Europas GP

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
AndersF1

Europas GP

Inlägg av AndersF1 »

Jag missade kvalet idag, någon som såg det och har några kommentarer?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag såg inte heller kvalet men att döma av alla rapporter efteråt verkar det ha varit rena sjöslaget efter ett tag. Särskilt för Webber, da Matta och Villeneuve som inte fick byta till regndäck inför sina försök.

Villeneuve sa efteråt att han vattenplanade längs hela raksträckan ... inte lätt att göra något då.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

KIMI TAKES THE COMMAND (f1 LIVE)
RENA RAMA UTSLAGNINGEN :)

Europe: Qualifying session 1
--------------------------------------------------------------------------------
P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps Laps
1. 6 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'29"989 205.945 Km/h
2. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'30"353 + 0'00"364 3
3. 3 MONTOYA Williams BMW M 1'30"378 + 0'00"389 3
4. 4 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'30"522 + 0'00"533 3
5. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'30"842 + 0'00"853 3
6. 5 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'30"903 + 0'00"914 3
7. 7 TRULLI Renault M 1'31"143 + 0'01"154 3
8. 8 ALONSO Renault M 1'31"533 + 0'01"544 3
9. 11 FISICHELLA Jordan Ford B 1'32"196 + 0'02"207 3
10. 10 FRENTZEN Sauber Petronas B 1'32"201 + 0'02"212 3
11. 17 BUTTON BAR Honda B 1'32"479 + 0'02"490 3
12. 14 WEBBER Jaguar Cosworth M 1'35"972 + 0'05"983 3
13. 9 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'52"300 + 0'22"311 3
14. 12 FIRMAN Jordan Ford B 1'53"893 + 0'23"904 3
15. 18 WILSON Minardi Cosworth B 1'54"546 + 0'24"557 3
16. 19 VERSTAPPEN Minardi Cosworth B 1'55"921 + 0'25"932 3
17. 20 PANIS Toyota M 1'57"327 + 0'27"338 3
18. 15 PIZZONIA Jaguar Cosworth M 1'57"435 + 0'27"446 3
19. 21 DA MATTA Toyota M 2'29"800 + 0'59"811 2
20. 16 VILLENEUVE BAR Honda B 2'35"600 + 1'05"611 2

107% time : 1'36"288
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Lugn bara lugn, det stora misstaget för denna helg har inte kommit ännu så det måste vara påväg. Förmodligen runt 14:58 idag. :wor:
GMD

Inlägg av GMD »

Vad fan håller Panis på med på tidsträningarna förresten?!?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Fan, nu måste vi vänta till imorron innan misstaget kommer :(
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

PeppeF1 skrev:Lugn bara lugn, det stora misstaget för denna helg har inte kommit ännu så det måste vara påväg. Förmodligen runt 14:58 idag. :wor:
Du hade helt rätt. Skomakaren gjorde då ett fel vid inbromsningen.
KIMI.....GOGOGO

OJOJOJ...kan knappt vänta på morgondagens race.
Tyvärr så har inte KIMI tagit vidare bra starter - hoppas undantaget från regeln kommer i morgon :)
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Jävlar. Räikkönen varför kom han etta för?
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Kanske Ralfen har fått litet tryck på sig att VÅGA utmana sin brorsa i första kurvan (jag menar bara att Skomakaren har "skitbanan" moch därför kan mycket väl Ralfen få en bättre start)

Faaaan va "roliga" bilder från Ferraridepån efter att KIMI hade slagit ut Skomakaren........
Senast redigerad av guuben den lör jun 28, 2003 15:36, redigerad totalt 1 gång.
FerrariSchumi

Vad hände guuuben?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Synd att Montoya tappade lite i sista kurvan, annars hade vi haft de fyra första inom samma tiondel. Däremot ser det ut att bli ett jäkligt spännande lopp imorgon mellan de fyra första!

Ralf är stark nu, börjar faktiskt gilla honom. Kör bra och verkar på något sätt mer ödmjuk och mer sympatisk i intervjuer. Skulle inte ha något emot Montoya, Ralf och BMW/Williams till och med 2009 egentligen. Titlar vinner man med hjälp av få förändringar och stabil organisation, se på Ferrari.

Kimi undviker sitt misstag och så står han på pole, lite svart eller vitt över honom ;) Precis som hans bil ...
Dessutom kul att se Norbert Haug försöka slå sönder McLarens depåbord med ett par välriktade knytnävar. Trodde ett tag att han faktiskt skulle slå igenom bordet av ren glädje.

Panis borde väl gå i depå rätt tidigt imorgon, så där snabb kan inte Toyota ha blivit helt plötsligt.

Coulthard och Villeneuve är helt under vatten för tillfället. Förstår inte vad någon av dem håller på med just nu, men inte är det bra ialla fall.

Sauber nästa privatstall i stora problem kanske?
Senast redigerad av LuckyStrike1 den lör jun 28, 2003 15:35, redigerad totalt 1 gång.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

1. Kimi Räikkönen McLaren Mercedes 1.31,523
2. Michael Schumacher Ferrari 1.31,555
3. Ralf Schumacher Williams BMW 1.31,619
4. Juan Pablo Montoya Williams BMW 1.31,765
5. Rubens Barrichello Ferrari 1.31,780
6. Jarno Trulli Renault 1.31,976
7. Olivier Panis Toyota 1.32,350
8. Fernando Alonso Renault 1.32,424
9. David Coulthard McLaren Mercedes 1.32,742
10. Cristiano Da Matta Toyota 1.32,949
11. Mark Webber Jaguar Cosworth 1.33,066
12. Jenson Button BAR Honda 1.33,395
13. Giancarlo Fisichella Jordan Ford 1.33,553
14. Ralph Firman Jordan Ford 1.33,827
15. Heinz-Harald Frentzen Sauber Petronas 1.34,000
16. Antonio Pizzonia Jaguar Cosworth 1.34,159
17. Jacques Villeneuve BAR Honda 1.34,596
18. Jos Verstappen Minardi Cosworth 1.36,318
19. Justin Wilson Minardi Cosworth 1.36,485
20. Nick Heidfeld Sauber Petronas NO TIME

"Roliga bilderna".....jo, det var när Skomakaren hade kommit i mål med bästa tid så hoppade dom jämfota i Ferraridepån men minerna var bara för "härliga" i Ferraristallet när KIMI slog MS.
Saken var nämligen den att Skomakaren (och Barrichello) körde bra sista delen och KIMI låg efter inför den sista tredjedelen så det såg ut som om Skomakaren skulle fixa det ... det trodde jag oxå men så gick det turligtvis inte.....Comprende?
Senast redigerad av guuben den lör jun 28, 2003 15:52, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Peppe

?

Inlägg av Peppe »

Jag ställer samma fråga som vanligt!

Vad håller Coulthard på med?

Som tidigare sagt säger min fru att jag inte fattar någonting så jag antar att det är därför jag inte förstår vad Coulthard håller på med!

Förstår inte att VILLENEUVE får vara kvar i Bar! Button är nästan en sekund snabbare; samt att han ofta kommer i mål!

Hoppas att det går bra för Panis och Kimi

Star_Peppe
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Jag kunde inte låta bli att kopiera hit en sån härlig text:

McLaren’s Kimi Raikkonen put in a sterling effort during today’s final qualifying to claim the first pole position of his career. The young Finn set a blistering time of 1MIN 31.523, finishing a mere 0.032 ahead of Michael Schumacher.

Under pressure from the home fans of Mercedes-Benz, the manufacturer’s boss, Nobert Haug, was delighted with the result, punching the air and the pit wall station in glee as Raikkonen crossed the line.

Nu börjar en ny epok i Formel 1 :smash:

Jag läste i dom engelskspråkiga forumena och alla tycks vara överens om att det var den mest spännande kvalet dom sett.

Skön läsning även på RTL.s hemsida:

Kimi stiehlt Schumis die Show.

Ausgerechnet bei ihrem Heim-GP auf dem Nürburgring ärgert Kimi Räikkönen die Schumi-Brüder gewaltig. Im Qualifying waren Michael und Ralf zunächst die Schnellsten - bis Kimi kam.

Man måste ju njuuuta så länge det varar :D
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

Schumacher den äldre vinner imorrn. För det va länge sen som man kunde se en sån självsäkerhet från schumachers sida trots att han "bara" kvala 2:a. Jag kan lova att han har ett par liter fler än de 3 konkurenterna vilket borde göra att kan stanna ute lite längre.

Visst jag hejjar på Ferrari men aja vi får se hur det går imorrn
Användarens profilbild
G-town

Inlägg av G-town »

Det var bara tre stall som såg stabila ut i de sista kurvorna, och ärligt talat så trodde jag aldrig att Kimi skulle ha en chans att ta igen det han låg efter, Schumis körning genom chikanen och sista kurvan såg perfekt ut (det gjorde även Barrichellos), men Kimi var grymmare!!
Starkt kört! Men att det är en sådan viktskillnad på bilarna att Ferrari bara skall göra ett stopp i morgon, det tror jag inte på. Då borde skillnaden varit större. Michael försökte nog bara psyka ut de andra.

Hej igen allihopa förresten! :wave:
Life is a Drag,
Get a Grip!
Ankan

Inlägg av Ankan »

G-town skrev:Det var bara tre stall som såg stabila ut i de sista kurvorna, och ärligt talat så trodde jag aldrig att Kimi skulle ha en chans att ta igen det han låg efter, Schumis körning genom chikanen och sista kurvan såg perfekt ut (det gjorde även Barrichellos), men Kimi var grymmare!!
Starkt kört! Men att det är en sådan viktskillnad på bilarna att Ferrari bara skall göra ett stopp i morgon, det tror jag inte på. Då borde skillnaden varit större. Michael försökte nog bara psyka ut de andra.

inte ett stop men säg några varv mer. kan ju avgöra.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Ankan skrev:
G-town skrev:Det var bara tre stall som såg stabila ut i de sista kurvorna, och ärligt talat så trodde jag aldrig att Kimi skulle ha en chans att ta igen det han låg efter, Schumis körning genom chikanen och sista kurvan såg perfekt ut (det gjorde även Barrichellos), men Kimi var grymmare!!

inte ett stop men säg några varv mer. kan ju avgöra.
Fel....ett stop kan vara avgörande...om man vill bli diskad förstås. :D
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Att Villes bil inte håller ihop är väl inte främst hans fel... Men alla misstag han gjorde ser ju inte speciellt bra ut. Annars var det många bra prestationer.
Starkt av Kimi att fortsätta satsa och köra på gränsen trots att han har en viss press på sig att inte göra någon fler miss. Att då få till ett så snabbt varv är imponerande.

Väldigt vad jämnt Montoya och Ralf körde, tills Montoya gjorde nån liten minimiss.
DC verkar helt ha tappat bort förmågan, eller också har Kimi förbättrat sig rejält, men det tror jag inte. Lite småmissar här och var trots inte allt för kraftig satsning.
PS

Inlägg av PS »

guuben skrev:Nu börjar en ny epok i Formel 1 :smash:
Jaså, nu igen?

Och epoken tar slut nästa gång Kimi kör av banan på sitt kvalvarv? :wink:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Epoker kommer och går, det är väl själva definitionen på epok... :)
Användarens profilbild
Peppe

Inlägg av Peppe »

Jag jhar precis varit på iRON maIDEN. äR SKITFUL MEN SKALL SÄTTA KLOCKAN PÅ 22.35 för att se på Kenny, synd att ahn startaer på 13 e plays men kenny är ju alltif kenny!

Stear Peppe
Ankan

Inlägg av Ankan »

Peppe, du vet hur man ska njuta av livet :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :rock: :rock: :rock: :rock:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

En sak jag var lite förvånad över var när Kimis bil uppenbarligen vägdes efter kvalet och Schumi stod bredvid och tittade på, plus några fler personer. Om det nu sker så öppet så vore det onekligen kul om den informationen även gavs till TV-publiken. Om värsta konkurrenten vet det så är det ju ingen större ide att hemlighålla det för TV-publiken.
Vägs alla bilar efter kvalet förresten, eller var det bara ett stickprov?
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

AndersF1 skrev:En sak jag var lite förvånad över var när Kimis bil uppenbarligen vägdes efter kvalet och Schumi stod bredvid och tittade på, plus några fler personer. Om det nu sker så öppet så vore det onekligen kul om den informationen även gavs till TV-publiken. Om värsta konkurrenten vet det så är det ju ingen större ide att hemlighålla det för TV-publiken.
Vägs alla bilar efter kvalet förresten, eller var det bara ett stickprov?
Jag funderade över samma sak och tycker som du - man kunde läsa även om saken på de olika F1-forumena. Om jag förstod rätt så har endel tv-bolag visat vägningen.
Skummen lär ha uppträtt mycket "oortodoxt" med att själv gå och kontrollera vågen vid KIMIS bils vägning - förare lär inte kolla varandras bilar vid vägningen utan man förlitar sig på funktionärerna och deras uppgivna värden. :shake:
Nåja, Skummen är Skummen.

En grej: Man borde i princip kunna räkna ut hur mycket bränsle det finns i tanken .... därför tycker man att denna vägning borde hemlighållas ifall det inte har framkommit något regelstridigt.
Även skulle det vara jäkligt intressant att en gång följa med hur en inspektion av en bil går praktiskt till EFTER loppet (en sammanklippt videoversion).
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

PS skrev:
guuben skrev:Nu börjar en ny epok i Formel 1 :smash:
Jaså, nu igen?

Och epoken tar slut nästa gång Kimi kör av banan på sitt kvalvarv? :wink:
Om man tar i beaktande att detta var KIMIS första pole samt att det var ett par år sedan McLaren överhuvudtaget tog en poleposition så är det inte oskäligt eller överdrivet att förutspå att en ny epok har börjat :) samt att det var på samma bana som Mika Häkinen tog sin första pole.
Nu vänder vi på bladet i historieböckerna - en ny era har startat :D
GOGOGO KIMI.
(Synd att jag inte har kunnandet att sätta in en bild hit med en bild tagen efter kvalet igår med Skummens mördande blickar mot KIMI - jag fick den av en kompis ...den är för bra)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bild

Användarens profilbild
Peppe

Hmmm

Inlägg av Peppe »

Intressant inlägg jag la i natt! Jag hade i alla fall skoj på Iron Maiden så jag hoppas ni har överseende med min lilla blunder!
Användarens profilbild
Hannu#111

Inlägg av Hannu#111 »

LuckyStrike1 skrev:Bild
Skön bild. :) :up:
FerrariSchumi

Yes!!!!

Så jävla skönt. Varje varv bad jag till Gud att han skulle spränga motorn på den kaxiga finländarens bil..Så jävla skönt!!

När dessutom Ferrarifansen tutar med sina tutor. Ja, det är grymt skönt!!

Haha Räikkonen. :lol: :lol: :lol:
FerrariSchumi

:x :x
Jävla Colombianska knarksmugglare. Va fan gör han? Han kör inte bil iallafall. Han kör som skit :x :x

Klart som fan att M.Schumacher ska fortsätta!! :x :x

Man kan ju inte svartflagga honom för att han får hjälp från banarbetare när en idiot Colombian kör på honom :x Då skulle ju alla åka runt och försöka köra på dom andra bilarna. :x
Användarens profilbild
G-town

Vem som helst kan ju se

Inlägg av G-town »

att det var Schumacher som körde på Montoya :roll:

Som vanligt tål inte tysken att bli omkörd. :down:
Life is a Drag,
Get a Grip!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

HAHAHAHHA Schumacher klarade inte av att bli omkörd :lol:

Kanonomkörning av Montoya :up: :up: och som vanligt vågar tyskarna inte svartflagga Schumacher för att ha fått funktionärshjälp för att komma ut på banan .... :down: :down: :down: :down:

FerrariSchumi

:x :x :x
FerrariSchumi

VAD FAN SÄGER NI?

Det är Montoya som ska svartflaggas!!

:cplain: :cplain: :cplain:

Om alla får köra av förare som Montoyaskiten så skulle det bli en jävla revolution på banan. :x
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

HAHAHAHA FS är som vanligt en sämre förlorare än Ron Dennis - alltid lika underhållande :lol:

Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Montoya behöver nog några år för att mogna, sådana där manövrar tyder ju på mindervärdes komplex
Ursus

Inlägg av Ursus »

Jag trodde också att man inte fick ta hjälp ur sandfållorna men jag kollade regerna för att vara säker
150) If a car stops during the race (except under Article 142c) and d), it must be removed from the track as
quickly as possible so that its presence does not constitute a danger or hinder other competitors. If the driver is
unable to drive the car from a dangerous position, it shall be the duty of the marshals to assist him. If any such
assistance results in the engine starting and the driver rejoining the race, the car will be excluded from the results
of the race.
Tydligen gäller det bara om man får motorstopp.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Härlig omkörning av Montoya! Den kan man leva länge på! På yttern om "världens bästa förare"! HAHA!! Och sen blev Schumi sur och skulle ge igen så han försöker torpedera Montoya.

F.S. öppna ögonen va!? Det var ju helt uppenbart att Montoya inte körde av honom!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Bernie skrev:Montoya behöver nog några år för att mogna, sådana där manövrar tyder ju på mindervärdes komplex
Ja, hade han varit mogen för F1 så hade han vetat att det är riskabelt att försöka köra om Schumi på utsidan vid en hårnål... :zz:
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Härligt Montoya....han visar igen åt Skummen hur man kör när man TÄVLAR.
URSUS....du tolkar reglementet fel ......återkommer.
(hade du om motorstoppet eller är det en EDIT?...jag läste annars för slarvit)
Senast redigerad av guuben den sön jun 29, 2003 16:11, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Bra inlägg PeppeF1! :) Guuben, jag hoppas du har rätt! :) Låt höra!
FerrariSchumi

:x Vänta bara. Blir så förbannad på Montoya nästa vecka ska han få arslet avåkt av Schumacher :cplain: :cplain: Montoya kan ju inte åka för fan. Klart vilken idiot som helst kan köra om en annan förare om man kör på honom.
Senast redigerad av FerrariSchumi den sön jun 29, 2003 16:15, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Integralmannen

Inlägg av Integralmannen »

Jag fattar inte vad mr färgad kommentator menar riktigt...
Om nu reglerna är oklara vad gäller situationen... skall man som förare då säga nehe... jag tror jag bryter eller skall man göra allt för att fortsätta och ta smällen om den kommer?
Solklart i mina öron...
Finns inget dommarsystem där man som förare skall dömma sig själv!
Janne kan ta sina kimi sympatier och dra ngt gammalt över sig.
Skiter som tittare ganska grovt vem hans favoriter/icke favoriter är!
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

LuckyStrike1 skrev:Bild
Härlig bild.
Det var just den bilden jag fick som epost..var hittade du den?
Ursus

Inlägg av Ursus »

guuben skrev:Härligt Montoya....han visar igen åt Skummen hur man kör när man TÄVLAR.
URSUS....du tolkar reglementet fel ......återkommer.
(hade du om motorstoppet eller är det en EDIT?...jag läste annars för slarvit)
Det är du som läse slarvigt.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Integralmannen skrev:Jag fattar inte vad mr färgad kommentator menar riktigt...
Om nu reglerna är oklara vad gäller situationen... skall man som förare då säga nehe... jag tror jag bryter eller skall man göra allt för att fortsätta och ta smällen om den kommer?
Solklart i mina öron...
Kimi-sympatier, Janne. Tjenare. :D
Användarens profilbild
Integralmannen

Inlägg av Integralmannen »

PeppeF1 skrev:
Integralmannen skrev:Jag fattar inte vad mr färgad kommentator menar riktigt...
Solklart i mina öron...
Kimi-sympatier, Janne. Tjenare. :D
Icke ferrari/MS sympatier då... skit samma för min del ;)
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Det låter ännu "troligare". :P
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bernie skrev:Montoya behöver nog några år för att mogna, sådana där manövrar tyder ju på mindervärdes komplex
Aha, så det är omoget att köra om en konkurrent på banan och tjäna en placering alltså? ... tror vi har en kandidat till här till titeln "sämre förlorare än Ron Dennis" :lol: