Björn och Formula1

Rally, rallycross, GT, F3, Formel ford, m.m.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Björn och Formula1

Inlägg av SunnyRikard »

Enligt Björn: "Björns framgångar har gett eko i Formel 1 depån. Ett team kommer att kontakta honom in en snar framtid och ett annat vill att han skall köra en test.
-Tyvärr kan jag inte säga vilket det är. Bara så mycket att det är inget dåligt stall."

Någon som har mer info? Nu börjar man bli riktigt nyfiken.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tror det är BAR och Sauber som tagit kontakt med honom - och Toyota och Jaguar är också sannolika. Det är hos de stallen hans chanser finns till i första hand en testförarroll nästa säsong och i andra hand en raceroll. En tävlingssits är väl mest öppen hos Jaguar skulle jag tro.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Tänkte väl att LC1 var vaken :-) Ja Jaguar kan jag hålla med dig om. Vi får väl se om och när saker och ting blir offentliga
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Joooo, kan ju f*n inte sova.

Sauber verkar ha Ferrari i andra ändan som bestämmer deras förare för nästa säsong vid sidan av Heidfeld.

Toyota lär ju behålla både Panis och da Matta, men ska nån av de bytas ut så väljer Toyota en förare med F1-erfarenhet.

BAR kommer att välja mellan Sato och Villeneuve - och med tanke på att Villeneuve till nästa säsong är betydligt billigare kan jag inte tänka mig att Sato skulle vara ett bättre val.

Återstår Jaguar där Pizzonia ryker, och Jaguar brukar ju gärna välja yngre förare. Frågan är om en Wilson för 0 kr i lön inte är för lockande bara ...

Jordan och Minardi kostar mycket pengar.

För en testplats är väl alla dessa stall vidöppna.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Skall man spekulera och fantisera så är det ett stall utan paydrivers. Och då försvinner Jordan och Minardi. Tittar man på resten så misstänker jag att Toyota, Bar och varför inte Ferrari är de stall som ligger närmast. :saucy:
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Så det var i en Williams FW25 han ska testa den gode Björn. Riktigt kul. Då börjar eventuella spekulationer, vem ska bytas ut. Som det ser ut just nu är det väl Pablo, men jag tror ändå att det är Ralf som får flytta på sig om Williams ska ta in någon ny förare.

Kul är det vad som än händer.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det vore intressant att få veta vilket det andra stallet (eller de andra stallen) är som har visat intresse för Björn.

Saxat från Aftonbladet:
Minst två F1-stall har visat seriöst intresse för svensken
Kan det vara BAR eller möjligen McLaren? Både Villeneuve och Coulthard sitter väl lite löst till, även om jag tror att DC kör McLaren även nästa år...
Personligen så hoppas jag ju givetvis på Ferrari men i ärlighetens namn så tror jag inte att det är så
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
NickeF1

Inlägg av NickeF1 »

Hmm Forza skriver: "För första gången sedan Kenny Bräck testade i F1 går nu turen till näste svensk."

Peter Sundberg testade väl för Minardi 1999 om jag inte minns fel.
/Nicke
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

SunnyRikard skrev:Så det var i en Williams FW25 han ska testa den gode Björn. Riktigt kul. Då börjar eventuella spekulationer, vem ska bytas ut. Som det ser ut just nu är det väl Pablo, men jag tror ändå att det är Ralf som får flytta på sig om Williams ska ta in någon ny förare.

Kul är det vad som än händer.
Tvivlar starkt på att Williams kommer att göra sig av med Juan Pablo. Tror inte heller Ralf försvinner, men jag tror definitivt inte att FRank Williams kommer att gå med på Willi Webers kontraktsförslag. Frågan är om Ralf kan/vill acceptera en lägre lön och ett kortare kontrakt.... och mitt i allt kan Björn sitta och göra ett framgångsrikt test. Kul :)

Men jag tror att Björns bästa chans hos Williams är en testförarroll till nästa säsong, vilket inte är det sämsta.

Av de två stall som visat intresse känns det inte helt omöjligt att det är några av BAR/Jaguar/Toyota.