SILVERSTONE GRAND PRIX
-
SILVERSTONE GRAND PRIX
nu hag läst era inlägg i ett par månader....
själv är jag ingen expert, men har varit och sätt ett par race live.
belgien 2001,2002 + magny-course 2003.
kan inte förstå varför många av er är så kritiska mot "ralfie".
nu på silverstone straffar han åter igen jp montoya!!!
hur mycket skall han bevisa när han en godtyklig f1 förare???
själv håller jag av michael och ralf väldigt mycket pga. deras fantastiska sätt att sett hur ett f1 race skall löpa.
som sagt var jag på magny-course och fick uppleva ralf nästan krossa allt motstånd.härlig upplevelse.........
ralf har ju faktiskt visat att han är förtillfälligt bättre än jp montoya.....sen är det ju faktiskt skit samma vad mr.head och mr.williams snackar med pressen om.passar inte det, slår jag vad om att ralf kommer att hamna hos ferrari tillsammans med sin bror.nu på silerstone var ralf åter igen snabbare än juan-pablo montoya i kvalet..........
Redigerad för allas vår trevnad.
Slå av Caps Lock nästa gång, tack...
/ANFRAN
själv är jag ingen expert, men har varit och sätt ett par race live.
belgien 2001,2002 + magny-course 2003.
kan inte förstå varför många av er är så kritiska mot "ralfie".
nu på silverstone straffar han åter igen jp montoya!!!
hur mycket skall han bevisa när han en godtyklig f1 förare???
själv håller jag av michael och ralf väldigt mycket pga. deras fantastiska sätt att sett hur ett f1 race skall löpa.
som sagt var jag på magny-course och fick uppleva ralf nästan krossa allt motstånd.härlig upplevelse.........
ralf har ju faktiskt visat att han är förtillfälligt bättre än jp montoya.....sen är det ju faktiskt skit samma vad mr.head och mr.williams snackar med pressen om.passar inte det, slår jag vad om att ralf kommer att hamna hos ferrari tillsammans med sin bror.nu på silerstone var ralf åter igen snabbare än juan-pablo montoya i kvalet..........
Redigerad för allas vår trevnad.
Slå av Caps Lock nästa gång, tack...
/ANFRAN
-
Ja, jag håller med dig "BMW B".
Jag tror att Ralf har haft det besvärligt genom sin karriär pga han alltid har jämförts med sin äldre bror.(va han nu heter)
JPM kan tyckas vara spektakulär i sitt sätt att ratta, tycker dock att han i stället är en potentiell risk för alla som vistas på samma bana.
/S
Jag tror att Ralf har haft det besvärligt genom sin karriär pga han alltid har jämförts med sin äldre bror.(va han nu heter)
JPM kan tyckas vara spektakulär i sitt sätt att ratta, tycker dock att han i stället är en potentiell risk för alla som vistas på samma bana.
/S
-
Re: SILVERSTONE GRAND PRIX
BMW BAYERN skrev:NU HAG LÄST ERA INLÄGG I ETT PAR MÅNADER....
SJÄLV ÄR JAG INGEN EXPERT, MEN HAR VARIT OCH SÄTT ETT PAR RACE LIVE.
BELGIEN 2001,2002 + MAGNY-COURSE 2003.
KAN INTE FÖRSTÅ VARFÖR MÅNGA AV ER ÄR SÅ KRITISKA MOT "RALFIE".
NU PÅ SILVERSTONE STRAFFAR HAN ÅTER IGEN JP MONTOYA!!!
HUR MYCKET SKALL HAN BEVISA NÄR HAN EN GODTYKLIG F1 FÖRARE???
SJÄLV HÅLLER JAG AV MICHAEL OCH RALF VÄLDIGT MYCKET PGA. DERAS FANTASTISKA SÄTT ATT SETT HUR ETT F1 RACE SKALL LÖPA.
SOM SAGT VAR JAG PÅ MAGNY-COURSE OCH FICK UPPLEVA RALF NÄSTAN KROSSA ALLT MOTSTÅND.HÄRLIG UPPLEVELSE.........
RALF HAR JU FAKTISKT VISAT ATT HAN ÄR FÖRTILLFÄLLIGT BÄTTRE ÄN JP MONTOYA.....SEN ÄR DET JU FAKTISKT SKIT SAMMA VAD MR.HEAD OCH MR.WILLIAMS SNACKAR MED PRESSEN OM.PASSAR INTE DET, SLÅR JAG VAD OM ATT RALF KOMMER ATT HAMNA HOS FERRARI TILLSAMMANS MED SIN BROR.NU PÅ SILERSTONE VAR RALF ÅTER IGEN SNABBARE ÄN JUAN-PABLO MONTOYA I KVALET..........
Jag kom igen använde versaler rakt igenom! Mer, mer!
-
-
-
-
Nej, det hände som vanligt ingenting...AndersF1 skrev:Jag såg förresten inte kvalet, hände det nåt speciellt förutom att Rubens tog pole?
Rubens var ju som sagt riktigt sanbb och eftersom ingen förutom Schumacher d ä kunde matcha hans tid ens på den första sektorn så fanns det överhuvudtaget inget spänningsmoment.
Button knäckte hjulupphängningen på vänster fram och Stor-Schumi körde på gräset, det var väl i stort sett allt?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Ja. Plus att publikfriaren Montoya tillämpade "opposite lock" vid några tillfällen... men det gick inte fortare för det. En halv sekund långsammare än Ralf och JPM får starta efter sin stallkamrat. Igen.Razor skrev:Button knäckte hjulupphängningen på vänster fram och Stor-Schumi körde på gräset, det var väl i stort sett allt?
-
JAG HÅLLER MED OM ALLA SOM SKRIVER ATT DET ÄR DÅLIGT MED OMKÖRNINGAR NÄR BRÖDERNA SCHUMACHER ÄR I FARTEN..TYVÄRR...
DET VAR EXTRA ROLIGT ATT RUBENS TOG POLE IDAG.
DET KAN HAN BEHÖVA, SOM HAR FÅTT SÅ MYCKET KRITIK...
SPÄNNANDE RACE IMORGON.
HOPPAS PÅ WILLIAMS SEGER...
DET VAR EXTRA ROLIGT ATT RUBENS TOG POLE IDAG.
DET KAN HAN BEHÖVA, SOM HAR FÅTT SÅ MYCKET KRITIK...
SPÄNNANDE RACE IMORGON.
HOPPAS PÅ WILLIAMS SEGER...
A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!
-
-
-
- Utvisad
...en så kallad SchummiPS skrev:Ja, Schumacher var ute i gräset och körde...AndersF1 skrev:Jag såg förresten inte kvalet, hände det nåt speciellt förutom att Rubens tog pole?
Skummen e slut.....klarar inte längre pressen
Lite allvarligare: Jag väntar med spänning för att höra tv4.s "know-how" på hur mycket soppa i tankarna alla kör med idag i själva racet. (Fel har dom haft hittillls nästan varje gång i sina expertbedömningar).
Men jag GISSAR att Barrichello inte är länge på banan före första depåstoppet med tanke på hans kvalutgångsläge.
Engelska tv-kommentatorer gjorde bedömningen att KIMI hade/har rätt så mycket soppa i tanken....vi får se.
-
BMW BAYERN….Att skriva med VERSALER i forum är att SKRIKA ut det man säger.
Inget fel i det, men jag tror att dom flesta här inne vill diskutera i normal samtalsnivå.
Dagens race ser riktigt intressant ut, RB i pole innebär förmodligen att fältet kommer att hålla ganska samlat en bra bit in i loppet (om han nu inte snurrar direkt i Copse).
Björn ”whatever” tebax som kommentator….GRMBLL!!!
Finns det ingen som säljer filter som separerar bort IDIOT kommentarer?
/S
Inget fel i det, men jag tror att dom flesta här inne vill diskutera i normal samtalsnivå.
Dagens race ser riktigt intressant ut, RB i pole innebär förmodligen att fältet kommer att hålla ganska samlat en bra bit in i loppet (om han nu inte snurrar direkt i Copse).
Björn ”whatever” tebax som kommentator….GRMBLL!!!
Finns det ingen som säljer filter som separerar bort IDIOT kommentarer?
/S
-
Det är betydligt jobbigare att läsa texter skrivna med versaler. Enligt vad jag har hört så läser man (som van läsare) inte själva bokstäverna, utan man känner igen ordet på konturerna. Detta kan ju dock inte gälla texter helt skrivna i versaler där konturerna ju blir mer lika varandra, samt att man inte har lärt sig ordens form. Därför tvingas man läsa i princip varje bokstav, vilket gör det väldigt jobbigt att läsa.BMW BAYERN skrev:Och vad har det för betydelseRazor skrev:Snälla, måste du ha Caps-Lock på när du skriver?
-
-
-
-
-
-
Tokig skotte på banan
Massor med omkörningar
Sittbrunnsskydde som trillar av
En full bildproducent
TV4 som verkade köra med gamla sändare som klippte bilden var tredje sekund.
Det här var minst sagt förvirrande men händelserikt
Massor med omkörningar
Sittbrunnsskydde som trillar av
En full bildproducent
TV4 som verkade köra med gamla sändare som klippte bilden var tredje sekund.
Det här var minst sagt förvirrande men händelserikt
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Schumi hade för övrigt ovanligt svårt att ta sig upp i fältet. Speciellt med Ville, som verkade vakna till ett tag igen när han hade Schumi bakom. Men även en del andra verkade streta emot bra. Dock inte Heidfelt, men det kanske var en varvning?
Rubens var helt klart på G idag. Tyckte även att Kimi såg snabb ut ett tag, speciellt vid omstarten på kalla däck.
En lustig sak med däckskriget verkar förresten vara att däckens prestanda kommer och går under loppet och de inte är så stabila längre. Speciellt Michelin verkar ha det problemet.
Rubens var helt klart på G idag. Tyckte även att Kimi såg snabb ut ett tag, speciellt vid omstarten på kalla däck.
En lustig sak med däckskriget verkar förresten vara att däckens prestanda kommer och går under loppet och de inte är så stabila längre. Speciellt Michelin verkar ha det problemet.
-
-
Jag noterade också Schumachers problem med att köra om. Samtidigt som Rubens, Montoya och även Kimi fick det att se relativt lätt ut hade Schumacher jätteproblem att våga sig på något ... inte direkt första gången han visar en av sina få svagheter - att kunna köra om och utnyttja ett tillfälle.AndersF1 skrev:Schumi hade för övrigt ovanligt svårt att ta sig upp i fältet. Speciellt med Ville, som verkade vakna till ett tag igen när han hade Schumi bakom. Men även en del andra verkade streta emot bra. Dock inte Heidfelt, men det kanske var en varvning?
En betydligt långsammare Villeneuve lyckades hålla Schumacher bakom sig i flera varv - samma Villeneuve som Rubens och Montoya hade passerat relativt lätt tidigare. Sen hade Schumacher problem med Trulli också - en fyra fem försök krävdes in i Stowe och Abbey innan Trulli bromsade lite för tidigt och Schumacher kunde smita förbi.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
Barrichello var ju så förkrossande snabb. Det kom som en chock. Han sopade banan med alla förare. Som vanligt Ferrarin är en sunkbil i starten. Ovanligt att Ferraribilarna tappar placeringar i starten Schumacher tappade ju för en gångs skull ingen placering i starten, men så startade han bara på en femte plats så då är det nästan skitsamma.
Jag hängde inte med något i loppet. Jag trodde Räikkonen var 30 sek före Barrichello sen är Barrichello helt plötsligt bakom. Sedan efter Barrichellos andra depåstopp när han kom ut bakom Räikkonen så kunde man se Villeneuve före Schumacher igen! Jag fattade inget. Jag trodde Michael hade kört om Villeneuve och förbi långt ifrån. Hur fan kom Vileneuve ifatt.
Nästan sjysst hockeytackling av banarbetaren som kasta omkull skotten, men det borde ändå varit 2 minuters utvisning.
Jag hängde inte med något i loppet. Jag trodde Räikkonen var 30 sek före Barrichello sen är Barrichello helt plötsligt bakom. Sedan efter Barrichellos andra depåstopp när han kom ut bakom Räikkonen så kunde man se Villeneuve före Schumacher igen! Jag fattade inget. Jag trodde Michael hade kört om Villeneuve och förbi långt ifrån. Hur fan kom Vileneuve ifatt.
Nästan sjysst hockeytackling av banarbetaren som kasta omkull skotten, men det borde ändå varit 2 minuters utvisning.
-
-
-
-
Det var tydligen inte däcken, enligt Mario Theissen...BMW BAYERN skrev:Intressant lopp.
Skönt för Rubens med en vinst.Det var han verkligen värd.
Fin 2:a plats för Montoya synd på Ralfs ena däckuppsättning.
Men, loppet var intressant och Rubinho gjorde en stark insats i dag
Ralf's race was good until a guidevane was torn off and blocked the airflow. This caused the water temperature to rise and Ralf had to undertake an additional stop to remove the debris. Without this incident, Ralf would have also been at the front.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Rubens låg aldrig bakom Villeneuve. Däremot kom väl både Montoya och Pizzonia förbi Villeneuve vid omstarten. Jag tycker det belyser skillnaden mellan Bridgestone och Michelin. Bridgestone tappar greppet mycket mer än Michelin när däcken blir kalla vilket även Barrichello klagade på efter loppet.LuckyStrike1 skrev:En betydligt långsammare Villeneuve lyckades hålla Schumacher bakom sig i flera varv - samma Villeneuve som Rubens och Montoya hade passerat relativt lätt tidigare. Sen hade Schumacher problem med Trulli också - en fyra fem försök krävdes in i Stowe och Abbey innan Trulli bromsade lite för tidigt och Schumacher kunde smita förbi.
Men visst var Schumacher rätt blek vid omkörningarna idag, det kan jag hålla med om.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
-
-
-
-
Nej, det var ingen förolämpning! Jag gillar faktiskt din ironi (även om den vid vissa tillfällen kan vara svårbegriplig). Att kalla det där för förolämpning är en förolämpning av mig som förolämpare. Nej, om jag skulle förolämpa dig skulle jag kanske antyda att du är en manlig (nåja) röd-strumpa med en slags övermoral där du med din djupsinniga och politiskt korrekta bror-duktig attityd, i din iver att vara fördomsfri, uppnår närmast motsatt effekt när alla lägre moraliskt stående individers argument katogoriskt skall avvisas med ett inskränkt bohemiskt vänster-resonemang. Fast det skulle jag förstås aldrig göra.ANFRAN skrev:Var det där en förolämpning?
PS Du får gärna förklara gärna din signatur
-
-
Någon som vet hur Villeneuve lyckades komma före Schumacher i loppet efter att Schumacher körde om Villeneuve?
Ni vet. Schumacher låg bakom Villeneuve ett antal varv. Sedan körde Michael om Villeneuve och drog ifrån Villeneuve. Sen vet jag inte vad som hände, men ett flertal varv efter vid Barrichellos andra depåstopp när han kom ut precis bakom Räikkonen så såg man Villeneuve vara före Schumacher igen! Vad hände? Åkte Schumacher av banan eller?
Ni vet. Schumacher låg bakom Villeneuve ett antal varv. Sedan körde Michael om Villeneuve och drog ifrån Villeneuve. Sen vet jag inte vad som hände, men ett flertal varv efter vid Barrichellos andra depåstopp när han kom ut precis bakom Räikkonen så såg man Villeneuve vara före Schumacher igen! Vad hände? Åkte Schumacher av banan eller?
-
-
Nej, det kan det inte vara!
Schumacher körde om Villeneuve du vet när han hade varit efter Villeneuve ett par varv, de visade mycket bilder på Schumachers omkörningsförsök. Till sist lyckades han köra om vet du. Sen drog han ju ifrån. Ett ganska bra tag efter det (när Schumacher hade fortsatt dra ifrån Villeneuve) så gjorde Barrichello sitt andra depå stopp. När Barrichello kom ut från depåstoppet hamnade han precis bakom Kimi, men precis bakom Kimi och Barri så fanns Villeneuve och Michael Schumacher, med Villeneuve FÖRE Schumacher. Vad hände egentligen.
Varken Villeneuve eller Schumacher hade väl gått i depå sedan Michael körde om Villeneuve, du vet den där perioden när Schumacher var bakom Villeneuve flera varv. Så hur kunde Villeneuve komma ikapp?
Schumacher körde om Villeneuve du vet när han hade varit efter Villeneuve ett par varv, de visade mycket bilder på Schumachers omkörningsförsök. Till sist lyckades han köra om vet du. Sen drog han ju ifrån. Ett ganska bra tag efter det (när Schumacher hade fortsatt dra ifrån Villeneuve) så gjorde Barrichello sitt andra depå stopp. När Barrichello kom ut från depåstoppet hamnade han precis bakom Kimi, men precis bakom Kimi och Barri så fanns Villeneuve och Michael Schumacher, med Villeneuve FÖRE Schumacher. Vad hände egentligen.
Varken Villeneuve eller Schumacher hade väl gått i depå sedan Michael körde om Villeneuve, du vet den där perioden när Schumacher var bakom Villeneuve flera varv. Så hur kunde Villeneuve komma ikapp?
-
-
-
Okej, tur för dig det.Joakim Quensel skrev:Nej, det var ingen förolämpning! Jag gillar faktiskt din ironi (även om den vid vissa tillfällen kan vara svårbegriplig). Att kalla det där för förolämpning är en förolämpning av mig som förolämpare. Nej, om jag skulle förolämpa dig skulle jag kanske antyda att du är en manlig (nåja) röd-strumpa med en slags övermoral där du med din djupsinniga och politiskt korrekta bror-duktig attityd, i din iver att vara fördomsfri, uppnår närmast motsatt effekt när alla lägre moraliskt stående individers argument katogoriskt skall avvisas med ett inskränkt bohemiskt vänster-resonemang. Fast det skulle jag förstås aldrig göra.ANFRAN skrev:Var det där en förolämpning?
PS Du får gärna förklara gärna din signatur
Det andra vill jag inte kommentera för då lämnar vi snart Storbritanniens GP för gott...
Kan vi inte prata om Schumachers prejning av Alonso i stället? Jag lyckades glömma den i allt tumult som inträffade, men under de första varven satt jag och väntade på en repris med helikoptervy av prejningen. Konstigt nog kom det inga repriser alls av incidenten...? Det är svårt att se djupet i bilderna från kameran i Stowe, men om jag inte är ute och cyklar så kan prejningen i går vara det fulaste jag har sett Schumacher göra på en bana. Och jo, då har jag räknat med ... och ... och ...
(Min signatur gör sig förresten bäst utan förklaring. Men en vacker dag (söndag kanske?) kommer du upptäcka vad det är.)
-
FS:
Det var inte Villenueve han körde om först, utan Button.Schumacher körde om Villeneuve du vet när han hade varit efter Villeneuve ett par varv, de visade mycket bilder på Schumachers omkörningsförsök. Till sist lyckades han köra om vet du. Sen drog han ju ifrån. Ett ganska bra tag efter det (när Schumacher hade fortsatt dra ifrån Villeneuve) så gjorde Barrichello sitt andra depå stopp. När Barrichello kom ut från depåstoppet hamnade han precis bakom Kimi, men precis bakom Kimi och Barri så fanns Villeneuve och Michael Schumacher, med Villeneuve FÖRE Schumacher. Vad hände egentligen.
-
-
-
Gascoyne håller med dig:ANFRAN skrev: Kan vi inte prata om Schumachers prejning av Alonso i stället? Jag lyckades glömma den i allt tumult som inträffade, men under de första varven satt jag och väntade på en repris med helikoptervy av prejningen. Konstigt nog kom det inga repriser alls av incidenten...? Det är svårt att se djupet i bilderna från kameran i Stowe, men om jag inte är ute och cyklar så kan prejningen i går vara det fulaste jag har sett Schumacher göra på en bana. Och jo, då har jag räknat med ... och ... och ...
Gascoyne was highly impressed with the standard of driving throughout a race where overtaking was a striking feature, but was disgusted by Schumacher's move.
"I thought there was some great racing and some very professional driving," he said. "The only unprofessional bit was Michael putting Fernando on the grass on the first lap, which I thought was disgraceful. Fernando was alongside him but Michael just kept going, didn't give him any room and put him on the grass at 185mph, which is probably a little dangerous...
-
FS: Jo, jag uppfattade det också så, men det kanske var Button han låg bakom en massa varv först, som hans sedan passerade. Men i så fall stod det fel i ställningslistan. Jag tyckte dock att Eje pratade nåt om att det stod på hans skärm att Schumi varit av, men sedan sa ingen nåt mer om det eller varför han låg bakom Ville igen. Om han nu någonsin var framför.