Direktsändning i SVT24 står det. IN MY AS började nu 19.08 och i 24.an är det emu debatt. Så det får bli Internet Ljudlänk
http://playlist.yahoo.com/makeplaylist. ... ent=110406
Kansas City
-
-
Följde racet via nätet, eftersom jag vill lyssna på de amerikanska komentatorererna och med dom blir aldrig racet "tråkigt". Men som vanligt var det en del gulflaggor (5) som drar ner tempot, speciellt den på 56,e varvet mellan Giaffone och Wheldon som varade i 17 varv. Wheldon klarade sig bra men Giaffone flögs till sjukhus med benbrott. Lite spännande blev det på slutet med tanke på att de flesta hade dåligt med soppa även Kenny. En del andra måste tanka och Kenny kom högre och högre upp i listan. Herta hade så dåligt med soppa att han inte kunde göra några segerdonuts efter målgång. Herta har också en Hondamotor.
Kan tänka mig att det kanske inte var så roligt att se på, eftersom man var tvungen att ha koll på depåstopp m.m. för att ha full koll, men har man livetimingen uppe så är det inga problem. Så länge den fungerar vill säga för timingen började strejka redan efter 3.e varvet men kom igång i halvtid ungefär.
Kan tänka mig att det kanske inte var så roligt att se på, eftersom man var tvungen att ha koll på depåstopp m.m. för att ha full koll, men har man livetimingen uppe så är det inga problem. Så länge den fungerar vill säga för timingen började strejka redan efter 3.e varvet men kom igång i halvtid ungefär.
-
Personligen tycker jag att det var det mest underhållande IRL-loppet på år och dag, trots att Kenny halkade ner hela tiden i början och inte var med i toppen. Enda gången han var i bild var typ när han gick in för sitt sista depåstopp och ledde för en millisekund.
Tätfighten i början av rejset med Dixon, Sheckter, de Ferran, Castroneves och Kanaan var mycket underhållande att se. Om bara nötterna som kommenterar hade vett att vara tysta vore allt bra.
Tätfighten i början av rejset med Dixon, Sheckter, de Ferran, Castroneves och Kanaan var mycket underhållande att se. Om bara nötterna som kommenterar hade vett att vara tysta vore allt bra.
-
Jag ska inte berömma kommentatorer i onödan men allvarligt talat tycker jag det är suveränt att de sänder alla IRL-lopp live på Tv24.. Amerikanska kommentatorer skulle vara bättre men jag måste säga att mitt intresse för ovalracing har ökat markant detta år då jag kunnat följa IRL.. Dels är riskmomentet alltid lite större, och precis som Villeneuve tycker jag att lite utan charmen med f1 försvunnit när man minskar riskerna (och då menar jag att vissa kurvor görs om och liknande, givetvis är det bra att bilarna ska tåla mycket).. Irl skördar lite benbrott och blåmärken och känns mer old-time racing. Dessutom är det lite mer öppet i IRL.. Många förare är riktiga profiler och även om förare som Castroneves, Dixon, Takagi och Fisher inte är de mest skickliga gör de racingen intressant..
Jag hoppas bara på lite större startfält (Cart och IRL går ihop) och mer internationalisering.. Dessutom blir jag mer och mer för att f1 borde ha ett ovallopp under säsongen.
Jag hoppas bara på lite större startfält (Cart och IRL går ihop) och mer internationalisering.. Dessutom blir jag mer och mer för att f1 borde ha ett ovallopp under säsongen.