Frankrikes GP
-
Frankrikes GP
DET är ju inte så bra av Button att få soppatorsk innan sitt depåstopp ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Button skakade bilen fram och tillbaka över banan, långsamt precis som om han försökte få de sista dropparna till motorn. Samtidigt stod BAR redo för ett depåstopp och när Button parkerade vid sidan av banan packade de ihop, gick in i garaget, skakade på huvudet och såg inte direkt imponerade ut .....
-
-
-
Ok, illa i alla fall att de inte ens nämner en sådan sak, soppatorsk är ju inte helt vanligt i dagens F1 så det hade ju varit kul att få veta det.
De sa nå't om att Button hade brutit men jag vill minnas att man trodde att bilen hade pajat.
De sa nå't om att Button hade brutit men jag vill minnas att man trodde att bilen hade pajat.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Ja, den karln går inte direkt uppåt nu för tiden....
Lika kass som starten var lika bra var det av MS att passera både Kimi och DC vid det sista depåstoppet.
Sen får vi inte glömma Ralf, han kör återigen ett helt klockrent lopp och piskar upp Montoya på köpet Jag tror inte ett ord på att Montoya backade av med flit i slutet, antingen var något fel på bilen eller så kunde han helt enkelt inte köra snabbare vid det tillfället.
Jag menar Montoya är ju inte den som backar av i förtid....
Lika kass som starten var lika bra var det av MS att passera både Kimi och DC vid det sista depåstoppet.
Sen får vi inte glömma Ralf, han kör återigen ett helt klockrent lopp och piskar upp Montoya på köpet Jag tror inte ett ord på att Montoya backade av med flit i slutet, antingen var något fel på bilen eller så kunde han helt enkelt inte köra snabbare vid det tillfället.
Jag menar Montoya är ju inte den som backar av i förtid....
-
Ralf var snabbare hela helgen, men i sista stinten tappade Montoya 1-2 sekunder per varv. Så mycket snabbare var inte Montoya - antingen slog han av märkligt mkt efter att stallet sagt åt honom att hålla position in i mål eller så var det ngt annat ....
Det märkliga var att han på presskonferensen inte kommenterade det på annat sätt än att han "slog av på tempot" efter att ha kommit ut bakom Ralf efter sista stoppet. Då skiljde det 0,6s de två emellan - nästa två varv senare var det nästan uppe i 4 sekunder ....
Det märkliga var att han på presskonferensen inte kommenterade det på annat sätt än att han "slog av på tempot" efter att ha kommit ut bakom Ralf efter sista stoppet. Då skiljde det 0,6s de två emellan - nästa två varv senare var det nästan uppe i 4 sekunder ....
-
-
Montoya var 0,6s bakom RAlf när han kom ut ur depå ....
Så här sa Juan på presskonferensen - den delen som inte sänds på TV:
Så här sa Juan på presskonferensen - den delen som inte sänds på TV:
och:Q. Juan Pablo how many laps after the third pit-stop did the team give you orders to back off?
JPM: They didn't. Ralf came in front and I knew there was nothing to do. Here there is a lot of fast corners so you can't really follow anybody so I just decided to back off and get to the end. Probably I did have half of the first lap and he was on fresh tyres and I had already done a lap on my tyres so he was going to be quicker. I just backed off straight away.
Så det verkar som Montoya slog av rejält på eget bevåg och tog bilen i mål på en säker andraplats efter att inte ha lyckats ta sig förbi Ralf i sista stoppet. Antar att stallet inte var alltför pigga på att se förarna riskera något de sista 15 varven heller ....Q. You were losing a lot of time to Michael at the end. Was that your decision to ease up?
JPM: Yeah, we had ten laps left and he was about 20-odd seconds behind, so I didn't really bother.
-
-
-
Enligt Martin Brundle fick Montoya order ifrån depån - att inte utmana Ralf.LuckyStrike1 skrev:Ralf var snabbare hela helgen, men i sista stinten tappade Montoya 1-2 sekunder per varv. Så mycket snabbare var inte Montoya - antingen slog han av märkligt mkt efter att stallet sagt åt honom att hålla position in i mål eller så var det ngt annat ....
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
Montoya själv förnekade det dock på presskonferensen efteråt - den efter TV-sändningarna - som du kan se i några inlägg upp. Jag vet inte ... han insåg väl att när Ralf kom ut några tiondelar före honom efter sista depåstoppet så var hans andraplats klar, och då sket han i det och bara körde i mål.
-
-
Det finns teamorder och teamorder. Låt bäste man för dagen vinna,
Vi har under de senaste åren (29) sett att det är svårt att köra om i fall den framförvarande inte får blåflagg eller den omkörande har bättre bil, besitter mer guts, mer fart i ekipaget eller blir omsläpt.. Vilket innebär att Montoya missade sin chans när han inte kom ut före Ralf efter sista depåstoppet.
Vi har under de senaste åren (29) sett att det är svårt att köra om i fall den framförvarande inte får blåflagg eller den omkörande har bättre bil, besitter mer guts, mer fart i ekipaget eller blir omsläpt.. Vilket innebär att Montoya missade sin chans när han inte kom ut före Ralf efter sista depåstoppet.
-
-
-
-
-
-
M Schumacher 54p +10
Räikkönen 42p +14
R Schumacher 38p +15
Montoya 35p +12
Barrichello 24p +15
Coulthard 19p +10
Alonso 19p +20
Fisichella 10p
Trulli 5p +8
Button 4p +7
Frentzen 3p +5
Webber 1p +8
Villeneuve 1p +2
Da Matta 1p +2
Schumacher har förlorat mest däruppe medans Fischella får anses som den stora förloraren i övrigt. Kimi skulle med gamla poängsystemet behöva vinna tre (3) tävlingar (om Schumi slutade tvåa) för att gå upp jämnsides i tabellen. Med nuvarande system skulle han behöva fyra (4).
Räikkönen 42p +14
R Schumacher 38p +15
Montoya 35p +12
Barrichello 24p +15
Coulthard 19p +10
Alonso 19p +20
Fisichella 10p
Trulli 5p +8
Button 4p +7
Frentzen 3p +5
Webber 1p +8
Villeneuve 1p +2
Da Matta 1p +2
Schumacher har förlorat mest däruppe medans Fischella får anses som den stora förloraren i övrigt. Kimi skulle med gamla poängsystemet behöva vinna tre (3) tävlingar (om Schumi slutade tvåa) för att gå upp jämnsides i tabellen. Med nuvarande system skulle han behöva fyra (4).
-
-
Näää, med det gamla systemet skulle Kimi vara ytterligare 4 poäng efter Schumacher ju ... Kimi har tjänat 14 poäng med det nya systemet och Schumacher 10 poäng extra ....
-
Tycker också att det nya poängsystemet suger.....En vinst ska ge mer än två p mer än tvåan..... sedan kan det ju vara kul för de sämre stallen att topp 8 får en pinne, då har de ju större chans att få lite bidrag av FIA.
Angående montoya....Självklart hade det inte varit bra om de hade krokat ihop, han och Ralf, men det har vi sett innan....Jag minns Indianapolis när Montoya skulle köra om Ralf....
Angående montoya....Självklart hade det inte varit bra om de hade krokat ihop, han och Ralf, men det har vi sett innan....Jag minns Indianapolis när Montoya skulle köra om Ralf....
-
ralf hade inget högre tempo när han kom ut från sitt sista depåstopp, tider över 1:17 visar ju på detta...
Hade tänkt säga det för flera lopp sedan; ferrarin är en stor j-vla besvikelse, den suger fett mkt! hah
snacka om att tider ändras, nu är jag den störste vinnaren här. Ni kan börja lipa.
Hade tänkt säga det för flera lopp sedan; ferrarin är en stor j-vla besvikelse, den suger fett mkt! hah
snacka om att tider ändras, nu är jag den störste vinnaren här. Ni kan börja lipa.
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
medlem sedan 15 feb 2001
-
-
Situationen är ju litet annorlunda nu, med VM-titeln på spel. Incidenten du tänker på, när Ralf klantade till det, skedde ju i ett lopp som inte gällde något.Crazy F1 skrev:Angående montoya....Självklart hade det inte varit bra om de hade krokat ihop, han och Ralf, men det har vi sett innan....Jag minns Indianapolis när Montoya skulle köra om Ralf....
-