Skippa traction & launch control + återinför breda slicks och stryp de aerodynamiska förutsättningarna för F1 bilarna, modifiera banorna för bättre omkörnings möjligheter.
Läs på F1Live.com
http://f1.racing-live.com/en/headlines/ ... 4611.shtml
Vi vill ju alla se vem som är skickligast, eller hur.
En del påstår att det vore att stoppa utvecklingen, jag anser att F1 utvecklas inom de regler o förordningar som ges. De senaste åren har man utvecklats enormt inom den aerodynamiska biten framför allt, om F1 istället hade styrts åt ett annat håll så hade utveckligen på den delen utvecklats mer. Dvs man utvecklar allt vad man kan inom regelbokens ramar för att få en snabbare bil, det är regelelboken som styr vad som är värt att utveckla.....!
Troligen hade kraven på förararna höjts och de varit tvungna att utvecklas än mer....
Fortsättning följer...
Skippa traction & launch control för roligare racing!?
-
-
-
-
Tja ,den idén är inte helt tokig.....slicks vill jag ha tillbaka iaf och de år gärna ta bort traction control för min del.
Men det här med TC har ändå inte gjort en sådan stor skillnad som många trodde.....de snabbaste förarna är fortfarande snabbast och de sämre förarna har inte kommit märkvärt närmre...
Men det här med TC har ändå inte gjort en sådan stor skillnad som många trodde.....de snabbaste förarna är fortfarande snabbast och de sämre förarna har inte kommit märkvärt närmre...
-