RENAULT / (-2.325) / 2001 1:30.035 G.Fisichella / 2002 1:27.710 J.Trulli
WILLIAMS / (-1.440) / 2001 1:27.719 R.Schumacher / 2002 1:26.279 R.Schumacher
FERRARI / (-1.049) / 2001 1:26.829 M.Schumacher / 2002 1:25.843 R.Barrichello
McLAREN / (-1.015) / 2001 1:27.461 M.Häkkinen / 2002 1:26.446 D.Coulthard
SAUBER / (-0.643) / 2001 1:28.615 N.Heidfeld / 2002 1:27.972 F.Massa
MINARDI / (-0.571) / 2001 1:30.657 F.Alonso / 2002 1:30.086 M.Webber
ARROWS / (-0.460) / 2001 1:29.934 J.Verstapen / 2002 1:29.474 H.Frentzen
BAR / (-0.054) / 2001 1:28.435 J.Villeneuve / 2002 1:28.381 O.Panis
TOYOTA / (+0.000) / 2001 (No time/No driver) / 2002 1:29.205 M.Salo
JORDAN / (+0.211) / 2001 1:27.658 H.Frentzen / 2002 1:27.869 G.Fisichella
JAGUAR / (+1.148) / 2001 1:28.965 E.Irvine / 2002 1:30.113 E.Irvine
Tiderna är respektive teams snabbaste kvalvarv 2001 vs snabbaste kvalvarv 2002. Inte oväntat är det Renault (hette Benetton ifjol) som har förbättrat sig mest. Även om mycket av Renaults förbättringar kom redan under fjolårssäsongen. Jaguar är över en sekund långsammare än ifjol. Pinsamt. Och jag läste någonstans att Jaguar funderar på att börja köra med fjolårsbilen tills problemen med nya bilen är fixade.
Melbourne 2001 vs Melbourne 2002
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nu var årets kval lite speciellt med väderförhållandena som rådde, så skillnaden skulle troligen ha varit större om det varit varmt och soligt hela helgen. Då skulle alla ha kunnat ställa in sina nya bilar bättre, förutom att det gått fortare med mer gummi i asfalten och längre effektiv kvaltid - de bästa kvaltiderna brukar ofta komma i slutet av kvalet. Dessutom har några av stallen bytt förare, vilket ju också kan påverka. Ifjol var väl t.ex. Häkkinen ganska mycket snabbare än DC, om jag inte missminner mig? Då hade väl MH fortfarande lågan brinnande...
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Givetvis hade tiderna varit bättre om förhållandena hade varit annorlunda. Men jag tror att dom inbördes förhållandena ändå hade varit ungefär detsamma.
Jaguar ska ha krismöte i veckan och bestämma om dom ska skrota R3 och köra med gamla bilen istället. Även om vädret hade varit bättre i Melbourne hade det nog blivit krismöte i alla fall.
Jaguar ska ha krismöte i veckan och bestämma om dom ska skrota R3 och köra med gamla bilen istället. Även om vädret hade varit bättre i Melbourne hade det nog blivit krismöte i alla fall.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00