Ralf tog pole - igen
-
Ralf tog pole - igen
Vad tror ni, är han på gång eller kommer Colombianen att smiska honom i loppet imorgon?
"Jag är ingen helikopter"
-
-
Ett större misstag per racinghelg för Kimi ... än finns det mkt att lära som alla F1-förare måste gå igenom ...
Nu ser jag gärna en upprepning av GP-helgen i Monaco Men Ralf är stark i Kanada.
Nu ser jag gärna en upprepning av GP-helgen i Monaco Men Ralf är stark i Kanada.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Japp, iceman har verkligen tinat.
Starkt kvalat av williams och alonso, men man undrar samtidigt vilka som kan tänkas köra på 1-stoppare. Tydligt är att michelindäcket är det klart bättre och att det är mer troligt att det är cäcken än skillad i strategi som är orsak till williams försprång gentemot ferraribilarna. Ferrari kan ju vara lite tunga eftersom båda missade i inbromsningen i första kurvan, men 2 stopp blir nog det dominerande och är antagligen det rätta ifall man misstänker att det kan börja regna, i form av en lite mer flexibel strategi.
Starkt kvalat av williams och alonso, men man undrar samtidigt vilka som kan tänkas köra på 1-stoppare. Tydligt är att michelindäcket är det klart bättre och att det är mer troligt att det är cäcken än skillad i strategi som är orsak till williams försprång gentemot ferraribilarna. Ferrari kan ju vara lite tunga eftersom båda missade i inbromsningen i första kurvan, men 2 stopp blir nog det dominerande och är antagligen det rätta ifall man misstänker att det kan börja regna, i form av en lite mer flexibel strategi.
-
Tror Ralf gör en upprepning från förra gp helgen.. det känns som om han har tankat lite i sin bil o att han kommer satsa stenhårt i början. Regnar det imorrn vinner Ferrari dom blir etta o tvåa. Trull gjorde en liten kul sak när han hade kört sitt varv, Snigla sej tillbaka till depån för att spara så mycket soppa som möjligt om inte bilen va sönder. Kimi får vi nog räkna med en plats mellan 5-10.
Coulthard fick inte till det alls.. som vanligt kanske.
Williams då. Det blir nog en fajt mellan schumacher o Montoya om inte nått händer som ett motorhaveri från BMW's sida. Ser ingen anledning till att ferrarin skulle gå sönder.. dock så kör man varje varv med 55% full gas av varvet så det lär ju slita på motorerna.
Mitt Tips inför imorrn:
1: Michael Schumacher
2: Juan Pablo Montoya
3: Rubens Barrichello
4: Ralf Schumacher
Coulthard fick inte till det alls.. som vanligt kanske.
Williams då. Det blir nog en fajt mellan schumacher o Montoya om inte nått händer som ett motorhaveri från BMW's sida. Ser ingen anledning till att ferrarin skulle gå sönder.. dock så kör man varje varv med 55% full gas av varvet så det lär ju slita på motorerna.
Mitt Tips inför imorrn:
1: Michael Schumacher
2: Juan Pablo Montoya
3: Rubens Barrichello
4: Ralf Schumacher
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
-
-