Helgens Indy Car och Champ Car
-
- Inlägg: 749
- Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
- Ort: Mölndal
Helgens Indy Car och Champ Car
Helgens Indy Car och Champ Car
Hoppas Kenny gör en "Barrichello", vinner och sätter alla belackare på plats
Track Activity Schedule Firestone 400
Practice 1 Kenny 2.a eft. Hornish Fri. July 25 15.00.
Practice 2 Fri. July 25 19.30.
Practice 3 Sat. July 26 15.00
Qualifying Sat. July 26 17.00.
Final Practice Sat. July 26 22.30.
Firestone Indy 400 Sun. July 27 21.00
SVT24 Söndag
19.30 Motor: DTM Donington Park
Sjätte deltävlingen i tyska touringmästerskapen DTM körs på Donington Park i England. Förra årets totaltrea, 24-åriga Mattias Ekström från Krylbo, satsar för fullt på att vinna årets DTM-serie. Kommentatorer: Fredrik Ekblom och Tommy Kristoffersson.
20.30 Motor - Indyracing 10:e deltävlingen Brooklyn
Indyracing: direktsändning 10:e deltävlingen av sexton i Indy Racing League från Brooklyn, Michigan med Kenny Bräck. Kommentatorer: Stefan Klemetz & Pontus Mörth
22.00 Champ Car på Eurosport, live
Hoppas Kenny gör en "Barrichello", vinner och sätter alla belackare på plats
Track Activity Schedule Firestone 400
Practice 1 Kenny 2.a eft. Hornish Fri. July 25 15.00.
Practice 2 Fri. July 25 19.30.
Practice 3 Sat. July 26 15.00
Qualifying Sat. July 26 17.00.
Final Practice Sat. July 26 22.30.
Firestone Indy 400 Sun. July 27 21.00
SVT24 Söndag
19.30 Motor: DTM Donington Park
Sjätte deltävlingen i tyska touringmästerskapen DTM körs på Donington Park i England. Förra årets totaltrea, 24-åriga Mattias Ekström från Krylbo, satsar för fullt på att vinna årets DTM-serie. Kommentatorer: Fredrik Ekblom och Tommy Kristoffersson.
20.30 Motor - Indyracing 10:e deltävlingen Brooklyn
Indyracing: direktsändning 10:e deltävlingen av sexton i Indy Racing League från Brooklyn, Michigan med Kenny Bräck. Kommentatorer: Stefan Klemetz & Pontus Mörth
22.00 Champ Car på Eurosport, live
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: tor jun 27, 2002 02:00
- Ort: Norrköping, Sweden
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: lör aug 23, 2003 16:08
IRL och CART Det är ju bara kycklingar där dom kan ju inte ens göra ett depåstopp (depå personalen är inkompetent). Undra hur många ggr Kenny har torskat för att dom har klantat sej i depån. Jänkarna skulle behöva åka och titta på F1 när dom kommer över till USA då kanske dom lär sej lite om hur det funkar i depån.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det räcker väl med att de kollar på NASCAR, där kan man tala om imponerande depåarbete.foppa21 skrev:IRL och CART Det är ju bara kycklingar där dom kan ju inte ens göra ett depåstopp (depå personalen är inkompetent). Undra hur många ggr Kenny har torskat för att dom har klantat sej i depån. Jänkarna skulle behöva åka och titta på F1 när dom kommer över till USA då kanske dom lär sej lite om hur det funkar i depån.
Det tar väl 12-14 s eller nåt sånt att tanka och byta alla fyra hjulen, med en handpumpad "garagedomkraft" och 5 hjulmuttrar i varje hjul. De som skruvar hjul har alltså 10 skruvar var att skruva i och ur, inkl. borttagning och ditsättning av hjulen samt springa runt bilen. Det kan ni ju testa om ni klarar nästa gång det är dags att byta till vinterdäck. Ställ vinterhjulen redo samt hissa upp bilen fram och ta tid hur fort det går att byta hjul. Går det på 12-13 s är jag imponerad.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: lör aug 23, 2003 16:08
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 54
- Blev medlem: ons jan 15, 2003 01:00
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Den här killen trodde att det skulle komma 100 000 besökare till California Speedway
Han skriver en massa annat roligt också.
http://www.thedesertsun.com/news/storie ... 1937.shtml
/Jan
Han skriver en massa annat roligt också.
http://www.thedesertsun.com/news/storie ... 1937.shtml
/Jan
-
- Inlägg: 54
- Blev medlem: ons jan 15, 2003 01:00
vad jag inte förstår är hur kan någon fortfarande vara positiv vad gäller IRL.
Serien har i år haft sitt starkaste startfält någonsin, 3 motortillverkare och 1 amerikan som vinner race till höger och vänster och ändå så tappar seriens flaggskepp i tittarsiffror för 10 året i följd (tror det var 10... kan vara 9 svaret finns på motorsportstv.com) och serien i övrigt har tittarsiffror i paritet eller i vissa fall tom sämre än de som CART serien har lyckats skrapa ihop. Detta trots att CART knappt haft pengar att promota sina race med, nästintill alla deras kända namn lämnat serien och en allmänt bister tillvaro. Antalet åskådare på racen skall vi ju inte ens snacka om.
Om och när CART blir uppköpta så ligger bollen hos dem. Att en sådan pro-IRL och anti-CART person som Roger Penske börjar snacka om en återförening talar ju för en sak... att IRL ser problem med att CART åter blir starka igen. IRL hade CART nere för räkning... hur kommer det att se ut om 1 år???
Serien har i år haft sitt starkaste startfält någonsin, 3 motortillverkare och 1 amerikan som vinner race till höger och vänster och ändå så tappar seriens flaggskepp i tittarsiffror för 10 året i följd (tror det var 10... kan vara 9 svaret finns på motorsportstv.com) och serien i övrigt har tittarsiffror i paritet eller i vissa fall tom sämre än de som CART serien har lyckats skrapa ihop. Detta trots att CART knappt haft pengar att promota sina race med, nästintill alla deras kända namn lämnat serien och en allmänt bister tillvaro. Antalet åskådare på racen skall vi ju inte ens snacka om.
Om och när CART blir uppköpta så ligger bollen hos dem. Att en sådan pro-IRL och anti-CART person som Roger Penske börjar snacka om en återförening talar ju för en sak... att IRL ser problem med att CART åter blir starka igen. IRL hade CART nere för räkning... hur kommer det att se ut om 1 år???
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Om ett år? Såvida inte CART utarmar serien för mycket på sin diversitet, jag tänker närmast på olika bantyper. Men även att de fortfarande kör i europa, mexico och australien samt skaffar sig fler motorleverantörer. Fortfarande håller flaggan högt när det gäller seriens status är viktigt.
Lill-Lövis sammanfattade det bra i den här artikeln:
"Johansson believes that in the struggle to find effective ways of controlling costs Champ Car must not lose sight of the true economic realities of racing. “They’ve been working on cost measures but there’s only so much you can do,” Stefan observed. “It’s still going to be an expensive series to run no matter how you twist and turn it, and so it should be."
http://www.cart.com/News/Article.asp?ID=7067
Kan de fortfarande hålla CARTs status hög och höja den till den nivån de hade i gamla dar så kommer sponsorerna och förarna. Och då slår pendeln över till CARTs fördel.
Hur det sedan går med IRL, det skiter jag i.
/Jan
Lill-Lövis sammanfattade det bra i den här artikeln:
"Johansson believes that in the struggle to find effective ways of controlling costs Champ Car must not lose sight of the true economic realities of racing. “They’ve been working on cost measures but there’s only so much you can do,” Stefan observed. “It’s still going to be an expensive series to run no matter how you twist and turn it, and so it should be."
http://www.cart.com/News/Article.asp?ID=7067
Kan de fortfarande hålla CARTs status hög och höja den till den nivån de hade i gamla dar så kommer sponsorerna och förarna. Och då slår pendeln över till CARTs fördel.
Hur det sedan går med IRL, det skiter jag i.
/Jan