FERRARI DOMINERAR I MONZA

Kungaklassen av motorsport...
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Den här jävla listan kunde man läsa både 1859 och 625f.kr.:
Michael Schumacher 5 GP segrar
Montoya 2 GP segrar
Sop-Schumi 2 GP segrar
Raikkonen 1 GP seger :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Raikkonen = :down:
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

FerrariscHummi: jag förmodar att du lever upp till din signatur...
JG

Inlägg av JG »

Det vore kanske bäst om det bara var 2 bilar i F1, Ferrari.
På så sett skulle Schumacher vinna samtliga lopp och äntligen kunde unge herr FerrariSchumi vara nöjd. Förra året vann ju Schumacher bara 11 av 17 tävlingar, vilket var ok men inte tillräckligt bra.
F1-4-EVER

Inlägg av F1-4-EVER »

JG skrev:Det vore kanske bäst om det bara var 2 bilar i F1, Ferrari.
På så sett skulle Schumacher vinna samtliga lopp och äntligen kunde unge herr FerrariSchumi vara nöjd. Förra året vann ju Schumacher bara 11 av 17 tävlingar, vilket var ok men inte tillräckligt bra.
Äh mackan suger men Ferrarischumi e rolig, han har humor men det fattar ni inte (ironi).
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

F1-4-EVER skrev: ...Ferrarischumi e rolig, han har humor men det fattar ni inte (ironi).
Ja, men...har försökt tolka hans inlägg på det sättet - men inte lyckats...
RacerBice

Inlägg av RacerBice »

AndersF1 skrev:Kan du inte redovisa hur det skulle sett ut med 1952 och 1987 års poängberäkning också? Verkligen intressant.
Fniss :lol:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Montoya verkar ha svårt att bestämma sig!

Före loppet så var han helnöjd med Michelin-däcken, det nya var ju t om bättre än de gamla enligt hans egna anmärkning!

Efter loppet så var de inte så bra bortförklarar han sig, låter som en looser för mig.

Hur ska karln ha det, kan man fråga sig!

Det såg iaf inte ut som om Michelin bilarna förlorat på däcket, snarare som att B-Stone förbättrat sig.

Vad bygger jag det på?
Ja det är ju ingen annan som klagat...........samt att B-stone biler förbättrade sig över lag.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Var har du sett att Montoya har klagat på däcken?

Jag har inte sett det någonstans - han sa att det första setet blev väldigt slitna mot slutet, det andra funkade bra hela stinten och att det inte var några problem med tredje setet.

Jag har lite svårt att se hur du får det till att klaga på däcken? Det enda Montoya klagade på var stolpskotten Frentzen och Baumgartner, och det med all rätta.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

I jämförelse med hur han hyllade de nya däcken innan race-helgen så kan jag inte tolka detta på annat sätt.

http://www.f1racing.net/news.php?ID=62837
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

'The first set went off,' said the Colombian, 'the second was very consistent and the third, straight away wasn't the same as the second.'
'I think Michelin did a pretty good job to come up with this tyre,' said Montoya, 27, 'but it all just came too close [to Monza].'
Det här är citaten från Montoya i artikeln - resten är skribentens egna funderingar. Var någonstans i de där citaten ser du att Montoya bortförklarar andraplatsen pga däcken?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Nja, det beror ju på vad man citerar förstås!

Citat 1:

"My Michelin tyres weren't up to the task of beating Michael Schumacher to the chequered flag in Monza today"

Citat 2:

"Montoya said the French tyre marque didn't have enough time to react to Ferrari and Bridgestone's post-Budapest complaint of 'too wide' tyre treads."

Speciellt citat 2 tyder på att ändå inte var så nöjd.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gonzo skrev:Nja, det beror ju på vad man citerar förstås!

Citat 1:

"My Michelin tyres weren't up to the task of beating Michael Schumacher to the chequered flag in Monza today"

Citat 2:

"Montoya said the French tyre marque didn't have enough time to react to Ferrari and Bridgestone's post-Budapest complaint of 'too wide' tyre treads."

Speciellt citat 2 tyder på att ändå inte var så nöjd.
Det där kom inte från artikeln du länkade till väl?

Citat 2 är ju inte ett citat: Där pratar man om Montoya i tredje person. Eller du kanske menar att Montoya pratade om sig själv i tredje person?

Det första citatet hittar jag inte? Men det finns väl säkert någonstans och jag tror det krävs en hel del vilja för att se det citatet som en bortförklaring till segern. Det är ju samma sak som han sa efter loppet: Det första setet däck fungerade inte riktigt bra. Däremot fungerade det andra setet utan problem ....

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Lucky, varför vill du vända fokus till om man har använt korrekt ord...det har ju inget med sakfrågan att göra, men skapa gärna ett topic döpt till "svenskaundervisning" och behandla frågan där.

Ok Citat 2 är inget citat, i första person precis som du säger....men texten står där likaväl.

I övrigt läs den länkade texten från mitt tidigare inlägg ordentligt.

Så kan jag skapa ett topic, "läs innantill"
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Återkom när du har citat istället för andras åsikter om citat som aldrig har sagts istället.

Jag försöker bara hitta citat från Montoya, sagda av Montoya och ingen annan, som stöder ditt påstående och jag har inte hittat några.

Tydligen inte du heller?

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

My Michelin tyres weren't up to the task of beating Michael Schumacher to the chequered flag in Monza today.

That was the gist of second-placed BMW-Williams star Juan Pablo Montoya's message as he stood glum-faced talking to the press at the Autodromo. 'The first set went off,' said the Colombian, 'the second was very consistent and the third, straight away wasn't the same as the second.'

Montoya said the French tyre marque didn't have enough time to react to Ferrari and Bridgestone's post-Budapest complaint of 'too wide' tyre treads.

Michelin spent nearly $2 million in the two weeks leading up to Monza's pre-race tests on the design and construction of all-new, slimmer F1 boots. 'I think Michelin did a pretty good job to come up with this tyre,' said Montoya, 27, 'but it all just came too close
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gonzo skrev: 'The first set went off,' said the Colombian, 'the second was very consistent and the third, straight away wasn't the same as the second.'

'I think Michelin did a pretty good job to come up with this tyre,' said Montoya, 27, 'but it all just came too close
Här har du citaten - det här är de enda citaten ur den där artikeln du just citerade. REsten är skribentens egna åsikter och tolkningar.

Du anser att han här förklarar andraplatsen med att däcken var dåliga antar jag?

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Nja lite mer var det va......