Forza Motorsports s.k. redaktörer

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Forza Motorsports s.k. redaktörer

Inlägg av guuben »

"När till och med gnällspiken Dennis inte har något att säga om det så är det bara att konstatera att det är ok. Han är ju trots allt mannen som närmast protesterar bara för att en finländsk förare i en McLaren inte har vunnit" - Ola Lennström

Detta högkvalificerade dravel är skrivet av en "redaktör" på huvudsidan i Forza Motorsport (eg. ForzaFerrari?).

Det är sällan som vår kära jantelag kommmer så väl och åskådligt fram i dager.
Ola Lennström = FerrariSchumi (?) - man kan fråga sig.
Man kan även med fog anta att Olas/FerrariSchumis glädje för Formel1 är förstörd så länge vi har en förrare i Formel 1 som är från något av Sveriges grannland (Finland den här gången).

Man får verkligen hoppas på att citatet inte är Forza motorsports officiella/inofficiella ståndpunkt.

Jag är också säker på att det inte var ett sammanträffande att ta upp landsfrågan i hans skrivelse.
Ola, du är verkligen trångsynt och missunsam.

Det som skrivs i själva forumen är en helt annan sak - där ÄR det tillåtet att komma med påståenden och tyckanden som kan t.o.m. anses absurda (t.ex. mitt INLÄGG anses säkert som osakligt av endel)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja, tydligen verkar det som att mitt lilla försök till humor fullkomligt har misslyckats om du gör den tolkningen. Själv tycker jag att det mer är ett angrepp på Ron Dennis gnällighet (som jag gärna attackerar) än ett angrepp på finländska förare (som jag gärna ser fler av i F1 i vinnarpositioner).

Förstår inte vad det har med jantelag att göra heller? Det är överhuvudtaget inte ett angrepp på vare sig Finland, finska förare eller finländare i allmänhet. Däremot erkänner jag mer än gärna att det är ett angrepp på Ron Dennis attityd som dålig förlorare och gnällspik. Ett "angrepp" som jag i en personlig krönika har min fulla rättighet att göra. Om du läser krönikor i diverse dagstidningar och magasin, skrivna av betydligt mer kompetenta skribenter än mig, så ska du se att där är tonen ännu hårdare och aggresivare ibland men med glimten i ögat. Så ska den här formuleringen också tas.

Du har ingenting emot att jag liknar Villeneuve vid en åsna och konståkerska längre ner i krönikan tydligen? Eller att jag kallar Ross Brawn och Martin Whitmars för "griniga gamla gubbar" ännu längre ner?

Så om du tolkar den formuleringen som ett uttryck för jantelag, missunsamhet och en attack mot finländare, Finland och finska förare så har antingen du gjort en helt galen tolkning eller jag helt missat att göra det klart för vad jag lite "humoristiskt" försökte tycka till om.

/Ola
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

LuckyStrike1 skrev:Tja, tydligen verkar det som att mitt lilla försök till humor fullkomligt har misslyckats om du gör den tolkningen. Själv tycker jag att det mer är ett angrepp på Ron Dennis gnällighet (som jag gärna attackerar) än ett angrepp på finländska förare (som jag gärna ser fler av i F1 i vinnarpositioner).

Förstår inte vad det har med jantelag att göra heller? Det är överhuvudtaget inte ett angrepp på vare sig Finland, finska förare eller finländare i allmänhet. Däremot erkänner jag mer än gärna att det är ett angrepp på Ron Dennis attityd som dålig förlorare och gnällspik. Ett "angrepp" som jag i en personlig krönika har min fulla rättighet att göra. Om du läser krönikor i diverse dagstidningar och magasin, skrivna av betydligt mer kompetenta skribenter än mig, så ska du se att där är tonen ännu hårdare och aggresivare ibland men med glimten i ögat. Så ska den här formuleringen också tas.

Du har ingenting emot att jag liknar Villeneuve vid en åsna och konståkerska längre ner i krönikan tydligen? Eller att jag kallar Ross Brawn och Martin Whitmars för "griniga gamla gubbar" ännu längre ner?

Så om du tolkar den formuleringen som ett uttryck för jantelag, missunsamhet och en attack mot finländare, Finland och finska förare så har antingen du gjort en helt galen tolkning eller jag helt missat att göra det klart för vad jag lite "humoristiskt" försökte tycka till om.

/Ola
OK....förklaringen godtas :up:
(bara en litet förtydlgande - jag märkte mycket väl att du oxå "gick åt" på
andra omständigheter men då var det inte generaliserat mot ett lands förare)
Tydligen var jag inte på rätt humör :D :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om formuleringen "finländska förare" inte funnits med tror jag inte du hade reagerat. Men formuleringen är helt medveten vald:

1: Ron Dennis gnäller och klagar alltid när "hans" förare inte vinner. Visserligen hans skyldighet men i mitt tycke gör han det mer och löjligare än andra.
2: Coulthard kör som en kratta så det går aldrig att klaga när han inte vinner för han är ju aldrig i närheten av det numera ;)
3: Ron har ju numera kompetente finska förare som sköter vinnandet åt honom, och när dessa inte alltid vinner (de kan ju inte ha en 100% succé heller) så gnäller Ron på andra ... mer än andra.

Tada - min formulering är en attack mot Ron. Hade han bara haft två vinnare i sitt stall hade jag ju skrivit McLaren förare istället - nu är det ju bara finländarna som är duktiga nog för att vinna åt honom. ;)

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

LuckyStrike1 skrev:Om formuleringen "finländska förare" inte funnits med tror jag inte du hade reagerat. Men formuleringen är helt medveten vald:

1: Ron Dennis gnäller och klagar alltid när "hans" förare inte vinner. Visserligen hans skyldighet men i mitt tycke gör han det mer och löjligare än andra.
2: Coulthard kör som en kratta så det går aldrig att klaga när han inte vinner för han är ju aldrig i närheten av det numera ;)
3: Ron har ju numera kompetente finska förare som sköter vinnandet åt honom, och när dessa inte alltid vinner (de kan ju inte ha en 100% succé heller) så gnäller Ron på andra ... mer än andra.

Tada - min formulering är en attack mot Ron. Hade han bara haft två vinnare i sitt stall hade jag ju skrivit McLaren förare istället - nu är det ju bara finländarna som är duktiga nog för att vinna åt honom. ;)
Jag tyckte din första (spontana?) förklaring var bättre - ny börjar det bl :lol: i krystat
Nu är jag själv inte riktigt säker på om jag skrev detta med "glimten i ögat" eller på allvar :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Den här var lika spontan den och spontanitet har en viss brist: Sannolikheten för att träffa rätt med den är bara 50% ;)

Användarens profilbild
Lemon

Re: Forza Motorsports s.k. redaktörer

Inlägg av Lemon »

guuben skrev:Ola Lennström = FerrariSchumi
Nu har du avslöjat FIATSkummis hemliga identitet :D
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Mitt alter ego höll ändå ganska länge. Tur att jag har kvar identiteten Lemon ialla fall ;)

Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

LuckyStrike1 skrev:Mitt alter ego höll ändå ganska länge. Tur att jag har kvar identiteten Lemon ialla fall ;)
Och JBS, Cheever, Pastis och Salo! :D
Jag kom inte sist!
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Wow! Jag visste inte att jag skrev krönikor på Forza Motorsports hemsida. Häftigt! :bang: