Är Stiggy så "dålig" eller.....Nej, jag tycker det verkar som om West får det bästa materialet, Stiggy har något som krånglar varje race. På Donington var det bromsarna.
Stiggy:
"Det blev värre och värre under de varv som jag körde och två gånger bromsade jag på mig (körde av) för det var absolut ingen effekt alls i bromsarna. Efter några varv när jag märkte att här var det inget att hämta idag, bestämmde jag mig för att köra in i depån mot min vilja.."
Bromsfel Stiggy, men inte West
-
-
Re: Bromsfel Stiggy, men inte West
Vad skall man tro?SunnyRikard skrev:Är Stiggy så "dålig" eller.....Nej, jag tycker det verkar som om West får det bästa materialet, Stiggy har något som krånglar varje race. På Donington var det bromsarna.
Stiggy:
"Det blev värre och värre under de varv som jag körde och två gånger bromsade jag på mig (körde av) för det var absolut ingen effekt alls i bromsarna. Efter några varv när jag märkte att här var det inget att hämta idag, bestämmde jag mig för att köra in i depån mot min vilja.."
Det är ju faktiskt så att West har tillgång till bättre däcksutbud och något bättre support på motorn från Aprilia, men varför skall Stiggy ha sån otur jämnt?
Kanske är det så att teamet mer eller mindre omedvetet lägger mer kraft och tid på den föraren som går bäst, och det då kan ske såna här tabbar, att som det verkar på hans beskrivning, köra race med en hoj som har fel på en fördelningsventil till frambromshydraliken.
Men är det otur eller oförmåga?
-
-
Kanske det är så.mopar skrev:Han e kass.
/mopar
Har tidigare försökt att se positivt på hans framfart, men man börjar tröttna på uteblivna resultat.
Egentligen har han presterat under förväntan ända sen han kom till VM
Senast han gjorde något som var över vad man kan vänta sig var det året han körde i EM 97 och slutade på 5.e plats.
Men jag skall gärna äta upp det här om han kan få till några topp 5 placeringar under resten av säsongen.
Det borde inte vara omöjligt med hans material.