Hur kommer det sig att inte enda bil längre blir diskad enligt "reglementerna" ? Beror det på:
a) Bilarnas utförande jämte däck, bränsle o.s.v. är lagliga - både före och efter loppet?
b) Man är inte längre så millimeternoggrann som förr?
c) Just name it...
Förresten, används tejp än idag som sigill på e-boxarna eller har man skippat det?
Jag tror det var i Kanadaracet som jag tyckte se i tv.n att det fanns inte nåt spelrum alls mellan slitbrädan och marken på endel bilar....nära har det alltid varit men ändå inte så här nära
Kameravinkeln var från nergående delen av ett krön var inte bilen borde ens ha tryckts ner. Dethär var inte något unikt Ferrari/McLaren fenomen - bara som precisering för att undvika onödiga spekulationer om min rätta, eller felaktiga, iakttagelse
Diskad!
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
- Ort: Sthlm
Jag tänkte på samma sak förut jag med. Det är ingen längre som får "rött kort"
Som t ex Irvines vårdslösa stängning på Interlagos 94 vilket ledde till en massiv krash, för det fick han 3 lopps avstänging och böter. Idag är det ingen som får nått liknande men ändå så händer det fula situationer.
Men det e väl det att säkerheten i bilarna e så pass hög att man inte behöver bestraffa sånt. Jag menar att de gamla bestraffningarna var utfärdade för att förarn satte säkerheten på spel.
Som t ex Irvines vårdslösa stängning på Interlagos 94 vilket ledde till en massiv krash, för det fick han 3 lopps avstänging och böter. Idag är det ingen som får nått liknande men ändå så händer det fula situationer.
Men det e väl det att säkerheten i bilarna e så pass hög att man inte behöver bestraffa sånt. Jag menar att de gamla bestraffningarna var utfärdade för att förarn satte säkerheten på spel.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 285
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Västerås, Sweden
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
- Ort: Sthlm
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
En förare kan ju bli diskad för annat än sånt som direkt äventyrar säkerheten...
T ex otillåtet bränsle, för låg bil (och därmed för mycket slitage på plankan) eller andra tekniska pryttlar som dyker upp vid granskningen efter loppen.
Jag förstår inte vad banornas säkerhet har med att ingen blir diskad att göra? Har jag missat nå't igen?
T ex otillåtet bränsle, för låg bil (och därmed för mycket slitage på plankan) eller andra tekniska pryttlar som dyker upp vid granskningen efter loppen.
Jag förstår inte vad banornas säkerhet har med att ingen blir diskad att göra? Har jag missat nå't igen?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!