Diskad!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Diskad!

Inlägg av guuben »

Hur kommer det sig att inte enda bil längre blir diskad enligt "reglementerna" ? Beror det på:
a) Bilarnas utförande jämte däck, bränsle o.s.v. är lagliga - både före och efter loppet?
b) Man är inte längre så millimeternoggrann som förr?
c) Just name it...

Förresten, används tejp än idag som sigill på e-boxarna eller har man skippat det?

Jag tror det var i Kanadaracet som jag tyckte se i tv.n att det fanns inte nåt spelrum alls mellan slitbrädan och marken på endel bilar....nära har det alltid varit men ändå inte så här nära :roll:
Kameravinkeln var från nergående delen av ett krön var inte bilen borde ens ha tryckts ner. Dethär var inte något unikt Ferrari/McLaren fenomen - bara som precisering för att undvika onödiga spekulationer om min rätta, eller felaktiga, iakttagelse :D
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

Jag tänkte på samma sak förut jag med. Det är ingen längre som får "rött kort"

Som t ex Irvines vårdslösa stängning på Interlagos 94 vilket ledde till en massiv krash, för det fick han 3 lopps avstänging och böter. Idag är det ingen som får nått liknande men ändå så händer det fula situationer.
Men det e väl det att säkerheten i bilarna e så pass hög att man inte behöver bestraffa sånt. Jag menar att de gamla bestraffningarna var utfärdade för att förarn satte säkerheten på spel.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Max Mosley tycker inte att det är politiskt korrekt att diska någon i F1 idag ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Cina

Inlägg av Cina »

Förarna som kör idag följer reglerna mycket bättre än förut! :lol:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag tcker snarare att det är bra att de inte håller på att diskar förare till höger och vänster.

Självklart ska en förare bli bestraffad o han gör en idiotgrej med flit, med idiot grej menar jag inte hård racing utan något som äventyrar förarna och åskådarnas säkerhet på ett klart och tydligt sätt.
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

Problemet med dagens F1 är ju att du näst intill aldrig äventyrar säkerheten. Bilarna och banorna är "för" säkra
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

En förare kan ju bli diskad för annat än sånt som direkt äventyrar säkerheten...

T ex otillåtet bränsle, för låg bil (och därmed för mycket slitage på plankan) eller andra tekniska pryttlar som dyker upp vid granskningen efter loppen.

Jag förstår inte vad banornas säkerhet har med att ingen blir diskad att göra? Har jag missat nå't igen?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!