Hockenheim
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: lör jul 19, 2003 16:12
Hockenheim
Härligt att BMW/Williams dominerar igen...
Det lär nog bli en Magny-Cours repris, med dubbelt BMW i topp på kvalet.
JPM får nog lägga på en rem om han ska hinna ikapp Ralf....
Det lär nog bli en Magny-Cours repris, med dubbelt BMW i topp på kvalet.
JPM får nog lägga på en rem om han ska hinna ikapp Ralf....
A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: lör jul 19, 2003 16:12
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: lör jul 19, 2003 16:12
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
allmänt om bridgestone
2003 Tyres for Hockenheim
Formerly a high speed circuit requiring tyres from the harder end of Bridgestone's range, the restyled and slower, 4.574km Hockenheim circuit means that for the second year, softer compounds will be seen at the German Grand Prix. Bridgestone will be taking approximately 1,400 tyres to Germany comprising of eight different dry weather specifications, reflecting the choices of Bridgestone's five teams.
Hisao Suganuma, Technical Manager of Bridgestone Motorsport said: "Hockenheim was modified prior to last year's GP and one of the most significant aspects of those changes was the consequent reduction in average speeds. Very little data was available last year because of those changes but we now know from last year's race that the circuit is still hard from a heat durability point of view. To be as competitive as possible, we shall be bringing tyres from the mid-soft range. But, heat durability is an important factor at Hockenheim as cars can keep relatively high speeds in several corners, generating significant heat in the tyres. Strategy wise, in previous years we've seen two stops from the top teams but I suspect we may see different strategies this year. For sure it's going to be a tough race but we gave Ferrari winning tyres last year with very little data available so I'm confident that with a year's experience and the recent lessons we've learnt, we'll be strong in Germany."
2003 Tyres for Hockenheim
Formerly a high speed circuit requiring tyres from the harder end of Bridgestone's range, the restyled and slower, 4.574km Hockenheim circuit means that for the second year, softer compounds will be seen at the German Grand Prix. Bridgestone will be taking approximately 1,400 tyres to Germany comprising of eight different dry weather specifications, reflecting the choices of Bridgestone's five teams.
Hisao Suganuma, Technical Manager of Bridgestone Motorsport said: "Hockenheim was modified prior to last year's GP and one of the most significant aspects of those changes was the consequent reduction in average speeds. Very little data was available last year because of those changes but we now know from last year's race that the circuit is still hard from a heat durability point of view. To be as competitive as possible, we shall be bringing tyres from the mid-soft range. But, heat durability is an important factor at Hockenheim as cars can keep relatively high speeds in several corners, generating significant heat in the tyres. Strategy wise, in previous years we've seen two stops from the top teams but I suspect we may see different strategies this year. For sure it's going to be a tough race but we gave Ferrari winning tyres last year with very little data available so I'm confident that with a year's experience and the recent lessons we've learnt, we'll be strong in Germany."
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Åh. Så TV4+ visar fotboll i stället för kval. Och inte vilken fotboll som helst utan Real Madrids träningsmatch mot ett kinesiskt allstarlag. Only on TV4! Nu ska Pontus Kåmark och nån pajas snacka Beckham i 90 minuter, utan ljud från arenan, för skruvar de upp ljudet kommer den engelska kommentatorn med också. Det här är värre än TV4:s och Patrik Ekwalls berömda sändning från Tomas Brolins debut i Crystal Palace där Ekwall satt och mumlade på sin ohörbara skånska i flera minuter tills Brolin tåade till bollen varpå Ekwall brast ut i ett entusiastiskt "BROOLIIIIN!". Och så höll det på matchen igenom.
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: lör jul 19, 2003 16:12
Tysklands GP 2003/08/02 - Kvalificering
Hockenheim, Heidelberg (Omgång 12 / 16)
# Förare Stall & motor Tid
1 3 JP.Montoya Williams-BMW M 1.15,167
2 4 R.Schumacher Williams-BMW M 1.15,185 0,018
3 2 R.Barrichello Ferrari B 1.15,488 0,321
4 7 J.Trulli Renault M 1.15,679 0,512
5 6 K.Räikkönen McLaren-Mercedes M 1.15,874 0,707
6 1 M.Schumacher Ferrari B 1.15,898 0,731
7 20 O.Panis Toyota M 1.16,034 0,867
8 8 F.Alonso Renault M 1.16,483 1,316
9 21 C.da Matta Toyota M 1.16,550 1,383
10 5 D.Coulthard McLaren-Mercedes M 1.16,666 1,499
11 14 M.Webber Jaguar-Ford Cosworth M 1.16,775 1,608
12 11 G.Fisichella Jordan-Ford Cosworth B 1.16,831 1,664
13 16 J.Villeneuve BAR-Honda B 1.17,090 1,923
14 10 H-H.Frentzen Sauber-Petronas B 1.17,169 2,002
15 9 N.Heidfeld Sauber-Petronas B 1.17,557 2,390
16 15 J.Wilson Jaguar-Ford Cosworth M 1.18,021 2,854
17 17 J.Button BAR-Honda B 1.18,085 2,918
18 12 R.Firman Jordan-Ford Cosworth B 1.18,341 3,174
19 19 J.Verstappen Minardi-Ford Cosworth B 1.19,023 3,856
20 18 N.Kiesa Minardi-Ford Cosworth B 1.19,174
Starkt av JPM.Övriga får det svårt att matcha BMW/Williams imorgon.
Hockenheim, Heidelberg (Omgång 12 / 16)
# Förare Stall & motor Tid
1 3 JP.Montoya Williams-BMW M 1.15,167
2 4 R.Schumacher Williams-BMW M 1.15,185 0,018
3 2 R.Barrichello Ferrari B 1.15,488 0,321
4 7 J.Trulli Renault M 1.15,679 0,512
5 6 K.Räikkönen McLaren-Mercedes M 1.15,874 0,707
6 1 M.Schumacher Ferrari B 1.15,898 0,731
7 20 O.Panis Toyota M 1.16,034 0,867
8 8 F.Alonso Renault M 1.16,483 1,316
9 21 C.da Matta Toyota M 1.16,550 1,383
10 5 D.Coulthard McLaren-Mercedes M 1.16,666 1,499
11 14 M.Webber Jaguar-Ford Cosworth M 1.16,775 1,608
12 11 G.Fisichella Jordan-Ford Cosworth B 1.16,831 1,664
13 16 J.Villeneuve BAR-Honda B 1.17,090 1,923
14 10 H-H.Frentzen Sauber-Petronas B 1.17,169 2,002
15 9 N.Heidfeld Sauber-Petronas B 1.17,557 2,390
16 15 J.Wilson Jaguar-Ford Cosworth M 1.18,021 2,854
17 17 J.Button BAR-Honda B 1.18,085 2,918
18 12 R.Firman Jordan-Ford Cosworth B 1.18,341 3,174
19 19 J.Verstappen Minardi-Ford Cosworth B 1.19,023 3,856
20 18 N.Kiesa Minardi-Ford Cosworth B 1.19,174
Starkt av JPM.Övriga får det svårt att matcha BMW/Williams imorgon.
A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: lör jul 19, 2003 16:12
En stor jävla skandal att TV4 visar en träningsmatch i fotboll istället för Formel 1....Nu får dom jävlar i mig skärpa till sig.
Gå ut före säsongen och snacka om studio osv....Jävla skit snack...
Kan ju inte vara meningen att man ska behöva titta på RTL....
Näe, satsta på SÅPOR istället...................
Skit besviken....................................
Gå ut före säsongen och snacka om studio osv....Jävla skit snack...
Kan ju inte vara meningen att man ska behöva titta på RTL....
Näe, satsta på SÅPOR istället...................
Skit besviken....................................
A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Har inte TV4+ så jag följde kvalet på www.formula1.com (det är väl Bernie´s site?).
De har en bra Live Timing där. Det är ju inte samma sak som direktsändning på TV, men nästan
Hade jag bara TVn och datorn i samma rum, så kunde det ju vara intressant inför loppet imorgon.
De har en bra Live Timing där. Det är ju inte samma sak som direktsändning på TV, men nästan
Hade jag bara TVn och datorn i samma rum, så kunde det ju vara intressant inför loppet imorgon.
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: lör jul 19, 2003 16:12
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Hur vet du det?Bernie skrev:Bridgestone är ju helt kassa.............
Rubens startar ju trea, vilket inte är så himla dåligt.
Fisi i en Jordan är mindre än två tiondelar efter Coulthard i en McLaren och Ville är inte heller långt bakom i en BAR.
Så hur vet du att det beror på däcken och inget annat?
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
- Ort: Sthlm
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Lite snabbreflektioner från kvalet:
da Matta gjorde en imponerande räddning ut ur sista kurvan. Skulle dock ha varit bakom Panis i alla fall.
Rubens bra med, Schumi lite sämre. Pressad?
Ralf och Montoya jämna som vanligt.
Kimi storspöar DC, också som vanligt. Däremot lär väl inte DC vräka us sig sådana här idiotier: http://www.pitpass.com/news2/news.cfm?newsid=7026 Visst kan det vara bra att ha lite drag av själviskt svin om man skall bli världsmästare, men nån måtta kan det kanske vara...
Trulli imponerar, men racet återstår...
Är Fisi på en fyrstoppare?
Ville storslår Button med en sekund. Lite berg-och-dal-bana.
Sauber går inte sådär jättebra just nu... Om Björn hamnar här är det kanske inte allt för bra, men å andra sidan har de en rejält bra vindtunnel på G.
Kiesa storimponerar med att endast vara en dryg tiondel bakom Jos, trots minimal träning. Endast ett 300 km-pass före helgen är inte direkt mycket till förberedelse. Andra, som da Matta, klagar ju trots en hel vinters tester...
Jag såg förresten en närmare timme lång intervju med Kiesa efter kvalet på Visatsport DK och det var klart intressant, även om jag inte fattade allt. Någon annan som såg det?
Det var nåt med depåstoppet som jag inte riktigt hängde med på. Stannade motorn om man rörde ratten samtidigt som hydrauliken för koppling och växellåda jobbade, eller hur var det?
da Matta gjorde en imponerande räddning ut ur sista kurvan. Skulle dock ha varit bakom Panis i alla fall.
Rubens bra med, Schumi lite sämre. Pressad?
Ralf och Montoya jämna som vanligt.
Kimi storspöar DC, också som vanligt. Däremot lär väl inte DC vräka us sig sådana här idiotier: http://www.pitpass.com/news2/news.cfm?newsid=7026 Visst kan det vara bra att ha lite drag av själviskt svin om man skall bli världsmästare, men nån måtta kan det kanske vara...
Trulli imponerar, men racet återstår...
Är Fisi på en fyrstoppare?
Ville storslår Button med en sekund. Lite berg-och-dal-bana.
Sauber går inte sådär jättebra just nu... Om Björn hamnar här är det kanske inte allt för bra, men å andra sidan har de en rejält bra vindtunnel på G.
Kiesa storimponerar med att endast vara en dryg tiondel bakom Jos, trots minimal träning. Endast ett 300 km-pass före helgen är inte direkt mycket till förberedelse. Andra, som da Matta, klagar ju trots en hel vinters tester...
Jag såg förresten en närmare timme lång intervju med Kiesa efter kvalet på Visatsport DK och det var klart intressant, även om jag inte fattade allt. Någon annan som såg det?
Det var nåt med depåstoppet som jag inte riktigt hängde med på. Stannade motorn om man rörde ratten samtidigt som hydrauliken för koppling och växellåda jobbade, eller hur var det?
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Förbannade jävla gamla surkel purkel Bridgestone..jag kokar av ilska när jag tänker på den jävla skiten..fy fan
Vilka jävla banor är kvar, fy fan..
Ungern - Schumis bana
Monza - Schumis bana
Indianapolis - Schumis bana
Japan - förbannade jävla gamla japanbana har de inte gjort sig av med den här skiten från kalendern än - fan ...Schumis bana ändå
Vilka jävla banor är kvar, fy fan..
Ungern - Schumis bana
Monza - Schumis bana
Indianapolis - Schumis bana
Japan - förbannade jävla gamla japanbana har de inte gjort sig av med den här skiten från kalendern än - fan ...Schumis bana ändå
-
- Inlägg: 54
- Blev medlem: ons jan 15, 2003 01:00
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Den enda av banorna som är kvar som är en Schumacher/Ferrari-bana är Suzuka. Hemskt men sant
Hungaroring - Befarar att här kommer Michelin krossa i hettan igen.
Monza - Williams med BMW-spisen kan bli svårslagna här.
Indianapolis - Det där jävla krokiga innerpartiet är som skräddarsytt för Michelin-däcken. Dessutom brukar det vara varmt här.
Suzuka - En riktig racerbana och ingen Mickey Mouse som Hungaroring och Indy. Här kommer Schumi och Ferrari att regera.
Hoppen står till bilar som går sönder, förare som kör av och regn. Sen vet vi ju sen tidigare att Montoya alltid har varit värdelös på Hungaroring. Så lite hopp finns det trots allt.
Hungaroring - Befarar att här kommer Michelin krossa i hettan igen.
Monza - Williams med BMW-spisen kan bli svårslagna här.
Indianapolis - Det där jävla krokiga innerpartiet är som skräddarsytt för Michelin-däcken. Dessutom brukar det vara varmt här.
Suzuka - En riktig racerbana och ingen Mickey Mouse som Hungaroring och Indy. Här kommer Schumi och Ferrari att regera.
Hoppen står till bilar som går sönder, förare som kör av och regn. Sen vet vi ju sen tidigare att Montoya alltid har varit värdelös på Hungaroring. Så lite hopp finns det trots allt.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: lör jul 19, 2003 16:12
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Återigen tror jag att det är dom där cementdäcken från Bridgestone som är boven i dramat. Finns helt enkelt inget grepp i starten. Som vi såg i loppet idag så tog det minst fem varv för Schumacher att få upp någon temp i däcken så att han kunde köra på några varvtider att tala om.FerrariSchumi skrev:Varför är Ferrarin så jävla värdelös i starten
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: lör jul 19, 2003 16:12
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Klart klantigt av Ralf i starten, även om han, som Eje sa, troligen inte visste att Rubens inte kunde väja ut mer. Men förbaskat dumt iallafall, eftersom det ju måste vara något man bör räkna med i starten. Dessutom hade han varit först ut bara han hållit sitt spår och struntat i att pressa Rubens mer. Lite tråkigt att tre snabba försvann på en gång.
För övrigt lite konstiga strategier ifrån Ferrari och Renault, tycker jag. Trulli verkade skapligt färdig. Vad tusan, åka 30 mil bil kan väl inte vara jobbigt - det har hänt flera ggr att jag åkt i ett sträck ända upp till Hudik...
Williams ser verkligen starka ut, även om det möjligen varit tätare om Schumi fått fritt spår. Han såg dock inte alltid så stark ut relativt Trulli och Alonso och framförallt inte Coulthard i slutet.
Men Montoya endast 6 p bakom och en Williams i storform kan det bli hårt för Schumi, men som tur är för honom så lär nog Ralf och Montoya turas om att plocka poäng av varandra.
Kiesa verkade lite skraj att han skulle ställa till nåt vid varvningarna. Lite som Davidson när han blev islängd. Kom i mål i varje fall.
För övrigt lite konstiga strategier ifrån Ferrari och Renault, tycker jag. Trulli verkade skapligt färdig. Vad tusan, åka 30 mil bil kan väl inte vara jobbigt - det har hänt flera ggr att jag åkt i ett sträck ända upp till Hudik...
Williams ser verkligen starka ut, även om det möjligen varit tätare om Schumi fått fritt spår. Han såg dock inte alltid så stark ut relativt Trulli och Alonso och framförallt inte Coulthard i slutet.
Men Montoya endast 6 p bakom och en Williams i storform kan det bli hårt för Schumi, men som tur är för honom så lär nog Ralf och Montoya turas om att plocka poäng av varandra.
Kiesa verkade lite skraj att han skulle ställa till nåt vid varvningarna. Lite som Davidson när han blev islängd. Kom i mål i varje fall.
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 249
- Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
- Ort: Piteå
Re: Hockenheim
Ralf kom ju inte ikapp montoya engångBMW BAYERN skrev:Härligt att BMW/Williams dominerar igen...
Det lär nog bli en Magny-Cours repris, med dubbelt BMW i topp på kvalet.
JPM får nog lägga på en rem om han ska hinna ikapp Ralf....
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: lör jul 19, 2003 16:12
-
- Inlägg: 567
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: mån apr 07, 2003 00:13
- Ort: Stockholm
ZzZzZz
Förbanade jävla gammla Japanbana?FerrariSchumi skrev:Förbannade jävla gamla surkel purkel Bridgestone..jag kokar av ilska när jag tänker på den jävla skiten..fy fan
Vilka jävla banor är kvar, fy fan..
Ungern - Schumis bana
Monza - Schumis bana
Indianapolis - Schumis bana
Japan - förbannade jävla gamla japanbana har de inte gjort sig av med den här skiten från kalendern än - fan ...Schumis bana ändå
Först och främst är väl Suzuka en av de bättre banorna där det körs F1, kanske även den bästa!
Det kan väl knappast inte Bridgestone:s VD Shigeo Watanabe´s fel att däcken som Bridgestone levererar till Ferrai inte är tillräckligt bra!
Jag är så jäkla trött på dina skitinlägg, har du inget vettigt att säga kan du hålla käfften! Du borde veta hut!
För övrigt ett ganska bra lopp, synd med startkraschen dock; dock tveksamt om någon av de som bröt hade kunnat hota Herr. Montoya!
Star_Peppe
Gud bevare Konungen och fosterlandet.
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Oj, det var som fan. Tja, då är det väl inte mycket mer att diskutera om även om jag tycker det var hårt dömt.
Och Blomman, hur mycket koll hade ni på förväntade antal depåstopp? Tyckte du och Eje lät lite förvirrade där oxå. När halva loppet är kört brukar 10-11 sekunders tankning räcka hela vägen hem.
Och Blomman, hur mycket koll hade ni på förväntade antal depåstopp? Tyckte du och Eje lät lite förvirrade där oxå. När halva loppet är kört brukar 10-11 sekunders tankning räcka hela vägen hem.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tycker definitivt Ralf var den som var mest skyldig, men lite hårt ändå att straffa honom. Bra för Montoya antar jag, om Williams fortsätter i den här formen.
När det gäller depåstoppen så kan jag förstå att man vill ha en relativt kort förstastint, så man inte måste kvala och starta med jättemycket soppa, men varför inte dela upp de återstående delarna hyfsat lika?
När det gäller depåstoppen så kan jag förstå att man vill ha en relativt kort förstastint, så man inte måste kvala och starta med jättemycket soppa, men varför inte dela upp de återstående delarna hyfsat lika?
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 783
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Startkrashen tyckte jag mest så ut som en race-incident. Ralf och Kimi lite väl heta på gröten men är det som Blomman säger så tycker jag det är ett väl hårt straff.. Förövrigt så kan misstag från Blomman tolereras när det i övrigt är bra kommentering.. Eje lever ut med Blomman jämte. Björn Andersson bör inte släppas in i en kommentatorshytt, hellre lyssnar jag på dansk 3+ eller tysk RTL..
Williams och Montoya var enormt starka, däcken var helt klart bättre än Brigestone, men vi behöver bara gå ett år tillbaka då det var på gränsen till tvärtom. Nu är det väl fyra förare som kan göra upp om det, det vore minst sagt härligt om alla fyra hade chans på titeln när det är dags för Suzuka.
En sak jag reagerade på, vad är det egentligen som är bra med att ha asfalt i avåkningzonerna.. Schumachers och Coulthards omkörningar av trulli gjordes ju utanför banan.. Inte så att jag vill se mindre omkörningar, men är det inte samma sak att använda den asfalten för att köra om som att använda tex asfalten i första chikanen på monza för att köra om? Säkerhetstänkandet går så långt att snart är hela banorna bara en stor asfaltsparkering där bilarna ska runda vissa koner. Långt ifrån något grus eller några räcken... och det skulle vara tråkigt iallafall enligt mig. Det ska straffa sig att vara av banan mer än vad det gör idag och jag vill ha antingen graveltraps eller högre curbs så att man riskerar en frontvinge om man åker utanför.. Vad säger ni?
Det är sådana fans som FerrariSchumi som gör att vanliga objektiva supportrar börjar le skadeglatt när det går dåligt för honom..
Williams och Montoya var enormt starka, däcken var helt klart bättre än Brigestone, men vi behöver bara gå ett år tillbaka då det var på gränsen till tvärtom. Nu är det väl fyra förare som kan göra upp om det, det vore minst sagt härligt om alla fyra hade chans på titeln när det är dags för Suzuka.
En sak jag reagerade på, vad är det egentligen som är bra med att ha asfalt i avåkningzonerna.. Schumachers och Coulthards omkörningar av trulli gjordes ju utanför banan.. Inte så att jag vill se mindre omkörningar, men är det inte samma sak att använda den asfalten för att köra om som att använda tex asfalten i första chikanen på monza för att köra om? Säkerhetstänkandet går så långt att snart är hela banorna bara en stor asfaltsparkering där bilarna ska runda vissa koner. Långt ifrån något grus eller några räcken... och det skulle vara tråkigt iallafall enligt mig. Det ska straffa sig att vara av banan mer än vad det gör idag och jag vill ha antingen graveltraps eller högre curbs så att man riskerar en frontvinge om man åker utanför.. Vad säger ni?
Det är sådana fans som FerrariSchumi som gör att vanliga objektiva supportrar börjar le skadeglatt när det går dåligt för honom..
____________
In med Sato!!
In med Sato!!
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Och Ralfs tidigare minimala chanser till titeln försvann nu helt i och med straffet att bli nerflyttad tio platser på gridden. Iofs lär han nog välja depåstrategi därefter, men räknar ändå med att han är helt rökt när det gäller topplaceringar på Hungaroring.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 749
- Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
- Ort: Mölndal
Kan hålla med om att straffet var lite hårt, men när jag läser vad RS säger så kan han ha det. Han tycker tydligen att alla ska flytta på sig när han kommer!!!!
It's obviously a huge disappointment, but this is the way motor racing is sometimes - you cannot think about what people around you are doing and, sometimes, these incidents do happen," he insisted, "I was just trying to defend my position and didn't make any sudden moves or anything, so there was all the time in the world for other cars to move away from me."
It's obviously a huge disappointment, but this is the way motor racing is sometimes - you cannot think about what people around you are doing and, sometimes, these incidents do happen," he insisted, "I was just trying to defend my position and didn't make any sudden moves or anything, so there was all the time in the world for other cars to move away from me."
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 6
- Blev medlem: sön aug 03, 2003 21:14
- Ort: Arvika
-
- Inlägg: 2688
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Solna
det enda jag vet är att Michael Schumacher aldrig hade straffats med något så löjligt som "10 placeringar längre ner på gridden", f-1 styrs av Bernie och Michael, rena rama Maffian. Tycker att vi borde sätta in Don King också, så skulle det bli ännu mer cirkus än vad d redan är!
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
medlem sedan 15 feb 2001