ingen italienare köra Ferrari??

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
SunnyRikard

ingen italienare köra Ferrari??

Inlägg av SunnyRikard »

Läser idag på Forza om Fisichella och Ferrari, där står det bl.a. att "Ferrarichefen Luca Montezemolo har tidigare sagt att ingen italienare kommer att köra för Ferrari" Är det någon som känner till varför han gjort detta uttalande? Att inte någon italienare kommer att köra för Ferrari. Låter knäppt
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bara Luca vet egentligen anledningen men han har tidigare i intervjuer menat att pressen på en italienare hos Ferrari skulle bli alldeles för stor.

Tiden med Alboreto och sedan Ivan Capelli, senaste italienarna hos Ferrari, var inte helt friktionsfri och Ferrari undviker gärna friktioner numera.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det där är väl inget nytt? Redan på Enzos tid var man väl försiktiga med att ta in italienska förare i Ferrari?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

Razor? vad ville du med ditt inlägg ovan? visa att du också viste det eller? Lucy gav ett bra svar till den som ställde frågan och vad nu?

Det e lite dagis på den där "Jag kan också"
gillar inte säja till folk men sånna där inlägg ger bara en dålig stämning på forumet
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Styggve skrev:Razor? vad ville du med ditt inlägg ovan? visa att du också viste det eller? Lucy gav ett bra svar till den som ställde frågan och vad nu?

Det e lite dagis på den där "Jag kan också"
gillar inte säja till folk men sånna där inlägg ger bara en dålig stämning på forumet
Luca di Montezemolo som SunnyRikard och LuckyStrike1 nämner har varit chef för Ferrari sedan början av 90 talet. Razor visar/menar i sitt inlägg att det inte är något nytt som Luca har hittat på utan att det alltid har funnits hos Ferrari sedan Ascari dog på Monza 1955 om jag inte mins legenden helt fel.

Att någon delar med sig av sina kunskaper är aldrig något som man ska trycka ner på.

/Viktor
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag tror nog att Styggve missuppfattade tonen i Razors inlägg lite. Uttrycket "Det där är väl inget nytt?" kan ju uppfattas lite som "håll käften tills du kommer med något eget".
Det har väl för övrigt funnits massor av italienska förare i Ferrari, om jag inte kommer ihåg fel?
Ett problem är väl att det kanske inte skulle uppfattas så positivt i Italien om en italiensk stjärna behandlades som Rubens...
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

Troligtvis är det som Anders säjer att jag missuppfatta tonen i vad han skrev. Man kan annars utrycka det på ett sett om man ska skriva det han skrev. Typ "Jo det stämmer, redan på Enzo Ferraris tid var man mycket försiktigt med att anställa italienska förarem, just av samma orsak.
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tycker Razor som vanligt var ganska snäll och fin.

Glad midsommar :wave:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Kommer du inte ihåg vad du tänkte för nio timmar sen, Styggve? :beer: ;)
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Pfft, det där kunde jag redan.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Styggve, var är du? Du måste skälla lite på FerrariSchumi. Så där får han ju inte skriva! :smash:

:P :lol:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

jag e här :roll: aja bajja förresten :puss:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Styggve: AndersF1 har helt rätt, du missuppfattade tonen i mitt inlägg... det var inte meningen att racka ner på någon eller något utan jag ville, precis som Viktor sa, visa att man redan på Enzos tid resonerade på samma sätt. :wave:

Om jag inte missminner mig så uttryckte Enzo något i stil med "Jag skulle normalt inte anställa en italienare men med Michele [Alboreto] så var jag bara tvungen".
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!