Just det...men ännu roligare blir det att se polemiken (slagsmålen) mellan förare som sitter i sandfållan och funktionärer som vägrar att komma till hjälp (sätta sitt liv på spel). Formel 1 får nya spännande ingredienser .Nisse skrev:Skall bli kul att se kranen lyfta ut bilar på banan i fortsättningen.
Europas GP
-
- Utvisad
-
-
-
- Utvisad
-
-
-
-
Schumacher är den enda som kan köra om. När han kör om någon så kör han om honom på riktigt. Han kör inte upp på sidan bredvid den förare han försöker köra om och sen tränger ut han mot kanten. Schumacher låter den han kör om få allt utrymme i världen ändå förnedrar Schumacher honom med en omkörning. Fråga Häkkinen. Han har erfarenhet från det
-
- Utvisad
Som du säger - Häkkinen vet hur man kör om SkummenFerrariSchumi skrev:Schumacher är den enda som kan köra om. När han kör om någon så kör han om honom på riktigt. Han kör inte upp på sidan bredvid den förare han försöker köra om och sen tränger ut han mot kanten. Schumacher låter den han kör om få allt utrymme i världen ändå förnedrar Schumacher honom med en omkörning. Fråga Häkkinen. Han har erfarenhet från det
Eftersom du nu riktigt trampade i klaveret med att ta omkörningar med Skummen mot Häkkinen så tror jag den mest beundrade omkörningen på 1990-talet gjordes av Häkkinen förbi Skummen (+ en annan i samma "incident" som jag inte kommer ihåg vem det var). Tv-journalisterna var nästan i extas av omkörningen för den var så jäkla fräckt gjord. Oj vad roligt det skulle vara att se den snutten å nätet....
Här finns människor med goda minnen som säkert kan säga bana/år/vem den "okände" var.
Sedan tror jag inte att Skummen någonsin körde om Häkkinen i en racingsituation - alltså om inte Häkkinen fick fel på bilen förstås. Inte vad jag kommer ihåg i alla fall.
Senast redigerad av guuben den mån jun 30, 2003 13:35, redigerad totalt 1 gång.
-
-
Lite omkörningar av förare mot Schumacher värda att minnas så här rätt från huvudet:
Jacques Villeneuve
Estoril -96: Kör om Schumacher på yttern i sista kurvan (fullt på femman då) ut på rakan
Jerez -97: Lurar skjortan av Schumacher genom att bromsa sent och lura en desperat Schumacher till känd manöver
Coulthard
Yttern? Magny-Cours 2000. Coulthard kör som en besatt och gör en av sina sällsynta framträdanden då han är oslagbar.
Malaysia -99: Kör om Schumacher på yttern in i första kurvan när denne försöker blockera för alla bakom och ge Irvine fritt spår
Häkkinen
Spa 2000: Schumacher försöker köra Häkkinen av banan i 300 varvet innan så nästa varv lurar Häkkinen upp Schumacher på läktaren.
Montoya
Brasilien 2001: Överraskar Schumacher in i första kurvan efter omstart
Nurburgring 2003: tja .... häftigt var det på yttern i hårnålen!
Några jag kom på så här rätt ur minnet, vet att Häkkinen och DC har gjort några fler än de nämnda och även Montoya och JV har några till på sitt CV. [/b]
Jacques Villeneuve
Estoril -96: Kör om Schumacher på yttern i sista kurvan (fullt på femman då) ut på rakan
Jerez -97: Lurar skjortan av Schumacher genom att bromsa sent och lura en desperat Schumacher till känd manöver
Coulthard
Yttern? Magny-Cours 2000. Coulthard kör som en besatt och gör en av sina sällsynta framträdanden då han är oslagbar.
Malaysia -99: Kör om Schumacher på yttern in i första kurvan när denne försöker blockera för alla bakom och ge Irvine fritt spår
Häkkinen
Spa 2000: Schumacher försöker köra Häkkinen av banan i 300 varvet innan så nästa varv lurar Häkkinen upp Schumacher på läktaren.
Montoya
Brasilien 2001: Överraskar Schumacher in i första kurvan efter omstart
Nurburgring 2003: tja .... häftigt var det på yttern i hårnålen!
Några jag kom på så här rätt ur minnet, vet att Häkkinen och DC har gjort några fler än de nämnda och även Montoya och JV har några till på sitt CV. [/b]
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Utvisad
Ajdå, var det så sent som 2000!Engis skrev:Hmm... tar man Schumacher, Häkkinen och föredring i en burk och skakar om lite så fär man se vad man får *skaka skaka skaka* och vips så hoppar Spa 2000 ut.....
Jag hittade det här:
http://216.239.37.100/search?q=cache:wp ... n&ie=UTF-8
Där finns sekvensen......ojojoj, jag kommer ihåg det som igår - därav fel årtionde
-
-
guuben:
Du verkar fortfarande sova. Snacka inte om Häkkinens omkörning på Spa 2000 - också känd som tidernas mest överskattade omkörning. Den var ju bara för larvig. Hur kan ni gilla Häkkinen. Skickar ut sina torpeder (Spa 1998) att krocka bort Schumacher.
Monza 1998. Häkkinen var inte bara uppe på läktaren och köpte korv. Schumacher lurade honom ända till parkeringen. Vi minns också regnlopp där Schumacher förnedrade Häkkinen gång på gång. Det var kul. Finländaren kunde visst inte köra när McLaren och Ferrarin var likvärdiga. Det blev lite för svårt då. När han i sina patetiska försök att undvika att vara 25 sekunder sämre per varv än Schumacher körde han ur. Minns ett Silverstonelopp, 99 tror jag, när Häkkinen gjorde en 360 på varannan kurva. Han fick en 10:a av alla konståkningsdomare iallafall
LuckyStrike1:
Alla de förarna du nämnde har blivit omkörda av Schumacher också, men de har blivit omkörda av Schumacher 10 gånger mer än dem kört om honom själva.
Det är svårt att köra om förare när man ligger 1:a hela tiden som Schumacher gör. Schumacher är för snabb för dom på kvalet.
Du verkar fortfarande sova. Snacka inte om Häkkinens omkörning på Spa 2000 - också känd som tidernas mest överskattade omkörning. Den var ju bara för larvig. Hur kan ni gilla Häkkinen. Skickar ut sina torpeder (Spa 1998) att krocka bort Schumacher.
Monza 1998. Häkkinen var inte bara uppe på läktaren och köpte korv. Schumacher lurade honom ända till parkeringen. Vi minns också regnlopp där Schumacher förnedrade Häkkinen gång på gång. Det var kul. Finländaren kunde visst inte köra när McLaren och Ferrarin var likvärdiga. Det blev lite för svårt då. När han i sina patetiska försök att undvika att vara 25 sekunder sämre per varv än Schumacher körde han ur. Minns ett Silverstonelopp, 99 tror jag, när Häkkinen gjorde en 360 på varannan kurva. Han fick en 10:a av alla konståkningsdomare iallafall
LuckyStrike1:
Alla de förarna du nämnde har blivit omkörda av Schumacher också, men de har blivit omkörda av Schumacher 10 gånger mer än dem kört om honom själva.
Det är svårt att köra om förare när man ligger 1:a hela tiden som Schumacher gör. Schumacher är för snabb för dom på kvalet.
-
Det här är säkert bara 0,1 procent av alla Schumachers omkörningar på Häkkinen. Schumacher kör om Häkkinen:
Argentina 98
Monza 98
Brasilien 00
Malaysia 00
Nurburgring 00
Nurburgring 01
Hockenheim 01
Malaysia 01
Häkkinen är närmare känd som mannen som bara kunde köra om Schumacher i starten tack vare en 27 gånger bättre bil.
Vi minns också alla Spanien 96. Schumacher gör tidernas bästa lopp. Ungern 98. Också tidernas bästa lopp. Ojoj ingen kan köra som honom.
Argentina 98
Monza 98
Brasilien 00
Malaysia 00
Nurburgring 00
Nurburgring 01
Hockenheim 01
Malaysia 01
Häkkinen är närmare känd som mannen som bara kunde köra om Schumacher i starten tack vare en 27 gånger bättre bil.
Vi minns också alla Spanien 96. Schumacher gör tidernas bästa lopp. Ungern 98. Också tidernas bästa lopp. Ojoj ingen kan köra som honom.
-
-
Få mig att sluta o skratta
Visst MS har ju gjort sina omkörningar han med men nu är vi på Jorden och inte i någon fantasivärld
Det JPM gjorde igår var en grym omkörning och det är det inte många som skulle ge sig på i dagens startfält kan jag lova.
Att MS hade gjort en liknande grej igår om det hade varit så tvivlar jag starkt på.
Som jag ser det så är JPM den enda som hade vågat sig på en sån omkörning mot MS igår.
Visst MS har ju gjort sina omkörningar han med men nu är vi på Jorden och inte i någon fantasivärld
Det JPM gjorde igår var en grym omkörning och det är det inte många som skulle ge sig på i dagens startfält kan jag lova.
Att MS hade gjort en liknande grej igår om det hade varit så tvivlar jag starkt på.
Som jag ser det så är JPM den enda som hade vågat sig på en sån omkörning mot MS igår.
-
-
Nej, MS hade nog inte valt just det tillfället att köra om, det var lite huvudlöst (men juste) av Monty att köra om på det sättet, och då menar jag huvudlöst med tanke på den egna risken.
Jag tycker att han gav tillräckligt med plats och det tycker tydligen MS också men jag anser att risken för hans egen del var för stor för att kalla det en klok omkörning... men spektakulärt och publikfirande är det
Jag tycker att han gav tillräckligt med plats och det tycker tydligen MS också men jag anser att risken för hans egen del var för stor för att kalla det en klok omkörning... men spektakulärt och publikfirande är det
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Japp man måste ju ändå inse att den här typen av racing är bra för sporten som annars ansetts vara tråkig de senaste åren.
Det här året har varit kanon än så länge och jag hoppas det fortsätter tills sista racet i år och att VM avgörs då..
Spelar ingen roll då vem som vinner vm till slut bara man känner lite hopp så att säga
Det här året har varit kanon än så länge och jag hoppas det fortsätter tills sista racet i år och att VM avgörs då..
Spelar ingen roll då vem som vinner vm till slut bara man känner lite hopp så att säga
-
Vad har vi hitills i år - 5 olika vinnare? Minst 4 som har chans att köra om titeln hela vägen till slutet, kanske 5 om Renault får mer fart också. Egentligen är det väl bara Rubens, pga av kontraktsskäl, och Coulthard, pga av sopig körning, av toppstallens förare som får sägas vara avknoppade i VM-striden.
Omkörningar som igår är vad vi behöver i F1 - det visar att det går om man vill.
Omkörningar som igår är vad vi behöver i F1 - det visar att det går om man vill.
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Formel 1 ÄR en typ av cirkus - det måste du väl ändå inse...det trodde jag faktiskt att alla förstått.Razor skrev:Monty är mannen för cirkusaspekten av F1... Schumi mannen för resultaten
Och jag utnämner mer än gärna MONTY till Artisten och Skummen och Ralf får bli manegepojkar.
(Sedan är det en annan sak att själva cirkusdirektören är Ecclestone)
-
Med cirkus menade jag inte det som man i allmänna ordalag kallar "F1-cirkusen" utan jag syftade på JPM:s sätt att bjuda på diverse cikusnummer som piruetter och annat...
Men visst, spektakulärt är det, både hans snurrnignar och annat... bra racing? Ja, ibland, men inte tillräckligt ofta för att jag ska bli imponerad (även om det var en bra omkörning igår)
Men visst, spektakulärt är det, både hans snurrnignar och annat... bra racing? Ja, ibland, men inte tillräckligt ofta för att jag ska bli imponerad (även om det var en bra omkörning igår)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
?
FerrariSchumi skrev:Men svårt för Kimi då. Han har ju den bästa bilen. Inte så lätt för Schumacher att vinna då, men Schumacher är ju så många gånger bättre än Kimi som förare att det finns inte. Dessutom har Ferrari dom sämsta däcken. Svårt att vinna i McLaren då med deras däck. Williams också.
????
/Star_Peppe
-
Det hoppas jag med eftersom jag ska på Japans GP.Hannu#111 skrev:Japp man måste ju ändå inse att den här typen av racing är bra för sporten som annars ansetts vara tråkig de senaste åren.
/Peppe
-
-
Just ja ... Fisichella. Svårt at komma ihåg den segern när bara 75% av loppet hade körts och resultatet först kom 1 ½ vecka efter målgång ....
Bara Rubens av toppförarna som inte har vunnit i år ... och det mest sorgliga (för Rubens) är att han inte har varit i närheten av en seger en enda gång. Coulthard har åtminstone varit nära två gånger - Australien när han vann och Malaysia när han var snabbare än Kimi hela helgen.
Bara Rubens av toppförarna som inte har vunnit i år ... och det mest sorgliga (för Rubens) är att han inte har varit i närheten av en seger en enda gång. Coulthard har åtminstone varit nära två gånger - Australien när han vann och Malaysia när han var snabbare än Kimi hela helgen.
-
KulPeppe skrev:Det hoppas jag med eftersom jag ska på Japans GP.Hannu#111 skrev:Japp man måste ju ändå inse att den här typen av racing är bra för sporten som annars ansetts vara tråkig de senaste åren.
/Peppe
Själv drar jag till Silverstone men jag lär väl inte få se den nya McLarenbilen
-
Som jag minns loppet i Brasilien hade Coulthard läget bra under lontroll och skulle nog kunnat ta hem det om inte loppet flagats av samma varv som han gick i depå. Beroende på några klantskallar som inte var kapabla att köra i lite regn.LuckyStrike1 skrev:Just ja ... Fisichella. Svårt at komma ihåg den segern när bara 75% av loppet hade körts och resultatet först kom 1 ½ vecka efter målgång ....
-
Malaysia hade nog blivit McLaren 1-2, svårt att säga vem som skulle vunnit dock. Vad jag minns så var inte DC så jättemycket snabbare än Kimi den helgen (inklusive loppet)? DC var snabbare på FP1, FP2 och Q2 medans KR då var snabbare på Q1, FP3.LuckyStrike1 skrev:Just ja ... Fisichella. Svårt at komma ihåg den segern när bara 75% av loppet hade körts och resultatet först kom 1 ½ vecka efter målgång ....
I Brasilien hade dock Coulthard övertaget i slutet på loppet då det började torka, om Kimi köra slut på regngummit eller om DC hade bättre torrinställningar kan ju diskuteras. Förmodligen det sistnämnda då Kimi var snabbare i regnet.
-
- Utvisad
-
-
Kimi came in on lap 16, and the gap he had pulled out ensured that he comfortably retained first position on lap 21 when the last of the leading pack stopped. Although Kimi had the fuel to run longer, the team took the decision to bring him in early to avoid upcoming traffic.
However, on lap 26 the Finn’s engine failed at the end of the back straight and Kimi retired from a dominant race lead.
-
- Utvisad
Det var ju intresant med bränsleinfon......tack,tack (jag säger intet mer - ids inte riva upp "gamla saker" )PeppeF1 skrev:Kimi came in on lap 16, and the gap he had pulled out ensured that he comfortably retained first position on lap 21 when the last of the leading pack stopped. Although Kimi had the fuel to run longer, the team took the decision to bring him in early to avoid upcoming traffic.However, on lap 26 the Finn’s engine failed at the end of the back straight and Kimi retired from a dominant race lead.
Förr om åren fick man (nästan) alltid direkt efter loppen veta vad hade gått sönder....det hände ju titt som tätt med McLarens bil.
Ofta skyllde man då på nån slang som inte hade pallat....
McLarens hemsidor var förut värdelösa och inte har dom blivit bättre.