Kiesa i F1!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Reodor

Kiesa i F1!

Inlägg av Reodor »

http://f1.racing-live.com/en/headlines/ ... 1019.shtml

Inte för att jag är någon större vän av vår granne i söder, men det är väldigt kul att ytterligare en skandinav fått en plats i F1 (Minardi).

Detta betyder förhoppningsvis att Wirdheim kommer att få en plats i ett av de bättre teamen inom en snar framtid... :crazy:
Forza Il Tempo Gigante
Användarens profilbild
Integralmannen

Inlägg av Integralmannen »

jo om det funkar att köra som den grabben gjorde på premiären i Imola så....
Torbjörn

Inlägg av Torbjörn »

Ja, det hjälper gott med att vara på rätt plats vid rätt tillfälle med goda kontakter och någon som är beredd att satsa erforderliga slantar. Hoppas Wirdheim o co är medvetna om detta och tar notis.

I och med att Wilson tar plats hos Jaguar rök ju förmodligen en av de öppna platserna för nästa år. Men som väl är gick det till en som är värd chansen...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Enligt Grandprix.com så ska Björn testa för BAR, Jordan och Williams inom de närmsta månaderna... vilket väl borde betyda september?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är nog bättre att sitta i en vinnarposition i F3000 och vinna titeln än att debutera i slutet av F1-säsongen och då köra F1:a för första gången i den sämsta bilen mot en rutinerad stallkamrat.

Kiesa hade nog inte så mycket val i och med att hans F3000-stall har slut på pengarna. Men för Wirdhiem finns det betydligt bättre alternativ än det här.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Integralmannen

Inlägg av Integralmannen »

Kan det inte ha varit så att anledningen till att dba gick omkull var att Kiesas sponsorpengar flyttades till ett annat stall i en annan klass?
Svårt att tänka mig att han inte betalar till Minardi på ngt sätt :P
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han lär ha fått betala 5 miljoner DKR m hj a Den Blå Avis och Peugeot Danmark, om man ska tro Berlingske Tidende...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Integralmannen skrev:Kan det inte ha varit så att anledningen till att dba gick omkull var att Kiesas sponsorpengar flyttades till ett annat stall i en annan klass?
Svårt att tänka mig att han inte betalar till Minardi på ngt sätt :P
Kiesa har stöd från Peugeot Danmark och Den Bla Avis. Inför Silverstone kom meddelandet att stallet Den Bla Avis inte hade pengar som räckte till att köra F3000-loppet på Silverstone.

Kiesa flyttade då över till systerstallet Supernova (Jordans juniorteam) där han tog över Derek Hills plats. Hill hade inte lyckats få tag på tillräckliga sponsorpengar för att fortsätta säsongen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Torbjörn skrev:Ja, det hjälper gott med att vara på rätt plats vid rätt tillfälle med goda kontakter och någon som är beredd att satsa erforderliga slantar. Hoppas Wirdheim o co är medvetna om detta och tar notis.

I och med att Wilson tar plats hos Jaguar rök ju förmodligen en av de öppna platserna för nästa år. Men som väl är gick det till en som är värd chansen...
Tror inte att Wilsons plats är så säker inför nästa säsong. De har väl gett honom 3 lopp på sig att visa resultat innan de bestämmer nästa års uppställning. Jag är glad att inte Wirdheim fick denna chans då det är stor risk att man hamnar i kylan om man misslyckas med så få lopp kvar av säsongen...