Vore ju bäverfränt, men denna gång kan vi ju dra till Danmark och köra beachbuggy (BeachBugge i sin beachbugge=)). Detta bara för jag har så långt till Finland.
"Lång-distans" go-cart race, 2 timmars.
I lag om c:a 3 förare per go-cart kör man ett två-timmars go-cart race med efterföljande bortförklaringar till alla misstag på lämpligt ställe. Många go-cart anläggningar arrangerar sådana här två-timmars race och det är faktiskt väldigt kul. Dels får man massor av körtid, dessutom kör man ju i lag och hejar på varandra och så tar inte det roliga slut bara för att man råkar snurra på varv 9 av 10 eller nåt sånt.
Kommer inte ihåg exakta kostnaden för det här nu, men kan vi få ihop 6 go-cars med 3 man på varje=18 pers eller fler så blir det varken särskilt dyrt och väldigt kul ute på banan.
Hur är intresset för någonting sådant?[/u]
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Själv sitter jag i Stockholm så det passar ju mig bäst - här är bland annat Södertälje ett bra alternativ - särskilt om man får köra både på inomhus- och utomhusdelen (inomhusdelen blir alldeles för jobbig och tråkig)
Nere i Norrköping finns en häftig bana med snabba go-karts vid ett flygfält - sportflygfält tror jag. Det är en riktigt snabb utomhusbana så det skulle man också kunna kika på. Men vi kan ju se hur många vi blir som anmäler intresse i den här topicen och hur och vart vi vill/kan ta oss.
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
LuckyStrike1 skrev:
Nere i Norrköping finns en häftig bana med snabba go-karts vid ett flygfält - sportflygfält tror jag. Det är en riktigt snabb utomhusbana så det skulle man också kunna kika på.
Det är bra bana, jag har provat den några gånger.
Det finns väl några bra i Örebro också.
Jag hittar inte i Norrköping, men jag har kört ett långdistansrace på den banan och det var jäkligt kul. Trots att det den dagen var regn och kallt så stod man väl än väl ut i två timmar.
Lysande Nu är vi redan uppe i nio pers. om alla kan. Vi kommer att få ihop till ett långdistanslopp om några till kliver, så det är bara att börja förbereda sig på mycket go-cart körande någon gång i Augusti.
Slasher skrev:Pssst.. om vi ska åka långt bort från huvudstaden hoppas jag på lift med t.ex. Lucy eller någon annan trevlig Stockholmare!
Om jag är trevlig får andra svara på men Stockholmare är jag och jag kan ställa upp med bil ner till Nrrkpng. 1.45h ner och 1.15 upp när man har fått upp tempot
Som det ser ut nu så är ju banan i Linköping ett fint alternativ. Det är ju lika bra att börja samla ihop intresserade redan nu eftersom det brukar kunna ta tid för folk att bestämma sig