2-3-årsprognos

Kungaklassen av motorsport...
Lejon

2-3-årsprognos

Inlägg av Lejon »

Tjenare!

På tal om lite annat så satt jag och funderade lite på närmaste 2-3 åren i F1. Jag kom fram till att jag tror det mer och mer kommer att stå mellan Williams och McLaren. McLaren vars högkvarter Pentagon snart skall stå klart. Och Williams nya vindtunnel. Tror främst Williams kommer DOMINERA de närmaste åren. Sedan slog en tanke mig. Tänk Adrian Newey i Williams. Sicket paket det skulle bli alltså.

Vad tror ni andra kunniga skribenter ( Razor, LuckyStrike1, Anders, Lemon, Crazy, AnFran mfl, mfl). Undviker helst utl¨åtande från FerrariSkummi. Vet ju ändå vad den personen kommer skriva. Formuleringen är nog redan klar där :wink:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Pentagon :o
Ska McLaren flytta till D.C?

Pssst... Deras nya teknologicenter heter Paragon
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Lejon

Inlägg av Lejon »

Jaja Razor. Du vet allt, så nu fick du mig till å säga det. Nej men jag misstog mig. Alla kan ha fel. Nå, vad är din prognos då? 2-3 närmaste åren, Razor??
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det enda jag vet om nästa säsong, och de nästföljande är att de börjar i mars och slutar i oktober... ;)

Som det ser ut nu (men det kan ändra sig snabbt) så verkar Williams ha knaprat in en del av Ferraris försprång från förra året. Hur McLaren står får vi se när, och om, deras MP4-18 gör racedebut, de lär ju enligt egen utsago dessutom komma med MP4-19 till nästa år.
Renault verkar också ha närmat sig toppskiktet så min gissning är att det blir lite tätare i toppen de närmsta åren. Förhoppningsvis så är Renaults framsteg inte av engångskaraktär som Jordans framgångar var för en del år sedan.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

De närmsta tre åren kommer att bestå av 12 månader per år, 16-17 deltävlingar i F1 per säsong och McLaren, Williams, Ferrari och Renault kommer alla att vinna race.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:De närmsta tre åren kommer att bestå av 12 månader per år
Är du helt säker på det där?

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är en kvalificerad gissning.

Jag är inte säker på något annat än att jag är en idiot. ;)

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Jag tror Ferrari kommer utvecklas någorlunda iallafall. Tillräckligt för att Schumacher kan vinna. Om inte Schumacher vinner vet vi att Ferrarin har blivit sämst. Hoppas det inte blir så. Bara Ferrari lyckas fixa bilen så den är sämst den 5:e bästa bilen. Det räcker för att Schumacher ska vinna. :wave:
Ankan

Inlägg av Ankan »

Jag tror Williams, Mclaren och Ferrari i topp nästa år.

Renualt tror jag inte på eftersom dom ska byta motor koncept och behöver minst 1år på sig för att få ihop alla saker.
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

F1 framgångar bygger till stor del på att ha resurser.

Jag är inte förvånad om tex Toyota är med och krigar i toppen om 3 år, även om det i daxläget inte ser sannolikt ut. :wink:

/S
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

BAR har också haft stora resurser redan från starten, både pengamässigt och anläggningsmässigt...

Tifosi

Inlägg av Tifosi »

FerrariSchumi skrev:Jag tror Ferrari kommer utvecklas någorlunda iallafall. Tillräckligt för att Schumacher kan vinna. Om inte Schumacher vinner vet vi att Ferrarin har blivit sämst. Hoppas det inte blir så. Bara Ferrari lyckas fixa bilen så den är sämst den 5:e bästa bilen. Det räcker för att Schumacher ska vinna. :wave:
Pinsamt uttalande...
Ankan

Inlägg av Ankan »

Tifosi skrev:
FerrariSchumi skrev:Jag tror Ferrari kommer utvecklas någorlunda iallafall. Tillräckligt för att Schumacher kan vinna. Om inte Schumacher vinner vet vi att Ferrarin har blivit sämst. Hoppas det inte blir så. Bara Ferrari lyckas fixa bilen så den är sämst den 5:e bästa bilen. Det räcker för att Schumacher ska vinna. :wave:
Pinsamt uttalande...
Varför då? Pinsamt svar av dig. Jag måste nog hålla med honom. :up:

Bara för en del sakern han skriver är mindre lyckade betyder det inte att allt e det.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag minns Irvines ord -96....Hur han lyckades vinna tre lopp i den bilen kommer alltid att vara ett mysterium för mig(översatt till svenska om ni inte hängde med :) )

De nästkommande åren tror jag att Williams och McLaren kommer att vara starkast, anledningen till detta är att de har haft sin "svacka" och det har ferrari inte haft på ett tag.
Visst, nu tror jag inte att Maestro kommer tillåta stallet att tappa helt, men det kommer mer att likna -97, -98 för Schumi....men om allt stämmer ska han väl kunna ta någon titel mer.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

En tanke - om den här (väldigt korta) trenden fortsätter där Williams och McLaren blir starkare och Ferrari faller tillbaka, är det någon som då tror att Schumacher stannar kvar i F1 och hos Ferrari t.o.m 2006?

Jag tvivlar på det - tror nog han hellre slutar i så fall - nästa år är nog nyckelåret. Ser det ut som det har gjort de senaste 3 loppen hela nästa säsong tror jag Schumacher lägger hjälmen på hyllan och njuter av sina miljarder istället.

Sannolikheten för att Ferrari skulle fortsätta gå bakåt är dock tveksamt men man vet aldrig.

Tifosi

Inlägg av Tifosi »

Ankan skrev:
Tifosi skrev:
Pinsamt uttalande...

Bara för en del sakern han skriver är mindre lyckade betyder det inte att allt e det.
Pinsamt att du håller med.

Hur kan man skriva detta?
Om inte Schumacher vinner vet vi att Ferrarin har blivit sämst. (jasså vet vi???) :-?

Hur kan man skriva att det räcker med 5:e bästa bilen? Varför inte fjärde eller sjätte?? PINSAMT var ordet...

Vad har Ferrai idag då anser ni???
Jag anser att Ferrari har en av de 5 bästa bilarna. Det hjälpte inte Schumi idag. Det handlar mer om däck :saucy:

Får inte Bridgestone fram ett däck som fungerar någorlunda kan inte Schumi göra så mycket åt Lillebror i detta VM...
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Ja, men däcken tillhör väl bilen eller? :saucy:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

LS , visst, jag tror inte att schumi vill karva runt och slås om 4-5platser, men något säger mig att han aldrig skulle göra det oavsett om bilen nu blir sämre...han har alltid lyckats slås om pallplatser och segrar sedan 92 och det är J****t lång tid det.

Okej, nu tror jag icoh för sig att det ända som räknas för schumi är Vinst idag med tanke på hur han kört de senaste åren.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:BAR har också haft stora resurser redan från starten, både pengamässigt och anläggningsmässigt...
Visst, men det är förarmässigt det saknats...

Förresten, ännu en seger idag...

Raffe visar att han är överlägsen sin stallkamrat och Schum spöar Kimi trots en underlägsen Ferrari/Bridgestone-kombination...

Vet faktiskt inte vad jag är mest glad åt...

/E
Ankan

Inlägg av Ankan »

Tifosi skrev:
Ankan skrev:
Tifosi skrev: Pinsamt uttalande...

Pinsamt att du håller med.

Hur kan man skriva detta?
Om inte Schumacher vinner vet vi att Ferrarin har blivit sämst. (jasså vet vi???) :-?

Hur kan man skriva att det räcker med 5:e bästa bilen? Varför inte fjärde eller sjätte?? PINSAMT var ordet...

Vad har Ferrai idag då anser ni???
Jag anser att Ferrari har en av de 5 bästa bilarna. Det hjälpte inte Schumi idag. Det handlar mer om däck :saucy:

Får inte Bridgestone fram ett däck som fungerar någorlunda kan inte Schumi göra så mycket åt Lillebror i detta VM...
Pinsamt? nej. men tycker han kunde valt bättre ord, kanske jag borde tillagt.

Idag var inte Ferrarin en av dom 5 bästa bilarna. Renult, Mclaren och Williams var bra mycket bättre än dom så länge dom var med.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Räknar du inte varje stall som en bil!? :-?
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

Ja det undrar jag med? sen att coulthards miss i depån inte påverkade schumi har väl du räknat in. Jag menar om han lyckades köra om den som innan låg före Coulthard så hade han ju tagit honom med. Jag tror fortfarande att Schumi har den bästa bilen dock inte dom bästa däcken vilket gör att man väl får räkna Williams som det bästa stallet totalt sätt för till fället.. jag vill poängtera för tillfället.
Ankan

Inlägg av Ankan »

Jag tänkte 1 av dom 5 bästa bilarna i loppet :D sorry.

Bilen = ett paket :)

Har man inte bästa däcken har man ju inte bästa bilen :)
E ju nästan så man kan citera eje här :D Allt måste fungera :D
jo, Williams är riktigt snabba nu. Stor eloge te dom just nu för team arbetet.