Stallorder

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
foppa21

Stallorder

Inlägg av foppa21 »

Jaha då fick vi se lite stallorder iår igen, Men nu är det ingen som gnäller när det inte var Ferrari utan BMW som stod för den uppvisningen. Raffe fick stå på bromsen så näsan stack utanför visiret allt för att Montoya inte skulle bli omkörd efter sin lilla show när han är ute å snurrar som en yr liten kyckling.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Q. And Ralf, how close did he come?

JPM: He came a little bit close and I asked the team are we racing and they said yes, Ralf is about to pass, and I just pushed a little bit and pulled a little bit away from him. I was always a bit quicker than him and I was miles quicker than Jarno so I knew I had as good a pace as him and I knew it was going to be okay.
Från dagens presskonferens ...

Vore det ändå teamorder så är de allra flesta rätt överens om att det är skillnad mot teamorder i slutet av en säsong när bara en av förarna har en reel chans på VM-titeln än att göra som Ferrari - ha uttalade teamorder sedan 1996 som ensidigt gäller endast ena förare och från första loppet på säsongen oavsett hur överlägsen man är.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

I år igen? Jämför du med A1-Ring ifjol eller? :roll:
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

JPM: He came a little bit close and I asked the team are we racing and they said yes, Ralf is about to pass, and I just pushed a little bit and pulled a little bit away from him. I was always a bit quicker than him and I was miles quicker than Jarno so I knew I had as good a pace as him and I knew it was going to be okay.
hehe vilken B-Shit.

Den där fetklicken har inte i F1 o göra, jag har väldigt svårt att förstå dom som ser något speciellt i JPM.

/S
"All bleeding eventually stops."
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Slusk skrev:
hehe vilken B-Shit.

Den där fetklicken har inte i F1 o göra, jag har väldigt svårt att förstå dom som ser något speciellt i JPM.

/S
:lol: :lol:

Javisst är han dålig. Han borde ju leda VM över medelmåttan M.Schumacher med åtskilliga poäng vid det här laget.

Schumacher som inte ens kan ta poäng i en Ferrari av egen kraft utan är i behov av att bilar framför bryter för att han ska ta nån ströpoäng i loppen. Han är tydligen inte bättre än så här när han inte har en fullkomligt överlägsen bil? ;)

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
PS

Inlägg av PS »

I asked the team are we racing and they said yes, Ralf is about to pass,
Jag undrar varför Montoya frågade stallet "are we racing"? Om Williams inte tillämpar stallorder borde det väl vara självklart för Montoya att Ralf rejsade mot honom, eller? :-?

Montoya är tydligen inte lika säker som vissa andra på att Williams inte tillämpar stallorder...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vi vet ju att Schumacher aldrig behöver fråga ...

Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

LuckyStrike1 skrev:Vi vet ju att Schumacher aldrig behöver fråga ...
Ha ha ha den var riktigt bra!! :bang: :bang:
PS

Inlägg av PS »

manson skrev:
LuckyStrike1 skrev:Vi vet ju att Schumacher aldrig behöver fråga ...
Ha ha ha den var riktigt bra!! :bang: :bang:
Japp! Den var bra!

Men vi vet redan hur det går till hos Ferrari. Min frågeställning var intressantare. Varför frågar Montoya om Ralf rejsar mot honom eller inte? Om Williams aldrig tillämpar, eller ens diskuterar, stallorder, varför behövde Montoya då fråga? :crazy:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Därför att alla tillämpar stallorder och det har alltid varit en del av motorsport sedan tidens början.

Det är däremot endast Ferrari som tillämpar det ensidigt för endast ena föraren, från första loppet på säsongen till det sista. Och gör det oavsett hur situationen ser ut i mästerskapet. Medan andra nöjer sig med att börja fundera på dylika åtgärder när slutet av säsongen närmar sig och endast en av förarna har en chans kvar i mästerskapet så har Ferrari det så rotat i sig att situationer som A1 ifjol för dem framstår som helt normala medan t.o.m. deras egna fans avskyr just sådana åtgärder.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
Q. And Ralf, how close did he come?

Från dagens presskonferens ...

Vore det ändå teamorder så är de allra flesta rätt överens om att det är skillnad mot teamorder i slutet av en säsong när bara en av förarna har en reel chans på VM-titeln än att göra som Ferrari - ha uttalade teamorder sedan 1996 som ensidigt gäller endast ena förare och från första loppet på säsongen oavsett hur överlägsen man är.
Brukar ni inte ta villkoret "matematiskt omöjligt" när det gäller stallordertillämpning?

Jag trodde att Williamsförarna fick racea mot varandra... uppenbarligen är så inte fallet.

Vad händer om JPM skulle bli WDC med en poäng till godo? Får vi höra dig och resten av sektmedlemmarna skrika er hesa om fusket? Jag tror inte det... stallorder är tydligen OK så länge det inte är Ferrari som tillämpar dem, särskilt inte när Ferrari inte hymlar om det...

Snygg moral!

Hittills i år är det JPM och Räkan som fått poäng till skänks av sina stallkamrater. och som jag förstår det så är det ännu matematiskt möjligt för alla sex förarna i de tre toppstallen att bli WDC så jag får inte ekvationen att gå ihop.

Egentligen borde väl Williams straffas för att ha manipulerat gårdagens resultat...

/E
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:Därför att alla tillämpar stallorder och det har alltid varit en del av motorsport sedan tidens början.

Det är däremot endast Ferrari som tillämpar det ensidigt för endast ena föraren, från första loppet på säsongen till det sista. Och gör det oavsett hur situationen ser ut i mästerskapet. Medan andra nöjer sig med att börja fundera på dylika åtgärder när slutet av säsongen närmar sig och endast en av förarna har en chans kvar i mästerskapet så har Ferrari det så rotat i sig att situationer som A1 ifjol för dem framstår som helt normala medan t.o.m. deras egna fans avskyr just sådana åtgärder.
Både Ralf och Montoya har chans på titeln, eller räknar du på annat sätt. Men tyvärr gjorde gårdagens stallorder att Raffes chans minskade - för mig låter det ganska osportsligt?

För att citera en av dina gamla vänner: "Någon som inte vågar möta sin stallkamrat på lika villkor är en gutslös fjolla."

Omkörningsoförmögen var han också igår, då han var tvungen att passera Maestro i depån... :crazy:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

EnzoF1 skrev: Jag trodde att Williamsförarna fick racea mot varandra... uppenbarligen är så inte fallet.
Jaså, vem har sagt det? Någon källa, eller endast i din egen fantasi? Enligt Williams rejsade de tydligen mot varandra, så var kommer dina uppgifter ifrån?

Bitter för att det går så bra för Montoya? :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:
EnzoF1 skrev: Jag trodde att Williamsförarna fick racea mot varandra... uppenbarligen är så inte fallet.
Jaså, vem har sagt det? Någon källa, eller endast i din egen fantasi? Enligt Williams rejsade de tydligen mot varandra, så var kommer dina uppgifter ifrån?

Bitter för att det går så bra för Montoya? :D
Nä, precis som Irvine fick lite problem med bromsarna då och då... tydligen sket sig nåt med Raffes bil...

Är det svårt att smälta att det är Raffe som är den snabbare av de två Williams-förarna...

Montoya, omkörningskungen, kunde inte ens ta sig om den, hur var det du skrev, han med den låga förmågan utan bra bil eller nåt, med vanlig omkörning utan enbart via depåstoppet.

Men som sagt, kul att alla som avskyr stallorder nu stoppar huvudena i sanden... hade det varit Ferrai hade ni skrikit i högan sky...

Montoya, är det inte han som ligger efter den regerande världsmästaren... tycker nog att det är Maestro det går bäst för... oavsett om man vinner titeln med en poäng så vinner man... men egentligen leder han ju med två poäng... ;)
Användarens profilbild
foppa21

Inlägg av foppa21 »

LuckyStrike1: Hur var det för några år sen? Var det inte så att Michael Schumacher skulle hjälpa Eddie Irvine det året han hadde chans på titeln efter att schumi hadde brutit benet det var väl 1999. Så med det vill jag säga att det INTE bara är 1 förare i Ferrari som du vill säga det du skriver är bara bullshit :horny: :lick:
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

EnzoF1 skrev: Är det svårt att smälta att det är Raffe som är den snabbare av de två Williams-förarna...
Jag har också den känslan att Ralf är den snabbare för tillfället - liksom Rubens faktiskt verkar vara snabbare än MS!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag gillar Ferrari..men supportrarna till Ferrari gör det svårt ibland. Det är mycket gnäll, enkelspårighet..tycka synd om sig själva m.m. Den här regeln med stallorder kom enbart därför att Ferrari gång på gång förlöjligade sporten…A1-ring..Indianapolis i fjol t.ex. Williams har inte alls samma tradition..tvärtom. Ifall nu teamet kör med något som i alla fall innebär att förarna inte kör varandra av banan så är chansen stor att vi har en ny världsmästare i år..det är precis vad sporten behöver. Jag säger bara..hade vi haft ytterligare 1 år där ett team har en totalt överlägsen bil..så hade F1 varit på god väg att gräva sin egen grav.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Redan innan Ferrari och Schumacher har tappat titeln verkar många redan vara dåliga förlorare. Tänk bara hur dåliga de inte ska bli när det är ett faktum :D

/1-3-2-2-2-1-3

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Cuscino skrev:
EnzoF1 skrev: Är det svårt att smälta att det är Raffe som är den snabbare av de två Williams-förarna...
Jag har också den känslan att Ralf är den snabbare för tillfället - liksom Rubens faktiskt verkar vara snabbare än MS!
Nu ska du passa dig noga... :wink:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:Redan innan Ferrari och Schumacher har tappat titeln verkar många redan vara dåliga förlorare. Tänk bara hur dåliga de inte ska bli när det är ett faktum :D

/1-3-2-2-2-1-3
Bäst för dig att det inte inträffar då... ;) jag för min del är inte orolig... så länge lillebror gnällspik är snabbare än Montoya är jag nöjd... och Gud förbjude, men hellre Montoya som WDC än Räkan...

Nu blir det en sjätte titel på Suzuka, men det blir spännande...

Monza är öppet, USA tar nog Raffe eller JPM, och Suzuka tar Maestro... men det blir tajt...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag är Hill-fan, Villeneuve-fan och Firman-fan också ... jag är van vid förluster ;)

Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

man bör ju tillägga att williams inte har haft chans på tilteln på många år varför stallorder inte varit lika nödvändiga
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

El Scorcho skrev:Jag gillar Ferrari..men supportrarna till Ferrari gör det svårt ibland. Det är mycket gnäll, enkelspårighet..tycka synd om sig själva m.m. Den här regeln med stallorder kom enbart därför att Ferrari gång på gång förlöjligade sporten…A1-ring..Indianapolis i fjol t.ex. Williams har inte alls samma tradition..tvärtom. Ifall nu teamet kör med något som i alla fall innebär att förarna inte kör varandra av banan så är chansen stor att vi har en ny världsmästare i år..det är precis vad sporten behöver. Jag säger bara..hade vi haft ytterligare 1 år där ett team har en totalt överlägsen bil..så hade F1 varit på god väg att gräva sin egen grav.
Håller fullständigt med El Scorcho här!

I övrigt är väl nivån i det här forumet lite väl lågt, teamen har och kommer oxå i fortsättningen att mörka, vad vi vanliga tror är ganska ointressant, för det är ju uppenbarligen ingen som VET!

Att MS är Ferraris uttalad 1:e förare i början av säsongen är väl inte obekant för någon, men det finns ju troligtvis fler stall som har det på det viset, även om man inte skyltar med det.

Men Ferrari har oxå sagt om jag inte har fel att, den Ferrariförare som har mest poäng efter halva säsongen o störst chans att vinna titeln ska därefter betraktas som 1:e förare. Dvs Rubens har chans att bli det om säsongsstarten går bra för hans del.

Nu på senare tid verkar bilen passa Rubens bättre än för MS, vilket är lite förvånande måste jag säga, det är ju inte han som leder. Eller har Rubens blivit varm i kläderna. Rubens är icke att förglömma oxå en mycket skicklig förare....

Men huruvida MS är en mycket skicklig förare eller ej tror jag det inte råder något tvivel om, även om många av er hatar det.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Naturligtvis är Michael Schumacher en fantastisk förare..personligen tycker jag iofs inte att han är bättre än t.ex. Prost eller Senna..även om han har 5 eller fler VM-titlar. han har haft flyt och verkat i en tid då konkurrensen kanske inte har varit den bästa alla säsonger. Tycker lite synd om Rubens som verkar förföljd av otur. Igår var han återigen den snabbare Ferrariföraren.

Med det sagt så kan jag bara säga att mina favoritförare är Montoya och Villeneuve..;-)
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Möjligt att MS konkurrens inte varit av samma slag hela hans F1 karriär.

I början fick han ju ändå köra mot Senna och slog även honom, då var han riktigt hungrig och då var det nog lättare att se vilka som var de bästa förarna (Kanske motsägelsefullt om man betänker Mansells dominans med Williams som jag inte anser vara en av de bästa förarna men hade en fruktansvärd snabb bil).
Hill var bra men under en kort period, Ville likaså, Hakkinen har kanske varit en av de bättre och nu är det nya förare som kommer starkt.

MS vikande form sen i sommras görs tycker jag bäst i jämförelse med Rubens. Kanske han är mätt och trodde att det skulle bli lätt i år med, ja trodde han det så bör han nog vakna nu, glömma titeln och köra som han visat förr. Jag anser Rubens som en mycket bra o duktig förare som Michael ändå skall vara det lilla snäppet bättre än. Michaels tidigare varumärke att alltid kunna höja sin prestation verkar som bortblåst, har han tappat killer instinkten månne?

Nog för att jag är säker på att däcken har en större betydelse i år än tidigare så verkar ändå gnistan saknas hos Michael just nu, den proffsighet som förr fanns kan slipats ned av den allt för enkla promenadtiteln förra året. Jag är övertygad att det smugit sig in en osäkerhet som han inte känt förr.

Men man ska nog inte räkna ut honom än, men vinner han inget mer i år då kanske han ska lägga av, fortfarande med hedern i behåll!

Gillar oxå Montyoa men tycker att Ralf ändå är strået vassare, med lite mer tur hade vi nog sett Raffe högst upp i poängställningen nu. Juan har haft flytet på sista tiden, men som man säger en bra förare ska ha tur.

Alonso, skitkul, är klart ett världsmästarämne som jag tror alla kommer få mycket stora problem med nästa år, hoppas det iaf.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Mansell 92 var ju ungefär som Schumacher i fjol..men med det i åtanke så undrar man ju hur så många helt kritiklöst kalla honom maestro. Jag tycker Schumacher gjorde det fantastiskt bra kan 94 och 95. En värdig mästare. Sen byggde han upp Ferrari..hade lite oflyt 97..förlorade mot Ville..som var en värdig mästare..Häkkinen var bra 98 och 99..men sen 2000, 2001, 2002 så vet i fan om Ferrarin har haft något riktigt motstånd någonstans..När Schumi har haft rejält motstånd så har det inte gått så bra för honom helt enkelt.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

de berömda bromsproblemet uppstår lägligt för williams, he he

"They told me by radio to slow down because my brakes were too hot," said Ralf. "but when Juan Pablo made a mistake, I put my brake problems aside and decided to attack like crazy. I was not able to overtake him and I am disappointed.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hade det varit teamorder kan du ge dig f*n på att Ralf hade sagt det ... de där Williamsförarna är alldeles för stolta av sig för att inte erkänna när andra sagt åt dem att sakta ner ...

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Å andra sidan hävdade Patrick Head efter Österrike 2002 att Williams förare fick köra om saken när de hade den bästa bilen i början på 90-talet, och det var ju inte riktigt sant alla gånger.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Intervju med Ralf i Autosport ....
Q: You got very close to your team-mate in the closing laps…

“I had quite a few problems today. Once the fuelling rig didn't work so I had to come in early, then I had a puncture after the second stop which went lower lap by lap really, and then on the last stint I had brake problems and I had to slow down because I was over the limit. But when he spun I tried it again, but it didn't work out.”

Q: Bearing in mind the championship positions were there any instructions from the team to stay behind Montoya?

“No, not at all. The team cannot stand behind both of us, and there's no problem at all to fight.”

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Vem är den där Montoya som ingen pratar om längre?
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

beats me :-?

/S
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Ahh föresten…e det inte det där mumlande chamtrollet som brukar sitta med på presskonferensen ?

/S
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Jo det är sant, jag har nog sett den där flera ggr på raken faktiskt, men vad gör han där?????
Samlar han rattar?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gonzo skrev:Vem är den där Montoya som ingen pratar om längre?
Killen som kör åttor runt Schumacher för tillfället.

Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

ANFRAN skrev:Å andra sidan hävdade Patrick Head efter Österrike 2002 att Williams förare fick köra om saken när de hade den bästa bilen i början på 90-talet, och det var ju inte riktigt sant alla gånger.
Öh, antyder du att andra stall än Ferrari kan fara med "justerade sanningar"? :o *chockad*
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

LuckyStrike1 skrev:
Gonzo skrev:Vem är den där Montoya som ingen pratar om längre?
Killen som kör åttor runt Schumacher för tillfället.
Jaha det är den där Rallycross killen, de kör ju i åttor, fast vad skulle Schumacher göra där...?? Nej då vet jag inte iaf.
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

foppa21 skrev:LuckyStrike1: Hur var det för några år sen? Var det inte så att Michael Schumacher skulle hjälpa Eddie Irvine det året han hadde chans på titeln efter att schumi hadde brutit benet det var väl 1999. Så med det vill jag säga att det INTE bara är 1 förare i Ferrari som du vill säga det du skriver är bara bullshit :horny: :lick:
Där har du faktiskt rätt, men det är ju lite speciella omständigheter i det fallet.....
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Men dock........

"Mycket hellre ett hack i pallen än en Ferrari på ballen"

.
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Om man tog bort teammästerskapet tror jag att teamorderna försvann och blev obetydlig eller vad tror ni om det
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Håller med dig denna gång, har själv funderat på det.

Men det ligger troligtvis för mycket prestige och pengar i stallmästerskapet, speciellt nu när så många stora biltillverkare är inblandade!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Boxerman skrev:Om man tog bort teammästerskapet tror jag att teamorderna försvann och blev obetydlig eller vad tror ni om det
Teamorder är ju till för förarmästerskapet - i konstruktörsmästerskapet har det ju noll betydelse om förare A eller B vinner för stallet - bara en av stallens förare vinner...

Alla gånger stallorder har använts har det ju varit för att befästa en förares position i förarmästerskapet. För Ferrari spelar det ju t.ex ingen roll för konstruktörsmästerskapet om det är Rubens eller Michael som komemr först. Den enda stallorder som är viktigt för konstruktörsmästerskapet är ju egentligen "krascha inte med varandra" vilket ju får sägas vara en stående instruktion till alla stallkompisar. Man kör inte in i sin stallkamrat ....

Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Teamorder är ju till för förarmästerskapet - i konstruktörsmästerskapet har det ju noll betydelse om förare A eller B vinner för stallet - bara en av stallens förare vinner...

Alla gånger stallorder har använts har det ju varit för att befästa en förares position i förarmästerskapet. För Ferrari spelar det ju t.ex ingen roll för konstruktörsmästerskapet om det är Rubens eller Michael som komemr först. Den enda stallorder som är viktigt för konstruktörsmästerskapet är ju egentligen "krascha inte med varandra" vilket ju får sägas vara en stående instruktion till alla stallkompisar. Man kör inte in i sin stallkamrat ....
det har du alldeles rätt i
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Efter lite närmare eftertanke får jag nog oxå instämma!

Kanske är det t om så att konstruktionsmästerskapet kan motverka teamorder i förarmästerskapet till en viss del.

Trots allt är det viktigaste för teamen att man vinner konstruktionsmästerskapet, och det bör inte missgynna någon av förarna!

Men vissa personer har ju extra stort PR-värde i sig och för det stall man kör. Kan tänka mig att Montoya har mer mediatid än R.Schumacher och (där hans Williams/BMW overall syns mer) därmed blir det kanske viktigare för Williams/BMW att han vinner istället för Ralf. Mer reklamtid för sponsorer o dyl.
Detta skulle kunna påverka teamorder i förarmästerskapet....!

Detta är ju endast en tanke men den är inte helt omöjlig.....
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Gonzo skrev:Efter lite närmare eftertanke får jag nog oxå instämma!

Kanske är det t om så att konstruktionsmästerskapet kan motverka teamorder i förarmästerskapet till en viss del.

Trots allt är det viktigaste för teamen att man vinner konstruktionsmästerskapet, och det bör inte missgynna någon av förarna!

Men vissa personer har ju extra stort PR-värde i sig och för det stall man kör. Kan tänka mig att Montoya har mer mediatid än R.Schumacher och (där hans Williams/BMW overall syns mer) därmed blir det kanske viktigare för Williams/BMW att han vinner istället för Ralf. Mer reklamtid för sponsorer o dyl.
Detta skulle kunna påverka teamorder i förarmästerskapet....!

Detta är ju endast en tanke men den är inte helt omöjlig.....
det är så mycket som ligger bakom allt som vi inte vi ser eller hör
så vad vet jag eller kanske du vet mer??
Senast redigerad av Boxerman den ons aug 27, 2003 15:09, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Skulle önska att man hade lite insider info men nej....

Allt vi kan göra är att spekulera i möjliga scenarier!
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

LuckyStrike1 skrev:
Boxerman skrev:Om man tog bort teammästerskapet tror jag att teamorderna försvann och blev obetydlig eller vad tror ni om det
Precis. Bort med förarmästerskapet alltså!
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Cuscino skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Precis. Bort med förarmästerskapet alltså!
nja inte vet jag det
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Även om man officiellt tog bort förarmästerskapet så skulle man överallt ändå räkna poäng för se vilken individ som är "bäst". Så det är nog inte meningsfullt.

Dessutom är nog förarmästerskapet den starkaste sporren för individen/föraren, utan det målet så kanske föraren inte satsar lika seriöst?

Vad tror ni andra?