Tankar från Tyskland -krönikan
-
Tankar från Tyskland -krönikan
Ola, jag har för mig att Trulli var så utpumpad efter loppet för att han hade feber.
-
-
Jag har bara läst på lite olika forum att han kanske hade feber och kanske hade fel på dricksflaskan.
Men jag har inte sett några officiella rapporter om det vare sig från Trulli, Renault eller andra lite mer pålitliga nyhetskällor. Men jag kan mkt väl ha missat något också ...
Men jag har inte sett några officiella rapporter om det vare sig från Trulli, Renault eller andra lite mer pålitliga nyhetskällor. Men jag kan mkt väl ha missat något också ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
Det är en viss skillnad på bana och vanlig trafik - skrämmande om du inte tycker det ....Freddan skrev:Krönikören tyckte också att omkörningen var ok, han vill se omkörningar till varje pris. Bra att veta när jag passerar han på fel sida om en refug i söndagstrafiken. Ola L lever under devisen " jag framför allt"
Där satt den!
För övrigt delas min åsikt av FIA:s domare, funktionärerna och bandomarna som samtliga inte ens ansåg det vara mödan värt att undersöka omkörningen.
Och varför skulle de göra det? Jag såg ialla fall inga fel på varken Coulthards eller Schumachers omkörningsförsök resp. omkörning ialla fall.
-
Skillnad på bana och trafik...jovisst är det det. Försökte bara visa att redaktören säkert tycker detta inte är ett problem. Skrämmande att du inte fattar denna liknelse.Det är en viss skillnad på bana och vanlig trafik - skrämmande om du inte tycker det ....
För övrigt delas min åsikt av FIA:s domare, funktionärerna och bandomarna som samtliga inte ens ansåg det vara mödan värt att undersöka omkörningen.
Och varför skulle de göra det? Jag såg ialla fall inga fel på varken Coulthards eller Schumachers omkörningsförsök resp. omkörning ialla fall.
Smack, rätt på spiken
-Red Bull Racing
-
Var någonstans har jag nämnt att omkörning på fel sida om refugen inte skulle vara ett problem? Det är bara så att det är en trafikfråga och det kan ju såna som Robert Collin få ägna sig åt. Jag tycker det är intressantare med racing.
Vad jag har sett finns det för övrigt inga refuger på världens racerbanor ....
Vad jag har sett finns det för övrigt inga refuger på världens racerbanor ....
-
-
Funktionärerna, bandomarna och FIA har en helt annan åsikt än dig ialla fall ...
Med mindre att det är du som har skrivit reglementet och är FIA-chef så väljer jag nog att lita på de försnämnda ... det är inget personligt
Med mindre att det är du som har skrivit reglementet och är FIA-chef så väljer jag nog att lita på de försnämnda ... det är inget personligt
-
Att de inte brydde sig berodde nog på att skomakarn fick punka några varv senare och fick sitt straff uppifrånLuckyStrike1 skrev:Funktionärerna, bandomarna och FIA har en helt annan åsikt än dig ialla fall ...
-
-
Ja, och stackars Schumi som aldrig har blockat någon själv . Hans starter är ju världsberömda, man kan ju tro att karln har en slalomkarriär bakom sig...El Scorcho skrev:Jag såg bara fel på Trullis vansinnesförsök att blocka..både Schumacher och framför allt Coulthard. När det gäller Coulthard så var det väl andra gången en Renault körde som en vinglig alkis framför honom..förra gången när Alonso bromsade vansinnestidigt.
-
Schumme uppfann blocktekniken . Därför införde FIA en regel som säger att du får bara byta racelinje en gång. Men Schumme har förfinat tekniken ytterligare. Han blockar oftast precis innan kurvan och går sedan tillbaka till idealspåret. Montoya visade på Nurburgring att tekniken inte fungerar mot en BMW bil.
Snart Ungerns GP. Kanske det viktigaste loppet i år. Tar Montoya några poäng på Schumme kan det bli en riktigt go avslutning på denna säsong.
BMW
Snart Ungerns GP. Kanske det viktigaste loppet i år. Tar Montoya några poäng på Schumme kan det bli en riktigt go avslutning på denna säsong.
BMW
-Red Bull Racing
-
Såg att Villeneuve ville plocka bort backspeglarna för att hindra blockningar. Verkar litet galet tycker man först, men om man tänker efter så är det faktiskt inte så jäkla dumt:Freddan skrev:Schumme uppfann blocktekniken. Därför införde FIA en regel som säger att du får bara byta racelinje en gång. Men Schumme har förfinat tekniken ytterligare. Han blockar oftast precis innan kurvan och går sedan tillbaka till idealspåret
om man inte vet vilket spår den bakomvarande tar så blir det garanterat svårt att blocka.
-
-
-
-
Förvisso, men Villeneuves poäng är att du inte behöver tänka på det. Det är den omkörandes problem och han vet också att du inte ser honom förrän du är uppe jämsides.AndersF1 skrev:Nackdelen är kanske om du inte ser att någon ligger på insidan och på väg om när du dyker in i kurvan. Det blir en väldig massa huvudvridningar, vilet inte ger så väłdigt mycket sikt bakåt.
Varvningar blir nog inte heller så kul...
Varvningar kan nog bli ett problem men där har man ju hjälp av blåflagg. Den varvade är då förvarnad att han kommer bli passerad inom kort.
-
I ett av de inledande avsnitten var Button med som anhörig till sin flickvän och genom hela programmet hade han en liten skylt på bröstet som enkelt förklarade: ”Louises pojkvän”.
Buttons mekaniker hotade att sätta en likadan, stor, text på sidan av Buttons BAR i samband med Tysklands GP. De lät dock bli till slut.
-
Men till Ungern gjorde de så ...
Riktigt roligt hade det varit om de gjort som de hotade med i Tyskland - ha texten längs hela sidan på bilen istället för Luckystrike reklamen
Riktigt roligt hade det varit om de gjort som de hotade med i Tyskland - ha texten längs hela sidan på bilen istället för Luckystrike reklamen
-