Wirdheim F1.

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Slusk

Wirdheim F1.

Inlägg av Slusk »

Nyfiken i en strut.
"Björns framgångar har gett eko i Formel 1 depån. Ett team kommer att kontakta honom in en snar framtid och ett annat vill att han skall köra en test.
– Tyvärr kan jag inte säga vilket det är. Bara så mycket att det är inget dåligt stall."
Vilket stall skulle det kunna vara? satan va nyfiken man blir.
Vore kul o höra lite spekulationer.

Hoppas Eje har något som han kläcker ur sig under sändning i dag. :)

/S
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

McLaren borde sparka Coulthard, han har fan inte gjort ett skit iår, och anställa Wirdheim direkt för att köra resten av loppen.
Senast redigerad av FerrariSchumi den sön jul 06, 2003 19:18, redigerad totalt 1 gång.
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

FerrariSchumi skrev:McLaren borde sparka Wirdheim, han har fan inte gjort ett skit iår och anställa Wirdheim direkt för att köra resten av loppen.
Hur skall man tolka detta :quest: :quest: :quest:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Jag tolkar det som om FS yrar i varje inlägg han skriver. :wink:
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

FS ...jag förmodar att du syftar på "MR Fitness".

Vilket stall det nu må vara hoppas jag att Wirdheilm inte tar första bästa tåg in i F1.

/S
Ankan

Inlägg av Ankan »

Jag skulle vilja se han i Renualt. Kanske Sparka ut Rubens och låta han ge Ms en match. För rubens är inte mkt att hänga i granen i år.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ämnet diskuteras här:
viewtopic.php?t=3167
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
FerrariSchumi

hmm...
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Nu är det klart att Björn ska testa för Williams-BMW i September iår
BJÖRN WIRDHEIM TESTAR FÖR BMWWILLIAMS I SEPTEMBER!

Bästa nyheten på många år: En svensk får testa F1! Det handlar givetvis om F3000-föraren Björn Wirdheim.
Björn har erbjudits att få testköra BMWWilliams FW25 i september, närmare datum är ännu inte bestämt.
Källa: BMW Motorsport

/Viktor
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Viktor skrev:Nu är det klart att Björn ska testa för Williams-BMW i September iår
BJÖRN WIRDHEIM TESTAR FÖR BMWWILLIAMS I SEPTEMBER!

Bästa nyheten på många år: En svensk får testa F1! Det handlar givetvis om F3000-föraren Björn Wirdheim.
Björn har erbjudits att få testköra BMWWilliams FW25 i september, närmare datum är ännu inte bestämt.
Källa: BMW Motorsport

/Viktor
De var inte dåligt - får se hur långt det leder.
(Källan var för övrigt en bra plats - "knyckte" därifrån fredagens testtider för 4-18......inte illa...inte alls illa :) :) )
Prancing Horse

Inlägg av Prancing Horse »

Helt UNDERBART!!!!
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Najz!.
Det va nog det stall jag minst anade.

Han lär väl iofs inte ta någon förarstol i första taget, inte i det stallet iaf.
Realistiskt kanske man kan hoppas på ett år som testförare och sedan får man hoppas att dom sparkar "sopan" så att en stol blir ledig.

/S
PS

Inlägg av PS »

Slusk skrev:Han lär väl iofs inte ta någon förarstol i första taget, inte i det stallet iaf.
Realistiskt kanske man kan hoppas på ett år som testförare och sedan får man hoppas att dom sparkar "sopan" så att en stol blir ledig.
/S
Okej. Ralf Schumacher och Björn Wirdheim hos Williams 2005 alltså. Helt okej! :up: :D Frågan är bara vart Montoya tar vägen då? Till McLaren kanske?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

IRL eller DTM kanske? :crazy:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
RacerBice

Fast.....

Inlägg av RacerBice »

.....är det inte lite banalt att heja på BW bara för att han är svensk? :-? Jag gör det iaf inte. "Jag vill ta mig till F1 på talang och bästa sättet att visa talang är att dominera F3000, precis som jag gör nu" är ett exempel på uttalanden som gör en tveksam till om allt står rätt till hos karl'n. Visserligen kan han delvis ha rätt om vi begränsar analysen till talang för snabbhet, men lite jordnärhet tror jag ändå vore sunt. Och han har ännu inte visat någon större talang för omkörningar. Att inte kunna hålla koll på var mållinjen går är ju också rätt talanglöst.... :smash:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Razor skrev:IRL eller DTM kanske? :crazy:
Du menar spekulationerna om att Montoya och Kimi redan är klara för Mercedes fabriksstall i DTM till 2005?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Vem vet...folkrace kanske han har dom rätta tagen för det enligt min mening. :wink:
Visst JPM är en jävel på att åka fort några varv, men allt för ofta hamnar han (på eget initiativ) utan för banan.

Jag tror oxså att han är "svår på materialet", jag tror knappast att det är en tillfällighet att han bryter mer frekvent än Ralf med haveri.

/S
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tror gör man i kyrkan

Användarens profilbild
AndersF1

Re: Fast.....

Inlägg av AndersF1 »

RacerBice skrev:.....är det inte lite banalt att heja på BW bara för att han är svensk? :-? Jag gör det iaf inte. "Jag vill ta mig till F1 på talang och bästa sättet att visa talang är att dominera F3000, precis som jag gör nu" är ett exempel på uttalanden som gör en tveksam till om allt står rätt till hos karl'n. Visserligen kan han delvis ha rätt om vi begränsar analysen till talang för snabbhet, men lite jordnärhet tror jag ändå vore sunt. Och han har ännu inte visat någon större talang för omkörningar. Att inte kunna hålla koll på var mållinjen går är ju också rätt talanglöst.... :smash:
Är det den sanna svenska (liksom skåne stulet ifrån Danmark) jantelagen som tittar fram? Usch och fy, en svensk med självförtroende och som inte är sjukligt ödmjuk - tryck ned han bara.
Med tanke på alla som håller på svenska landslag i fotboll, hockey, handboll, etc., plus alla som håller på svenska friidrottare, skidåkare, osv, så vore det väl knappast banalt att hålla på en svensk i F1 också. Det lär om inte annat bli mycket mer uppmärksamhet för F1 i TV och tidningar, vilket ju är bra.

I en entypsserie på så hög nivå tycker jag absolut att Wirdheims resultat hittills i år kan kallas att dominera. Vem har varit bättre i F3000? Heidfelt hade ett bra år när han vann, men annars brukar det vara ganska jämnt. När det gäller omkörningar tyckte jag att han var ganska bra på det ifjol när han som rookie inte kvalade så bra. Det är inte så lätt att köra om i F3000, speciellt inte i toppen. Vilket förstås inte är så konstigt med en vingbil som är lika alla andras bilar.
RacerBice

Inlägg av RacerBice »

Anders,

Jag kritiserar inte BW för att han har självförtroende och visar det, utan för att han snarare slår sig för bröstet och verkar sakna distans till det han håller på med. Och visst har han dominerat, men det citerade uttalandet fällde han efter tre deltävlingar. Enda ljuspunkten som jag ser det, om BW skulle lyckas ta sig till F1, är att det förhoppningsvis banar väg för andra(lite coolare) svenskar i framtiden. Varmed jag avslöjat att jag är en liten aning hemmablind jag också. :oops:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nästan viktigare än att kunna köra fort i racerbil är ju att sälja sig själv, framhäva sig själv och skryta och slå sig för bröstet för att komma fram i racingvärlden.

Vill man till F1 duger det inte lite svenskt att ha inställningen "jo jag är bra och det går ganska bra just nu men det finns andra som också är duktiga och kan köra m.m .m. " En vinst ska framhävas som om det vore en VM-titel, en vinst följd av en andra-plats som om man är bäst av alla i serien och dominerar, alltid starta från första startled som att man är den absolut snabbaste över ett varv och dessutom kan vinna loppen också. Tycker det är helt rätt att Wirdheim efter 3 lopp säger att han dominerar för det gjorde han och det gör han.

I Sverige får man ju inte gärna framhäva sig själv, men vill man ha en internationell racingkarriär måste man göra det. Det gäller även för andra sporter - svenska idrottsstjärnor får inte säga att de är bäst får då slaktas de i pressen inom 1 år.

Jag tycker Wirdheim ska säga precis vad han gör - han dominerar i F3000 i år och det inte bara pga nya poängsystemet. Han startar alltid i första startled - han är alltid med i topp 3 i loppen och han utökar sin mästerskapsledning för varje lopp. Monaco var närmast en liten kul fadäs och en kul bjduning till Kiesa där hela Danmark nu har fått för sig att han ska till F1 ... fast han inte gör några vidare resultat i loppen. Wirdheim däremot - där dominerar han mer än vad Heidfeld och Montoya gjorde och i minst samma grad som Wilson gjorde men till skillnad från Wilson så har Wirdheim bara 1 säsong i F3000 bakom sig.

Det enda som är lite oroande är att förra säsongens dominanter - Bourdais och Enge - inte är så nära F1. Men Björn har ju redan ett test fixat med ett toppstall om uppgifterna stämmer.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Fallet Enge är inte så mycket att hänga upp sig på, han höll ju på och hravade i F3000 i en evighet innan han "vann" och körde också lite F1, men Bourdais är väl lite mörkare jämförelse. Men, men, han kanske inte är så långt ifrån en F1-sits?

Hmm, minnet är tydligen kort, men var Wilson så väldigt mycket bättre än Webber? Enligt poängen var han nog det, men jag har för mig att Wilson mest var jämnare. Webber lyckades väl bryta i närmare hälften av alla lopp...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

RacerBice skrev:.....är det inte lite banalt att heja på BW bara för att han är svensk? :-? Jag gör det iaf inte ... Och han har ännu inte visat någon större talang för omkörningar.
Vad ska han med talang för omkörningar till om han ska köra Formel 1? :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Wilson var en av de som har dominerat en F3000-säsong mest. Precis som Wirdheim hade han väldigt många snabba utmanare men han var den som var med där uppe i topp 3 helg efter helg efter helg precis som Björn. Hans kvalsvit var också ganska lik - startade oftast bland de allra längst fram. Så nog "dominerade" han alltid - ledningen var hela tiden ganska betryggande. Däremot hade han åtminstone två (tror nog 3 men inte säker) säsonger i F3000 bakom sig innan dess.

Utmanarna var väl Enge och Webber i första hand det året? Det snodde en del poäng från varandra och var mer ojämna.

Bourdais är väl inte mil ifrån F1. Men inget F1-test är bokat och jag vet inte om han har testat så mkt F1 innan heller? Sen är väl CART just i år ganska långt ifrån F1 - det är ju inte som tidigare det näst bästa och ett säkert alternativ till F1.

nicolas

Inlägg av nicolas »

vadå dominerade mer än montoya...b-u-l-s-h-i-t!
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nu blev jag tvungen att kolla också...
Efter 7 av 12 lopp hade Wilson två vinster och 37 p med kvalplaceringarna: 7, 6, 1, 4, 2, 7, 4.
Webber hade tre vinster och 36 p, med kvalplaceringarna: 10, 1, 11, 6, 1, 2, 2.
Ingen större skillnad, med Wilson 1 p bättre, men Webber fler vinster, pole och förstaradsstarter. Men i de 5 sista loppen lyckades Webber bryta i 4 och Enge hoppade över till F1, så Wilson drog ifrån rejält i slutet. Men någon total dominans över hela säsongen tycker jag det är svårt att se.

Nico: Vad är "bulshit"? Angående Montoya så höll han på att förlora mot F3000-rookien Heidfelt.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Å fan - mitt minne sa att Wilson var en ganska stadig ledare och vinnare det året. Där ser man vad man kan missta sig om man litar på brittisk press ;)

Då dominerar Wirdheim mer än Wilson - det är ju bra. Frågan är bara om man kan tycka att Pantano och Sperafico är likvärdigt motstånd som Webber ... känns inte riktigt så ialla fall.

RacerBice

Inlägg av RacerBice »

ANFRAN skrev: Vad ska han med talang för omkörningar till om han ska köra Formel 1? :)
:D Tänkte inte på det....
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Apropå jämn säsong - med gamla poängsystemet skulle Wirdheims ledning vara betydligt mindre och faktiskt skulle det vara nästan lika jämnt som mellan Wilson och Webber efter 7 lopp - 4 poäng ner till Pantano med gamla poängsystemet:

1. B.Wirdheim ...........34p -8p
2. G.Pantano ............24p -2p
3. E.Toccacelo ..........18p -6p
4. R.Sperafico ...........18p -4p
5. N.Kiesa .................15p -4p
6. V.Liuzzi .................15p -8p
7. J.Janis ...................7p -6p
8. P.Friesacher ..........6p -2p
9. R.Giammaria .........4p -7p
10. Y.Schroeder ........4p -9p
11. T.Schmidt ............3p -4p
12. R.Nguyen ............2p -3p
13. Z.Baumgartner ....2p -4p
14. D.Hill ....................2p -2p
15. T.Bell ...................1p -4p
16. J. Van Hooydonk ..1p -4p

Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Var det inte Pantano som skulle ha kort CART iar men inte riktigt fick ihop det? Isadanafall sa lar ju han flytta over Atlanten nasta ar och forsta F1 sitsen gar till Wirdheim. Det kan ju inte vara manga andra i F3000 som ar pa tal om att flytta upp en division.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

LuckyStrike1 skrev:Apropå jämn säsong - med gamla poängsystemet skulle Wirdheims ledning vara betydligt mindre och faktiskt skulle det vara nästan lika jämnt som mellan Wilson och Webber efter 7 lopp - 4 poäng ner till Pantano med gamla poängsystemet:
Vad menar du, 34 - 24 = 10?
Kom förresten på att de bara kört 6 lopp, av totalt 10. De körde ju inte i Brasilien i år.
Men visst, om Wirdheim bryter på Silverstone och Pantano vinner så skulle de vara lika med det gamla poängsystemet. Lite väl mycket om kanske. Bättre kvalrad har han iallafall hittills i år: 1, 2, 2, 1, 1, 2.

En sak som gör att sådana där jämförelser haltar är att det inte är säkert att loppen skulle ha körts likadant om man hade ett annat poängssytem. Om man har 4 p att tjäna så kanske man chansar mer på en omkörning, eller för den delen de som ligger på bottenplatserna. Ligger man 9:a så kanske man chansar för att få en pinne, vilket eventuellt kan störa vid t.ex. varvning. Hade det varit gamla system hade det ju varit skitsamma om man blir 8:a eller 9:a.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag som räknade fel - 10p ledning skulle det ha varit med gamla systemet istället för som nu 16 poängs ledning.

nicolas

Inlägg av nicolas »

vi ska inte titta så mycket på siffror, om man ser till dominans på banan så är Montoya störst av dem alla, och så kommer det att förbli. Vem f-n har lyckats varva hela fältet under ett lopp om inte han..?
Dessutom lekte han tjosan med fältet i monaco, blev bestraffad 2ggr för "riskabel körning" eftersom han var den ende som överhuvudtaget passerade, och som han övertog folk..minst 7-8 bilar fick ge sig för Monty i storform, och jag skämdes för deras vägnar!
Sen gjorde han ju allt för att vinna sista loppet, trots att titeln hängde på att han tog sig i mål, han är en sann man och vinnare!
Dessutom 6 segrar på 12(?)lopp
medlem sedan 15 feb 2001
nicolas

Inlägg av nicolas »

och 10(?) segrar totalt i F3000 för Monkey, där är han väl störst, kvittar om han delar det med någon.
medlem sedan 15 feb 2001
nicolas

Inlägg av nicolas »

AndersF1 skrev:
Nico: Vad är "bulshit"? .
det var på skämt...
Måste, för övrigt, vara den ende på forumet som kan skriva 3 raka inlägg, ett hatt-trick.. :wink:
medlem sedan 15 feb 2001
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag tror FerrariSkummi har rekordet på åtta...

Vem är Monkey :monkey: ? :D
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Björn har dementerat att någon F1-test med Williams är klar
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=3567
PS

Inlägg av PS »

Inresset för Wirdheim lär ju inte minska efter dagens imponerande uppvisning i alla fall! Ett test med Williams (även om det inte är officiellt bekräftat) är naturligtvis inte helt fel, men det borde komma fler anbud va?
BMW BAYERN

Inlägg av BMW BAYERN »

Skulle inte förvåna mig om det kommer ett erbjudande från Jaguar, när dom sparkat Pizzonia.
A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!
FerrariSchumi

Om inte Wirdheim åker Formel 1 nästa år får ni kalla mig FS.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Skulle bli förvånad ifall Björn får åka Williams..men hoppas kan man ju. Något stall borde vilja ha honom nästa år i F1..personligen så tror jag det finns en liten chans hos McLaren. David ska ut..Kimi ska få rekordlön..Björn kör väl nästan gratis? Önskedröm javisst.

Med detta sagt så har jag ingen aning alls om han är tillräckligt bra..resultaten är bra..men de där F3000 loppen är rätt sega tillställningar som inte säger så mycket om carcontrol längre...

Och om man inte förstår vad som skiljer Ralf från Montoya så kommer man väl heller aldrig att göra det...till att börja med så har ju Montoya kört om Ralfs storebror ett antal gånger..men Ralf har väl aldrig gjort det?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bara inte Björn kvistar över till CART helt utan ett F1-kontrakt i bakficka så ... Det värsta för svenska F1-drömmare vore om han som Bräck åker över till USA utan ett avtal med ett F1-stall med vissa garantier.

Williams och McLaren kan mycket väl behöva en ny testförare till nästa säsong - varför inte chansa på Wirdheim istället för att ta en tidigare F1-förare? Wurz kan ju vara på väg från McLaren till en racesits och Marc Gené kan ju få antingen hjälp eller en ersättare. Det vore inte dumt alls tror jag.

Alternativet är att se vad Jaguar, BAR och Sauber har för sig. Jaguar verkar ju just nu vara på jakt efter både Wurz och Wilson så där kan det vara svårt för Wirdheim att slå sig in. Jag har lite svårt att se Wirdheim övertyga Richards om att han är en bättre lösning än både Villeneuve och Sato men man vet inte. Däremot kan det finnas en bra chans hos Sauber - Wirdheim kör aldrig av och kraschar inte vilket tilltalar Peter Sauber. Dessutom är han snabb, lugn och jämn vilket ju också borde tilltala Sauber.

Sauber-Petronas
G. Fisichella
B. Wirdheim

Ser ganska bra ut, eller hur?

FerrariSchumi

Var det någon som såg "Motormåndag" på SVT Sporten nyss. Hörde jag fel eller sa reportern att Wirdheim skulle köra för Minardi resten av säsongen?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ja, du måste ha hört fel eftersom Nicolas Kiesa är klar för Minardi
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Hampus

Wirdheim testar för tre stall?

Inlägg av Hampus »

Klipp från www.grandprix.com

--------
JULY 21, 2003
Wirdheim to test for three teams
The current Formula 3000 championship leader Bjorn Wirdheim is to test for a number of different Formula 1 teams in the months ahead with stories circulating of potential tests with BAR, Jordan and Williams. The Swedish driver has done very well this year and some of the teams want to see just how good he is. It is also expected that other young drivers will be tested by some of the teams with Vitantonio Liuzzi expected to get another run with Williams.
--------

Hoppas ryktet stämmer!
BMW BAYERN

Inlägg av BMW BAYERN »

El Scorcho:Oj, att jag inte tänkte på att Montoya har kört om storebror ett par gånger.Nu vet jag vad det är som skiljer Montoya och Ralf :roll: :roll:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Men lite allvarligt..har Ralf kört om Michael någon gång? När Montoya kom in i F1 gjorde han en dunderomkörning redan i Brasiliens GP. Men det är väl sådant man lär sig när man är t.ex. CART-mästare och vinnare av Indy 500...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ralf har aldrig kört om storebror i F1. Det närmsta han kom ett försök var väl Kanada 2001 ...

BMW BAYERN

Inlägg av BMW BAYERN »

Visst är det så som ni skriver helt klart.
Det är en stor skillnad mellan JPM och Ralf speciellt i det avseendet.
JPM har (tycker jag själv) en härlig stil som publiken gillar att se på, men Ralf och delvis Michael är en helt annan typ av förare, tråkigt att se på, speciellt när man vinner loppen vid depåstoppen.
Många omkörningar som JPM har gjort på Michael och en del andra har resulterat i depå besök eller brytna lopp.
Medan Ralf tar oftast bilen i mål och tar poäng.Kanada finns ett prakt exempel, fick kritik att han inte ens försökte att köra om sin bror.
Samtidigt riskerade han inte sin 2:a plats för att göra en dumdristig omkörning av Michael.
Loppet efter pratade Head och Frank mer om JPM´s omkörning av Michael, än Ralfs vinst.
Frågan är vilket som igentligen är viktigast för stallet????
Sedan på Magny-Cours visade verkligen Ralf vilka förar kvaliter han ligger inne med, när han synade JPM`s depåstrategi samtidigt när han ligger och är jagad i täten.
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

angående wirdheim så tror jag framtiden ser ut så här:

Testkörning hos Williams. Imponerar han där, skriver Frank kanske en option på Björn och lånar ut honom några säsonger till hugade spekulanter, som var fallet med Montoya.

Jordan eller BAR, test 2003 och sits 2004. Ville lär knappast fortsätta hos BAR även om han vill. Det luktar sparken, om det inte blir nåt speciellt i kommande 2-3 racen. Button därmed är gjuten i teamet. Hos Jordan kan det ju bli spännande om Mercedes kommer in. Frågan är vad Fisi gör, han har ju aviserat att han vill ha bättre styrning. Firman började ju svagt, men har imponerat på sistone. Har ett 3-årskontrakt?

Går det att spela på det, så lägger jag slantarna på Björn återfinns hos BAR nästa säsong. Farsan hans syns tydligen ofta ihop med Richards och co....
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker