Schumacher nytt kontrakt till 2006
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Pastis skrev:Fan också! Jag hoppades han skulle sluta efter 2004 och att någon annan skulle ta över där. Nu kan man bara hoppas på att de kickar Barrichello och tar in någon bättre förare som kan matcha Schumi. Men det är väl ett önsketänkande...
Jo, Rb är inte mkt att hurra över i år. In med Fernando Alonso
-
Så länge Schumacher är där kommer de aldrig att få dit en toppförare utan för nöja sig med förare av Rubens kvaliteter ..... De kommer aldrig att kunna övertyga någon om att det är fritt att köra mot Schumacher inom stallet och därför får de nöja sig med förare som ställer upp på andraroller, och inte kan få förstaroller med vinstchanser någon annnanstans.
Så Kimi, Alonso, Montoya och Ralf kommer inte att gå till Ferrari före 2006.
Så Kimi, Alonso, Montoya och Ralf kommer inte att gå till Ferrari före 2006.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Lite förvånande med tanke på att han har allt att förlora men inget att vinna. Om Ferrarin plötsligt får ett par dåliga år, vilket ju inte är omöjligt, speciellt med tanke på möjlig ägarturbulens iom Fiats taskiga ekonomi samt nära förestående tobaksreklamförbud, så kanske motivationen börjar tryta 2005 när Schumi har en ny teamkompis som ev. kan vara snabbare. Då kan det ju vara så att det fastslås att anledningen till Schumis framgångar var en bättre bil och dåliga andrachaffisar. Om däremot Ferrari fortsätter producera en superbil i tre säsonger till och slavkontraken i den andra stolen fortsätter, samt Schumi fortsätter vara motiverad så är det ju bara mer av samma och ingen direkt skillnad mot nu.
Han borde förresten komma ganska nära Patreses GP-rekord, eller?
Han borde förresten komma ganska nära Patreses GP-rekord, eller?
-
-
Schumacher har en del att vinna också ....
Rekord en masse för låååång tid framöver.
Flest antal GP-starter
Flest antal poles
Utökat flest antal segrar
Utökat flest antal VM-titlar
Flest poäng
Pallplatser
etc etc
Tror Schumacher är ute på en jätterekordjakt .... Sen kan man ju lägga till att han redan idag har pengar som gör att nästa generation Schumacher aldrig behöver fundera på arbete. Nu kan han köra ihop ytterligare lite pengar så flera generationer inte behöver arbeta någonsin samtidigt som han kan leva riktigt lyxliv och bränna pengar resten av sitt liv utan att det märks i plånboken .....
Flest antal GP-starter
Flest antal poles
Flest poäng
Pallplatser
etc etc
Tror Schumacher är ute på en jätterekordjakt .... Sen kan man ju lägga till att han redan idag har pengar som gör att nästa generation Schumacher aldrig behöver fundera på arbete. Nu kan han köra ihop ytterligare lite pengar så flera generationer inte behöver arbeta någonsin samtidigt som han kan leva riktigt lyxliv och bränna pengar resten av sitt liv utan att det märks i plånboken .....
-
-
Och blir inte Rubens kvar så blir det någon annan som gärna ställer upp som klar andreförare .... Fisichella t.ex. Annars plockar de snart in Massa i stallet istället
-
- Mr Forza Motorsport
Jamen, Rubhino har ju ingen chans mot Schumi! Jag vill ha dit någon som kan visa sig vara lika snabb eller snabbare. Kan bara den föraren slå Schumi i kval efter kval, så måste hans status och självförstroende öka och öka.
Tycker det är mycket skitsnack från andra här om att det inte råder "lika villkor" i Ferrari. Inte fan styr stallet vem som är snabbast på kvalen och på varven i loppen! Så det är bara upp till "andraföraren" att vara snabbare, då kan inte stallet köra med stallorder. Mycket "enkelt" i teorin med kanske svårt att hitta någon toppförare som vågar utmana Schumi...
Tycker det är mycket skitsnack från andra här om att det inte råder "lika villkor" i Ferrari. Inte fan styr stallet vem som är snabbast på kvalen och på varven i loppen! Så det är bara upp till "andraföraren" att vara snabbare, då kan inte stallet köra med stallorder. Mycket "enkelt" i teorin med kanske svårt att hitta någon toppförare som vågar utmana Schumi...
-
-
idiot-inlägg...LuckyStrike1 skrev:Schumacher har en del att vinna också ....
Flest antal GP-starter
Flest antal poles
Flest poäng
Pallplatser
etc etc
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
medlem sedan 15 feb 2001
-
Jag tror Rubens och Michael får likadana delar allt som oftast. Det är heller inget snack om att Rubens inte alls hänger med Schumacher. (och de få gånger han gör det får han inte sluta före ...) Men det är mer än lika delar som är viktigt - atmostfären i stallet och vilken förare som har stallet på sin sida.
Så länge Schumacher är hos Ferrari kommer hans bil och han (med viss rätta, killen har levererat mkt till Ferrari och en sjujäkla bra förare) alltid att ha första prioritet. Den kommer alltid att gås igenom lite lite mer noggrant. Det kommer inte vara den bilen som drabbas av att stå upphängd på domkraften när formationsvarvet startar, som inte går igång i starten, som vägrar starta och komma ut på banan i tid inför loppet, som har mest problem i depån etc .... Tror att längst in i bakhuvudet på de flesta killar i Ferrari sitter inställningen "sjabbla för guds skull inte med Schumachers bil vad du än gör." När resp. Ferraribil kommer in i depån tror jag mekarna är ett uns mer koncentrerade på Schumachers bil än den andra Ferraribilen och jag tror den känslan går igenom hela stallet. Man jublar helt enkelt lite mer och lite högre när Schumi vinner och Rubens bryter än tvärtom oavsett ställningen i mästerskapet. Det om någort är situationen för "andreföraren" hos Ferrari och därför tror jag aldrig Kimi, Alonso eller Montoya kommer att vilja gå dit så länge Schumacher kör där. Ferrari har medvetet valt den taktiken för att nå sin framgång och det har lyckats över all förväntan. Men varje medalj har en baksidan och det här är Ferraris baksida ... de har satsat nästan lite för ensidigt på Schumacher som deras enda resurs under en väldigt lång tid och allt gott det för med sig för också med sig något ont.
Så länge Schumacher är hos Ferrari kommer hans bil och han (med viss rätta, killen har levererat mkt till Ferrari och en sjujäkla bra förare) alltid att ha första prioritet. Den kommer alltid att gås igenom lite lite mer noggrant. Det kommer inte vara den bilen som drabbas av att stå upphängd på domkraften när formationsvarvet startar, som inte går igång i starten, som vägrar starta och komma ut på banan i tid inför loppet, som har mest problem i depån etc .... Tror att längst in i bakhuvudet på de flesta killar i Ferrari sitter inställningen "sjabbla för guds skull inte med Schumachers bil vad du än gör." När resp. Ferraribil kommer in i depån tror jag mekarna är ett uns mer koncentrerade på Schumachers bil än den andra Ferraribilen och jag tror den känslan går igenom hela stallet. Man jublar helt enkelt lite mer och lite högre när Schumi vinner och Rubens bryter än tvärtom oavsett ställningen i mästerskapet. Det om någort är situationen för "andreföraren" hos Ferrari och därför tror jag aldrig Kimi, Alonso eller Montoya kommer att vilja gå dit så länge Schumacher kör där. Ferrari har medvetet valt den taktiken för att nå sin framgång och det har lyckats över all förväntan. Men varje medalj har en baksidan och det här är Ferraris baksida ... de har satsat nästan lite för ensidigt på Schumacher som deras enda resurs under en väldigt lång tid och allt gott det för med sig för också med sig något ont.
-
Men inte desto mindre sant valpen. Fangios rekord i antal titlar stod sig länge och Prosts segerrekord lika så men båda är redan slaktade .....nicolas skrev:idiot-inlägg...LuckyStrike1 skrev:Schumacher har en del att vinna också ....
Flest antal GP-starter
Flest antal poles
Flest poäng
Pallplatser
etc etc
-
-
-
Lucy: Sedan är det nog ingen tvekan om vems bil man helst jobbar med om man är Ferraritekniker, så han kan nog få ett litet uns bättre mekaniker också, vilket ytterligare motiverar dem som hamnar på hans bil och åt motstt håll för de som får fortsätta på Rubens bil.
Hur länge sedan var det Schumis bil gav upp så han fick bryta senast? Känns som det är flera år sedan. Hände det någon gång 2001 kanske?
Hur länge sedan var det Schumis bil gav upp så han fick bryta senast? Känns som det är flera år sedan. Hände det någon gång 2001 kanske?
-
www.bild.de
Michael Schumacher (34) extended its 2004 running out contract prematurely with the Italian Formel-1-Rennstall by two years. Estimated salary: unbelievable 80 millions euro!
Michael Schumacher (34) extended its 2004 running out contract prematurely with the Italian Formel-1-Rennstall by two years. Estimated salary: unbelievable 80 millions euro!
-
För några år sedan läste jag på en F1-sida att Schumi enl. Todt hade inskrivet i sitt kontrakt att han fick lämna veto mot Ferraris val av andreförare. Lite oklar hur pålitlig källa det var, men vet någon om det är så?
Nu lär det inte ha någon praktisk betydelse eftersom Ferrari ändå aldrig kommer att anställa en andreförare som inte Schumi godkänner. Som Brawn sa så vill de ha harmoni i stallet.
Nu lär det inte ha någon praktisk betydelse eftersom Ferrari ändå aldrig kommer att anställa en andreförare som inte Schumi godkänner. Som Brawn sa så vill de ha harmoni i stallet.
-
Ross Brawn fick frågan i F1Racing för några år sen om Schumi kunde neka en förare att köra för Ferrari. Ross svarade nej, men tillade att dom alltid frågar efter Schumachers åsikt eftersom dom vill ha en förare som går bra ihop med honom. Så indirekt har Schumacher vetorätt kan man nog säga.
Tysklands gp 2001 var senaste gången Schumacher bröt pga fel på bilen.
Tysklands gp 2001 var senaste gången Schumacher bröt pga fel på bilen.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
Om Villeneuve hade en sådan slags "vetorätt" skulle Craig Pollock aldrig lämnat rollen som stallchef och Button skulle inte köra för stallet idag ....
Lite logiskt tänkande är aldrig fel mitt i allt bashande
Lite logiskt tänkande är aldrig fel mitt i allt bashande
-
-
Villeneuves vetorätt fanns knappast innan dess heller. Det enda han har haft rätt till enligt kontraktet är reservbilen om han själv önskar.
-
Jag förstår tanken när du säger att han har inget att vinna och allt och förlora, men jag tror inte han tänker så själv. Schumi vill bara köra bil eftersom det är det han älskar, att han vinner skadar självklart inte, men skulle det börja gå sämre för ferrari så tror jag dels att schumi skulle börja göra sånna där otroliga lopp som vi såg när han hade den näst eller tredje bästa bilen och dels så tror jag han skulle se till att motivera alla meccar och personer i stallet ännu mer.
Schumi har ju helt klart den egenskapen, han kan föra upp ett stall från botten till toppen, visst att det kan ta lite tid, men han fixar det.
Om han nu skulle fortsätta att dominera sporten fram till 2006 så tror jag alla, inklusive alla schumihatare skulle erkänna honom som störst och bäst genom tiderna.
Personligen tycker jag redan att han är det, han har ju slagits om vm titeln i stort sett varenda år som han varit i branshen....
Schumi har ju helt klart den egenskapen, han kan föra upp ett stall från botten till toppen, visst att det kan ta lite tid, men han fixar det.
Om han nu skulle fortsätta att dominera sporten fram till 2006 så tror jag alla, inklusive alla schumihatare skulle erkänna honom som störst och bäst genom tiderna.
Personligen tycker jag redan att han är det, han har ju slagits om vm titeln i stort sett varenda år som han varit i branshen....
-
-
- Utvisad
-
Tyvärr tror jag inte det. Det finns ett antal personer på diverse F1-forum som älskar att hata Schumacher. Jag tror inte att ett antal segrar eller VM-titlar till skulle göra någon skillnad för dem. För dem kommer Schumacher alltid att vara en medelmåtta som fått (i stort sett) allt till skänks.Crazy F1 skrev:Om han nu skulle fortsätta att dominera sporten fram till 2006 så tror jag alla, inklusive alla schumihatare skulle erkänna honom som störst och bäst genom tiderna.
Själv är jag dock av en liknande uppfattning som du. Det är Schumachers hårda arbete och förmåga att få folk att arbeta för och tillsammans med honom som har lett till hans stora framgångar. När det gäller ren förartalang kan jag tänka mig att det finns förare som är lika snabba eller rent av snabbare än Schumacher, men när det gäller ambition, koncentration och hårt arbete tror jag aldrig någon kommer att kunna matcha Schumacher. Jag tror helt enkelt inte att någon annan förare kommer att orka hålla på så länge som Schumacher.
-
Jag kan villigt erkänna att jag hatar att se Schumi vinna hela tiden. Jag gillar heller inte hans personlighet. Dock kan jag inte påstå att jag hatar honom då jag inte känner honom. Det som dom flesta har något emot är att han alltid vinner eller är däruppe. Jag erkänner att han är en av tidernas största och bästa. Dock är jag i tvivel om han är den största även om han snart har alla rekord. Det är nog den svåraste jämnförelsen då bilarna genom historien har varit så olika och även att dom varit olika jämnbördiga. Om man satt Schumi i en Shadow på 70-talet t ex så kanske han aldrig synts till eller blivit känd för den delen. Jag tycker nog att Prost var den bästa föraren genom tiderna och troligtviss Senna var den bästa race'rn.
-
-
-
Tycker ni inte att gruppen Schumi hatare e nått aldeles specielt. Det finns hemsidor där man kan hata honom tillsammans n so on. Men jag vet inte nån annan sport där man gör på samma sätt. Ok, visst när jag står i Djugård's klacken på derbyna så kan jag väl klassas som hatiskt men inte på samma sätt som med formel 1. När jag va 11-12 år asså åren 98-99 när Häkkinen regera om det nu är rätt ord så var ja iaf inne på internet för att hitta en hata käkkinen sida på internet.. Ja jag hitta ingen iaf.
Men det jag inte helt förstår är vad man hatar med Schumacher. Jag tror iofs han är en sån förare man bara kan gilla om han kör för det teamet man hejar på. Snackade med en kille förut som i princip va med i hata schumi klubben och han menade på att Schumi försökte vinna till för högt pris stundtals. Han pekade på siutaioner som Jerez 97 och adilaide 94. Båda två var fula men vi kan ju blicka tillbaka till 89 års säsong på Suzuka avgörande loppet. Senna kör av Prost om ja inte har fel i starten av vinner loppet.
Men det jag inte helt förstår är vad man hatar med Schumacher. Jag tror iofs han är en sån förare man bara kan gilla om han kör för det teamet man hejar på. Snackade med en kille förut som i princip va med i hata schumi klubben och han menade på att Schumi försökte vinna till för högt pris stundtals. Han pekade på siutaioner som Jerez 97 och adilaide 94. Båda två var fula men vi kan ju blicka tillbaka till 89 års säsong på Suzuka avgörande loppet. Senna kör av Prost om ja inte har fel i starten av vinner loppet.
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
-
Det tråkiga om han stannar till 2006 är att det kommer att finnas en racesits med grymt bra förutsättningar, dvs Barris, som bara kommer innehavas av en medelmåtta. Det är ju solklart at Schumi har vetorätt i frågan om andraförare. Jag skulle vilja se honom godkänna Montoya, Kimi, Alonso etc....inte en chans, då kan han ju bli omkörd!!!!! Nä vi får vänja oss vid medelmåttor som Barri och Irvine i andrasitsen tyvärr och det är inget annat än FEGT!!!!!