Wirdheim?
-
Livligt värre i depån...
'Mansell is slowing it down, taking it easy. Oh no he isn't! It's a lap record.' - Murray Walker
-
A difficult day for Jordan
4-09-2003
Giancarlo Fisichella and Bjorn Wirdheim completed Jordan Ford's two day test session in Monza in warm and dry conditions today. Fisichella made progress with Bridgestone's tyre test programme and some set-up work for the Italian Grand Prix, completing 41 laps although a gearbox casing failure in the afternoon cost him some time. Wirdheim's programme consisted of familiarisation along with brake and damper development. Despite losing some track time to a fuel system problem and electronics glitch, he finished 46 laps and carried out most of the scheduled work.
Gary Anderson, Director of Race and Test Engineering: It was a fairly difficult day with a few problems of our own. We had to take the engine off to carry out a fuel system repair on Bjorn's car and fairly early on in the pit lane there was an electronics glitch on his car which meant the throttle stuck fully open, so we had a lot of down time on both cars while we diagnosed and corrected the problem. He did a good job in difficult circumstances - he was cool and calm and got on with work. He probably would have found more lap time with another 20 laps. Giancarlo had a gearbox casing failure early-afternoon and we spent a lot of time changing the gearbox. It was a stop-start day which is a bit frustrating but it happens in testing. Both drivers did a reasonable job and all our tyre and damper work is complete; Bjorn had the opportunity to learn about the car and Giancarlo had some time to work on race set-up."
Bjorn Wirdheim said It was a bit difficult because we ran into some problems and unfortunately I didn't get as much as running as I was hoping. The team did good job though and were able to get me out at the end of day for a few more laps. It was good experience for me to drive the car, but I was still learning at the end of the afternoon so I would have liked a few more laps."
4-09-2003
Giancarlo Fisichella and Bjorn Wirdheim completed Jordan Ford's two day test session in Monza in warm and dry conditions today. Fisichella made progress with Bridgestone's tyre test programme and some set-up work for the Italian Grand Prix, completing 41 laps although a gearbox casing failure in the afternoon cost him some time. Wirdheim's programme consisted of familiarisation along with brake and damper development. Despite losing some track time to a fuel system problem and electronics glitch, he finished 46 laps and carried out most of the scheduled work.
Gary Anderson, Director of Race and Test Engineering: It was a fairly difficult day with a few problems of our own. We had to take the engine off to carry out a fuel system repair on Bjorn's car and fairly early on in the pit lane there was an electronics glitch on his car which meant the throttle stuck fully open, so we had a lot of down time on both cars while we diagnosed and corrected the problem. He did a good job in difficult circumstances - he was cool and calm and got on with work. He probably would have found more lap time with another 20 laps. Giancarlo had a gearbox casing failure early-afternoon and we spent a lot of time changing the gearbox. It was a stop-start day which is a bit frustrating but it happens in testing. Both drivers did a reasonable job and all our tyre and damper work is complete; Bjorn had the opportunity to learn about the car and Giancarlo had some time to work on race set-up."
Bjorn Wirdheim said It was a bit difficult because we ran into some problems and unfortunately I didn't get as much as running as I was hoping. The team did good job though and were able to get me out at the end of day for a few more laps. It was good experience for me to drive the car, but I was still learning at the end of the afternoon so I would have liked a few more laps."
'Mansell is slowing it down, taking it easy. Oh no he isn't! It's a lap record.' - Murray Walker
-
Det är ju normalt i F1 att stallet skriver sådana kontrakt med de förare man testar - särskilt när man som i det här fallet faktiskt ger Wirdheim ett gratis test. I praktiken betyder det där kontraktet inte särskilt mycket för nästa säsong, Jordan har bara en förtursrätt på Wirdheim. Den sitsen kommer ändå att kräva pengar vilket Wirdheim inte har.manson skrev: Första tjing! Jag trodde helt ärligt att det var kört för Björn att ta en sits i Jordan utan typ 1 miljard på fickan då de behöver en paydriver med MYCKET pengar. Visst är Jordan under isen men jag tror inte det finns så mycket fler chanser till en racesits till nästa säsong, möjligtvis BAR då, och det vore sanslöst kul att se honom på banan nästa år oavsett om han får tampas med Minardibilarna . Det går ju faktiskt att imponera i dåliga bilar, kolla bara på Alonso!! Och Schumi som satt i en viss Jordan i början.... Men om jag ska vara ärlig har jag nästan gett upp hoppet om en sits nästa år...tyvärr
Och även om det inte krävdes pengar så skulle det inte vara säkert för det - det skulle bara betyda att om Jordan skulle välja Björn så kan han inte gå någon annanstans.
Bästa möjligheten för nästa säsong ligger nog i en DTM-sits för Mercedes kombinerat med fredagstester varje GP-helg för Jordan med Mercedesmotorer. Extra bonsu ett test med McLaren under året.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Vad tror du om CART då Lucky?
Ägaren till Arden, till lika BW´s manager skall ju starta ett CART stall....
Det funkade ju för Montoya, F3000-mästare 1997 (?), sen 2 år i CART med rätt bra resultat
å sen F1...
En möjlig väg kanske?
Det funkade ju för Montoya, F3000-mästare 1997 (?), sen 2 år i CART med rätt bra resultat
å sen F1...
En möjlig väg kanske?
-
-
Frågan är bara om CART ens finns nästa år - serien har ju tappat enormt och är en spillra av vad den var tidigare.Sprint RS skrev:Vad tror du om CART då Lucky?
å sen F1...
En möjlig väg kanske?
Björn har i egenskap av F3000-mästare redan ett test klart för NEwman-Haas och enligt uppgift ska han ha två kontraktsförslag från två toppstall i serien där han inte kommer att behöva betala ett öre utan får rikligt betalt för att köra.
Hade det varit för 4-5 år sen hade det ju varit klockrent men nu vet jag inte ....
-
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 23,00.html
Man får väl ta allt med en nypa salt när det står i Aftonbladet, men det låter ju ganska postivt inför framtiden...
Ja, frågan är vad han gör inför nästa säsong, DTM känns urtrist, då hoppas jag hellre på CART eller ev en testroll i ett schysst F1-stall..
Man får väl ta allt med en nypa salt när det står i Aftonbladet, men det låter ju ganska postivt inför framtiden...
Ja, frågan är vad han gör inför nästa säsong, DTM känns urtrist, då hoppas jag hellre på CART eller ev en testroll i ett schysst F1-stall..
-
F1-stallen verkar numera inte titta på CART/IRL när det letar förare så jag tror att risken är stor att han blir "bortglömd" om han flyttar dit. Några exceptionella talanger, som Montoya, gör så bra ifrån sig att de lyckas ta sig tillbaka (till Europa alltså) men de flesta blir kvar. Får han ingen F1-sits till nästa år, vilket nu inte verkar troligt, tror jag ett testkontrakt för ett större stall är det bästa han kan hoppas på.
-
Vad är det egentligen som talar emot att Björn skulle få en styrning i Jordan eller BAR? Båda teamen behöver väl fortfarande en förare.
Enligt Aftonblade så körde föresten Björn och Fisichella med idintisk set-up. I så fall så är ju det smått otroligt att han bara ligger 6 tiondelar efter erkännt snabba Fisichella!
Dessutom: "Resultatlistan säger inte att Björn körde lika snabbt som Jordanstjärnan Fisichella i sina andra- och tredjevarv på däcken, men att italienaren var halvsekunden snabbare på första varvet med fräscha däck."
Enligt Aftonblade så körde föresten Björn och Fisichella med idintisk set-up. I så fall så är ju det smått otroligt att han bara ligger 6 tiondelar efter erkännt snabba Fisichella!
Dessutom: "Resultatlistan säger inte att Björn körde lika snabbt som Jordanstjärnan Fisichella i sina andra- och tredjevarv på däcken, men att italienaren var halvsekunden snabbare på första varvet med fräscha däck."
-
Alla testplatser i toppstallen (Ferrari, Williams, McLaren och REnault) är tillsatta så där finns det inte ens en ledig testplats.manson skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 23,00.html
Att vara enbart testförare för ett annat stall utan andra kontrakt är farligt: Anthony Davidson är ett bra exempel på en förare som tog ett testförarkontrakt med BAR och trots bra insatser och att han bevisat hänger med har hamnat på F1:s absoluta bakgård.
Om Björn ska ta en sådan testroll vore det bra om det kom via en tillverkare och går att kombinera med en racingsits. Där kommer DTM in i bilden: Dels är serien av hög klass med avancerade bilar och stor uppmärksamhet. Dels kan han där köra för Mercedes med ett Mercedeskontrakt som även kan inbegripas att gälla F1. Det DTM-kontraktet kan kombineras med ett testförarkontrakt för ett Mercedesstall på GP-helgerna och där kommer Jordan in i bilden. Får de hälften så billiga Mercedesmotorer till nästa säsong jämfört med de nuvarande Ford-motorerna och blir ett satellitstall till McLaren-Mercedes så har Björn i realiteten ett kontrakt med McLaren-Mercedes där han år 1 testar F1 på GP-helgerna för Jordan samtidigt som han är kvar i rubrikerna genom att tävla i DTM. Ett klart lockande alternativ som det ser ut nu med tunt om platser i F1.
CART innebär att avsluta F1-karriären idag - inga F1-stall tittar längre dit och serien är i kris. IRL är inget alternativ. När Montoya gick från CART till F1 så var det under helt andra förutsättningar:
CART-serien var starkare.
Montoya var sedan två år tillbaka under ett Williams-kontrakt.
Williams lånade ut Montoya till Ganassi för max två år, med option att ta tillbaka honom efter 1 år.
-
Jordan: Pengar talar emot det.Joakim Quensel skrev:Vad är det egentligen som talar emot att Björn skulle få en styrning i Jordan eller BAR? Båda teamen behöver väl fortfarande en förare.
BAR: De har bättre alternativ: En Hondastödd Sato med två års F1-erfarenhet eller en mycket billigare ex-världsmästare i Jacques Villeneuve. Dessutom är Alexander Wurz fortfarande aktuell där trots testkontraktet med Mercedes och Nick Heidfeld är på jakt efter en sits. Björns chanser till en racesits där nästa säsong torde vara mycket små tyvärr.
-
Och vem är en tänkbar (betalande) förare i Jordan nästa år?
Jag kan omöjligen tänka mig att den där ungerske trädgårdsmästaren skulle få ett kontrakt!
Annars så är det nog som du säger främst Heidfeld, Wurz och Sato de enda som kan konkurera med Björn vad gäller meriter.
Jag kan omöjligen tänka mig att den där ungerske trädgårdsmästaren skulle få ett kontrakt!
Annars så är det nog som du säger främst Heidfeld, Wurz och Sato de enda som kan konkurera med Björn vad gäller meriter.
Senast redigerad av Joakim Quensel den fre sep 05, 2003 14:09, redigerad totalt 1 gång.
-
Ralph Firman, Zsolt Baumgartner, Jos Verstappen och Nicolas Kiesa.
Firman har pengar genom att B&H vill ha en brittisk förare. Det var så han fick platsen i år.
Verstappen har nu ett stort stöd från Trust som i år räddade Minardi från att tvingas lägga ner. Trust och Verstappen har setts i samtal med Eddie Jordan de senste tävlingshelgerna.
Zsolt Baumgartner har ännu inte pengarna för en hel säsong med sägs ha ungerska regeringen bakom sig i form av transportdepartementet.
Nicolas Kiesa har inte pengarna ännu, men Statoil och Peugeot DK är hans största sponsorer och har ganska mycket resurser.
Där har du 4 pay-drivers. Och även om jag har den absolut största respekt för Björn och tycker han hör hemma i F1 har jag stort tvivel på att Jordan väljer honom som deras andra förare, med lön, vid sidan av dessa 4 herrar. Jag tror att den andra sitsen går till Nick Heidfeld om Jordan får en betalande förare plus billigare Mercedesmoterer.
Firman har pengar genom att B&H vill ha en brittisk förare. Det var så han fick platsen i år.
Verstappen har nu ett stort stöd från Trust som i år räddade Minardi från att tvingas lägga ner. Trust och Verstappen har setts i samtal med Eddie Jordan de senste tävlingshelgerna.
Zsolt Baumgartner har ännu inte pengarna för en hel säsong med sägs ha ungerska regeringen bakom sig i form av transportdepartementet.
Nicolas Kiesa har inte pengarna ännu, men Statoil och Peugeot DK är hans största sponsorer och har ganska mycket resurser.
Där har du 4 pay-drivers. Och även om jag har den absolut största respekt för Björn och tycker han hör hemma i F1 har jag stort tvivel på att Jordan väljer honom som deras andra förare, med lön, vid sidan av dessa 4 herrar. Jag tror att den andra sitsen går till Nick Heidfeld om Jordan får en betalande förare plus billigare Mercedesmoterer.
-
För Jordansitsen eller om en sits menar du?Joakim Quensel skrev: Annars så är det nog som du säger främst Heidfeld och Wurz de enda som kan konkurera med Björn vad gäller meriter.
För jag skulle nog säga att både Takuma Sato och Jacques Villeneuves meriter väger tyngre än Björns i kampen om en F1-sits. Särskilt som den senare i princip kör gratis - dvs för väldigt lite lön.
-
-
-
I princip kör gratis ....Joakim Quensel skrev:Varför skulle Villeneuve köra nästan gratis? Kan tänka mig att han kan gå ner rejält i lön om han får chansen i ett topp-stall, men varför skulle han köra gratis för BAR (eller något annat mediokert stall)?
Han har själv sagt att lönefrågan inte är något problem - han är beredd att köra gratis nästa år om det är vad BAR anser att de max vill betala honom för. Det är ialla fall vad han själv sagt och det är ju inte direkt så att han behöver pengar ....
Villeneuve har varit ganska tydligt i frågan - antingen F1 eller ingen racing nästa år. Han själv vill köra F1 men erkänner själv att han inte har så många chanser öppna för nästa säsong. Han är beredd att göra det som krävs för att stanna kvar och lönefrågan är för honom inget problem - som tidigare år accepterar han det som stallet och BAT anser sig vara beredda att betala för hans tjänster. Tidigare har det varit väldigt mycket - nu är väldigt mycket mindre.
-
Lucky, jag måste bara instämma i vad du sagt i de senaste inläggen, jag håller med fullständigt om din analys om Björns chanser till F1 styrning samt att DTM med uppbackning från fabriksstall och testsits i F1 är nog det mest troligaste Björn kommer kunna göra nästa säsong. Håller även med dig i de övriga analyserna!
Men det är tråkigt för vi längtar ju såååååååå!
Men det är tråkigt för vi längtar ju såååååååå!
-
- Utvisad
Här en till som minskar på Wirdheims chanser till formel1 kontrakt:
Estländaren Marko Asmer , endast 19 år, kommer att testa f1 senare i höst för Williams. [Asmer fortsätter tydligen i Marko Märtins spår (rally) som framgångsrika bilförare]. Man gör nog inte en felgissning ifall man antar att Asmer inte betalar för en förarplats.......!
Detta fick jag muntlig info om så ta "nyheten" med en nypa salt ....för säkerhets skull.
Estländaren Marko Asmer , endast 19 år, kommer att testa f1 senare i höst för Williams. [Asmer fortsätter tydligen i Marko Märtins spår (rally) som framgångsrika bilförare]. Man gör nog inte en felgissning ifall man antar att Asmer inte betalar för en förarplats.......!
Detta fick jag muntlig info om så ta "nyheten" med en nypa salt ....för säkerhets skull.
-
Asmer är officiellt testförare för Williams så det behövs ingen salt till den uppgiften. Williams gick ut med den nyheten i onsdags...
Från AtlasF1:
Från AtlasF1:
The Williams team announced today the signing of Estonian Formula Ford driver, Marko Asmer, as the team's test driver.
19-year-old Asmer, who clinched two wins this year in Formula Ford, tested earlier this year for Williams at Vairano, running straight line testing, and later at the Barcelona circuit in early July.
"Marko proved himself to be a keen and competent worker in the car providing us with some great feedback," commented Chief Operations Engineer for WilliamsF1, Sam Michael.
Williams said Asmer has been retained for testing duties until the end of 2003, while the team retain an option on his services for 2004
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Så hä skriver Expressen:
Kanadensaren har erbjudit sig att köra gratis nästa säsong för att få köra vidare. Det lär inte bli aktuellt. Därmed finns en bil ledig till Wirdheim.
Han (Wirdheim) berättar att Jordan ligger bra till tack vare att det där finns det en öppning då varken Giancarlo Fisichella eller Ralph Firman lär får fortsatt förtroende.
-
Precis!! Självklart måste man ju imponera och vinna lopp i CART för att F1-stall ska vara intresserade men det är ju en förutsättning för att vara intressant överhuvudtaget oavsett vilken serie man kör i!!AndersF1 skrev:da Matta (för de som säger att ingen längre kommmer ifrån CART - det hände inte för allt för många år sedan)
Du har nog rätt Lucky i ditt utlägg om DTM och Mercedes, det är nog det bästa och kan ge honom Coulthards plats 2005, men personligen tycker jag det hade varit betydligt roligare att se honom i CART än i DTM då den serien inte intresserar mig överhuvudtaget... Men vi ska väl inte ge upp F1-drömmen 2004 riktigt ännu även om det ser lite mörkt ut
-
-
Fisichella inte få fortsatt förtroende var väl en typisk Expressen-sanning - dvs osann. Fisichella hade ett kontrakt med Jordan för nästa säsong, men valde själv att bryta det och gå till Sauber. Det enda som hade stoppat Fisichella från att stanna hos Jordan var om stallet behöver två betalande förare till nästa säsong.Joakim Quensel skrev:Så hä skriver Expressen:
Kanadensaren har erbjudit sig att köra gratis nästa säsong för att få köra vidare. Det lär inte bli aktuellt. Därmed finns en bil ledig till Wirdheim.Han (Wirdheim) berättar att Jordan ligger bra till tack vare att det där finns det en öppning då varken Giancarlo Fisichella eller Ralph Firman lär får fortsatt förtroende.
Har letat igenom så många F1-sidor jag kan komma på, både välkända och "suspekta" för att kolla vad ryktena säger om platserna till nästa säsong. Även läst F1 Racing, Autosport och F1 Magazine. Ingenstans anses Wirdheim vara särskilt aktuell för BAR som racingförare - Jordan är enda stallet där hans namn nämns som ett alternativ. Tyvärr krävs det ju pengar för den sitsen ...
Om Jordan hade sett ut idag som för några år sen hade det sett betydligt ljusare ut - det är väl egentligen först ifjol och framför allt i år som Jordan så aktivt behöver minst en betalande förare. Mellan 94/95 fram t.o.m. 2001 hade de alltid två förare som inte kom med sponsorer för att få platsen.
-
Man får inte testa på Monza samma vecka som det ska gå ett GP där - däremot får man näst avekca testa på Silverstone, Barcelona mfl. banor. Det man inte får göra är att testa på en bana samma vecka det ska köras ett GP där.Bopper skrev:Jag kanske har missat nåt, men brukar det inte vara testförbud på GP-banorna veckorna innan loppen eller gäller det bara sista veckan före loppet?
-
Har det ändrats nyligen? Har för mig att det var testförbud på en GP-bana 3-4 veckor före loppet tidigare?LuckyStrike1 skrev:Man får inte testa på Monza samma vecka som det ska gå ett GP där - däremot får man näst avekca testa på Silverstone, Barcelona mfl. banor. Det man inte får göra är att testa på en bana samma vecka det ska köras ett GP där.Bopper skrev:Jag kanske har missat nåt, men brukar det inte vara testförbud på GP-banorna veckorna innan loppen eller gäller det bara sista veckan före loppet?
Keep on Boppin´
-
-
- Utvisad
Du kunde ju ha satt ut nyheten .....jag vill inte betala för Atlas. Anyway, bra att nyheten i detta forum stämde i.a.f.Razor skrev:Asmer är officiellt testförare för Williams så det behövs ingen salt till den uppgiften. Williams gick ut med den nyheten i onsdags...
Från AtlasF1:The Williams team announced today the signing of Estonian Formula Ford driver, Marko Asmer, as the team's test driver.
19-year-old Asmer, who clinched two wins this year in Formula Ford, tested earlier this year for Williams at Vairano, running straight line testing, and later at the Barcelona circuit in early July.
"Marko proved himself to be a keen and competent worker in the car providing us with some great feedback," commented Chief Operations Engineer for WilliamsF1, Sam Michael.
Williams said Asmer has been retained for testing duties until the end of 2003, while the team retain an option on his services for 2004
-
Kan annars rekommendera att betala för Atlas - finns ingen nyhetssite på nätet som håller en högre kvalitet eller bättre standard. Klart värt de relativt få pengar det ändå kostar.
-
Var det inte det jag gjorde då eller har jag missat något väsentligt nu igen? Alla kunde väl läsa den i mitt inlägg?guuben skrev:Du kunde ju ha satt ut nyheten .....jag vill inte betala för Atlas. Anyway, bra att nyheten i detta forum stämde i.a.f.
Beträffande AtlasF1 så är det bara att hålla med Lucy... det är väl värt de ynkans kronorna som det kostar och så får man med Forix också
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
http://www.postimees.ee/index.html?op=l ... number=901Razor skrev:Var det inte det jag gjorde då eller har jag missat något väsentligt nu igen? Alla kunde väl läsa den i mitt inlägg?guuben skrev:Du kunde ju ha satt ut nyheten .....jag vill inte betala för Atlas. Anyway, bra att nyheten i detta forum stämde i.a.f.
Beträffande AtlasF1 så är det bara att hålla med Lucy... det är väl värt de ynkans kronorna som det kostar och så får man med Forix också
Där finns en intervju med Azmer och delar av intervjun är på engelska.
Klicka längst ner på sidan....; Asmerist sai Williamsi testisõitja
Apropå "nyheter": På onsdag var saken en NYHET men på lördag var mitt inlägg "gammal skåpmat".....m.a.o. du får gärna dela med dig av dina NYHETER från Atlas när dom är nyheter - tack på förhand.
Personligen så läser/sållar jag av rätt många formel1-siter så jag har inte riktigt lust att betala för en till. Och så får jag en hel del muntligt info oxå
-
Jo, visst skulle jag ha kunnat servera den nyheten redan på onsdagen men det är inget som jag tänker på när jag läser nyheterna. När jag har läst en nyhet någonstans så kommer jag inte alltid ihåg på vilka siter jag läste den vilket gör att jag ibland tar för givet att den även finns på gratissiterna som t ex Forza, Autosport.com eller GrandPrix.com...
Återigen... AtlasF1 är väl värt pengarna... jag kan inte göra annat än att rekommendera den.
Återigen... AtlasF1 är väl värt pengarna... jag kan inte göra annat än att rekommendera den.
Äntligen!
Äntligen!
-
-
- Utvisad
Jag glömde att nämna att det är en videointervju:
http://www.postimees.ee/index.html?op=l ... number=901
Klicka längst ner på sidan (i mittspalten): "Asmerist sai Williamsi testisõitja"
http://www.postimees.ee/index.html?op=l ... number=901
Klicka längst ner på sidan (i mittspalten): "Asmerist sai Williamsi testisõitja"
-
- Utvisad
-
-
-
- Utvisad
Ämnet "Wirdheim?" obs frågetecknet:Gonzo skrev:Nja, i början handlade det om BW, sen blev nåt annat, (men man ska inte kasta fisk med öppen hand som dom säger) ibland får tråden en ny inriktning!
Jag anser det inte vara fel att nämna förare som kan påverka Wirdheims chanser i samma topik var vi spekulerar i Wirdheims chanser till ett kontrakt för Formel1 - före jag skrev mitt inlägg så tog jag faktiskt det i "noga begrundande" om jag skulle öppna en ny topik om saken (Esten Asmer) eller inte.
OFF TOPIK: Kanske jag skall öppna en ny topik såsom exempelvis "Smått och gott, nyheter med mera".jo, den skall jag ta för den kommer att stå kvar i all evighet och därmed blir jag historisk såsom grundare av denna oöverträffade topik . Forza har ju också överlevt - i motsats till flere andra formel1-siter.l
Sen kan man också anse det vara "ohövligt" att inte kommentera en annans åsikter fastän dom kanske inte egentligen hör till topikområdet - läs "Atlas".
-
Oj, den var det nicolasvarning påguuben skrev:Kanske jag skall öppna en ny topik såsom exempelvis "Smått och gott, nyheter med mera".jo, den skall jag ta för den kommer att stå kvar i all evighet och därmed blir jag historisk såsom grundare av denna oöverträffade topik
Äntligen!
Äntligen!
-
Nåja, jag hoppas iallfall att allas vår vän Wirdheim för en vettig styrning i F1 2004 och inte behöver hoppa över året. Vilket team det eventuellt blir står skrivet i stjärnorna fast personligen kan man ju hoppas på BAR mer än på Jordan något annat team "över" dessa blir isåfall en trevlig bonus.
Kan förövrigt meddela att för ett 20-tal år sedan windsurfade jag med BW´s moster "Cilla", lite geek-varning där....
Bang On!
/
Kan förövrigt meddela att för ett 20-tal år sedan windsurfade jag med BW´s moster "Cilla", lite geek-varning där....
Bang On!
/
-
Det är lite typiskt att han står beredd för F1 i år... det ser ju ut som att förarmarknaden öppnar sig inför 2005.
Jag vill inte måla fan på väggen men det finns inte många racestyrningar att hoppas på inför 2004.
Jag vill inte måla fan på väggen men det finns inte många racestyrningar att hoppas på inför 2004.
Äntligen!
Äntligen!
-
Tror wirdheim kan fixa det
Om man tittar på vad wirdheim lyckades med när han testade med jordan så tycker jag att det säger en hel del om hans potential.
Han var inte lång efter den gamle räven fisichella och han slog framför allt baumgatner som har kört avsevärt mkt mer F1 än björn. Jag tror och hoppas på att björn fixar styrning i Jordan alt BAR.
Vi får väl se hur han lyckas på BAR testet ..
PS: KIMI tar VM titeln i ÅR !!! Bara så att ni vet!!!!!!
DS
Han var inte lång efter den gamle räven fisichella och han slog framför allt baumgatner som har kört avsevärt mkt mer F1 än björn. Jag tror och hoppas på att björn fixar styrning i Jordan alt BAR.
Vi får väl se hur han lyckas på BAR testet ..
PS: KIMI tar VM titeln i ÅR !!! Bara så att ni vet!!!!!!
DS
-
Om man ska se på det bästa för Wirdheims karriär så tror jag att det är att få en så bra testplats som möjligt till nästa år.. De få platser som finns att fylla tror jag inte skulle göra honom rättvisa.. Ett år i f1 i ett dåligt stall och dåliga resultat tror jag skulle vara ganska förödande för fortsättningen.. Det handlar ju lite om vem teamkamraten är och hur man verkar emot honom, men ärligt talat tror jag inte att Björn i nuläget kan tampas med de som varit med ett tag. Att gå till CART är definitivt ett stag bakåt.. Då ska man vinna serien för att överhuvudtaget ha en chans att komma tillbaka till f1..
Dessutom blir jag personligen väldigt lack om han (eller någon annan) tar Satos plats i BAR till nästa år..
Dessutom blir jag personligen väldigt lack om han (eller någon annan) tar Satos plats i BAR till nästa år..
-
Vad är det som du besvarar/kommenterar i citerat du klippt in från mig?guuben skrev:Ämnet "Wirdheim?" obs frågetecknet:Gonzo skrev:Nja, i början handlade det om BW, sen blev nåt annat, (men man ska inte kasta fisk med öppen hand som dom säger) ibland får tråden en ny inriktning!
Jag anser det inte vara fel att nämna förare som kan påverka Wirdheims chanser i samma topik var vi spekulerar i Wirdheims chanser till ett kontrakt för Formel1 - före jag skrev mitt inlägg så tog jag faktiskt det i "noga begrundande" om jag skulle öppna en ny topik om saken (Esten Asmer) eller inte.
OFF TOPIK: Kanske jag skall öppna en ny topik såsom exempelvis "Smått och gott, nyheter med mera".jo, den skall jag ta för den kommer att stå kvar i all evighet och därmed blir jag historisk såsom grundare av denna oöverträffade topik . Forza har ju också överlevt - i motsats till flere andra formel1-siter.l
Sen kan man också anse det vara "ohövligt" att inte kommentera en annans åsikter fastän dom kanske inte egentligen hör till topikområdet - läs "Atlas".
Är det:
- i början handlade det om BW, sen blev det nåt annat
Eller är det:
- ibland får tråden en ny inriktning![/quote]
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
-
-