maken till utskopning..
-
maken till utskopning..
Aldrig sett någon dominera ett f-1 lopp på det sättet Montoya gjorde idag. Han visade vem som regerar, williams är bara så mycket mer än alla de andra tillsammans. Fan, pinsamt för resten av fältet.
Hur många förare har vunnit ett lopp med över minuten? tror typ bara att det är Montoya och någon till under modern tid.
Så jävla bra!!
Jäkla schumacher entusiaster som inte vet vad formel1 går ut på.
/Nico
Hur många förare har vunnit ett lopp med över minuten? tror typ bara att det är Montoya och någon till under modern tid.
Så jävla bra!!
/Nico
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
medlem sedan 15 feb 2001
-
-
-
-
-
Usch va jag blir trött på det här. Williams dominerar ett lopp och folk blir som tokiga. Har alla glömt hur det gick förra loppet?! Jag tror dock inte att Ferrarin i sig är dålig. Bridgestone hänger helt enkelt inte med. Kolla bara tabellen efter dagens lopp. JA Schumacher ska vara 7:a för hans däck pallade inte. Men visst är det lite otur i år för Schumi.
-
Williams i år är inte bättre än Ferraris bil förra året. det e däcken som e skillnaden.FerrariSchumi skrev:Håll käften jävlar du yrar För fan Williams har ju bästa bilen den är bättre än Ferrarins ifjol för fan Schumacher dominerade mer i fjol men då var McLaren och Williams bättre än Ferraribilen iår Iår är Ferrarin lika bra som Jaguarshit Vad tror du Montoya dominerar alla andra bilar är sunkpunk
-
-
Jovisst har den "gode tysken"inte haft turen på sin sida iår, en 2a plats är ju ganska mycket bättre än en 7e....
Att Bridgestone är sämre än Michelin och att Ferrarin inte går Fullt lika bra tillsammans med att Schumi gör ett och annat misstag om än på kvalen, men ändå, bidrar ju till detta...
JAg tror att han kanske känner sig lite pressad, men det är kanske inte så konstigt när man har vunnit VM de tre senaste åren och är skyhög favorit till att vinna Titeln för 4e året på rad....
Att Bridgestone är sämre än Michelin och att Ferrarin inte går Fullt lika bra tillsammans med att Schumi gör ett och annat misstag om än på kvalen, men ändå, bidrar ju till detta...
JAg tror att han kanske känner sig lite pressad, men det är kanske inte så konstigt när man har vunnit VM de tre senaste åren och är skyhög favorit till att vinna Titeln för 4e året på rad....
-
-
Re: maken till utskopning..
Har du redan glömt förra säsongen?nicolas skrev:Aldrig sett någon dominera ett f-1 lopp på det sättet Montoya gjorde idag. Han visade vem som regerar, williams är bara så mycket mer än alla de andra tillsammans. Fan, pinsamt för resten av fältet.
Så jävla bra!!
/Nico
-
-
ja det verkar som det, han har nog dåligt närminneAnkan skrev:Har du redan glömt förra säsongen?nicolas skrev:Aldrig sett någon dominera ett f-1 lopp på det sättet Montoya gjorde idag. Han visade vem som regerar, williams är bara så mycket mer än alla de andra tillsammans. Fan, pinsamt för resten av fältet.
Så jävla bra!!
/Nico
-
-
Det som hänt med Ferrari är att dom inte längre kan fuska med däcken!
Läs artikeln i F1 Racing (juni nr, tror jag. med MP4-18 på framsidan).
Efter A1-Ring konstaterade flera andra stall att Ferrari hade relativt smala framdäck, utan att få problem med slitage. Man misstänkte att man använde en hårdare gummiblandning fram jmf med bak (vilket är förbjudet, skall vara samma compound fram o bak).
Inför Monaco aviserade FIA att man skulle kontrollera däck, vips är Schuey långsam......
Ross bloody cheating Brawn har gjort det igen
Läs artikeln i F1 Racing (juni nr, tror jag. med MP4-18 på framsidan).
Efter A1-Ring konstaterade flera andra stall att Ferrari hade relativt smala framdäck, utan att få problem med slitage. Man misstänkte att man använde en hårdare gummiblandning fram jmf med bak (vilket är förbjudet, skall vara samma compound fram o bak).
Inför Monaco aviserade FIA att man skulle kontrollera däck, vips är Schuey långsam......
Ross bloody cheating Brawn har gjort det igen
-
-
-
-
-
-
-
Vilket jävla tjaffs det va då. Vi kan ju börja med Ferraris däck så är det ingen som är säker på att dom fuskade eller inte. Enligt Bridgestones talesman hade man inte räknat med att banan skulle bli så snabbt belagd med gummi. Större delen av banan var ju nyasfalterad.
Huruvida det är sant vet jag inte men det låter troligt.
Men apropå Ferris dominans eller snarare icke dominans som råder för tillfället. Vad är ni för höns som skriver att ni aldrig har sett någon dominera som Williams gjorde på Hockenheim. Förra säsongen var i princip varje lopp såhär med undantag för de tre första loppen och monaco. Schumacher vann redan på Magny-Cours, dock med ett annat poäng system men iaf. Och jag skrev det tidigare längre upp men har ALLA glömt hur det gick gp-helgen innan?! Kommer inte ihåg vart Williams kom men inte var det långt upp. 4-7 plats eller nått därimellan.
Huruvida det är sant vet jag inte men det låter troligt.
Men apropå Ferris dominans eller snarare icke dominans som råder för tillfället. Vad är ni för höns som skriver att ni aldrig har sett någon dominera som Williams gjorde på Hockenheim. Förra säsongen var i princip varje lopp såhär med undantag för de tre första loppen och monaco. Schumacher vann redan på Magny-Cours, dock med ett annat poäng system men iaf. Och jag skrev det tidigare längre upp men har ALLA glömt hur det gick gp-helgen innan?! Kommer inte ihåg vart Williams kom men inte var det långt upp. 4-7 plats eller nått därimellan.
-
-
-
Vår kära "Nicolas" här är inte särskilt nyanserad (men kanske är det för mycket begärt), enbart entusiastiskt vilket är trevligt om man ser saker o ting ur sitt "rätta" perspektiv!
Nu till min bedömning!
JPM gjorde felfritt lopp med en i det närmaste felfri bil, helt klart, ingen kvarvarande bil hade en chans att hänga med. Så långt en mycket stark insats av JPM o Williams.
(De som är "lite" initierade i sporten vet att däcken spelar en mycket stor roll för bilarnas kapacitet idag. Förra året var Ferraris paket med Bridgestone överlägset så icke längre, nu verkar Michelin o Williams vara bäst, detta faktum skiljer sig dock lite från bana och bil + förare)
Troligtvis hade JPM:s resa inte varit densamma om Ralf S varit kvar vilket självklart är en intressant poäng men endast spekulation.
Att utropa att JPM regerar är lite tidigt sagt efter endast 2 vinster i år.
Vad säger statestiken:
- 1 förare har vunnit 4 ggr.
- 2 förare har vunnit 2 ggr.
- 4 förare har vunnit 1 gång.
Kanske syftade du på att JPM regerade i loppet, då kan vi nog alla hålla med dig.
Om det var pinsamt eller ej vet jag inte, har ej talat med de andra stallen, men de var säkert imponerade!
Men JPM:s bästa prestation i år kan inte jämföras med alla andra stora förares över tid, det vore att förlöjliga JPM. Nej lite längre måste man ligga på topp för att vara en av de bästa!
I övrigt blir återstoden av säsongen mycket intressant och det mycket väl bli så att i slutet av säsongen är det JPM som regerar, men det återstår 4 lopp.
Nu till min bedömning!
JPM gjorde felfritt lopp med en i det närmaste felfri bil, helt klart, ingen kvarvarande bil hade en chans att hänga med. Så långt en mycket stark insats av JPM o Williams.
(De som är "lite" initierade i sporten vet att däcken spelar en mycket stor roll för bilarnas kapacitet idag. Förra året var Ferraris paket med Bridgestone överlägset så icke längre, nu verkar Michelin o Williams vara bäst, detta faktum skiljer sig dock lite från bana och bil + förare)
Troligtvis hade JPM:s resa inte varit densamma om Ralf S varit kvar vilket självklart är en intressant poäng men endast spekulation.
Att utropa att JPM regerar är lite tidigt sagt efter endast 2 vinster i år.
Vad säger statestiken:
- 1 förare har vunnit 4 ggr.
- 2 förare har vunnit 2 ggr.
- 4 förare har vunnit 1 gång.
Kanske syftade du på att JPM regerade i loppet, då kan vi nog alla hålla med dig.
Om det var pinsamt eller ej vet jag inte, har ej talat med de andra stallen, men de var säkert imponerade!
Men JPM:s bästa prestation i år kan inte jämföras med alla andra stora förares över tid, det vore att förlöjliga JPM. Nej lite längre måste man ligga på topp för att vara en av de bästa!
I övrigt blir återstoden av säsongen mycket intressant och det mycket väl bli så att i slutet av säsongen är det JPM som regerar, men det återstår 4 lopp.
nicolas skrev:Aldrig sett någon dominera ett f-1 lopp på det sättet Montoya gjorde idag. Han visade vem som regerar, williams är bara så mycket mer än alla de andra tillsammans. Fan, pinsamt för resten av fältet.
Så jävla bra!!
/Nico