Krascherna i Melbourne 2002

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Här talar jag naturligtvis om startkraschen i årets lopp.

Som jag ser det kan man dela upp startinfernot i tre incidenter.

1. Barrichello-Ralf där vi alla vet vad som händer.

2. Massa upptäcker tidigt att nr.1 händer och går ut till höger på gräset för att undvika att bli inblandad. Däremot lyckas han inte bromsa bilen och ta sig ut på asfalten igen på ett bra sätt utan dundrar in i Fisichella som vidare tar med sig Heidfeld och Button

3. Någon annan gör något och detta leder till att Mc Nish m.fl råkar i trubbel...

Undrar bara vad som händer i punkt 3. Någon som har bättre koll eller videoklipp att hänvisa till?

/gringo
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Det var Heidfeld som genade på gräset och körde för fort in på banan igen vilket orsakade den krocken. Samma sak gjorde även Panis och jag tror det var Fisichella han lyckades plocka av banan.
Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Men var det inte Fischella som var inblandad i punkt nummer 2? Heidfeld, Massa, Button och Fisichella?

Panis, Mc Nish och gänget hade väl en smäll längre bak till vänster i ytterkurvan typ?

/gringo
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Ska kolla igen. Läs även förarnas kommentarer efter loppet oxå så får man en ledtråd om vem som gjorde vad. Det var Panis och Heidfeld som genade på gräset i alla fall. Panis sa att det var svårt att få stopp på bilen där eftersom gräset var blött.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

gringo, helt OT men kolla: viewtopic.php?topic=342&forum=14&0
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Har kollat och ja, jag är inblandad.

/gringo