Monza 2003

Kungaklassen av motorsport...
Zetor

Monza 2003

Inlägg av Zetor »

Startar en ny tråd
Några gissningar inför helgen?
DC 5:a som vanligt?
Det går inte så bra för min gamle hjälte längre :cry:
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

Känns som det här kommer att bli den jämnaste helgen på hela säsongen. Ferrari verkar ha fått fart på grejerna igen med sitt nya aeropaket plus att bilen är erkännt snabb rakt fram. Williams och alla de andra stallen har ju som sagt nya däck. Dock sägs dom va snabbare än dom gamla vilket kan bli intressant. Samtliga Michelin stall har ju haft en stark uppåttränd på de senaste. Känns som om det blir mycket ovisst. En "coach" segern kommer att avgöra tror jag.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Det skall bli intressant att genast i början se Ralfens och DC.s tider i kvalet i morgon.
Man har en jäkla tur att kompisar har Danmark TV3+ så man fick se förkvalet idag.
Härligt med Monty i tioppen och att Barrichello spöade MS (igen) med cirka halv sekund :-).
Det måste ha blivit nåt fel på DC.s bil (växlarna?) för han tappade otroligt mycket tid i senare delen av banan.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Styggve skrev:Känns som det här kommer att bli den jämnaste helgen på hela säsongen. Ferrari verkar ha fått fart på grejerna igen med sitt nya aeropaket plus att bilen är erkännt snabb rakt fram. Williams och alla de andra stallen har ju som sagt nya däck. Dock sägs dom va snabbare än dom gamla vilket kan bli intressant. Samtliga Michelin stall har ju haft en stark uppåttränd på de senaste. Känns som om det blir mycket ovisst. En "coach" segern kommer att avgöra tror jag.
Håller med, Ferrari verkar vara med igen i matchen, trots att de nya snabbare Michelindäcken för andra. Ska bli kul o sen hur det blir i kvalet imorgon, MS hade ju inte fördel av att starta först idag, skillnaden mellan MS o Rubens kan ju delvis berott på det. Men man får gratulera Rubens till ytterligare mycket bra körning.

Montoya gjorde mycket bra ifrån sig och kan bli en svår nöt att knäcka imorgon, racet blir dock en annan sak.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Jag gissade rätt med D.C.s växelproblem .....bilen hade växlat ner "i misstag" efter att bakdäcken släppte lite greppet efter en curb.

Tillägg: muntligt erh. news
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det här måste väl ha varit årets tråkigaste race? Det enda positiva var att det tog slut relativt fort...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Montoya verkar helnöjd med HHF och Baumgartner:
"I was about a second behind Michael and the team told me I was taking two or three tenths of a lap from him then I got to (Heinz-Harald) Frentzen and I was suddenly four seconds behind him. Then we were quite even, then I got to, what's his name, the Jordan guy, the new guy. Er, Baum... I don't remember his last name. But anyway, I lost about another two or three seconds. I am going down the straight and the only thing I see is like ten or twelve blue flags, like a parade. But they don't move and the Jordan guy suddenly stands on the brakes in the middle of the corner. I nearly ran into him."
Baumgartner hade stora problem med varvningar förra loppet också, men jag vete tusan vad Frentzen höll på med. Han ställde ju till det för Rubens och Räkan också.

Inte som Kiesa som t.o.m. stannade för att släppa förbi de andra. Jag tycker för övrigt att Kiesa var ganska lovande i sitt första lopp men sedan har det bara blivit sämre. Nu lär han väl aldrig få chansen nåt mer i F1.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

AndersF1 skrev:Det här måste väl ha varit årets tråkigaste race? Det enda positiva var att det tog slut relativt fort...
Ja det här var ett riktigt sömnpiller, precis som i Ungern......en som leder hela tiden.

Inte ens kvalet var spännande!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kvalet var spännande men loppet... :zz:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det var ju inte bara ledningen som var tämligen statisk, även resten av fältet verkade tämligen statiskt, det lilla man nu fick se av andra bilar än de röda - bra producent. :roll:

F3000 igår var inte heller precis det mest spännande, i alla fall det jag såg.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Nej men roligt är i alla fall att mästerskapet lever.

Trots allt så är det ju en uppryckning från förra året när "nästan" alla lopp såg ut såhär eller värre.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Förresten nästan lite förvånad att Gene inte drog ned lite på takten när han hamnade strax före Schumi - det hade ju inte behövts några stallorder för det, utan det går väl att göra på eget initiativ. Såg förresten ut som om han fick blåflagg. Varför det?
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Nja, det hade varit lika trist som ex Frentzens manöver, grabbarna ska köra om det, det är bäst.
JohanÅ

Inlägg av JohanÅ »

AndersF1 skrev:Förresten nästan lite förvånad att Gene inte drog ned lite på takten när han hamnade strax före Schumi - det hade ju inte behövts några stallorder för det, utan det går väl att göra på eget initiativ. Såg förresten ut som om han fick blåflagg. Varför det?
Tyckte också han fick blåflagg, tyvärr är det inte första (och förmodligen inte sista) gången enskilda funktionärer gör bort sig. Fråga Bernoldi...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Gonzo skrev:Nja, det hade varit lika trist som ex Frentzens manöver, grabbarna ska köra om det, det är bäst.
Jo, men till skillnad ifrån HHF hade det varit helt enligt reglerna, liksom det var när t.ex. Schumi stängde Häkkinen på Sepang -99, så Övajn fick vinna.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Måhända, men det var inte min poäng.

Vem e den där Övajn förresten.....
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

AndersF1 skrev:Förresten nästan lite förvånad att Gene inte drog ned lite på takten när han hamnade strax före Schumi - det hade ju inte behövts några stallorder för det, utan det går väl att göra på eget initiativ.
Tanken slog mig också men eftersom Gene bara hade 1 varv kvar till sitt depåstopp och låg 2s före MS så hade det inte gått att göra så mycket. Dessutom kämpade han väl med DC om femteplatsen?
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Cuscino skrev:
AndersF1 skrev:Förresten nästan lite förvånad att Gene inte drog ned lite på takten när han hamnade strax före Schumi - det hade ju inte behövts några stallorder för det, utan det går väl att göra på eget initiativ.
Tanken slog mig också men eftersom Gene bara hade 1 varv kvar till sitt depåstopp och låg 2s före MS så hade det inte gått att göra så mycket. Dessutom kämpade han väl med DC om femteplatsen?
Nja, det hade ju bara varit att slå av lite på takten...det hade garanterat Barri gjort i den positionen, särskilt som Gene inte direkt är inblandad i toppstriden i VM :wink:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

AndersF1 skrev:Det här måste väl ha varit årets tråkigaste race? Det enda positiva var att det tog slut relativt fort...
På plats på läktarne i starkt solsken vid första chikanen var det här årets absolut bästa lopp med årets absolut mest rafflande kval. Tycker jag.

Montoyas inbromsningar in i första chikanen var hårresande och suveräna.

Redan på andra varvet var det väldigt lätt att konstatera att Buttons bil inte skulle hålla - den bilen lät för jävlig
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

LuckyStrike1 skrev: På plats på läktarne i starkt solsken vid första chikanen var det här årets absolut bästa lopp med årets absolut mest rafflande kval. Tycker jag.
Förstår att det var bättre live, men på TV blev det en aning enformigt. Efter första varvet hände ju inget!