On 2002-03-05 10:46, Razor wrote:
Det är väl ändå rimligare att föraren, i det här fallet RB, ska bestraffas? Det är ju trots allt inte stallet som vinglar, utan det är en manöver som föraren gör på egen hand.
Nja, Ferrari är ju roten till att ont och bör ju även lastas för bl a förintelsen... Det är väl klart att Jari anser att Ferrari ska straffas, de vann ju...
Jag tyckte att det såg ut som om Ferrarín hade bromspunkten lite tidigare än de andra.
Det var kanske därför Ralf blev överraskad av Barris inbromsning?
Och Hakan hade ju uppenbara problem att bromsa sig förbi både Trulli och Monty
Kanske en anledning till att ta fram årets kärra till nästa gång?
"till slut"-omkörningen var väl snarare en förbigasning med högre utgångshastighet ur kurvan, bättre grepp och fungerande TC än en förbibromsning. Förbibromsningen stod Montoya för.
Förbibromsningen var väl snarare en förbigasning med bra kontakt i utgången ur kurvan, bra slipstream och mer motoreffek. Särkilt mycket förbibromsning var det inte.
On 2002-03-06 10:25, PeppeF1 wrote:
Hur kunde Monty var så nära "Messias" i utgången på kurvan där F2001 allt som oftast är överlägsen! Jag tippar att "Maestro" gjorde ett misstag!
Han verkade onekligen bli något paff när DC körde rakt fram i nästsista kurvan.
Till hans försvar så trodda han kanske att DC skulle kunna hålla bilen på banan och då hade han ju varit tvungen att släppa av lite för att inte köra om.
On 2002-03-05 10:46, Razor wrote:
Det är väl ändå rimligare att föraren, i det här fallet RB, ska bestraffas? Det är ju trots allt inte stallet som vinglar, utan det är en manöver som föraren gör på egen hand.
Nja, Ferrari är ju roten till att ont och bör ju även lastas för bl a förintelsen... Det är väl klart att Jari anser att Ferrari ska straffas, de vann ju...
/E
Kul att du skulle nämna just förintelsen. Hur väl beläst är du på historia egentligen?
Jösses, vilka hårresande analyser man hittade här, dårå....!
Visst, Trulli kan möjligen ha prickat en oljesträng, och Coulthard hade växellådsproblem och Schumi kanske inte är lika bra på att köra om som Montoya (vilket jag i och för sig inte håller med om, JPM har mycket kvar att bevisa), och Montoya kanske också tappade tempo p g a olja, osv. Bla, bla, bla. Men hur man än vrider och vänder på arslet så sitter det bakom pungen. Schumi körde ett solitt race, Montoya likaså och Kimi har ingen anledning att skämmas han heller. Räcker inte det? Dessutom kan väl ingen normalt funtad människa ifrågasätta att det var den bäste föraren som vann i den för dagen bästa bilen (eller åtminstone i bilen med de för dagen bästa däcken)? Vidare analyser av och hopplösa påståenden om skicklighet respektive oskicklighet samt tur respektive otur känns ju fullständigt infantila. Själv nöjde jag mig (och nöjer mig alltjämt) med att det var ett mycket dramatiskt och underhållande lopp i åtminstone en knapp timme.
Ska man emellertid ändå rikta kritik mot någon, så känns det ganska uppenbart att barracudan sicksackade för mycket i starten och därigenom ska ha piss och skit för sin insats. Rätt åt honom att han fick en hård tysk (eh....?) där bak. Samtidigt fanns det ingen anledning för Raffe att i första kurvan i årets första race satsa så våldsamt. Han kunde m a o utan större besvär ha undvikit olyckan och får därför ändå dela skulden med fisken. I mina ögon, vill säga.
On 2002-03-06 22:41, JTarnstrom wrote:
Va? Vänta nu... eh, pungen bakom arslet eller var det tvärtom? Få se... Jo, mycket riktigt där sitter den. Är det sett framifrån eller bakifrån?
Tärnström
Om du ställer dig i din favoritposition så är den väl under arslet?
Pastis! mina bromsar är så kassa så jag använder en trasa som jag kastar ut bakom bilen
Nu befinner jag mig i min favoritposition, sittandes halvlutad framåt över tangentbordet. Jag ser inte pungen. Kan det bero på att jag sitter på den eller är min underkropp fel påskruvad?