Vem tar hem mästerskapet?

Kungaklassen av motorsport...
Lejon

Vem tar hem mästerskapet?

Inlägg av Lejon »

Vet att ni kanske känner er skeptiska när ni ser vem jag är men jag ska inte balla ur som sist. Skall vara seriös, helt klart!

Vet att det kanske är en för tidig fråga men man kan ju se tendenser, vem tror ni tar hem VM? Tror det står mellan Michael och Kimi, det säger sig självt men även Ralf kan nog komma att utmana. Vad tror ni? Avgörs det ala 98, 99 på Suzuka-banan? Blir det så tight?
Vet att väldigt kunnigt folk skriver här inne såsom Lemon, Anders, Lucky mfl, mfl!

Kul å Vara tillbaka FÖRRESTEN! :bang: :wink:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Hoppas du inte har lika många frågor som vid förra besöket. :roll:

Men nu ska jag inte vara taskig utan svara på din fråga, jag tror det blir nån av bröderna Schumacher. Dock ska vi komma ihåg att Ralf brukar få en "down"-period i slutet på säsongen.
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Huh?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Michael Schumacher vinner förar-VM
Williams vinner konstruktörs-VM
Montoya slutar tvåa i VM, Ralf trea och Kimi fyra.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Joakim Quensel

Inlägg av Joakim Quensel »

Önskedröm: Alsonso
Realistisk dröm: Räikkönen
Mest sannolikt: Schumacher

Fast jag är nöjd så länge det blir en kamp till slutet. Och om det skulle bli Schumacher så är han värd ytterligare en titel. Fast lite långtråkigt börjar det bli...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag tror Mika Häkkinen vinner...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Mika Häkkinen är alltid en vinnare.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Lejon

Inlägg av Lejon »

Mika är precis enligt vad Lucky säger alltid en vinnare. Vissa personer är naturliga vinnare, tex Mika, Schumi, Kimi. Frank Williams gick ut för ett par år sedan tror det var i samband med Kanadas GP, 01 och sade att Ralf också kan bli en naturlig vinnare precis som Mika och Michael.
Har aldrig hört honom säga det om Montoya dock, undrar varför, de på fria ordet kanske kan besvara det :crazy:
Iofs så är de på fria ordet mycket kunniga, så det var med glimten i ögat jag skrev det. Visst kan Montoya vinna men jag tror inte han är den naturliga vinnaren som Michael och Kimi är. Mika ÄR ju ALLTID en EXTREM Vinnare!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Extrem? På vilket sätt skulle han vara en extrem vinnare?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

Razor skrev:Extrem? På vilket sätt skulle han vara en extrem vinnare?
När han vinner vinner han extremt mycket vinnare.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ja, det förklarade ju allt :up:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Lejon

Inlägg av Lejon »

Razor: Ja, varför skulle inte Mika vara en extrem vinnare?
Han har vunnit två mästerskap. Bara Michael Schumacher av dagens aktiva förare som klarat det. Tycker du inte Mika är en vinnare eller vadå?
Suzuka 98 och 99 säger väl det mesta. Bäst när det gäller.
Både Ron Dennis och Frank Williams stödjer mitt uttalande eftersom de själva sagt det om Mika.
Har du hört dem säga samma sak om Cuben nån gång eller?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Lejon skrev:Tycker du inte Mika är en vinnare eller vadå?
Nu frågade jag vad som gjorde honom till en extrem vinnare?
Vad nu det är...

Äntligen!
Lejon

Inlägg av Lejon »

Mika vinner när det gäller. Det är väl främsta anledninge... Tror du Cuben, Ralf elLER vem som helst hade kört om Schumi på Spa 00?
Tyder inte det på att man är en vinnare?
Han är helt enkelt EXTREM!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

:wor:

Äntligen!
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

Om vi bortser från Ferrari loggan jag har under mitt namn så kan jag ju på rak arm säga att Häkkinen inte var nån Extrem "vinnare". Och han gjorde en snygg omkörining på spa det är sant. Men han vann inte så värst många lopp med tanke på hur många säsonger han körde. Han började 91 om jag inte misstar mig och var bara konkurenskraftig de sista 3 åren. Nu kanske jag talar i nattmössan för jag började kolla formel 1 96. Men resultaten talar sitt tydliga språk. Ska vi snacka extrema vinnare så folk som Schumi mer utav den kalibern. Han har iofs kört flera säsonger men iaf. Senna som räknas till en av tidernas största vann inte alls lika många på samma mängd år. Det var nån som sa att Schumi bara vann 2 lopp fram till 93 vilket säkerligen är sant. Men efter 94 till 03 så har vunnit Extremt många lopp. Han har varit med bland topp 3 varje år sen dess.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Razor, vad är det för signatur du har? :)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det var något som jag såg klottrat på en bänk vid T-banan i Kristineberg, vid den provisoriska perongen

Eller var det bilden du syftade på?

Äntligen!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Nä, det var texten jag menade... Där ser man vad man kan hitta när man glor på bänkar.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jo, bänkgloende är en sällsynt men intressant konst...

Äntligen!
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Din avatar är ju från den där Pink Floyd skivan va?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ja, det stämmer... om det är Atom Heart Mother som du tänker på

Äntligen!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Lejon....Angående din analys av Mikas Omkörning(som var jävligt snygg) av schumi på Spa så kanske du ska lägga till i din text att toppfarten mellan Ferrarin och McLaren bilen i det loppet var 9km/h har jag för mig.....Det är ungefär som jag skulle tävla med en 7åring som springer.....
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

7-åringen skulle springa om dig som Häkkinen körde om Schumacher? ;)

Äntligen!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Hehe, jag det var precis så jag menade.....speciellt när raksträckan är jättelång och 7åringen kan få en bra slipstreaming bakom mig ;)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det blir som ett vakuum bakom dig? ;)

Äntligen!
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Det blir som ett vakuum bakom dig?
Inte om man släpper ut lite mentangas då tvär stannar han :crazy:
Ankan

Inlägg av Ankan »

Ferrari tar båda tittlarna tror jag, :crazy: håller dock en jocker på Williams i förar mästerskapet.. :D främsta utmanare blir Williams . Renualt tar 3.e platsen. :crazy: :crazy:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Svårt att säga vem som tar det, just nu ser Williams/Michelin väldigt svårslagna ut.....den enda som hänger med är ju faktiskt Michael Schumacher...och han ligger ändå en bra bit efter.
Användarens profilbild
Hannu#111

Inlägg av Hannu#111 »

Jag tror att det kommer att stå mellan MS och Kimi när det väl drar ihop sig.. Man kan ju alltid hoppas att avgörandet kommer på Suzuka. :)

När det gäller Mika och hans karriär så tycker jag ju ändå att han gjort bra ifrån sig genom åren trots att han gjort många race men vunnit få.
McLaren har ju inte alltid haft en vinnarbil precis som Ferrari.
Finns ju förare idag som gjort fler race men inte vunnit mer än en gång så.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Logiskt sett så är Michael favorit, men..Montoya är en vinnare..Kimi är en vinnare. Får McLaren igång sin superbil..så tar han hem det.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag tror det kommer stå mellan Schumacher och Williams-förarna. Med fördel Schumi.

McLaren hade behövt få igång nya bilen nu för att ha haft en chans.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Lemon skrev:Jag tror det kommer stå mellan Schumacher och Williams-förarna. Med fördel Schumi.
Ha, ha... det där var som en helgardering á la Putte Kock :up:

Äntligen!
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

den som tar hem mästerskapet sitter i en Mclaren och det är inte DC
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Fast, det är en väldigt öppen historia, vem som helst kan verkligen ta den just nu...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nja, jag tror att den matematiska gränsen går bakom DC, så inte riktigt alla kan ta titeln. :P
RacerBice

Inlägg av RacerBice »

Crazy F1 skrev:Fast, det är en väldigt öppen historia, vem som helst kan verkligen ta den just nu...
Hmmmm..... *funderar* :crazy:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ok, DC är nog körd också....men Mark Webber är en het kandidat till vm-titeln....År 2005 ;)
Alfa

Inlägg av Alfa »

Nåjaa. Ställningaen otroligt jämn, 72-71-70. Mycket nerver med i de tres sista racen, Mclaren lär ska få ny motor och nya aerodynamik-delar till nästa lopp om tre veckor. Hoppas det gör att bilen ytterligare förbättras märkbart. Williams och Ferrari lär ju inte heller slappa nu..
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Monza:
Fördel Montoya-Williams

Indy:
Montoya-Williams vs. Kimi-McLaren

Suzuka:
Fördel Schumacher-Ferrari.

Om Montoya inte gör bort sig på Monza och Indy så tror jag han plockar hem det här.

Alfa

Inlägg av Alfa »

Vad baserar du fördelen på, tidigare resultat?
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

Fortsätter det så här står VM-titeln mellan Kimi och Montoya. Fördel Montoya om han slutar upp med sina piruetter.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Alfa skrev:Vad baserar du fördelen på, tidigare resultat?
Generellt:
För det första har Michelin ett klart övertag på Bridgestone. Williams verkar dessutom ha ett oerhört flyt och bra chassi just nu samtidigt som Schumi är sämre än på mycket länge.

Monza:
Montoya har alltid var snabb här, verkar passa bra på banans snabba kruvor. Dessutom har man ju BMW-motorn. Ferraris motoreffekt kan visserligen matcha den men med Montoya i högform på en bana han trivs på med Michelindäck ... det känns som en klar fördel.

Indy:
Långa raksträcka ger BMW ett fint övertag. På de krokiga partierna bör Michelindäcken vara avgörande över Bridgestonedäcken. Montoya har alltid varit snabb på Indy och nära seger både 2001 och 2002. McLaren kan hänga med riktigt bra här tack vare ett fint chassi och Michelindäck som kompenserar en något svagare motor.
Ferrari ... de övertygar inte alls just nu ...

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

LuckyStrike1 skrev:
Alfa skrev:Vad baserar du fördelen på, tidigare resultat?
Generellt:
För det första har Michelin ett klart övertag på Bridgestone. Williams verkar dessutom ha ett oerhört flyt och bra chassi just nu samtidigt som Schumi är sämre än på mycket länge.

Monza:
Montoya har alltid var snabb här, verkar passa bra på banans snabba kruvor. Dessutom har man ju BMW-motorn. Ferraris motoreffekt kan visserligen matcha den men med Montoya i högform på en bana han trivs på med Michelindäck ... det känns som en klar fördel.

Indy:
Långa raksträcka ger BMW ett fint övertag. På de krokiga partierna bör Michelindäcken vara avgörande över Bridgestonedäcken. Montoya har alltid varit snabb på Indy och nära seger både 2001 och 2002. McLaren kan hänga med riktigt bra här tack vare ett fint chassi och Michelindäck som kompenserar en något svagare motor.

Ferrari ... de övertygar inte alls just nu ...
Generellt:
För det första verkar Michelin inte ha ett lika klart övertag på Bridgestone längre. Williams verkar dessutom ha ett oerhört flyt och bra chassi just nu samtidigt som Schumi verkar vara tillbaks i toppform.

Monza:

Montoya var grymt snabb men M.Shcumacher var ännu snabbare, bridgestonedäcken fungerade utmärkt.

Indy:
Långa raksträcka ger BMW ett fint övertag, tveksamt efter Monza. På de krokiga partierna bör Michelindäcken vara avgörande över Bridgestonedäcken, troligen men vi får se. Montoya har alltid varit snabb på Indy och nära seger både 2001 och 2002. McLaren kan hänga med riktigt bra här tack vare ett fint chassi och Michelindäck som kompenserar en något svagare motor.

Ferrari ... är de tillbaka...?
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Personligen tror jag den största faktorn kommer att vara temperaturen, exempelvis temperaturer över 25 grader fördel Williams BMW och under fördel Ferrari

77 F = 25 C

http://weather.yahoo.com/forecast/USIN0305.html
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag undrar om inte Ferrari har gjort något med motorn..de var väl snabbast på Monza? Något nytt fusk de har kommit på? :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ferrari har motormässigt varit starka hela året - skillnaden effektmässigt mellan BMW och Ferrari är i år väldigt liten.

Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Nu är orkanen isabelle på väg mot östra USA, vilket kan röra om vädret i indianapolis
:o
http://flhurricane.com/maps/storm3.html
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Orkaner brukar snabbt dö ut så fort dom kommer in över land. Indianapolis ligger långt från kusten.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Typ 11 - 12 timmars bilresa...

Äntligen!