jag skrev det. Eftersom jag inte hade några som helst fakta som stödde den teorin så skrev jag det i en krönika som en mycket tydligt formulerad personlig tanke. Hade jag haft fakta för det hade jag skrivit det som en nyhet eller artikel beroende på omfattningne och tydligt redovisat fakta och källa som vi alltid gör.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
-
Gonzo:
Det är ju absolut inget fel att kritisera Lucys och andras alster, utan snarare positivt, tycker jag(som inte direkt blir utsatt för det ), men att på äkta överlägsen maner uppmana någon att ta till sig kritiken alldeles som dina åsikter var de rätta är däremot lite magstarkt. I just det här fallet där du uppenbarligen verkar tycka att en krönika om de egna tankarna och åsikterna i halvtid varit för utsvävande och lite faktaunderbyggda tycker jag dessutom att du har dyngfel, vilket även andra verkar hålla med om.
Men, som sagt, inget fel i den kritiken. Man måste ju naturligtvis kunna få ha en åsikt även om huvuddelen inte håller med, men då måste man även kunna acceptera att den som utsätts för kritiken skiter i det totalt eftersom han inte håller med, så din uppmaning var lite väl Besserwisser-aktig.
Det är ju absolut inget fel att kritisera Lucys och andras alster, utan snarare positivt, tycker jag(som inte direkt blir utsatt för det ), men att på äkta överlägsen maner uppmana någon att ta till sig kritiken alldeles som dina åsikter var de rätta är däremot lite magstarkt. I just det här fallet där du uppenbarligen verkar tycka att en krönika om de egna tankarna och åsikterna i halvtid varit för utsvävande och lite faktaunderbyggda tycker jag dessutom att du har dyngfel, vilket även andra verkar hålla med om.
Men, som sagt, inget fel i den kritiken. Man måste ju naturligtvis kunna få ha en åsikt även om huvuddelen inte håller med, men då måste man även kunna acceptera att den som utsätts för kritiken skiter i det totalt eftersom han inte håller med, så din uppmaning var lite väl Besserwisser-aktig.
-
Ja vad ska man säga, kul att någon tycker det är ok att ha en "egen" åsikt!
- - - Men än en gång förstå att jag inte kritiserat hela krönikan, utan en mindre del!!!! - - -
Alla får gärna ha en åsikt om det jag skriver men underbygg det med en korrekt återgivning av vad jag skrivit.
Dessutom om berörd person skiter i vad jag skriver, skiter väl jag egentligen lika mycket i.......alla kan ju göra som de vill, eller hur!
Vad man tar åt sig av är ju alltid upp till en själv.....
Om fler vågade skriva som du Anders för vad de står för så vore det här forumet än mer roligt.
Ok för att jag är petig och hittar saker som uppfattas som ett evigt kritiserande, må så vara!Kritiken riktar sig främst emot uttalandet om Toyotas påstådda förarbyte, detta var inte formulerat som en tanke eller fundering utan som ett påstående. Kanske det inte var krönikörens avsikt att formulera sig på ett sådant sätt!? Obs "jag" tycker krönikören stack ut näsan väl mycket, man måste väl inte acceptera allt som står på Forzas sidor och lite kritik borde de tåla va...........
Märk väl att jag inte har kritiserat krönikan som helhet, för där finns en massa tankar o funderingar som är tänkvärda!
- - - Men än en gång förstå att jag inte kritiserat hela krönikan, utan en mindre del!!!! - - -
Alla får gärna ha en åsikt om det jag skriver men underbygg det med en korrekt återgivning av vad jag skrivit.
Dessutom om berörd person skiter i vad jag skriver, skiter väl jag egentligen lika mycket i.......alla kan ju göra som de vill, eller hur!
Vad man tar åt sig av är ju alltid upp till en själv.....
Om fler vågade skriva som du Anders för vad de står för så vore det här forumet än mer roligt.
-
-