Wirdheim?
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: mån apr 07, 2003 00:13
- Ort: Stockholm
Wirdheim?
"Det pratas nu om att Wirdheim kanske får köra Italiens F1-lopp om tre veckor för Jordan, det stall Wirdheim ska testa för den 3 september.
Jordan-teamets förare Ralph Firman kraschade på träningen och skadade hälen och riskerar att missa Italiens GP. Frågan är om Wirdheim får och tar chansen att köra F1-loppet" (http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_6006223.asp)
Vad tror vi om detta? Det pratas nu om.....Verkar det inte lite långsökt? Är det inte mer rimligt att Zsolt Baumgartner skall få köra?
Star_Peppe
Jordan-teamets förare Ralph Firman kraschade på träningen och skadade hälen och riskerar att missa Italiens GP. Frågan är om Wirdheim får och tar chansen att köra F1-loppet" (http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_6006223.asp)
Vad tror vi om detta? Det pratas nu om.....Verkar det inte lite långsökt? Är det inte mer rimligt att Zsolt Baumgartner skall få köra?
Star_Peppe
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Re: Wirdheim?
Rimligt eller ej - jag tror att Jordan mycket hellre ser Wirdheim i bilen än Baumgartner som inte har gjort ngn glad i F3000.Peppe skrev:"Det pratas nu om att Wirdheim kanske får köra Italiens F1-lopp om tre veckor för Jordan, det stall Wirdheim ska testa för den 3 september.
Jordan-teamets förare Ralph Firman kraschade på träningen och skadade hälen och riskerar att missa Italiens GP. Frågan är om Wirdheim får och tar chansen att köra F1-loppet" (http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_6006223.asp)
Vad tror vi om detta? Det pratas nu om.....Verkar det inte lite långsökt? Är det inte mer rimligt att Zsolt Baumgartner skall få köra?
Star_Peppe
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor apr 03, 2003 09:21
- Ort: Götlaborg
Re: Wirdheim?
Håller fullständigt med; Man vill nog bara testa Bumgardener, eftersom man kunde få loss honom med så kort varsel. När det väl kommer till kritan är det Svedala-blixten som kommer att ta sätet både på Monza och nästa säsong.LuckyStrike1 skrev:Rimligt eller ej - jag tror att Jordan mycket hellre ser Wirdheim i bilen än Baumgartner som inte har gjort ngn glad i F3000.
Forza Il Tempo Gigante
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Re: Wirdheim?
Ärligt talat tror jag inte det är nån idealisk styrning. Han kommer då att jämföras med Fisichella som ju är en av de snabbaste förarna. Dessutom är bilen riktigt dålig så det blir tufft för Björn att visa framfötterna.Reodor skrev: När det väl kommer till kritan är det Svedala-blixten som kommer att ta sätet både på Monza och nästa säsong.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Björn har redan superlicens i o m att han har vunnit F3000-mästerskapet i år. Jag tror t o m att hans fjärdeplats i serien förra året automatiskt ger honom en superlicensAndersF1 skrev:Måste man inte ha kört minst en hel racedistans för att få superlicensen?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor apr 03, 2003 09:21
- Ort: Götlaborg
Re: Wirdheim?
Sant, i dagens läge, men man kan alltid hoppas om nu Björn hamnar där att EJ fixar fram en leverantör som ordnar morötter med duktigt krut i till nästa säsong.Cuscino skrev:Ärligt talat tror jag inte det är nån idealisk styrning. Han kommer då att jämföras med Fisichella som ju är en av de snabbaste förarna. Dessutom är bilen riktigt dålig så det blir tufft för Björn att visa framfötterna.
Forza Il Tempo Gigante
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Jag tror inte att det är ett bra beslut att köra de sista loppen om det blir aktuellt. Han har mer att förlora än att vinna på det. Säg att han får chansen i ett eller 2 lopp och misslyckas, då är det stor risk att han inte är en het kandidat till en fast sits 2004. Nä det är bättre att få chansen från start i nästa säsong då får man iallafall fler lopp på sig innan man blir spolad, se på t ex Pizzan som fick ganska många lopp på sig. Inte för jag tror att han kommeratt göra ett dåligt jobb, men ett eller 2 lopp är för lite!!
-
- Inlägg: 749
- Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
- Ort: Mölndal
Björn TA CHANSEN om du får den
Får han chansen att köra resten av loppen ska han defenitivt ta den. Det är ett bra tillfälle att känna på det högre tempot i F1 kontra F3000 och även om det inte skulle gå så bra så har han visat upp sig och jag tror nog att F1-stallen har bra koll på vad han kan, vilket ger en hyfsad styrning så småningom. Att gå och vänta på att få en sits i en McLaren - Williams - Ferrari då kan han få vänta länge. Samt att i de flesta stallen är förarna klara för nästa säsong http://espn.go.com/rpm/f1/2003/0815/1596869.html Men allt kan hända.
Björn TA CHANSEN om du får den
Björn TA CHANSEN om du får den
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Tyvärr Björn jag hoppas jag har fel men det blir nog ingen F1 sits till dig nästa säsong.
Din enda chans nu tror jag är att göra konontider i BAR och Jordan, men förutsättnigarna är nog inte så goda för det. Minst 1 sekund/varv snabbare än kontrakterade förare i stallen, detta skulle troligtvis ge tillräckligt eko F1 för en fast sits. Men det blir nog för svårt!
Tror din främsta potential ligger i din proffsiga attityd och att vara konstant snabb, men inte så snabb som jag tror krävs av dig just nu!
Frågan är vad du ska göra istället?
Köra DTM med Alesi kanske, hoppa på en osäker CART serie eller finns någon möjlighet till IRL?
Som sagt, hoppas jag har fel!
Dessutom hoppas vi nog alla att du inte ska hamna i ett B-stall som Kiesa, även om det är en fot in. Tillräckligt många har misslyckats och förlorat chansen för evigt pga av en "dålig" början!
Troligare är att du får/bör vänta i ett år till då den riktiga cirkusen börjar med förarbyten i Mclaren, Williams och Ferrari (Renault - Toyota).
Lycka till iaf.
MVH
Gonzo
Din enda chans nu tror jag är att göra konontider i BAR och Jordan, men förutsättnigarna är nog inte så goda för det. Minst 1 sekund/varv snabbare än kontrakterade förare i stallen, detta skulle troligtvis ge tillräckligt eko F1 för en fast sits. Men det blir nog för svårt!
Tror din främsta potential ligger i din proffsiga attityd och att vara konstant snabb, men inte så snabb som jag tror krävs av dig just nu!
Frågan är vad du ska göra istället?
Köra DTM med Alesi kanske, hoppa på en osäker CART serie eller finns någon möjlighet till IRL?
Som sagt, hoppas jag har fel!
Dessutom hoppas vi nog alla att du inte ska hamna i ett B-stall som Kiesa, även om det är en fot in. Tillräckligt många har misslyckats och förlorat chansen för evigt pga av en "dålig" början!
Troligare är att du får/bör vänta i ett år till då den riktiga cirkusen börjar med förarbyten i Mclaren, Williams och Ferrari (Renault - Toyota).
Lycka till iaf.
MVH
Gonzo
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
- Ort: Sthlm
Tror inte heller att det är nån idealisk grej. Han tyckte ju själv inte att Kiesas och Baumgartners val var så bra. Han sa själv att han nackmuskler va för svaga i en intevju när han just hade vart hos nån racedoktor i england i förberedelserna för sitt test. Nico Rosberg fick ju köra med kuddar på sidorna av huvudet i år när han testade FW24 på Catalunya tidigare i år. Eller om det va Asmer som hade det men nån va det iaf. Dock är Monza en bana som Widrheim är bra på.
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Jaha, så har Baumgartners sposorer eller föräldrar eller vad vet jag öppnat stora plånboken och köpt Wirdheims test. Snacka om pinsamt, saknar man talang får man fixa pengar istället..... Dör sjönk Jordan i mina ögon. Man får ju hoppas att EJ bara vill åt Baumis pengar för att sedan ge sitsen till Björn iallafall. Visst fick Björn ett nytt test senare men det är under förutsättning att ingen bjuder över.
Jag som trodde att ett test var till för att upptäcka nya lovande förare men det är tydligen rena turistattraktionen där den som betalar mest får köra.....
Väntar nu på nyheten att Kevin Costner köper nästa test
Jag som trodde att ett test var till för att upptäcka nya lovande förare men det är tydligen rena turistattraktionen där den som betalar mest får köra.....
Väntar nu på nyheten att Kevin Costner köper nästa test
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Det var väl ingen nyhet att pengar har stor betydelse för de mindre bemedlade teamen, tyvärr går en bunt pengar före talangen för dem.manson skrev:Jaha, så har Baumgartners sposorer eller föräldrar eller vad vet jag öppnat stora plånboken och köpt Wirdheims test. Snacka om pinsamt, saknar man talang får man fixa pengar istället..... Dör sjönk Jordan i mina ögon. Man får ju hoppas att EJ bara vill åt Baumis pengar för att sedan ge sitsen till Björn iallafall. Visst fick Björn ett nytt test senare men det är under förutsättning att ingen bjuder över.
Jag som trodde att ett test var till för att upptäcka nya lovande förare men det är tydligen rena turistattraktionen där den som betalar mest får köra.....
Väntar nu på nyheten att Kevin Costner köper nästa test
Detta förhållande gäller dock inte övriga team (vad jag vet iaf), tror nog att Björn har god chans hos både Williams och Mclaren på lite sikt, kanske t om hos Ferrari.
Har Björn bara speed så det räcker så kan han bli en ny Schumacher med den proffsiga attityd han besitter och de tekniska kunnande han har för att se till att bilen utvecklas och ställs in exakt efter hans önskemål.
Vi vill givetvis ha in Björn redan nästa säsong i F1 men han får nog vänta tyvärr.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Just nu går rykten om att Jaguar av alla stall överväger en pay-driver till nästa säsong. Så t.o.m fabriksstall överväger det nu ....
Jordan och Minardi behöver ju definitivt pay-drivers. Sauber har ju hyfsad ekonomi men Ferrarimotorerna blir inte billigare ....
Så är det i F1. Tyvärr är det ju så att det nästan bara är betalsitsar kvar till nästa säsong - resten av stallen har fullt. Och Wirdheims chanser att skrapa ihop en 20-30 miljoner eller mer är nog väldigt små tyvärr.
Jordan och Minardi behöver ju definitivt pay-drivers. Sauber har ju hyfsad ekonomi men Ferrarimotorerna blir inte billigare ....
Så är det i F1. Tyvärr är det ju så att det nästan bara är betalsitsar kvar till nästa säsong - resten av stallen har fullt. Och Wirdheims chanser att skrapa ihop en 20-30 miljoner eller mer är nog väldigt små tyvärr.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Gothenburg, Sweden
Är det någon som vet om Kindergarten har köpt hela Björns test på Monza eller bara fredagstesten? D.v.s. blir det nån premiär för Björn idag?
Dessutom ser jag att T. Bell har klockat några mil i en BAR. Varför får inte Björn denna chans? Är det fjäsk för USA för att Bell inte ska ligga för långt efter Björn när de skall båda köra BAR på samma bana? Varför ska Bell ha mer erfarenhet av BAR bilen när de sedan skall utvärderas under "samma" omständigheter?
Dessutom ser jag att T. Bell har klockat några mil i en BAR. Varför får inte Björn denna chans? Är det fjäsk för USA för att Bell inte ska ligga för långt efter Björn när de skall båda köra BAR på samma bana? Varför ska Bell ha mer erfarenhet av BAR bilen när de sedan skall utvärderas under "samma" omständigheter?
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Angående Bells test med BAR så var tanken var att den testen skulle utföras av Björn. Men den krockade med testen på Monza för Jordan, så den görs av Bell istället. Tydligen var det ingen "avancerad" test utan bara en enkel rakt-fram-test. Så man skippade den till förmån för Monzatesten.
Som tydligen ungraren har köpt den med får jag reda på nu...
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=3757
Som tydligen ungraren har köpt den med får jag reda på nu...
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=3757
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Gothenburg, Sweden
Ja, även jag ser dessa dystra besked... Man blir inte lite förbannad på dessa paydrivers! Även om jag förstår Eddie Jordan så kan jag inte låta bli att bli vansinnig när det drabbar vår svenska förare och F1 hopp!
Baumgartner from Sweden with hate!
Enda trösten är att alla vet att han är en looser och att alla känner igen en vinnare, d.v.s. Björn!
Baumgartner from Sweden with hate!
Enda trösten är att alla vet att han är en looser och att alla känner igen en vinnare, d.v.s. Björn!
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Well - vem har sagt att världen är rättvis?Linnofil skrev:Man blir inte lite förbannad på dessa paydrivers! Även om jag förstår Eddie Jordan så kan jag inte låta bli att bli vansinnig när det drabbar vår svenska förare och F1 hopp!
Det är nu inte Baumgartner du ska vara förbannad på utan snarare E Jordan, som väljer pengar i stället för skicklig förare. Eller kanske EJs sponsorer, som inte bidrar med tillräckligt med pengar?
Och allvarligt talat, vad skulle Björn kunnat visa i en kass Jordan-bil? Att han är långsammare än Fisichella - vad säger det?
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor apr 03, 2003 09:21
- Ort: Götlaborg
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 567
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: mån mar 11, 2002 01:00
- Ort: Arvika
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
- Ort: Sthlm
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
- Ort: Sthlm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Wirdheim är 183 cm och väger 71 kg. I vår intervju med honom sa han att längden inte är några problem egentligen för en förare: Det som kan vara besvärligt är längden på benen (dvs att benen är ovanligt långa så de inte får plats) och vikten. Det är sällan någon förare är så lång att det är ett problem med hur långt hjälmen sticker upp ovanför cockpit och blockerar luftintaget. Inte ens Justin Wilson har det problemet.
Så får man bara plats med benen i den smala trånga sittbrunnen och inte väger för mkt så är det inga problem och för Björn har det inte varit något problem alls. Men jämfört med dvärgar som framför allt da Matta och Heidfeld och även Villeneuve och Fisichella så ser det ju lite konstigt ut.
Så får man bara plats med benen i den smala trånga sittbrunnen och inte väger för mkt så är det inga problem och för Björn har det inte varit något problem alls. Men jämfört med dvärgar som framför allt da Matta och Heidfeld och även Villeneuve och Fisichella så ser det ju lite konstigt ut.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det är tydligen stallen själva som redovisar tiderna när man testar på Monza. Italienarna har inga egna stoppklockor att ta tid med elelr något sådant. Så det dröjer väl till kvällen innan en sammanställning kommer.Joakim Quensel skrev:Kommer test-tiderna att bli officiella?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
Ok, tack för svaret! Jag trodde faktiskt att det var viktigt att inte blockera luftintaget alls men jag hade absolut inga belägg för det. Det var rent intuitivt.LuckyStrike1 skrev:Wirdheim är 183 cm och väger 71 kg. I vår intervju med honom sa han att längden inte är några problem egentligen för en förare: Det som kan vara besvärligt är längden på benen (dvs att benen är ovanligt långa så de inte får plats) och vikten. Det är sällan någon förare är så lång att det är ett problem med hur långt hjälmen sticker upp ovanför cockpit och blockerar luftintaget. Inte ens Justin Wilson har det problemet.
Så får man bara plats med benen i den smala trånga sittbrunnen och inte väger för mkt så är det inga problem och för Björn har det inte varit något problem alls. Men jämfört med dvärgar som framför allt da Matta och Heidfeld och även Villeneuve och Fisichella så ser det ju lite konstigt ut.
Hoppas det går bra för Björn i testerna!
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: mån mar 11, 2002 01:00
- Ort: Arvika
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: mån mar 11, 2002 01:00
- Ort: Arvika
NU!! är testerna på monza slut.
Tiden förlängdes en halvtimme till 18.30 efter Nick Heidfelds krasch.
Kom igen nu då! Lägg ut tiderna lägg ut tiderna....
Har kollat varenda f1-sajt de senaste 5 minuterna och tänker fortsätta tills tiderna kommer.
Att jag jobbar kvällsskift är helt ovidkommande hehe..
Tiden förlängdes en halvtimme till 18.30 efter Nick Heidfelds krasch.
Kom igen nu då! Lägg ut tiderna lägg ut tiderna....
Har kollat varenda f1-sajt de senaste 5 minuterna och tänker fortsätta tills tiderna kommer.
Att jag jobbar kvällsskift är helt ovidkommande hehe..
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
- Ort: Sthlm
Det som är kritiskt när det gäller förarens längd är att man inte får sätta störtbågens funktion på spel. Det ska va en obruten linje från luftintagets övre del till sittbrunnens främra kan av hålet man hoppar in. Nått i den stilen. Är man för lång så måse man göra en högre störtbåge eller helt änklet sätta föraren längre ner i bilen.
-
- Inlägg: 5
- Blev medlem: mån jun 16, 2003 15:07
- Ort: Stockholm
Jaha nu var det klart!
4 September, Monza - Italy
Place Driver Team Time laps
1 M. Schumacher Ferrari 1.21.291 79
2 JP. Montoya Williams 1.21.361 45
3 K. Raikkonen McLaren 1.21.710 79
4 F. Alonso Renault 1.21.737 100
5 L. Badoer Ferrari 1.21.810 73
6 J. Trulli Renault 1.21.952 82
7 D. Coulthard McLaren 1.21.956 49
8 M. Gene Williams 1.22.001 77
9 R. Barrichello Ferrari 1.22.043 56
10 J. Villeneuve BAR 1.22.092 76
11 M. Webber Jaguar 1.22.114 66
12 A. Wurz McLaren 1.22.250 30
13 C. Da Matta Toyota 1.22.281 76
14 O. Panis Toyota 1.22.293 82
15 R. Zonta Toyota 1.22.465 74
16 T. Sato BAR 1.22.473 65
17 A. Davidson BAR 1.22.891 34
18 G. Fisichella Jordan 1.23.045 42
19 N. Heidfeld Sauber 1.23.443 41
20 B. Wirdheim Jordan 1.23.633 46
21 G. Bruni Minardi 1.24.743 27
22 N. Kiesa Minardi 1.25.033 34
Saxat ifrån
http://www.f1racing.net/testschedule.php3?testid=664
Det var väl bra
Det kunde ju absolut gått sämre!
(moski
Place Driver Team Time laps
1 M. Schumacher Ferrari 1.21.291 79
2 JP. Montoya Williams 1.21.361 45
3 K. Raikkonen McLaren 1.21.710 79
4 F. Alonso Renault 1.21.737 100
5 L. Badoer Ferrari 1.21.810 73
6 J. Trulli Renault 1.21.952 82
7 D. Coulthard McLaren 1.21.956 49
8 M. Gene Williams 1.22.001 77
9 R. Barrichello Ferrari 1.22.043 56
10 J. Villeneuve BAR 1.22.092 76
11 M. Webber Jaguar 1.22.114 66
12 A. Wurz McLaren 1.22.250 30
13 C. Da Matta Toyota 1.22.281 76
14 O. Panis Toyota 1.22.293 82
15 R. Zonta Toyota 1.22.465 74
16 T. Sato BAR 1.22.473 65
17 A. Davidson BAR 1.22.891 34
18 G. Fisichella Jordan 1.23.045 42
19 N. Heidfeld Sauber 1.23.443 41
20 B. Wirdheim Jordan 1.23.633 46
21 G. Bruni Minardi 1.24.743 27
22 N. Kiesa Minardi 1.25.033 34
Saxat ifrån
http://www.f1racing.net/testschedule.php3?testid=664
Det var väl bra
Det kunde ju absolut gått sämre!
(moski
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
- Ort: Sthlm
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
"It was a bit difficult because we ran into some problems and unfortunately I didn’t get as much as running as I was hoping. The team did good job though and were able to get me out at the end of day for a few more laps. It was good experience for me to drive the car, but I was still learning at the end of the afternoon so I would have liked a few more laps."
-
- Inlägg: 749
- Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
- Ort: Mölndal
Gött Wirdheim visade Jordan och Baumgartner vem som är bäst.. Men vad jag hörde på radiosporten så var Björn tvungen att lova Jordan "första tjing" på Wirdheim för att få testa idag, om det tycker jag inte.
Best results
01 M. Schumacher Ferrari F2003-GA 1'21''289 -- 151
02 J. Montoya Williams FW25 1'21''349 +0''060 148
03 D. Coulthard McLaren MP4-17 1'21''533 +0''244 155
04 K. Raikkonen McLaren MP4-17 1'21''711 +0''422 143
05 F. Alonso Renault R23 1'21''735 +0''446 169
'
'
24 N. Heidfeld Sauber C22 1'23''452 +2''163 28
25 B. Wirdheim Jordan EJ13 1'23''630 +2''341 36
26 G. Bruni Minardi PS03 1'23''732 +2''443 77
27 Z. Baumgartner Jordan EJ13 1'24''122 +2''833 73
28 J. Verstappen Minardi PS03 1'24''723 +3''434 21
Best results
01 M. Schumacher Ferrari F2003-GA 1'21''289 -- 151
02 J. Montoya Williams FW25 1'21''349 +0''060 148
03 D. Coulthard McLaren MP4-17 1'21''533 +0''244 155
04 K. Raikkonen McLaren MP4-17 1'21''711 +0''422 143
05 F. Alonso Renault R23 1'21''735 +0''446 169
'
'
24 N. Heidfeld Sauber C22 1'23''452 +2''163 28
25 B. Wirdheim Jordan EJ13 1'23''630 +2''341 36
26 G. Bruni Minardi PS03 1'23''732 +2''443 77
27 Z. Baumgartner Jordan EJ13 1'24''122 +2''833 73
28 J. Verstappen Minardi PS03 1'24''723 +3''434 21
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Första tjing! Jag trodde helt ärligt att det var kört för Björn att ta en sits i Jordan utan typ 1 miljard på fickan då de behöver en paydriver med MYCKET pengar. Visst är Jordan under isen men jag tror inte det finns så mycket fler chanser till en racesits till nästa säsong, möjligtvis BAR då, och det vore sanslöst kul att se honom på banan nästa år oavsett om han får tampas med Minardibilarna . Det går ju faktiskt att imponera i dåliga bilar, kolla bara på Alonso!! Och Schumi som satt i en viss Jordan i början.... Men om jag ska vara ärlig har jag nästan gett upp hoppet om en sits nästa år...tyvärr