Ungerns GP

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bernie skrev:Under de senast loppen har ju Rubens valt en mjukare blandning.......
Ganska korkat minst sagt att Schumacher inte gör likadant när det tydligen fungerar alldeles utmärkt för Rubens ...

Det är ju bara en Ferrari som varit hopplöst efter sedan Silverstone ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Konstruktörsmästerskapet:

Kod: Markera allt

1   Williams - BMW  Michelin 129 
2   Ferrari - Ferrari  Bridgestone 121 
3   McLaren - Mercedes  Michelin 115 
4   Renault - Renault  Michelin 78 
5   BAR - Honda  Bridgestone 16 
6   Toyota - Toyota  Michelin 14 
7   Jaguar - Ford Cosworth  Michelin 12 
8   Sauber - Petronas  Bridgestone 11 
=   Jordan - Ford Cosworth  Bridgestone 11 
10   Minardi - Ford Cosworth  Bridgestone 0
Hur hade det sett annorlunda ut om alla kört på t.ex. Michelin? Jag tycker inte alls det är någon orimlig fördelning av placeringar eller poäng, så tills någon bevisar motsatsen tror inte jag att skillnaden mellan däcken har så jättestor betydelse för mästerskapsställningen. Visst verkar Michelin ha en fördel, i åtminstone några lopp, men det är nog mycket annat som spelar roll också. Främst att Schumi är väldigt blek och hade han inte haft sån tur med t.ex. Kimis motorhaveri och startkrasch(orsakad av Ralf) så hade han varit långt efter i mästerskapet nu. Speciellt om han hade haft Rubens otur istället. Han är väl helt enkelt slut. :)
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Är det bekräftat att MS även här körde på en hårdare gummiblandning?

Oavsett det så är MS långsammare än Rubens nu, individuella skillnader mellan förarana i teamen beror ju på i viss del hur pass bra bilen passar paketet bil - däck, det ser vi ju i samtliga stall, borde även gälla Ferrari. Olika körstilar passar bilen olika bra beroende på inställnigarna för respektive bana, men kanske är det så att MS förlorat lite av sin edge.
Tror dock att det är alldeles för tidigt att dra den slutsatsen.

Största problemet är nog trots allt att Michelin spruingit ifrån Bridgestone på den senasate tiden. Grattis Michelin, även grodor kan göra däck tydligen.

Titta i resultatlistan för Ungerns GP, var hamnar bilar med Bridgestone, jo i övervägande del på sämre placeringarna, det är ju egentligen bara Ferrari som har någon chans!

I placering 1 - 7 återfinns endast Michelin-bilar

I placering 8 - 13 återfinns 5 Bridgestone-bilar och en ensam Michelin-bil

Kan någon dra en trolig slutsats av detta, det kan ju vara så att alla Michelin-bilar är bättre oavsett däck, eller att de har hamnat där av en slump!

Men troligtvis tyder det på att Michelin däcken har en fördel för tillfället!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nu är det ju också så att 3 av de 4 toppstallen kör på Michelin vilket också förklarar en hel del av den där resultatlistan. Bridgestone har bara att toppstall - Ferrari - och går de dåligt går Bridgestone också dåligt.

Renault, McLaren och Williams skulle nog ändå belägga 6 av de 8 första platserna om det var helt jämnt mellan Bridgestone och Michelin.

Och fortfarande kvarstår ett enkelt faktum: Rubens har inte alls samma problem med Bridgestonedäcken som MS har så allt kan inte ligga i däcken. Tre lopp i rad nu då Rubens varit Ferraris bästa hopp.

Kommer ihåg 2001 då Mika var under isen och Coulthard helt plötsligt var bäste McLaren-förare ...

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Sant, men var skulle ex BAR placera sig idag om man hade ett konkurrenskraftigare däck, de skulle kanske oxå va ett toppstall, precis som Renault nu blivit, eller hur!

Dessutom har Rubens serie har ju inte varit så extremt bra på senaste tiden heller förutom i Silverstone förstås. Erkänner dock att han kvalat bättre än MS, dock inte extremt bra!

Både MS o Rubens är ju sämre för tillfället så något måste det ju bero på och andra Bridgestonebilar är heller inte snabba!

Vidhåller därför fortfarande att däckskriget leds stort av Michelin i detta skede.
Senast redigerad av Gonzo den mån aug 25, 2003 13:59, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nu är det en stor skillnad mellan BAR och Renault - Renault var redan innan ett topp 4-stall. De har dessutom till skillnad från BAR TVÅ snabba, hungriga och motiverade förare som t.o.m. är hyfsat billiga samt en av de bästa designcheferna i F1. Dessutom som fabriksstall massivt stöd från Renault.

Så jag tror at BAR t.ex, eller Sauber, skulle behöva en ofantlig däcksfördel för att kunna utmana Renault. Ifjol var ju Bridgestone däcket det klart bästa men det gick inte bättre för BAR för det ....

Självklart har Michelin en däcksfördel i torrt soligt väder just nu liksom Bridgestone är överlägsna i regnväder. Men om det enbart berodde på däcken så skulle även Rubens harva runt 8:e platsen i Ferrarin och det gör han ju inte. Han har tvärtom varit väldigt konkurrenskraftig i kval och lopp och varit klart bättre än Schumacher. Men Rubens kanske kör på Michelins ... ;)

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Först, både Button och Ville är klassförare var en av dem varit Världsmästare. de kan vara snabba om rätt förutsättningar ges.

Förra säsongen tror jag däcket inte hade samma betydelse som nu, då Ferrarin nog var tekniskt överlägsen de andra, det gapet är inhämtat + bättre däck i Michelin-stallen, det är hela förklaringen.
Tror jag!

Rubens är inte heller bland första förutom Silverstone, kolla statestiken.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Rubens har kvalat ut Schumacher i de tre senaste loppen.

På Silverstone var han snabbast av alla i loppet.
På Hockenheim var han före Schumacher i kvalet än en gång men blev utplockad av Ralf.
I Ungern var han långt före Schumacher i kvalet och var hela tiden före i loppet. Dessutom var han uppe och slogs om tredjeplatsen fram tills det att hans fjädring kollapsade. Då låg han före både Montoya och Ralf när han bröt ...

Nog har han varit uppe på platser i de senaste tre loppen som Schumacher bara kunnat drömma om.

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

För det första:

Jo Rubens har kvalat bättre på senare tid, mycket riktigt.

Det har jag hela tiden hållt med om..................!

Men att Rubens placeringar skulle varit så bra håller jag inte med om (FÖRUTOM SILVERSTONE).

Jämförelse Rubens o Michael de 7 senste tävlingarna:

Rubens : placering: 8,5,3,1,-,- poäng: 1,4,6,2,10,--,-- totalt 23 p

Michael: placering: 3,1,5,3,4,7,8 poäng: 6,10,4,6,5,2,1 totalt 34 p

En som det gått bra för är

Juan: placering: 1,3,2,2,2,1,3 poäng: 10,6,8,8,8,10,6 totalt 56 p

Juan har det gått bra för, mer än dubbelt så bra som för Rubens, hela 33 p bättre.

Med den jämförelsen så kan man inte påstå att det gått bra för Rubens och inte ens att det gått bättre än för Michael.

Konklusion: Det har varken gått bra för Rubens eller Michael.
Senast redigerad av Gonzo den mån aug 25, 2003 14:50, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sedan Silverstone har Rubens varit före Michael hela tiden innan han brutit och varit snabbare under kvalen. Det är min poäng.

Från och med Silverstone har Rubens varit den klart starkaste - det är väl inget att förneka? Hade det inte varit för Rubens fjäderbrott igår hade Schumacher inte ens tagit något poäng ...

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Ja just det, om in OM hade varit så............fakta är ändå fakta och det är bara poängen som räknas!

Men jag kan hålla med om din poäng om att Rubens ser ut att haft en bättre trend än Michael de senaste 4 loppen, visst men måste komma i mål oxå.

Fast jag vill påstå att båda lider av sämre däck, det är min poäng!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Gonzo skrev:
Fast jag vill påstå att båda lider av sämre däck, det är min poäng!
Jo, men vad baserar du den på?
Visst, Ferrarin går sämre än ifjol, men det kan ju lika gärna bero på MS bristande förmåga, eftersom Rubens sett klart starkare ut de senaste fyra loppen och ungefär där man skulle kunna gissa att han skulle befinna sig om alla hade samma förutsättningar.

Det är helt plötsligt ett väldigt snack om att det mesta beror på däcken men ont om bevis.

Så åter till min fråga: Hur skulle mästerskapstabellen se annorlunda ut om alla körde på Michelindäck?

BAR har ju varit usel ända sedan starten och Ville har väl knappt kommit i mål i år, så jag har svårt att se att de skulle ligga högre. Det är snarare förvånande att de ligger före både Toyota och Jaguar. Minardi är som vanligt och skulle knappast ligga någon annanstans. Jordan har i år en usel ekonomi och bil och att de ligger endast 1 p bakom Jaguar och 3 p bakom Toyota är snarare en sensation. Sauber har väldigt lite pengar men har ibland lyckats blixtra till med en riktigt bra bil, men väldigt upp och ned eftersom de inte har så mycket resurser att testa och rätta till saker som blivit fel.

Jag tycker inte att den nya Ferrarin verkade vara ett särskilt stort steg mot den gamla när den kom, utan de har väl helt enkelt inte utvecklats i samma takt som McLaren, Renault och främst Williams. Detta i kombination med en Schumi på dekis är fullt tillräckligt för att hamna på efterkälken. Sedan är troligen däcken lite sämre under vissa förhållanden också, vilket ytterligare bidrar till helheten men knappast i närheten av hela sanningen.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Det finns inga bevis!!!!!!!!!

Bara spekulationer.................baserat på tendenser, håller med om att allt inte beror på däcken, det har jag heller aldrig påstått. Utan snarare som du själv påpekar att de andra har hämtat in Ferraris försprång. Där däcken i nuvarande form utgör tungan på vågen till Ferraris nackdel. Detta eftersom varken Rubens eller Michael inte längre kommer upp i samma nivå som förra året och där t om Michael presterar sämre än Rubens.

Antar att du inte har några bevis för att bevisa motsatsen, eller...

Din fråga: Hur skulle mästerskapstabellen se annorlunda ut om alla körde på Michelindäck?

Att besvara denna fråga skulle oxå bara vara spekulationer, man kan bara gissa, dock finns inga tendenser att gå på.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det finns inga bevis för att det är Bridgestone-däcken som förklarar Schumachers dåliga resultat på sistone heller.

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

LuckyStrike1 skrev:Det finns inga bevis för att det är Bridgestone-däcken som förklarar Schumachers dåliga resultat på sistone heller.
Voila!

Rätt tolkning!

*jag ska sätta fingret i ögat på dig*
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

men det är den mest logiska
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

men det är den mest logiska
"You have 19 laps in which to build up a 25s lead," he told the German - and Schumacher duly obliged. With metronome like regularity he went faster and faster - it was awesome.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Vill bara inflika att jag är ju knappast ensam att spekulera i att däcken har haft en stor betydelse för utgången av de senaste racen!

Alonsos åsikt...

"It depends on the tyres, they will be the key of the championship," Alonso said. "The Michelins have been more competitive in the last three or four races. Probably Kimi and Juan Pablo had a little more options to win the championship."
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bernie skrev:men det är den mest logiska
Det mest logiska är också att konstatera att Rubens kör mycket bättre än Schumacher för tillfället också sett över de tre senaste GP-helgerna, och är den Ferrariförare som inte verkar ha några större problem med däcken.

Så vad är egentligen din poäng?

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Hörru lycklige strike ett

LÄS mitt inlägg....Mån Aug 25, 2003 14:47

DET HAR VARKEN GÅTT BRA FÖR RUBENS ELLER MICHAEL........

DOCK HAR RUBENS HAFT BÄTTRE SPEED ÄN MICHAEL MEN ATT KALLA DEN BRA VORE ATT ÖVERDRIVA ORDENTLIGT.

EN GÅNG TILL FÖR DE SOM HAR SVÅRT ATT LÄSA:

- POÄNGEN ÄR DEN ATT BÅDA FÖRARNA LIDER AV ATT BRIDGESTONE DÄCKEN HAR HALKAT EFTER I UTVECKLIGEN OCH ATT "TOPP TEAMEN" HAR KOMMIT IFATT FERRARI I UTVECKLINGEN AV DERAS BILAR.

HUR FÖRDELNINGEN ÄR MELLAN DESSA NEGATIVA EFFEKTER FÖR FERRARI KANSKE DU KAN BRINGA LJUS I!

GÅR DET ATT FÖRSTÅ DEN HÄR GÅNGEN ELLER SKA FÖRKLARA EN GÅNG TILL?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

och ändå slåss Rubens om pallplatser och Schumacher om åttondeplatser :lol:

Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

AndersF1 skrev: Jag tycker inte att den nya Ferrarin verkade vara ett särskilt stort steg mot den gamla när den kom, utan de har väl helt enkelt inte utvecklats i samma takt som McLaren, Renault och främst Williams. Detta i kombination med en Schumi på dekis är fullt tillräckligt för att hamna på efterkälken. Sedan är troligen däcken lite sämre under vissa förhållanden också, vilket ytterligare bidrar till helheten men knappast i närheten av hela sanningen.
Är det inte litet väl tidigt att påstå att Schumi är på dekis? Visst, han har kanske inte övertygat helt på sistone men en svacka kan väl även den grabben ha? Jag är övertygad om han fortfarande är snabbast i fältet och tror han fixar VM-titeln igen (fast jag hoppas inte!).

Att Ferrari inte utvecklats bilmässigt i takt med McL, Ren och Wil är sant - och kanske inte så underligt med tanke på vilket stort steg de tog förra året. Som inom alla områden når man väl till slut en nivå där produkten blir svårare och svårare att förbättra och där det inte går att komma så mycket längre utan radikalt nytänkande. Kanske Ferrari kommit dit, vad vet jag!?

Däcken är nog i alla fall den stora skillnaden mellan början på säsongen och nu. Jag tror också att de lider av sämre bränsleekonomi som gör att de måste köra med en litet tyngre bil än konkurrenterna. Inte minst förlorar de på detta under kvalet.
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

AndersF1 skrev:Konstruktörsmästerskapet:

Hur hade det sett annorlunda ut om alla kört på t.ex. Michelin? Jag tycker inte alls det är någon orimlig fördelning av placeringar eller poäng, så tills någon bevisar motsatsen tror inte jag att skillnaden mellan däcken har så jättestor betydelse för mästerskapsställningen. Visst verkar Michelin ha en fördel, i åtminstone några lopp, men det är nog mycket annat som spelar roll också. Främst att Schumi är väldigt blek och hade han inte haft sån tur med t.ex. Kimis motorhaveri och startkrasch(orsakad av Ralf) så hade han varit långt efter i mästerskapet nu. Speciellt om han hade haft Rubens otur istället. Han är väl helt enkelt slut. :)
Men ahh räkna ihop poängen. Michelin har 348 poäng. Shitstone har 159 poäng :saw:
Användarens profilbild
Peppe

Inlägg av Peppe »

FerrariSchumi skrev:
AndersF1 skrev:Konstruktörsmästerskapet:

Men ahh räkna ihop poängen. Michelin har 348 poäng. Shitstone har 159 poäng :saw:

ZzZzZzZzZz :shake:

Peppe
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

Om du menar ZzZzZ till FS så håller jag med fullt ut. Förstår inte att f-nskapet orkar. :shake:
nb3

Inlägg av nb3 »

Visst, det är klartr att man inte säkert kan säga att Bridgestone är sämre...men det är dom troligen. Hur är det föresten med starterna?..ni som har bättre koll...är de med Bridgestone allmänt långsammare? Och MS..nja, tror inte man kan säga att han är slut efter gjort några dåliga lopp..han kanske tappat lite, men jag tror att mycket beror på att bilen inte passar honom lika bra iår.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

LuckyStrike1 skrev:Det finns inga bevis för att det är Bridgestone-däcken som förklarar Schumachers dåliga resultat på sistone heller.

Känner du igen dina egna ord Lucky luke!

Generellt:
För det första har Michelin ett klart övertag på Bridgestone. Williams verkar dessutom ha ett oerhört flyt och bra chassi just nu samtidigt som Schumi är sämre än på mycket länge.

Hur ska du ha det?
Sprint RS

Inlägg av Sprint RS »

Jag sammanfattar 728 inlägg ovan:

Det går dåligt för Schuey nu och det beror bara på dåliga däck.

Det gick bra för Schuey (2000-2003 t o m Österrike) och det berodde bara på däcken.

Har uppfattat det hela rätt?
'Mansell is slowing it down, taking it easy. Oh no he isn't! It's a lap record.' - Murray Walker
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Du har verkligen huvudet på skaft och har fattat hela galoppen, grattis!
ÖÖhhh?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gonzo skrev:

Känner du igen dina egna ord Lucky luke!

Generellt:
För det första har Michelin ett klart övertag på Bridgestone. Williams verkar dessutom ha ett oerhört flyt och bra chassi just nu samtidigt som Schumi är sämre än på mycket länge.

Hur ska du ha det?
DEt var du som började tjafsa om bevis .... och det finns inga bevis.

Däremot har Michelin ett övertag på Bridgestone men försök bevisa det du. Med mindre att du jobbar på Michelin eller Bridgestone med F1-satsningen och kan publicera lite data så finns det inga bevis för det - bara välgrundade spekulationer.

Och jag upprepar - Rubens verkar inte alls lida av samma däcksproblem som Schumacher och i Ungern var Buttons bästa varvtid mindre än en tiondel efter Schumachers bästa varvtid. Så jag undrar om Ferraris största problem för tillfället inte är däcken utan Schumacher som verkligen inte kör bra - man skulle kunna säga att han kör som en kratta faktiskt.

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Hallå...Vakna

******NEJ det var AndersF1 som började tjafsa om bevis!************

Alesi skulle köra skiten ur alla snorungar som dräller omkring på banan med hängsle, skärp, blöja o papperspåse som hjälpmedel för att inte skräpa ned sandfållorna med trasiga bilar!
De är en man som vet hur man kör med 4.hjulssladd = riktig bilåka!

Men OK MS kör som en kratta just nu.....jepp, svårt att säga emot det!

Rubens har kvalat bättre men haft lite otur att bli klämd som en sardin mm. Han verkar ändå vara snabbare än MS.

Tror jag har nämnt precis samma sak flera ggr med lite andra ordalag.

-Touche-
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Znillblix skrev:Det finns en artikel i F1 RACING där Hiriohide Hamashima säger att Bridgestone använder den största bredden som är tillåten vilket då troligtvis betyder att B-däcken och M-däcken är lika breda!!! Det kan vara en synvilla men nog är slitbanan smalare på bridgestone däcket :-?

Bridgestone använder sig även av "camber thrust", vilket betyder att om däcket lutar sig inåt vill däcken vrida sig i den riktningen. Michelin använder sig inte av sådan filosofi alls.
Michelin introduced a wider front tyre to The Williams FW25 : 35,56 cm (14 inches) against 33 cm (13 inches) for the Bridgestone front tyres used on the Ferrari F2003-GA. This wider front tyre is a drawback on aerodynamics but in exchange, the balance of the car is greatly improved.

It is said that Bridgestone will try a similar 14-inch front tyre on its F2003-GA during private testing.

Berger saying that this year’s championship is now open to his drivers, largely due to the tyre war taking place between Michelin and Bridgestone.

Hellre Gonzo längst fram än Mr snurrjocke Montoya
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

Att allt berodde på däcken mellan 2000-2003 är väl kanske inte helt rätt. 2000 körde alla på Bridgestone. Att F2002 va en bra bil går inte att ta ifrån den. Men sedan Michelin gick in i mästerskapet har det nästan alltid varit dom på den övre halvan(med undantag för Ferrari och McLaren). Men att Michelin's övertag nu skulle va så stort hade nog ingen räknat med.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Det lär i alla fall bli en uppryckning från Ferrari nu. Luca M har nämligen förbjudit en upprepning av Ungern... :lol:

http://www.autosport.com/newsitem.asp?id=24370&s=5
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Klart som korvspad att om man har byggt upp hela sin F1-filosofi på Schumachers och Ferraris förträfflighet så måste det ju vara däckens fel;-)

F1 är orättvist..men jag har för mig att Ferrarivännerna brukade prata om att en bra förare bygger upp ett bra team omkring sig..så alltså är Schumacher inget bra längre, eller?

Klart han är bra..men han är just nu betydligt sämre än de 4-5 förare som skåpar ut honom när de känner för det.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

det kanske ligger något i det som luca säger om den varma sommaren i europa, förra året var ju michelin snabba i varmt väder

It will be a very close fight and we hope that this summer, characterised by record high temperatures which has caused so much suffering, is also over. In Monza I want to see a return to winning form for the Ferrari-Bridgestone tandem
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Spekulation på hög nivå. :saucy:

Förra året så fick däckstillverkarna ha med sig ett begränsat urval till varje tävling. Det enda stallet som hade specialanpassade däck var Ferrari. I år får tillverkarna ha olika blandingar anpassade efter stallens önskemål viket har inneburit att Michelinstallen har kommit upp på samma nivå som Ferrari.

Det har ju diskuterats om längre depåstopp från Ferraris sida framför allt tankas det längre tid. Orsaken kanske är en mindre tank än tidigare vilket innebär att det inte finns utrymme till valfrihet med att gå in mens det finns soppa kvar och fylla mindre om det behövs ett snabbt stopp.

De nya kvalreglerna har ställt till det med fler okända faktorer än tidigare.

Ferrari borde kanske dessutom lägga pengarna på utveckling i stället för att kasta bort dem på en backmarker och i sället få valuta för dem.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Nisse skrev:Ferrari borde kanske dessutom lägga pengarna på utveckling i stället för att kasta bort dem på en backmarker och i sället få valuta för dem.
Kan du utveckla detta? Det finns väl inget stall som satsar så mycket som Ferrari på utveckling?
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Alla har en begränsning på hur mycket pengar som kan andvändas. En del mer en del mindre. Om nu ekipaget inte hänger med längre felas något och då måste resurserna fördelas om eller så är det dags att byta ut någon. :smash:
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Förvisso, men vad är det för backmarker du vill byta ut?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

I de senaste loppen har ju Schumacher varit en backmarker - ialla fall om man jämför med vad stallkamraten har presterat med möjligen likadant material.

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Att Michael har presterat sämre än Rubens på kvalen på sista tiden kan man konstatera.

Å andra sidan har han tagit 3 p mer i racen än Rubens på de sista 2.

(Ok Rubens har haft otur, jag vet)

Rätta mig om jag har fel, men det är väl ändå racepoängen som räknas i poängligan.....inte kvalplaceringarna va!

Men de kunde gott även räkna i extra poäng från kvalet...

-----------------------------------------------------------------

Hellre Gonzo på pallen än snurrjocke Montoya
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »