IRL Rules...

The American zone...
Användarens profilbild
Cuscino

IRL Rules...

Inlägg av Cuscino »

:zz:
Suck, vilken jäkla B-serie IRL är. Varvtalsbegränsning och massor av downforce, bara att ge järnet och styra. Finns det någon som helst förarskicklighet involverad frågar man sig...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det är den frågan som alltid kommer upp när man har minne som en guldfisk och lätt förväntansfull sätter sig och ska se ett IRL-lopp. Det går något varv och så blir man förbannad. Dessutom är det en helt igenom livsfarlig serie. Någon sa att det är som ett lopp med "restrictor plates"..och det stämmer väl rätt bra.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

"The IRL was worried about keeping General Motors," said White. "Maybe they should worry about keeping Toyota in the series."
http://espn.go.com/rpm/irl/2003/0817/1598059.html
/Jan
Powerslide

Inlägg av Powerslide »

Formelbil på ovalbana är nog bland det mest onödiga som finns. Jag kan leva med att NASCAR kör bara ovaler (-2 lopp) men formelbilar känns bara meningslöst på nåt sätt.
a.k.a SPEEDKING @DF1 since 99-06
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Nu ska jag se (SVT24) Kenny Bräck köra i denna "onödiga-meningslösa-livsfarliga-B serie" som ni kallar det. Är övertygad om att det krävs "viss" förarskicklighet att köra runt i ovalerna också. 350 - 400 km/timme och höga g-krafter som hela tiden påverkar förarna.

Kenny startar från ruta 4, hoppas att grejorna håller och han tar sin första seger för säsongen. lyssna på http://playlist.yahoo.com/makeplaylist. ... ent=113634 windows mediaplayer och livetimingen på http://www.indyracing.com/indycar/
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

En sak imponerar på mig ang. IRL: Sam Hornish Jr! Vilken jäkla härlig racer den killen är.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Ja, han är verkligen helt fantastisk, synd bara att han kör i en sådan skitserie.
/Jan
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

Förstår inte det negativa emot IRL och ovalracing.. Jag har inte haft möjlighet att följa varken CART eller IRL på tv förr i tiden men i år ser jag fram emot IRL-loppen lika mycket som F1-loppen.. Att det är farligt är en del av charmen, och på snabba ovaler som dessutom har kraftig dosering så är det ju enormt tätt. Jag håller med om att standarden på förarna inte kan mätas med f1, men när de ligger hjul mot hjul i 350km/h och slåss om placeringar i flera varv, då är jag ganska exalterad.

Hellre fullfartsoval än banor som Barcelona och Nurnburgring där man gör allt för att minska hastigheterna..

Inlägg av jajo »

frongor skrev:Förstår inte det negativa emot IRL och ovalracing.. Jag har inte haft möjlighet att följa varken CART eller IRL på tv förr i tiden
Då förstår jag varför du inte förstår. CART-loppen "förr i tiden" var verkligen något man såg fram emot. Gillar du bra ovalracing så skulle du ha varit med förr helt enkelt.
/Jan
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

Det kan vara sanning... Om jag tycker att dagens ovalracing är spännande, då är det synd och skam att jag inte upptäckt det förren nu.. Vad tror ni är den största orsaken till den sämre kvaliteten.. Det var väl bara att gasa och styra förr i tiden också

Inlägg av Sami »

Förr var dom bästa i cart. Nu är de utspridda i olika serier, vilket har gett mer utrymme för halvblesyrer som har extra vaddering på högersida av hjälmen för att dom ska kunna ligga skönt när de gasar lite.

Löjliga bilar har dom också. :saucy: :wink:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Bilarna är ju för helvete strypta i IRL..finns ingen mening med IRL alls. Jag har verkligen försökt släppa in den serien i min själ, men det går fan inte..jag bryr mig inte ens om att Kenny är där..eller att sådana som Scott Dixon eller Castroneves är där. Det är bara en skitserie i alla fall. Och om jag nångång kommer till Indy500 så kommer jag knappt kolla bilarna utan bara partaja i stället. Så intressant är den tävlingen