TV 4 och Kananda
-
TV 4 och Kananda
Skulle inte TV4 sända alla lopp live nu när TV4+ finns?
Jo tjena Hyena - på plus blir det någom sketen fotbollsmatch, och på vanliga 4:an:
23:45 Formel-1
Sammandrag från Kanadas GP. Kommentatorer: Eje Elgh och Björn Berling.
Jo tjena Hyena - på plus blir det någom sketen fotbollsmatch, och på vanliga 4:an:
23:45 Formel-1
Sammandrag från Kanadas GP. Kommentatorer: Eje Elgh och Björn Berling.
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
// Hood.
-
-
Det är ju inte ens fotboll de ska visa. Loppet börjar 19.00 och sändningen skulle kunna vara slut till 21.00 då fotbollen drar igång.
Men det är klart. Ett halvtimmesprogram om Buddaboys flyttar man inte på hur som helst. Och en timmes trams i den kategori tv-program som jag kanske hatar allra mest, de rekonstruktionsonanerande katastrofprogrammen (denna gång katastrofer med lyckligt slut), kan man så klart inte hoppa över en varm söndagkväll i juni. Som ni märker är det en halvtimme över. Där vet TV4 inte riktigt vad man ska sända. Kanske hinner vi se starten i direktsändning innan Eva Dahlgren och hennes polare tar över. Hur var det nu man gjorde en sån där spysmiley...
Men det är klart. Ett halvtimmesprogram om Buddaboys flyttar man inte på hur som helst. Och en timmes trams i den kategori tv-program som jag kanske hatar allra mest, de rekonstruktionsonanerande katastrofprogrammen (denna gång katastrofer med lyckligt slut), kan man så klart inte hoppa över en varm söndagkväll i juni. Som ni märker är det en halvtimme över. Där vet TV4 inte riktigt vad man ska sända. Kanske hinner vi se starten i direktsändning innan Eva Dahlgren och hennes polare tar över. Hur var det nu man gjorde en sån där spysmiley...
Kod: Markera allt
TV4 plus 15/6
----------------
19:00 -Tba-
19:30 Buddaboys - om ett bands födelse
20:00 På liv och död
21:00 Studio Brazil
-
TV4 kan dra åt helvete och jag hoppas Arthur Ringart nån gång kvävs av sina egna spyor eller nåt ....
Så - nu har jag avreagerat mig. Dags att börja mailbomba Arthur Ringart nu.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Det här är det som står på motorsport avdelningen:
Circuit Gilles Villeneuve, Montreal (4421 meter - 69 varv)
Segrare år 2002: Michael Schumacher, Ferrari
Kval: eftersändning (TV4 plus) 14/6
Lopp: direktsändning (TV4 plus) 15/6 18.55
Lopp: sammandrag (TV4) 15/6
Circuit Gilles Villeneuve, Montreal (4421 meter - 69 varv)
Segrare år 2002: Michael Schumacher, Ferrari
Kval: eftersändning (TV4 plus) 14/6
Lopp: direktsändning (TV4 plus) 15/6 18.55
Lopp: sammandrag (TV4) 15/6
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
-
På TV 4 har de alltid varit lite snurriga, så svaret får vi väl inte förrän Söndag. Planering verkar inte vara deras starka sida. Var in och tittade på DagensTV siten och där står det att TV4+ ska visa kvalet till F1 Kanada i eftersändning mellan 18.55 och 21.00!!!!!!
Verkar ju helt snurrigt varför då inte sända racet istället??????
Verkar ju helt snurrigt varför då inte sända racet istället??????
-
Då ska vi se ... vilka ska man maila på TV4?
tittarombudsmannen
Arthur Ringart
Sporten
vilka fler? bör ju cc:a lite TV4-chefer också samt deras sponsorer för F1-sändningarna .....
tittarombudsmannen
Arthur Ringart
Sporten
vilka fler? bör ju cc:a lite TV4-chefer också samt deras sponsorer för F1-sändningarna .....
-
-
-
Det spelar ingen roll om vi "mailbombar" Arthur Ringart eftersom han är helt dum i huvudet! Det har han visat i de mail svar som jag har fått av honom!LuckyStrike1 skrev:TV4 kan dra åt helvete och jag hoppas Arthur Ringart nån gång kvävs av sina egna spyor eller nåt ....
Peppe
-
Tv4 slutar aldrig förvåna mig Jag har gett upp hoppet om en bra sändning från dom nu.
Edit 1. 00:25 Formel 1 - Lördag den 14 juni
Eftersändning av tidsträningen inför Kanadas Grand Prix. Kommentatorer: Björn Berling och Eje Elgh.
vad ska man säga? skön tid o eftersända ett kval på.
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta åt Tv4 försök o framstå som en seriös F1 kanal. Dom kan gått visa F1-loppet i vanliga 4.n. Sttc reportaget går på Tv4 plus på söndag kväll ändå.
Edit 1. 00:25 Formel 1 - Lördag den 14 juni
Eftersändning av tidsträningen inför Kanadas Grand Prix. Kommentatorer: Björn Berling och Eje Elgh.
vad ska man säga? skön tid o eftersända ett kval på.
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta åt Tv4 försök o framstå som en seriös F1 kanal. Dom kan gått visa F1-loppet i vanliga 4.n. Sttc reportaget går på Tv4 plus på söndag kväll ändå.
-
Personligen så spelar du ju ingen roll om det går sent..,.. Fast att dom inte sänder live suger ju balle.
Ja tycker det e lite tråkigt att dom inte satsar fullt ut när dom ändå har rättigheterna.. det e ändå fler än man tror som kollar. Ja e 16 bast o de flesta av mina polare kollar.. dom kanske inte är lika instatta som ja men iaf, formel 1 intresset i sverige växer helt klart
Ja tycker det e lite tråkigt att dom inte satsar fullt ut när dom ändå har rättigheterna.. det e ändå fler än man tror som kollar. Ja e 16 bast o de flesta av mina polare kollar.. dom kanske inte är lika instatta som ja men iaf, formel 1 intresset i sverige växer helt klart
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
-
-
-
-
-
Somliga kanske tror att man även i Sverige stavar Kanada med "C"?AndersF1 skrev:Aha, jag läste det här och hade lite svårt att se felet:
"23:45 Formel-1
Sammandrag från Kanadas GP. Kommentatorer: Eje Elgh och Björn Berling. "
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
-
-
"live" på TV4, lita aldrig på det. Tittade på TV4+ Sörenstam i söndags kväll i tron att det var direkt (tar man ju för givet) icke sa nicke....
farsan ringer på telefon när hon är på 16:e green och påstår att hon vunnit. (han följde det hela på www.lpga.com)
TV4 kiss my ass.... thank god for german television!
farsan ringer på telefon när hon är på 16:e green och påstår att hon vunnit. (han följde det hela på www.lpga.com)
TV4 kiss my ass.... thank god for german television!
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
Japp, fick samma svar av 4:an och man erkände att det var fel i tablån.Rialto skrev:Fick just svar av tv4, de direktsänder på tv4+ 18:55 och sammandrag i tv4 23:45. Kvalet eftersänds i tv4+ natten mellan lör och sön 00:25.
Det var vid 17:00-tiden så jag föreslog att en ändring av tablån vore på sin plats.
Men näe.
Man har nog inte tid för det är full planering av reklampauser som skall sitta så illa som möjligt för tittarna.
LÄNGE LEVE REKLAMFRI LIVE-TV
-
-
-
-
-
Hej
Jag ringde till Tv4 sporten den 10 Juni för att fråga om de skall sända live. Det intressanta var att de inte visste det! Det tog säkert en kvart innan jag fick svaret att de sänder loppet live på Söndag. Är inte det konstigt att de inte vet på sporten vad de skall sända om fem dagar?
De verkar ha ordning på saker och ting på Tv4 sporten! Någon lallare borde byta jobb!!!!
Peppe
De verkar ha ordning på saker och ting på Tv4 sporten! Någon lallare borde byta jobb!!!!
Peppe
-
Re: Hej
Peppe Eng?Peppe skrev:Jag ringde till Tv4 sporten den 10 Juni för att fråga om de skall sända live. Det intressanta var att de inte visste det! Det tog säkert en kvart innan jag fick svaret att de sänder loppet live på Söndag. Är inte det konstigt att de inte vet på sporten vad de skall sända om fem dagar?
Peppe
-
-
eh...jag var inte ens orolig..klart de sänder tänkte jag..och när man börjar läsa den här spalten och att det står buddaboys i tablån..då blir man ju alldeles mörk inuti..man får svarta ögon..fy fan fy fan fy fan för Eva Dahlgren och programansvariga på fyran som inte fattar ett skit..
Men så verkar det ju som de ska sända i alla fall. F1 är på väg att bli rumsrent tack vare intresset och eldsjälar som finns på de här sidorna bland annat. Tack till de som mailade fyran..fasen vad bra.
Men så verkar det ju som de ska sända i alla fall. F1 är på väg att bli rumsrent tack vare intresset och eldsjälar som finns på de här sidorna bland annat. Tack till de som mailade fyran..fasen vad bra.
-
Till skillnad från TV4/TV4+ finns det kanaler som sänder direkt från kvalet på lördag kväll. (ex RTL, Viasat sport DK, Premiere)
Om ni vill se detta, håll då ordentlig utkik på TIDEN, då det verkar som kvalet startar 19 och inte 20 svensk tid. Iaf om man skall gå på tre oberoende tablåer för kanalerna ovan. Bara så ni inte missar nåt....
Forza kanske kan utreda, och i så fall ändra tiden på förstasidan...
Om ni vill se detta, håll då ordentlig utkik på TIDEN, då det verkar som kvalet startar 19 och inte 20 svensk tid. Iaf om man skall gå på tre oberoende tablåer för kanalerna ovan. Bara så ni inte missar nåt....
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
-
Det stämmer. Kvalet på lördagen startar 19.00. Hela lördagens schema har tidigarelagts med en timme. Kolla de uppdaterade tiderna på förstasidan.Superfan skrev:Till skillnad från TV4/TV4+ finns det kanaler som sänder direkt från kvalet på lördag kväll. (ex RTL, Viasat sport DK, Premiere)
-
Så här bevakas Kanadas GP i TV4
I helgen avgörs säsongens åttonde VM-deltävling i Formel 1. Loppet går i Montreal, Kanada, och här kan du läsa hur det bevakas i TV4.
Fredag 13/6
17.00-18.00 Fri träning
20.00-21.00 Kvalificering 1
Resultat från fredagens träning och kvalificering publiceras på tv4.se samt på text-tv.
Lördag 14/6
14.00-14.45 Fri träning
15.15-16.00 Fri träning
18.30-18.45 Warm-up
19.00-20.00 Kvalificering 2
Resultat från lördagens träning och kvalificering publiceras på tv4.se samt på text-tv. Kvalificeringen direktrapporteras på tv4.se (19.00-20.00), samt eftersänds i TV4 plus strax efter midnatt (start 00.25)
Söndag 15/6
19.00-21.00 Grand Prix
Kanadas Grand Prix direktsänds i TV4 plus och visas i ett sammandrag i TV4 med start klockan 23.45.
I helgen avgörs säsongens åttonde VM-deltävling i Formel 1. Loppet går i Montreal, Kanada, och här kan du läsa hur det bevakas i TV4.
Fredag 13/6
17.00-18.00 Fri träning
20.00-21.00 Kvalificering 1
Resultat från fredagens träning och kvalificering publiceras på tv4.se samt på text-tv.
Lördag 14/6
14.00-14.45 Fri träning
15.15-16.00 Fri träning
18.30-18.45 Warm-up
19.00-20.00 Kvalificering 2
Resultat från lördagens träning och kvalificering publiceras på tv4.se samt på text-tv. Kvalificeringen direktrapporteras på tv4.se (19.00-20.00), samt eftersänds i TV4 plus strax efter midnatt (start 00.25)
Söndag 15/6
19.00-21.00 Grand Prix
Kanadas Grand Prix direktsänds i TV4 plus och visas i ett sammandrag i TV4 med start klockan 23.45.
-
Ringde upp TV4 för att få någon ordning på deras "fina" tv-tablåer.
På TV4 sa de att de skulle visa iaf loppet "LIVE" oavsett vad som står i nuvarande tablåer. Detta skall sändas på TV4+ med start 18.55.
Försökte också få ur dem när morgondagens kval skall sändas men där var de mer tveksamma. Enligt damen jag pratade med så skulle även kvalet sändas LIVE. Tid visste hon inte då det på ett ställe står 18.55 och ett annat 19.55 men jag antar att det är 18.55 då kval och lopp gått på samma tid tidigare under säsongen.
Får hoppas att TV4 iaf kan stå för detta och visa vad de utlovat även om jag betvivlar det.
LEVE RTL:s FORMEL 1 SÄNINGAR!!
På TV4 sa de att de skulle visa iaf loppet "LIVE" oavsett vad som står i nuvarande tablåer. Detta skall sändas på TV4+ med start 18.55.
Försökte också få ur dem när morgondagens kval skall sändas men där var de mer tveksamma. Enligt damen jag pratade med så skulle även kvalet sändas LIVE. Tid visste hon inte då det på ett ställe står 18.55 och ett annat 19.55 men jag antar att det är 18.55 då kval och lopp gått på samma tid tidigare under säsongen.
Får hoppas att TV4 iaf kan stå för detta och visa vad de utlovat även om jag betvivlar det.
LEVE RTL:s FORMEL 1 SÄNINGAR!!
-
Ja nåt kval fick vi ju inte se men det hade jag inte väntat mig heller. Golfprogram är viktigare för TV4. Men det kvittar med det nya kvalsystemet kan jag lika gärna titta på livetimingen. Det viktiga är att de sänder racet live. den som lever får se.
Ralf Schumacher tar pole och Montoya 2.a. Raikkonen leker gräsklippare igen, och startar sist. MS missa lite och är bara 3.a överraskningarna är Webber på 6.e och Da Matta på 9.e
Ralf Schumacher tar pole och Montoya 2.a. Raikkonen leker gräsklippare igen, och startar sist. MS missa lite och är bara 3.a överraskningarna är Webber på 6.e och Da Matta på 9.e
-
Ett litet förtydligande ang. TV4:s sändning...
Kanadas Grand Prix direktsänds i TV4 plus med start klockan 18.55, även om en av tablåerna visar något annat. Jag pratade med Björn Berling senast igår kväll, och han hade inte hört något annat. Ett sammandrag från Kanadas GP visas i vanliga TV4 med start klockan 23.45.
Mvh,
Janne Johansson
Motorsportredaktör, TV4 Interaktiv
Kanadas Grand Prix direktsänds i TV4 plus med start klockan 18.55, även om en av tablåerna visar något annat. Jag pratade med Björn Berling senast igår kväll, och han hade inte hört något annat. Ett sammandrag från Kanadas GP visas i vanliga TV4 med start klockan 23.45.
Mvh,
Janne Johansson
-
Tack för informationen.
Ett litet tips att studera: TV3+ DK och Viasat Sports DK sändningar av Formel 1. Riktigt, riktigt bra.
Båda kvalet direkt samt givetvis direktsändning av loppet. Kvalet inleds oftast också med F1-studio där man pratar lite om öfrutsättningarna ifnör helgen och kvalet, har inbjudna gäster och även bjuder på diverse reportage om förare, stall och historiska händelser i F1.
Tror många svenska F1-tittare skulle uppskatta något liknande i TV4+ istället för lördagsbingo, lottodragningar, direktsändningar från en hotellbar i Stockholm och Bröderna Budda eller vad de heter ...
Ett litet tips att studera: TV3+ DK och Viasat Sports DK sändningar av Formel 1. Riktigt, riktigt bra.
Båda kvalet direkt samt givetvis direktsändning av loppet. Kvalet inleds oftast också med F1-studio där man pratar lite om öfrutsättningarna ifnör helgen och kvalet, har inbjudna gäster och även bjuder på diverse reportage om förare, stall och historiska händelser i F1.
Tror många svenska F1-tittare skulle uppskatta något liknande i TV4+ istället för lördagsbingo, lottodragningar, direktsändningar från en hotellbar i Stockholm och Bröderna Budda eller vad de heter ...
-
?
Detta tycker jag är intressant! Alltså det att anställda på TV4 tittar in på detta forum titt som tätt; och har gjort det under en tid.Janne Johansson skrev:Ett litet förtydligande ang. TV4:s sändning...
Mvh,
Janne Johansson
Det intressanta är alltså det att De vet vad folk tycker om deras sändningar och det sätt som De sköter F1 på! Det som är ännu mer intressant är att De har vetat det under en lång tid!
Detta betyder alltså att det är något som är oerhört fel på TV4. Ingen förmåga till förändring. Ingen vilja att förändra. Det händer ibland men inte ofta, att man ser detta betende hos ett konkurrensutsatt företag. Att vissa statliga företag och institutioner fungerar på detta sätt ligger i sakens natur, men inte ett konkurrensutsatt företag!
Känns bra att inte jag är ägare i TV4!
Star_Peppe
-
...och att de tittar in här efter all galla som spys här är ju ett under..... Jag håller absolut med om att det kunde skötts på ett mycket bättre sätt med studio innan loppet mm, men nu är vi F1-fans kanske inte helt nyanserade i alla lägen. Formel 1 är kanske störst för oss men inte för resten av Sverige och TV4, det får man nog tänka på ibland... Utvecklingen är ju iallafall positiv i den bemärkelsen att de sänder exempelvis Canadaloppet live, vilket de inte gjort innan. Kort och gott, det kunde varit bättre, men sämre oxå.